Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0212-C02
Наименование на проекта Развитие на управленския капацитет на „Мебелор“ ООД
Бенефициент 825287975 МЕБЕЛОР ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 11.04.2017
Дата на стартиране 11.04.2017
Дата на приключване 21.03.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Описание

Кратко описание на проекта
Основна цел на проекта е развитие на управленския капацитет  и растеж на „Мебелор“ ООД

Планирани дейности :
- Дейности  за придобиване и въвеждане на ИКТ базирани  софтуери за управление на бизнес процесите в предприятието.
- Придобиване и въвеждане на софтуер за управление на  ресурсите (ERP система);
- Инвестиции в ново оборудване допринасящо за въвеждането на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятието.
- Въвеждане  на Система за управление на околната среда  съгласно изискванията на ISO 14001:2015
- Сертификация на Система за управление на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015
- Визуализация  на проекта.

Проектът ще подобри конкурентосопособноста на предприятието в следните аспекти:
- Подобряване на процеса на планиране и вземане на решения;
- Подобряване на процеса на организация на ресурсите;
- Подобряване на процеса на организация на ресурсите;
- Подобряване на процеса на организация на производствения процес;
- Подобряване  на процеса на реализация на продукта;
- Подобряване на процеса на интернационализация на произвежданите изделия.
Дейности
  • Дейност: Дейност за придобиване и въвеждане на софтуер за управление на ресурсите (ERP система).: Описание на софтуерно ERP решение - основни функции и възможности 1. ERP решение от висок клас, обхващащо всички аспекти на управлението на бизнеса, пълната функционалност, съгласно световните стандарти , позволяващо гъвкава настройка и адаптация според специфичните индивидуални изисквания на всеки отделен бизнес процес. 2. Изисквания към обхвата на ERP система за управление : - Управление на производството; - Управление на основните средства и планиране на ремонтите ; - Управление на финансово-счетоводната дейност ; - Управление на складовите запаси ; - Управление на доставките ; - Управление на продажбите ; - Управление на отношенията с клиенти и доставчици; -Управление на персонала ; - Мониторинг и анализ на показателите за дейността на предприятието. 3. Изисквания за функционалност на ERP система за управление : - Развойната среда на ERP приложението, доставяна с ERP системата с цел предоставяне на средства за модификация и разработка на собствени функции от крайния потребител (Три D система за конструиране , автоматично създаване на списъци на частите,Module NLM за планиране на интериор в 3D визуализация, библиотики с база данни за проектиране, генериране на свободни форми и елементи, интегриране на CAM интерфейс , импортиране на списъци с частите , NC данни и оптимизиране на елементите /конструктивните части ); - Бърза адаптация към бизнес модела и работните процеси на потребителя чрез графичен дизайнер за генериране на електронно управлявани бизнес процеси - Независими управленска и счетоводна отчетност, с възможност за дефиниране на различна структура и правила за всеки тип отчетност; - Управление на конструктивна и технологична документация в единна информационна среда - Планиране себестойността на продукцията на всяко ниво от йерархичната структура на изделията и във всяко производственo подразделение; - Сравнение на плановата себестойност при вариантни технологии за производство; - Стратегическо и оперативно планиране на продажби, производство и доставки; - Отчитане на изпълнението в производството - Симулиране на различни сценарии на работа с цел оптимизиране на складови запаси и производствени процеси; - Оперативно управление на основните бизнес процеси за реална и детайлна информация за състоянието на предприятието; - Контрол на разходите по поръчки на клиенти, продуктови групи, производствени планове и др.; - Изчисляване на фактическа себестойност по произволно дефинирана логика с отчитане на преките производствени и всички непреки общопроизводствени и общостопански разходи; - BI инструментариум за създаване от потребителя на произволно сложни отчети. 4. Изисквания за внедряване на ERP: Да обхващат целия жизнен цикъл на решението - от предварителния анализ, реализацията, експлоатацията до евентуални бъдещи разширявания и промени, както и поддръжка в процеса на експлоатация. ПРЕДВАРИТЕЛЕН АНАЛИЗ - Анализ на текущото състояние; - Ананлиз на необходимите предварителни дейности и ресурси; ДЕТАЙЛЕН АНАЛИЗ - Детайлен анализ на бизнес процесите(оптимизация); - Ананлиз на необходимите промени ; ПРОЕКТИРАНЕ НА СИСТЕМАТА - Проектиране на бизнес процесите в ERP; - Проектиране на потребителски интерфейси, роли, екрани и справк - Проектиране на връзките с други систем РЕАЛИЗАЦИЯ НА СИСТЕМАТА - Разработка на допълнителна функционалност и промяна на наличната функционалност при необходимос - Реализиране на бизнес процесите в ERP; - Изготвяне на потребителска документация за новата и променена функционалност; ПИЛОТНО ВНЕДРЯВАНЕ - Обучение на персонала за работа с окончателното решение; - Миграция на данните от предишни системи; - Стартиране на системата; - Съпровождаща експлоатация и помощ; ВНЕДРЯВАНЕ В РЕДОВНА ЕКСПЛОАТАЦИЯ - Анализ на резултатите от пилотното внедряване; - Предприемане на коригиращи мерки ако е необходимо; - Пускане на системата в редовна експлоатация;, Договорена стойност: 213 783.00 , Отчетена стойност: 211 229.64
  • Дейност: Инвестиции в ново оборудване допринасящо за въвеждането на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятието.: 1. Сървър - 1 бр. (8GB, B140i, 4LFF, 550W Хард дискове за сървъра, RAID 10 масив 2TB 6G SATA 7.2K rpm LFF (3.5-inch) - 4 бр. Лиценз за ползване на програмен продукт, MS Windows Server 2012, CAL 50 за 50 потребители 20-inch Monitor, USB Keyboard, Wireless Mouse X3000). 2. Компютърна конфигурация -10 бр. (3.5GHz/8MB/4Cores), 8GB (2x4GB) DDR4-2133Mhz ECC RAM, 1 TB HDD 7200 rpm, DVD R/W, Intel HD Graphics P530, Win 10 Pro 64 bit downgrade to Win7 Pro 64 bit;24" monitor, USB Keyboard, USB Mouse) 3. Компютърна конфигурация -15 бр. (3,6GHz/3MB), 4GB 1600Mhz 1DIMM, 500GB HDD, DVD+/-RW, Win 8.1 Pro 64bit downgrade to Win7 Pro 64bit +HP W2072a 20" LED Monitor, USB Keyboard, Wireless Mouse) Предвидените инвестиции в ново оборудване са необходими за реализиране на пълната функционалност на ERP системата и лицензиране на 25 работни места, обхващащи следните процеси: Управление на производството; - Управление на основните средства и планиране на ремонтите ; - Управление на финансово-счетоводната дейност ; - Управление на складовите запаси ; - Управление на доставките ; - Управление на продажбите ; - Управление на отношенията с клиенти и доставчици; -Управление на персонала ; - Мониторинг и анализ на показателите за дейността на предприятието. , Договорена стойност: 52 732.18 , Отчетена стойност: 50 352.00
  • Дейност: Въвеждане на Система за управление на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: 1.Разработване, внедряване, поддържане и постоянно подобрение на система за управление на околната среда в “Мебелор” ООД съгласно изискванията на ISO 14001:2015. 2.Идентифициране и непрекъснат контрол и управление на екологичните аспекти в дружеството, свеждане риска за околната среда до допустими нива. ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: Разработване и внедряване на система за управление, съгласно ISO 14001 определящ изискванията към системата за управление на околната среда, която може да се интегрира с други системи за управление, за да помогне на организацията да достигне, както икономическите си цели, така и целите, свързани с околната среда. Внедрената система в “Мебелор” ООД гарантира пред партньорите си и пред обществото, че може да: 1.Прави мониторинг на въздействията на нейните производствени процеси върху околната среда, и най-вече на тези въздействия, които се изразяват в използване на природни ресурси и в замърсявания с вредни твърди отпадъци, вредни емисии към вода, почва и въздух или недопустимо ниво на шум, миризма, прах, вибрации и др; 2.Управлява въздействията на нейните продукти върху околната среда – те да са проектирани така, че ако са за консумативна употреба, да подлежат на рециклиране или безвредно унищожаване, а ако са инвестиционни продукти; 3.Прилага подходящи технически, технологични, организационни и други мерки, за да ограничава рисковете или опасностите, свързани със замърсяванията, поне до предели, допустими от международното или местно законодателство (в най-добрия случай фирмата въвежда свои изисквания, по-строги от тези на законодателството). , Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 3 000.00
  • Дейност: Сертифициране на Система за управление на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Сертифициране на система за управление по отношение на околната среда в “Мебелор” ООД, съгласно изискванията на стандарта ISO 14001:2015. Сертификатът по ISO 14001 ще даде възможност на “Мебелор” ООД: - Да намали емисиите, отпадъците и отпадните води; - Да намали разходите и спести пари чрез целеви подход към ресурсите; - Да намали екологичната си отговорност; - Да гарантира, че изпълнявате изискванията на клиентите и съответните институции; - Да насърчи опазването на околната среда чрез поведението на служителите си; - Да подобри репутацията на дружеството в очите на клиентите, партньорите и обществеността; - Да постигнете своите собствени екологични цели. ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: Сертификацията е процес на оценка на организацията, съгласно изискванията на ISO 14001:2015 от независим акредитиран орган. Целта е да се оцени в “Мебелор” ООД, има ли работещ управленски механизъм, чрез който да постига целите си и по този начин да гарантира пред клиентите си, че е надежден партньор. Дейността обхваща следните етапи: 1. Предварителен одит. Провеждане на предварителен одит, за да се изясни в каква степен разработената и внедрена система в дружеството, изпълнява изискванията на стандарта. 2. Преглед на документацията. Определяне степента, до която документацията на системата за управление по отношение на околната среда отговаря на изискванията на стандарта; 3. Сертификационен одит. Демонстриране на практическото приложение на система за управление по отношение на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015 и проверка на нейната ефективност. 4. Издаване на сертификат. Удостоверяване на ефективността на система за управление по отношение на околната среда и нейното съответствие със стандарта ISO 14001 в “Мебелор” ООД. 5. Надзорни одити. Помагат да се поддържа пълно съответствие на процесите по отношение на околната среда с изискванията на стандарта ISO 14001. , Договорена стойност: 5 000.00 , Отчетена стойност: 4 890.00
  • Дейност: Визуализация на проекта.: Проектът планира разходи за информация и комуникация с оглед изпълнение на задълженията в съответствие с разпоредбите на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Мерки за публичност и визуализация: 1. Всички генерирани по проекта документи ще визуализират факта, че проектът е получил финансиране от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 20142020 . Процедура на подбор на проекти BG16RFOP0022.002 „Развитие на управленския капацитет и растеж на МСП“; 2. Кратко описание на проекта на интернет страницата на компанията; 3. Изработване и поставяне на информационен плакат за дейностите по проекта; 4. Изработване и поставяне на постоянната табела с информация за проекта; 5. Поставяне на стикери (общо 26 бр.) върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 1 798.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: МИКРО АСУ ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 000.00 , Отчетена стойност**: 1 798.00
  • Изпълнител: Васил Калинин ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 3 000.00
  • Изпълнител: CAD + T Consuling GmbH, Договорена стойност по проекта*: 213 783.00 , Отчетена стойност**: 211 229.64
  • Изпълнител: ТЮФ НОРД БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 000.00 , Отчетена стойност**: 4 890.00
  • Изпълнител: "Копи Контрол Къмпани"ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 52 732.18 , Отчетена стойност**: 50 352.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 42 414.99 , Достигната стойност: 41 641.02
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 276 515.18 BGN
БФП 193 560.62 BGN
Собствено финансиране 82 954.56 BGN
Общо реално изплатени суми 189 888.74 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Визуализация на проекта, Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Изработване и поставяне на информационен плакат (табела )за дейностите по проекта. Размер 70см х 50см.
    Изпълнител: МИКРО АСУ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 000.00
  • Обособена позиция 2: Изработване и поставяне на постоянната табела ( билбордът) с информация за проекта. Размер 2м х 1м.
    Изпълнител: МИКРО АСУ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 000.00
  • Обособена позиция 3: Поставяне на стикери (26 бр. ) върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС. Размер за стикер за оборудване: 9см х 5см.
    Изпълнител: МИКРО АСУ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на хардуер за въвеждането на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятието., Прогнозна стойност: 52 732.18
  • Обособена позиция 1: Доставка на хардуер за въвеждането на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятието.
    Изпълнител: "Копи Контрол Къмпани"ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 52 732.18
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Придобиване и въвеждане на софтуер за управление на ресурсите (ERP система), Прогнозна стойност: 213 783.00
  • Обособена позиция 1: Придобиване и въвеждане на софтуер за управление на ресурсите (ERP система)
    Изпълнител: CAD + T Consuling GmbH
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 213 783.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Услуги за въвеждане на Система за управление на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Услуги за въвеждане на Система за управление на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015
    Изпълнител: Васил Калинин ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Услуги за сертифициране на Система за управление на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015, Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: Услуги за сертифициране на Система за управление на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015
    Изпълнител: ТЮФ НОРД БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN