Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0147-C02
Наименование на проекта Високите технологии за управление на фирмата - предпоставка за успех
Бенефициент 115801916 МПЛАСТ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.03.2017
Дата на стартиране 06.03.2017
Дата на приключване 22.05.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Описание

Кратко описание на проекта
„МПЛАСТ“ ООД гр. Пловдив е един от лидерите на пазара в производството на пластмасови тръби и фитинги, предназначени за изграждане на водопроводни и канализационни системи, както и за отоплителни инсталации.
Като производител фирмата успява бързо да се наложи на българския пазар и да завоюва стабилни позиции чрез високото качество на предлаганите продукти, богатия асортимент и конкурентната им цена. В продължение на над 10 години присъствие на пазара марката успява да се наложи като еталон за качество и е лесно разпознаваема и предпочитана от българския потребител. Богатото разнообразие на тръби и фитинги, кратките срокове на доставка, високото качество и атрактивните цени, които фирмата предлага, спомагат за бързото й утвърждаване на българския пазар. В резултат „МПЛАСТ” ООД работи с все повече партньори, като в момента фирмата се е наложила като един от лидерите на пазара с добре изградена и поддържана дистрибуторска мрежа, която  покрива територията на цялата страна.
Съществуващата система на управление на процесите е полупрофесионална и не е цялостно интегрирана, не обхваща всички аспекти, не е цялостно автоматизирана. Липсват статистически данни за вземане на конкретни мениджърски решения относно клиенти, точност на доставките, необходими срочни планови действия и коригиращи планове. Липсва финансов модул за разходни анализи, както и тежест на различни категории в себестойността. Наличната система не позволява съхранение на информацията на централно място за всички. Планирането се извършва на базата на статични данни, няма възможност за синхронизиране на плановите дейности в реално време, което да доведе до автоматично планиране спрямо дадения момент.  Предприятието изпитва силна нужда от въвеждането на професионална ERP система, която да повиши управленския капацитет на фирмата и да осигури бърз растеж. Настоящият проект предвижда доставката и внедряването на съвременна ERP система и необходимия хардуер, за да постигне тези цели.
Дейности
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез доставка и внедряване на ERP система: „МПЛАСТ“ ООД гр. Пловдив е един от лидерите на пазара в производството на пластмасови тръби и фитинги, предназначени за изграждане на водопроводни и канализационни системи, както и за отоплителни инсталации. Като производител фирмата успява бързо да се наложи на българския пазар и да завоюва стабилни позиции чрез високото качество на предлаганите продукти, богатия асортимент и конкурентната им цена. В продължение на над 10 години присъствие на пазара марката успява да се наложи като еталон за качество и е лесно разпознаваема и предпочитана от българския потребител. Богатото разнообразие на тръби и фитинги, кратките срокове на доставка, високото качество и атрактивните цени, които фирмата предлага, спомагат за бързото й утвърждаване на българския пазар. В резултат „МПЛАСТ” ООД работи с все повече партньори, като в момента фирмата се е наложила като един от лидерите на пазара с добре изградена и поддържана дистрибуторска мрежа, която покрива територията на цялата страна. Съществуващата система на управление на процесите е полупрофесионална и не е цялостно интегрирана, не обхваща всички аспекти, не е цялостно автоматизирана. Липсват статистически данни за вземане на конкретни мениджърски решения относно клиенти, точност на доставките, необходими срочни планови действия и коригиращи планове. Липсва финансов модул за разходни анализи, както и тежест на различни категории в себестойността. Наличната система не позволява съхранение на информацията на централно място за всички. Планирането се извършва на базата на статични данни, няма възможност за синхронизиране на плановите дейности в реално време, което да доведе до автоматично планиране спрямо дадения момент. Предприятието изпитва силна нужда от въвеждането на професионална ERP система, която да повиши управленския капацитет на фирмата и да осигури стабилен растеж. Наличното технологично оборудване в по-голямата си част е вече физически и морално остаряло и фирмата планира реализацията на инвестиционен проект за технологична модернизация на производството. новото оборудване ще е снабдено с необходимите интерфейси за включване в система за управление процесите на производството, което налага внедряването на съвременна ERP система. С внедряването на системата ще се подобрят процесите на управление и организация на дейността чрез подобрено планиране и вземане на решения; процеса на организация на ресурсите; процеса на непосредственото производство; процеса на реализация на произведената продукция и процеса на интернационализация на произведената продукция. С известна модернизация на хардуера и въвеждането на ERP системата във фирмата значително ще се подобри цялостното управление на бизнес процесите, включително ще бъдат въведени три организационни иновации в управлението и модул за управление на отпадъците. Той ще осъществява следене, организация и управление на отпадъците от производството, тяхното повторно приложение след рециклиране и преработка, планирането на краен технологичен, неподлежащ на рециклиране, отпадък с цел договаряне на управлението му от външни фирми – изкупуване, извозване и преработка. Поддържа списък на нормативните документи, регламентиращи управлението на отпадъците, генерира отчети за период по вид и количество. Групира и изчислява опаковките, пуснати на пазара, по критерий „първична, вторична и третична“, следи за отчитането им към фирмите за третиране на отпадъка. , Договорена стойност: 203 000.00 , Отчетена стойност: 197 000.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на ERP системата: Като част от дейността ще бъдат закупени следните ДМА: 1. Работни станции - 12 бр. 2. Сървър - 1 бр. 3. Непрекъсваем ТЗИ /UPS/ - 1 бр. 4. Лентово архивиращо устройство - 1 бр. 5. Мобилен терминал - 7 бр. 6. Мултифункционално устройство копирна машина - 1 бр. 7. Мултифункционално устройство принтер-скенер-копир - 1 бр. Към настоящия момент "МПЛАСТ" ООД не разполага с професионална система за управление на процесите, както и необходимия за това хардуер. Поради тази причина предстоящото внедряване на съвременна ERP система изисква доставката на горепосоченото оборудване. Работните станции ще осигурят 12 работни места с достъп до пълния пакет от модули на системата, а самата система ще бъде базирана на планирания за доставка сървър. За да няма срив в системата при аварийно прекъсване на електрическото захранване се предвижда доставка на непрекъсваем токозахранващ източник. За нуждите на различните модули на системата ще бъдат доставени лентово архивиращо устройство, мобилни терминали и две мултифункционални устройства. Предвиденото за доставка оборудване ще удовлетвори напълно нуждите на системата от съответен хардуер., Договорена стойност: 98 531.83 , Отчетена стойност: 97 444.00
  • Дейност: Дейности за визуализация на проекта: Съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 са определени отговорностите на бенефициентите в процеса по информация и комуникация от задължителен характер. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "МПЛАСТ" ООД, изрично ще се указва съфинансирането на проекта от фондовете на ЕС чрез поставяне на: - емблемата на ЕС с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на проекта - в случая ЕФРР; - общото лого за програмен период 2014 - 2020. Съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 този тип проекти са задължени да осигурят публичност чрез: - поставяне на плакат /с минимален размер А3/ с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа на Европейския съюз. Плакатът ще съдържа: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на фонда ЕФРР; общото лого на програмен период 2014 - 2020 с наименованието на финансиращата програма ОПИК; наименованието на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране; начална и крайна дата на изпълнение на проекта; - поставяне на самозалепващи се стикери върху доставеното по проекта оборудване. На стикерите ще бъдат визуализирани емблемата на ЕС, упоменаването на "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд ЕФРР; общото лого на програмен период 2014 - 2020 и номера на договора за безвъзмездна помощ; - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на съответния европейски фонд. "МПЛАСТ" ООД предвижда поставяне на информационен текст на уеб-сайта на фирмата, с който да се популяризира дейността по изпълнението на проекта. В уеб-сайта ще бъдат поставени цветни логото на оперативната програма и емблемата на ЕС. На сайта ще бъдат публикувани тръжните документи за провеждане на процедурите за избор на изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016 г. , Договорена стойност: 125.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ПИК КОМПЮТЪР ООД, Договорена стойност по проекта*: 54 946.50 , Отчетена стойност**: 78 495.00
  • Изпълнител: ЮНИСОФТ-ИНЖЕНЕРИНГ EООД, Договорена стойност по проекта*: 137 900.00 , Отчетена стойност**: 197 000.00
  • Изпълнител: ДИЛКОМ БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 13 264.30 , Отчетена стойност**: 18 949.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 46 270.41 , Достигната стойност: 45 164.74

