Идентификация

Номер от ИСУН BG06RDNP001-7.021-0024-C02
Наименование на проекта „Реконструкция на водопроводна мрежа в с. Тимарево, община Хитрино“
Бенефициент 000931422 ОБЩИНА ХИТРИНО
Източник на финансиране ЕЗФРСР ==> Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)
Дата на сключване на договора/заповедта 14.06.2023
Дата на стартиране 14.06.2023
Дата на приключване 15.09.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Хитрино, с.Тимарево

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение предвижда реконструкция на водопроводната мрежа в с. Тимарево, община Хитрино – Етап 1. 
Съществуващата водопроводна мрежа на село Тимарево е амортизирана и често аварира поради факта, че е изградена 60-те години на миналия век. Характерните аварии по мрежата са износено гумено уплътнение при връзките, което води до течове, спукани или счупени тръби. Сградните отклонения са изпълнени от поцинковани тръби. Причините за течащи водопроводни отклонения и корозията на тръбите. Необходима е спешна реконструкция на съществуващата водопроводна мрежа, при което трябва  да се подменят старите азбестоциментови тръби с нови PEHD тръби. 
Етап 1 на обекта, включен в настоящото проектно предложение обхваща част от второстепенната водопроводната мрежа на  с.Тимарево. Предвидените участъци обхващат застроените терени в населеното място с цел да бъдат обхванати максимално по-голям брой от населението на с.Тимарево. Водопроводни клонове  са предвидени да се изградят от PEHD с диаметър DN90. Общата дължина на второстепенните клонове е 10546м.
Предвидени са следните съоръжения по водопроводната мрежа:
Сградни водопроводни отклонения -  в участъците предвидени за реконструкция ще бъдат подменени 355 броя сградните водопроводни отклонения /СВО/. Новите СВО ще се изпълнят от тръби PEHD PN10 с диаметри DN32, DN25  които ще се подменят до границите на имотите. 
Пожарни хидранти – предвидено е да се изградят 72 броя пожарни хидранти надземни  с размер 70/80mm.
Автоматични въздушници- предвидено е да се изградят 5 броя комбиниран въздушник Ø80 PN10.
С изпълнението на настоящия проект ще се подобри качеството на питейната вода, ще се подобри жизнената среда и ще се увеличи привлекателността за живот в община Хитрино. Целевата група към която е насочен проекта  обхваща 905 души, които са постоянното население в с. Тимарево, а непряката целева група обхваща цялото население на община Хитрино - 7073души.
Дейности
  • Дейност: Строителство, реконструкция на водопроводна мрежа на с.Тимарево, общ. Хитрино - Първи етап: Дейността включва изпълнението на строително-монтажни работи и по-точно реконструкция на водопроводната мрежа в с. Тимарево, община Хитрино: Първия етап на обекта обхваща част от второстепенната водопроводната мрежа на с.Тимарево. Реконструкцията на водопроводни клонове включва подмяна на съществуващите азбестоциментови тръби с нови PEHD с диаметър DN90 с обща дължина 10546м. Предвидени са подмяна на 355 броя сградни водопроводни отклонения до границите на прилежащите имоти с обща дължина 1758м. Новите СВО ще се изпълнят от тръби PEHD PN10 с диаметри DN32, DN25. Изграждане на 72 броя пожарни хидранти надземни с размер 70/80mm и се предвиждат да се изградят 5 броя комбиниран автоматични въздушници Ø80 PN10. Изграждане на 61 броя спирателни кранове с DN 80 с телескопичен шиш и чугунено гърне. Целта на изпълнение на дейността е да се подобрят техническите характеристики на вътрешните водопроводи, което ще доведе до намаляване на авариите по мрежата, ще подобри качеството на питейната вода, ще се осигури непрекъснато и надеждно водоподаване и задоволяване на населението с вода за питейно-битови нужди. Инвестициите предвидени в проекта са насочени към компрометираните елементи и материали на съществуващите водопроводни мрежи. За изпълнението на строително-монтажните работи се предвижда следната технологична последователност на работа: - изпълнява се временната организация на движението; - чрез шурфове ще се констатира точното местоположение на други елементи от техническата инфраструктура след обозначаване от експлоатационните им дружества; - трасиране на работния участък – водопроводен клон, водопроводни отклонения, местата на арматурите; - извършване на подготвителните работи за изпълнение на изкопите: изрязване на асфалтовата настилка, осигуряване на обезопасена строителна площадка и др.; - изкопни работи – като линейно изпълнение паралелно с направа на обезопасителни огради, монтаж на пасарелки и др.; - подготовка на основата на изкопа и полагане на пясъчна подложка; - изпълнение на водопровода – монтаж на арматури и връзки; - контрол на монтажните работи и засипване на изкопа; - изпитване за водоплътност, дезинфекция и промиване на готовия участък; - засипване на траншеята по предписаната технология, паралелно с полагане на детекторна и сигнална ленти; - възстановяване на пътната настилка. При изпълнението на дейността ще бъде въведена временна организация на движението, за да се осигури безопасността на движение по време на строително-ремонтните работи. По време на строителството участъците, по които ще се работи ще бъдат сигнализирани и обезопасени с временна сигнализация. Отпадъчния материал от изпълнението на строително-монтажните работи ще се събира и депонира на подходящи места без да се замърсява околната среда. , Договорена стойност: 2 719 061.04 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Консултантски услуги, свързани с управление и отчитане на проекта до изплащане на помощта: Дейността е свързана с качественото и оперативно организиране, координиране, управление, контрол и отчитане (техническо и финансово) на всички дейности по проекта, за постигане на заложените цели. За успешната реализация на проекта и изпълнението на проектните дейности ще бъде ангажиран консултант, който да предостави консултантски услуги по организация, управление и отчитане на проекта. Управлението на проектните дейности ще бъде насочено в посока изпълнение на поставените по проекта цели. Изпълнението на дейността включва: - координация, наблюдение и контрол на цялостното изпълнение на дейностите по проекта, удостоверяване изпълнението на резултатите, качествено и в срок; - организиране и контрол на изпълнението на отделните дейности по проекта, възложени по реда на ЗОП, качествено и в сроковете, които ще бъдат заложени в договорите между община Хитрино и избраните изпълнители; - изготвяне на необходимите искания за плащане, технически и финансови отчети; - извършване на предварителна контрол на финансови документи, проверка на всички фактури/документи с еквивалентна доказателствена стойност, представени от изпълнителите на договори по обществени поръчки, преди извършване на плащанията, в това число редовни проверки на място на всеки подобект, проверки дали разходите са допустими и реално извършени; - извършване на проверки на място, относно изпълнението на договорите за обществени поръчки за дейности, попадащи в обхвата на проекта; - координиране и съблюдаване на напредъка на изпълнение на проекта, посредством осъществяване на контрол и анализ на времевия график на проекта; - организиране на срещи между представители на Бенефициента и изпълнителите на дейностите по проекта; - подготовка на документацията и кореспонденцията, свързана с изпълнението на проекта; - контрол относно изготвянето на актовете и протоколите по време на строителството, както и на всяка друга документация, необходима за оформяне и окомплектоване на проектното досие; - оказване на сътрудничество на проверяващите при извършването на проверки на място от страна на УО; - изготвяне на допълнителна информация, справки и документи във връзка с напредъка при изпълнението на проекта; - осъществяване на контрол за целесъобразно и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта; - контрол за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта; - изготвяне на финансови обосновки по планиране и разходване на средствата от проекта., Договорена стойност: 25 500.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Упражняване на авторски надзор: Дейността включва упражняване на авторски надзор съгласно разпоредбите на чл. 162 от ЗУТ по всички части на техническите инвестиционни проекти включени в проектното предложение, по време на строителството до въвеждане на обекта в експлоатация с издаване на Разрешение за ползване. В обхвата на дейността избраният по реда на ЗОП изпълнител ще има задачата да: - уведомява бенефициента писмено за възникнали проблеми във връзка с изпълнението на техническите и инвестиционни проекти; - посещава съответните подобекти по време на упражняване на авторския надзор; - следи за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове и за промените или допълненията към техническите проекти, предписани по установения ред по време на строителството; - прави предписания и дава технически решения за точното спазване на техническите проекти за съответните проекти и необходимостта от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - осигури възможност на бенефициента да следи процеса на работа и да съгласува с него предварително всички решения и действия; - оказва съдействие на бенефициента при реализация на проекта; - предоставя на бенефициента отчети за извършения авторски надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи, съдържащи списък на основните дейности (видове работи) от строежите, за които е упражнен текущ авторски надзор, съставените документи (актове), както за възникнали проблеми (ако има такива) и съответно необходимите мерки за решаването им; - съгласува с бенефициента всяко свое решение/предписание/съгласие за извършване на работи, водещи до промяна в количествено-стойностните сметки; - извършва експертни дейности и консултации; - осъществява контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи и влаганите материали; - съгласува сертификати и декларации за съответствие на строителните материали; - участва при съставянето на всички изискващи се протоколи и актове по време на строителството; - изготвя работни проекти и детайли за отделните подобекти, необходими за изясняване и прецизиране на техническия проект., Договорена стойност: 25 500.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Упражняване на строителен надзор: Дейността включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. За осъществяването на контрол над строителния процес ще бъде сключен договор с консултант упражняващ строителен надзор, избран по реда на ЗОП. В обхвата на дейността се включва: - законосъобразно започване на строежа; - пълнота и коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по ЗУТ; - контрол по спазването на условията за безопасност на труда, в това число съгласно проекта за организация и изпълнение на строителството, както и изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните работи; - следене за качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с техническите спецификации; - проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените строително-монтажни работи; - осигуряване на годност на строежа за въвеждане в експлоатация. Консултантът, който ще упражнява строителен надзор, ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение. Ще осигурява необходимата организация за ефективна надзорна дейност и комуникацията на своя екип по отношение на законосъобразното започване на строежа. По време на изпълнение на строително-монтажните работи по проекта ще осигури постоянно присъствие на експертите от своя екип. Ще извършва необходимите контролни проверки на доставяните на строежа строителни продукти, техническите им показатели, сертификати и протоколи от изпитвания. Ще измерва и изчислява реално извършените видове и количества строително-монтажни работи, които на съответния етап от изпълнението на проекта се удостоверяват от строителя с акт. След извършване на проверка на място и установено съответствие ще подписва съответния акт. В изпълнението на дейността ще се контролира качеството на извършваните строително-монтажни работи и ще се предотвратява с действия по компетентност нарушаването на технологичната им последователност, чрез издаването на предписания и заповеди, които ще се вписват в заповедната книга на строежа. При необходимост ще се вземат решения за спиране и пускане на строежа., Договорена стойност: 51 500.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КОНСУЛТ - 64 ООД, Договорена стойност по проекта*: 61 080.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДЗЗД "ЕЛЕНИКО-ИНВЕСТ", Договорена стойност по проекта*: 30 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИНВЕСТИЦИОННО ПРОЕКТИРАНЕ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 30 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДЗЗД ЛИВ-СТРОЙДЖИ, Договорена стойност по проекта*: 3 258 613.14 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение
  • Член на обединение: ИНВЕСТИЦИОННО ПРОЕКТИРАНЕ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: СТРОЙ ПЕРФЕКТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ЕЛЕНИКО КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ЛИВИЯ 7 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: Прайд Джи АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Няма

Финансова информация

Обща стойност на проекта 2 847 210.95 BGN
БФП 2 847 210.95 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 423 605.47 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Наименование: „Предоставяне на консултантски услуги свързани с управление и отчитане на проект: „Реконструкция на водопроводна мрежа в с.Тимарево, община Хитрино“, осъществяван по ПРСР 2014-2020”. Предмет: Предмет на настоящата обществена поръчка е предоставяне на консултантски услуги при организацията, управлението и отчитането на проект: „Реконструкция на водопроводна мрежа в с.Тимарево, община Хитрино“. Изпълнението на настоящата обществена поръчка включва организация и контрол по изпълнението на всички дейности по проекта, с цел осигуряване на доброто му административно, финансово и техническо обслужване. , Прогнозна стойност: 25 500.00
  • Обособена позиция 1: „Предоставяне на консултантски услуги свързани с управление и отчитане на проект: „Реконструкция на водопроводна мрежа в с.Тимарево, община Хитрино“, осъществяван по ПРСР 2014-2020”. Предмет: Предмет на настоящата обществена поръчка е предоставяне на консултантски услуги при организацията, управлението и отчитането на проект: „Реконструкция на водопроводна мрежа в с.Тимарево, община Хитрино“. Изпълнението на настоящата обществена поръчка включва организация и контрол по изпълнението на всички дейности по проекта, с цел осигуряване на доброто му административно, финансово и техническо обслужване.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Наименование: „Упражняване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажни работи в рамките на проект: „Реконструкция на водопроводна мрежа в с.Тимарево, община Хитрино“, осъществяван по ПРСР 2014-2020”. Предмет: Предмет на предвидената процедура е Упражняване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажни работи в рамките на проект: „Реконструкция на водопроводна мрежа в с.Тимарево, община Хитрино“ предоставяне на услуги по осъществяването на авторски надзор на обекта, съгласно изискванията на чл. 162 от ЗУТ, с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта/тите за изпълнение на строителството, съгласно изискванията на Наредба №3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба №2/31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и съгласуване на екзекутивите, изготвени от строителя. , Прогнозна стойност: 25 500.00
  • Обособена позиция 1: предоставяне на услуги по осъществяването на авторски надзор
    Изпълнител: ИНВЕСТИЦИОННО ПРОЕКТИРАНЕ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 30 600.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Наименование: „Упражняване на строителен надзор при изпълнение на строително-монтажни работи в рамките на проект: „„Реконструкция на водопроводна мрежа в с.Тимарево, община Хитрино“, осъществяван по ПРСР 2014-2020”. Предмет: Предмет на настоящата обществена поръчка е упражняване на строителен надзор по смисъла на чл. 166, ал. 1 от ЗУТ по време на извършване на строително-монтажни работи по „Реконструкция на водопроводна мрежа в с.Тимарево, на община Хитрино“, което включва: 1. Изпълнение на консултантски услуги по упражняване на строителен надзор по време на строителството на обекта/подобектите, съгласно чл. 166, ал. 1, т. 1 и т. 2 и чл. 168 от ЗУТ в обем и обхват съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, включително осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актове и протоколи по време на строителството, съгласно Наредба №3/2003 г.; 2. Изготвяне на окончателен доклад до Възложителя, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ. , Прогнозна стойност: 51 500.00
  • Обособена позиция 1: Упражняване на строителен надзор при изпълнение на строително-монтажни работи в рамките на проект: „„Реконструкция на водопроводна мрежа в с.Тимарево, община Хитрино“,
    Изпълнител: КОНСУЛТ - 64 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 61 080.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: При изпълнение на настоящата обществена поръчка следва да се определи изпълнител на строителни-монтажни работи за обект: "Реконструкция на водопроводна мрежа на с. Тимарево, общ. Хитрино". Обществената поръчка има за цел да изпълни реконструкция на вътрешната водопроводна мрежа на с. Тимарево, с цел подобряване качеството и надеждността на подаваната питейна вода за жителите на населеното място, чрез оптимални решения за реконструкцията на водопроводната мрежа на населеното място, постигане на екологичен и социален ефект чрез подобряване на водоснабдяването на населението, подобряване качеството на водата във водопроводната мрежа, с постигане на максимален оборот на водата и ликвидиране на мъртвите зони във водопроводната мрежа, съхраняване на съществуващата инфраструктура и ерозията на частни и общински терени в следствие авариите на амортизираните водопроводи и намаляване на водните загуби, което ще доведе до ефективно използване на водните ресурси. , Прогнозна стойност: 2 715 510.95
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на строително-монтажни работи в рамките на проект „Реконструкция на водопроводна мрежа в с. Тимарево, община Хитрино“, осъществяван по ПРСР 2014- 2020”
    Изпълнител: ДЗЗД ЛИВ-СТРОЙДЖИ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 258 613.14

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN