Кратко описание на проекта |
Националният статистически институт (НСИ) е публичен орган към Министерски съвет със статут на държавна агенция съгласно Закона за статистиката. НСИ координира статистическата дейност на държавата, в т.ч. разработване на методология и планиране на статистически изследвания, събиране, обработване, съхранение, анализиране и разпространение на статистическа информация.
Настоящото ПИИ предвижда енергийно обновяване на административната сграда на НСИ в гр. София, р-н Оборище, ул. "Панайот Волов“ №2, вклюващо следните енергоспестяващи мерки:
1) ТОПЛОИЗОЛИРАНЕ НА ВЪНШНИ СТЕНИ - монтаж на тополоизолационна система от каменна вата 120 mm за външни стени - 1895,58 кв.м. и на тополоизолационна система от каменна вата 50 mm за вътрешни стени - 195,08 кв.м.
2) ТОПЛОИЗОЛИРАНЕ НА ПОКРИВ - монтаж на тополоизолационна система XPS 120 mm за покрив - 678,18 кв.м.
3) ПОДМЯНА НА ТЕРМОПОМПИ - монтаж на термопомпени сплит системи тип „Въздух-Въздух“ - 153 бр.
4) ПОДМЯНА НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНА ТРЪБНА МРЕЖА И РАДИАТОРИ - подмяна на разпределителна тръбна мрежа и монтиране на алуминиеви радиатори - 1 к-т
5) ПОДМЯНА НА ДОГРАМА - монтаж на PVC и алуминиева дограма - общо 1082,80 кв.м.
6) ФОТОВОЛТАИЧНА ЦЕНТРАЛА - монтаж на фотоволтаична централа - 1 к-т
7) МЕРКИ ПО ОСВЕТЛЕНИЕ- монтаж на енергоспестяващи осветители - 1 к-т
Eнергоспестяващите мерки са препоръчани в доклад от обследване за енергийна ефективност. Енергоспестяващите мерки ще доведат до постигане на 66,86% спестяване на невъзобновяема първична енергия за сградата, като ще бъде достигнат Клас "А" на енергопотребление. В проекта са включени и СМР, които са предписани в график за изпълнение на неотложните мерки в техническия паспорт на сградата, които ще бъдат финансирани със собствени средства на НСИ. Изпълнението на мерките ще доведе до подобряване на енергийните и експлоатационни характеристики на сградата, удължаване на жизнения й цикъл, намаляване на разходите за енергопотребление и подобряване условията на труд в нея.
|
Дейности |
-
Дейност: Обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация / Обследване за установяване на техническите характеристики на сградата и технически паспорт : Изпълнението на настоящата дейност включваше:
1) Извършване на обследване за енергийна ефективност и издаване на сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация;
2) Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики на сградата и издаване на технически паспорт на сградата;
1) ОБСЛЕДВАНЕ ЗА ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ И ИЗДАДЕН СЕРТИФИКАТ ЗА ЕНЕРГИЙНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА СГРАДА В ЕКСПЛОАТАЦИЯ:
В съответствие с изискванията на настоящата процедура за безвъзмездна помощ, обследването за енергийна ефективност имаше за цел да извърши детайлно обследване на административна сграда на НСИ с идентификатор 68134.406.19.2, находяща се в гр. София, р-н Оборище, ул. "Панайот Волов“ №2, така че да се установи интегрираната енергийна характеристика на сградата, да я класифицира, съгласно клас на енергопотребление и да набележи мерки за енергоспестяване, които да доведат до издаването на сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация.
Изборът на изпълнител на енергийното обследване бе извършен по реда на ЗОП. За изпълнител на енергийното обследване беше избран енергийния одитор "Енерджидизайн" ЕООД, с рег. № 00443/15.12.2020 г. в регистъра на АУЕР по чл. 44, ал. 1 на ЗЕЕ. Обследването за енергийна ефективност беше изпълнено в периода от 11.11.2022 г. до 13.04.2023 г. преди кандидатстването с настоящото предложение за изпълнение на инвестиция по процедурата. В резултат от проведеното обследване беше издаден Сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация № 0443ЕНД00168/13.04.2023 г. Проведеното енергийно обследване и издадения сертификат, бяха изготвени от избрания изпълнител въз основа на действащата нормативна уредба, създаваща правната и техническа основа за изискванията за енергийна ефективност, а именно: ЗУТ, ЗЕЕ, Закона за енергетиката, Наредба № РД-02-20-3 от 9 ноември 2022 г., Наредба № Е-РД-04-2 от 16.12.2022 г. и Наредба № 15 към ЗЕ.
Изготвеният доклад от обследването за енергийна ефективност определи, че в след изпълнението на заложените енергоспестяващи мерки в ПИИ, ще бъдат постигнати следните благоприятни прогнозни ефекти:
- Спестяване на невъзобновяема първична енергия за сградата от 66,86%
- Спестяване на въглеродни емисии CO2 – 283,32 тона/год.
- Общо спестена първична невъзбновяема енергия – 1 318 105,09 KWh/a
- Клас на енергопотребление на сградата – КЛАС „А”
- Предвижда се изпълнението на мерките да допринесе за общия архитектурен облик на гр. София в съответствие с одобрена от общинската администрация наредба.
В доклада от енергийния одит са определени и другите прогнозни параметри на ПИИ, вкл. очакваните му икономически ефекти, които се използват като показатели за оценка на допустимостта и качеството на настоящото ПИИ.
2) ОБСЛЕДВАНЕ ЗА УСТАНОВЯВАНЕ НА ТЕХНИЧЕСКИТЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА СГРАДАТА И ИЗДАВАНЕ НА ТЕХНИЧЕСКИ ПАСПОРТ НА СГРАДАТА:
В съответствие с изискванията на настоящата процедура за безвъзмездна помощ, беше извършено обследване за устанояване на техническите характеристики на административна сграда на НСИ с идентификатор 68134.406.19.2, ситуирана в гр. София, р-н Оборище, ул. "Панайот Волов“ №2, за която беше издаден и технически паспорт.
Изборът на изпълнител на дейността по техническо обследване на сградата и издаване на технически паспорт бе извършен по реда на ЗОП. За изпълнител на техническото обследване бе избран "Енерджидизайн" ЕООД, с рег. № 00443/15.12.2020 г. в регистъра на АУЕР по чл. 44, ал. 1 на ЗЕЕ.
Техническото обследване на сградата, приключи с изготвен доклад за извършено техническо обследване, свързан с удовлетворяване на изискванията по чл.169, ал.1 и ал. 3 от ЗУТ в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. За сградата беше издаден технически паспорт рег. № 1191/24.04.2023 г. ,
Договорена стойност: 31 800.00
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Виза за проектиране / Задание за проектиране / Изготвяне на инвестиционен проект/ Оценка за съответстие на инвестиционен проект / Съгласуване и одобрение на инвестиционен проект / Разрешение за строеж / Авторски надзор : В рамките на дейността ще бъде извършено следното:
1) ИЗДАВАНЕ НА ВИЗА ЗА ПРОЕКТИРАНЕ по чл. 140 от ЗУТ.
2) ИЗГОТВЯНЕ НА ЗАДАНИЕ ЗА ПРОЕКТИРАНЕ - чрез него ще се определят изискванията към обекта, фазите на проектиране и необходимите проектни части.
3) ИЗГОТВЯНЕ НА ИНВЕСТИЦИОНЕН ПРОЕКТ ДО ФАЗА НА ПРОЕКТИРАНЕ: ТЕХНИЧЕСКИ/РАБОТЕН ПРОЕКТ - ще бъде изготвен от проектант с необходимата проектантска правоспособност, в обем и обхват, съгласно Наредба №4/21.05.2001 г. и ще съдържа всички препоръчани енергоспестяващи мерки, съгласно проведеното обследване за енергийна ефективност, както и СМР, които са предписани в графика за изпълнение на неотложните мерки в техническия паспорт на сградата. Инвестиционният проект ще включва "План за управление на отпадъците" с прогноза за образуваните строителни отпадъци и степента на тяхното оползотворяване, прогноза за вида и количеството на продуктите от оползотворени СО, които се влагат в строежа, както и мерки за управлението на образуваните СО. Инвестиционният проект ще включва и „План за безопасност и здраве“, съдържащ указания относно мерките за намаляване на шума, праха и емисиите на замърсители, отделяни при изпълнение на строителните дейности. Инвестиционният проект ще гарантира и спазването на нормативните изисквания за влагани материали и компоненти, които не застрашават живота и здравето на хората и не увреждат околната среда – не отделят отровни газове и опасни частици, не съдържат азбест, не излъчват радиация, не замърсяват водата или почвата.
2) ИЗГОТВЯНЕ НА ОЦЕНКА ЗА СЪОТВЕТСТВИЕ НА ИНВЕСТИЦИОНЕН ПРОЕКТ по чл. 142 и чл. 169 от ЗУТ - задължителна за строежи от първа до трета категория и е предпоставка за издаване на разрешение за строеж. Всички части на инвестиционния проект се оценяват за съответствие със съществените изисквания към строежите. В резултат от извършената проверка се изготвя комплексен доклад, който обобщава становищата на отделните строителни експерти и заключава дали инвестиционният проект отговаря на изискванията към строежите. Докладът се внася за одобрение по реда на чл.145 от ЗУТ от главния архитект на общината.
5) ОДОБРЕНИЕ ТЕХНИЧЕСКИ/РАБОТЕН ПРОЕКТ и ИЗДАВАНЕ НА РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ - Инвестиционните проекти подлежат на съгласуване и одобряване и са основание за издаване на разрешение за строеж. Всички части на инвестиционните проекти се оценяват за съответствието им с основните изисквания към строежите.
6) УПРАЖНЯВАНЕ НА АВТОРСКИ НАДЗОР по чл. 162, ал. 2 от ЗУТ - За всички строежи от първа до пета категория при осъществяване на строителството е задължително да се упражнява надзор от проектантите на всички части от проекта. Целта на този надзор е да следи дали точно се изпълнява инвестиционния проект. Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството. Дейността по авторски надзор се осъществява до получаване на Рарешение за ползване на обекта.
Етапите при изпълнение на дейността са следните:
Етап 1: Издаване на виза за проектиране по чл. 140 от ЗУТ (1-ви месец)
Етап 2: Изготвяне на задание за проектиране (1-ви месец)
Етап 3: Избор на изпълнител, сключване на договор за проектиране и авторски надзор, изготвяне на инвестиционен проект до фаза на проектиране: технически/работен проект (от 2-ри до 8-ми месец)
Етап 4: Избор на изпълнител, сключване на договор за извършване на оценка за съответствие, изготвяне на комплексен доклад (от 2-ри до 9-ти месец)
Етап 5: Одобрение на технически/работен проект и издаване на разрешение за строеж (10-ти месец)
Етап 6: Упражняване на авторски надзор по чл. 162, ал. 2 от ЗУТ от проектанта (от 11-ти до 29-ти месец) ,
Договорена стойност: 135 360.00
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: СМР по енергийно обновяване на административна сграда на НСИ в гр. София, ул. "Панайот Волов“ № 2: Предвидените СМР за енергийно обновяване и съпътстващи СМР на административна сграда на НСИ в гр. София, ул. "Панайот Волов“ №2, се класифицират като "трета категория" строеж, съгласно чл. 137, ал.1, т.3, б. "в" от ЗУТ, доколкото се касае за обновяване на сграда за обществено обслужване с разгърната застроена площ над 5000 кв.м.
Като основна част от дейността ще бъдат изпълнени следните видове СМР, препоръчани в обследването за енергийна ефективност и описани в приложено КСС по окрупнени показатели:
1. ТОПЛОИЗОЛИРАНЕ НА ВЪНШНИ СТЕНИ
1.1. Доставка и монтаж на работно скеле, полагане на тополоизолационна система от каменна вата с дебелина 120 mm и коефициент на топлопроводност λ ≤ 0,037 W/m²K върху външни стени - 1895.58 кв.м.
1.2. Доставка и полагане на тополоизолационна система от каменна вата с дебелина 50 mm и коефициент на топлопроводност λ ≤ 0,035 W/m²K върху вътрешни стени граничещи с помещения с различна температура - 195.08 кв.м.
2. ТОПЛОИЗОЛИРАНЕ НА ПОКРИВ
2.1. Доставка и монтаж на тополоизолационна система на покрив директно граничещ с външен въздух от топлоизолационна система XPS с дебелина 120 mm и коефициент на топлопроводност λ ≤ 0,035 W/m²K от външната страна на покривната конструкция - 678.18 кв.м.
3. ПОДМЯНА НА ТЕРМОПОМПИ
3.1. Доставка и монтаж на нови, високоефективни термопомпени сплит системи тип „Въздух – Въздух“, SCOP = 3,5 - 153 бр.
(С тях ще се осигурят нуждите от отопление и охлаждане на цялата сграда)
4. ПОДМЯНА НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНА ТРЪБНА МРЕЖА И РАДИАТОРИ
4.1. Подмяна на цялата разпределителна тръжна мрежа, заедно с арматурата към нея, доставка и монтаж на алуминиеви радиатори - 1 к-т
Към всяко отоплително тяло е предвиден радиаторен вентил с термоглава, холендър и ръчен обезвъздушител, като новата отоплителна инсталация ще бъде оразмерена в зависимост от особеностите на конкретното помещение в техническия проект.
5. ПОДМЯНА НА ДОГРАМА
5.1. Доставка и монтаж на нова PVC дограма с минимум троен стъклопакет с коефициент на топлопреминаване U≤1,10W/m2 K - 1061.26 кв.м.
5.2. Доставка и монтаж на нова PVC дограма с минимум стъклопакет с коефициент на топлопреминаване U≤1,40W/m2 K за сутерен - 19.44 кв.м.
5.3. Доставка и монтаж на нова Al дограма с двоен стъклопакет с коефициент на топлопреминаване U≤1,40W/m2 K - 2.10 кв.м.
6. ФОТОВОЛТАИЧНА ЦЕНТРАЛА за собствено потребление
6.1. Доставка и монтаж на фотоволтаична централа - 1 к-т
7. МЕРКИ ПО ОСВЕТЛЕНИЕ
7.1. Подмяна на осветлението с енергоспестяващи осветители - 1 к-т
ОБЩА СТОЙНОСТ на препоръчаните СМР мерки, съгласно КСС по окрупнени показатели: 2 703 749,52 лв. с ДДС, които ще бъдат финансирани със средства от ПВУ.
Точните видове, количества, технически параметри, окомплектовка и оразмеряване на предвидените СМР ще бъдат прецизирани в инвестиционния проект, който ще бъде изготвен на етапа на изпълнение на настоящото ПИИ. Предвиденото за внедряване съоръжение за производство на енергия от ВИ в сградата (нова фотоволтаична централа) е само за осигуряване на енергия от ВИ за собствено потребление на НСИ. Произведената енергия от ВИ от това съоръжение няма да бъде предмет на търговска сделка за покупко-продажба.
Етапите при изпълнението на дейността са следните:
Етап 1: Избор на изпълнител (от 11-ти до 15-ти месец)
Етап 2: Сключване на договор за СМР с избрания изпълнител (15-ти месец)
Етап 3: Изпълнение на предвидените СМР (от 16-ти до 28-ми месец)
Етап 4: Подписване на приемо-предавателен протокол за приемане на изпълнените СМР (29-ти месец),
Договорена стойност: 2 888 089.92
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Независим строителен надзор при изпълнение на СМР/ Издаване на разрешение за ползване на обекта: В рамките на настоящата дейност ще бъде изпълнено следното:
1) НЕЗАВИСИМ СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР ПРИ ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СМР по чл. 168, ал. 2 от ЗУТ - Строителният надзор е задължителен участник в строителството при изпълнението на СМР на обекти от първа до пета категория. За упражняване на независим строителен надзор съответният консултант трябва да притежава удостоверение от Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК). Действията на строителния надзор са законово и нормативно регламентирани и се упражняват в следния задължителен обхват: законосъобразно започване на строежа, проверка законността на заварените строежи в парцела, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнение на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл.169, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; опазване на околната среда по време на изпълнението на строителството; контрол на качеството на влаганите строителни материали и изделия; контрол за правилното изпълнение на СМР; спазване на условията за безопасност на труда; изготвяне и окомплектоване на нужната документация за въвеждането на готовия строеж в експлоатация; изготвяне технически паспорт на сградата, съставяне на окончателен доклад до Столична община, ДНСК и РДНСК, на база на който се издава Разрешение за ползване на обекта.
3) ИЗДАВАНЕ НА РАЗРЕШЕНИЕ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА ОБЕКТА - Строежите от първа до трета категория се въвеждат в експлоатация на основата на Разрешение за ползване, издадено от ДНСК. След завършване на дейностите по СМР, възложителят, проектантът, строителят и лицето, упражняващо независим строителен надзор, съставят констативен акт, с който удостоверяват, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите за спазване на техническите спецификации и изискванията за достъпна среда, и условията на сключения договор. Към този акт се прилагат и протоколите за успешно проведени единични изпитвания на машините и съоръженията. С този акт се извършва и предаването на строежа от строителя на възложителя. След съставянето на акта за установяване годността за приемане на строежа (Образец 15 от Наредба № 3/2003 г.) възложителят може да предприеме действия за въвеждане в експлоатация. ДНСК издава Разрешение за ползване в срок до 5 работни дни от представянето на протокол-образец 16. Разрешението за ползване, в което се вписват минималните гаранционни срокове, е документът, с който се установява функционалната пригодност на строежа за ползване, съобразно издадените строителни книжа. Издаденото разрешение за ползване се връчва лично на възложителя. Екземпляр от разрешението за ползване се съхранява безсрочно в архива на ДНСК заедно с документите по издаването му.
Етапите при изпълнението на дейността са следните:
Етап 1: Избор на изпълнител (от 11-ти до 15-ти месец)
Етап 2: Сключване на договор за независим строителен надзор (15-ти месец)
Етап 3: Изпълнение на услугите по независим строителен надзор (от 16-ти до 28-ми месец)
Етап 4: Подписване на констативен акт за удостоверяване, че строежът е изпълнен съобразно одобрения инвестиционен проект (29-ти месец)
Етап 5: Издаване на разрешение за ползване на обекта (29-ти месец) ,
Договорена стойност: 30 480.00
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лице от регистъра по чл.44, ал.1 от ЗЕЕ): В рамките на дейността ще бъде изготвена независима експертна оценка по образец - съгласно ПРИЛОЖЕНИЕ П към Насоките за кандидатстване по процедурата.
За целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по настоящата процедура, след приключване на дейностите за СМР по внедряване на енергоефективни мерки в административна сграда на НСИ с идентификатор 68134.406.19.2, ситуирана в гр. София, р-н Оборище, ул. "Панайот Волов“ №2, в рамките на изпълнение на проекта с цел окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, ще бъде изготвена независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лице от регистъра по чл.44 ал.1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже изпълнението на предписаните мерки и даде оценка за доказване на достигнатите нива на енергийни спестявания в резултат от изпълнението на тези мерки, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване ПИИ по настоящата процедура.
Етапите при изпълнението на дейността са следните:
Етап 1: Избор на изпълнител (от 23-ти месец до 28-ми месец)
Етап 2: Сключване на договор с избрания изпълнител (29-ти месец)
Етап 3: Изготвяне на независима експертна оценка (от 29-ти до 30-ти месец)
Етап 4: Подписване на приемо-предавателен протокол за услуги (30-ти месец),
Договорена стойност: 14 400.00
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Организация и управление / информация и публичност: В рамките на дейността и през периода на изпълнение на ПИИ ще бъде изпълнено следното:
1) Дейности по организация и управление;
2) Дейности по осигуряване на информация и публичност;
Дейностите по организация и управление и информиране и публичност през периода на изпълнение на ПИИ ще бъдат изпълнени от НСИ, като НЕ извършва ИЗЦЯЛО възлагане на дейностите на външен изпълнител (Вариант 2 от Условията за кандидатстване), т.е. ЧАСТ от дейностите по организация и управлние/информация и публичност ще бъдат възложени на външна фирма - изпълнител с опит в изпълнението на подобни дейности, докато останалата ЧАСТ от дейностите ще бъде възложена и изпълнена вътрешно от служители на НСИ.
Изборът на външната фирма изпълнител, на която ще бъдат възложени част от дейностите по организация и управление/информиране и публичност ще се осъществи по реда на ЗОП. Избраният изпълнител ще определи свои експерти, които заедно с определените с вътрешна заповед служители на НСИ, на които ще бъде възложена останалата част от дейностите, ще формират Екипа по организация и управление на проекта. За максимално постигане на заложените в ПИИ цели и резултати, ще бъде изградена вътрешна система за мониторинг и оценка на изпълнението.
Основната цел на тази система е да осигури текущ контрол върху изпълнението на дейностите и заложените резултати. Основен елемент в системата за мониторинг ще бъдат регулярните срещи на екипа по изпълнение на ПИИ, с цел да се синхронизират действията и текущите задачи на всички негови членове, да се следи напредъка по изпълнението на инвестицията и спазването на сроковете за изпълнение, както и постигането на резултатите. В случай на възникнали трудности по време на изпълнението, ще се провеждат допълнителни срещи, с цел навременното предприемане на корективни действия за тяхното отстраняване. Ще бъде извършвана документална проверка и проверка на място за осъществяване на физически и финансов мониторинг и контрол върху дейностите. Екипът по организация и управление ще проследява напредъка и в случай на необходимост ще предлага корекции в графика за изпълнение или др. корективни действия за успешното изпълнение и приключване на дейностите и отчитане на ПИИ.
В рамките на дейността по информиране и публичност ще бъдат предприети всички необходими мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на ЕП и на Съвета от 12.02.2021 г. за създаване на МВУ. При всички мерки за информация и комуникация ще бъде изрично указан произходът на полученото финансиране чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „Финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. През периода на изпълнение на ПИИ обществеността ще бъде надлежно информирана за получената подкрепа като:
1) На уебсайта на НСИ ще бъде публикувано кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като ще бъде откроена финансовата подкрепа от ЕС;
2) Във всеки документ, свързан с изпълнението на ПИИ, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС;
3) По време на изпълнението на строителните дейности на видно за обществеността място ще се постави временен билборд с големи размери;
4) До една седмица след отстраняването на билборда ще се постави постоянна табела с информация за ПИИ и всички останали задължителни реквизити с цел оповестяване на приноса на ЕС за финансирането му.
5) Ще бъдат организирани мин. 2 публични събития в процеса на изпълнение на ПИИ.
Етапите при изпълнението на дейността са следните:
Етап 1: Избор на изпълнител / Възлагане със заповед на част от дейностите по организация и управление/информиране и публичност на определени служители на НСИ (от 1-ви до 6-ти месец)
Етап 2: Сключване на договор за услуги с избрания изпълнител (7-ми месец)
Етап 3: Изпълнение на услугите по организация и управление/информация и публичност (от 8-ми до 30-ти месец)
Етап 4: Подписване на приемо-предавателен протокол за услуги (30-ти месец) ,
Договорена стойност: 48 596.49
,
Отчетена стойност: 0.00
|