Финансова информация

Обща стойност на проекта 301 656.83 BGN
БФП 211 159.78 BGN
Собствено финансиране 90 497.05 BGN
Общо реално изплатени суми 206 110.80 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Визуализация на проекта: 1. Плакат - 5 бр. 2. Стикер - 25 бр., Прогнозна стойност: 125.00
  • Обособена позиция 1: Визуализация на проекта: 1. Плакат - 5 бр. 2. Стикер - 25 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и внедряване на ERP система, Прогнозна стойност: 203 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и внедряване на ERP система
    Изпълнител: ЮНИСОФТ-ИНЖЕНЕРИНГ EООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 137 900.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка и внедряване на ERP система , Прогнозна стойност: 203 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и внедряване на ERP система
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка на: Обособена позиция 1: 1. Работни станции - 12 бр. 2. Сървър - 1 бр. 3. Непрекъсваем ТЗИ /UPS/ - 1 бр. 4. Лентово архивиращо устройство - 1 бр. 5. Мултифункционално устройство копирна машина - 1 бр. 6. Мултифункционално устройство принтер-скенер-копир - 1 бр. Обособена позиция 2: 1. Мобилен терминал - 7 бр., Прогнозна стойност: 98 531.83
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: 1. Работни станции - 12 бр. 2. Сървър - 1 бр. 3. Непрекъсваем ТЗИ /UPS/ - 1 бр. 4. Лентово архивиращо устройство - 1 бр. 5. Мултифункционално устройство копирна машина - 1 бр. 6. Мултифункционално устройство принтер-скенер-копир - 1 бр.
    Изпълнител: ПИК КОМПЮТЪР ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 54 946.50
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: 1. Мобилен терминал - 7 бр.
    Изпълнител: ДИЛКОМ БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 264.30

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN