Идентификация

Номер от ИСУН BG05M2OP001-2.002-0001-C06
Наименование на проекта Студентски практики
Бенефициент 000695114 МИНИСТЕРСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА
Източник на финансиране ЕСФ ==> Наука и образование за интелигентен растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 29.03.2016
Дата на стартиране 29.03.2016
Дата на приключване 01.01.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Предложеният проект допълва и развива досегашната схема за безвъзмездна финансова помощ BG051PO001-3.3.07-0002 „Студентски практики“ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2007-2013“. В рамките на нейното изпълнение успешно приключените студентски практики са над 70 000.
В периода до 2017 г. ще бъдат използвани, развити и утвърдени вече изградените между 2013 и 2015 г. процедури, екипи, уеб платформа, контролни системи и механизми за реализация на практическото обучение във висшите училища.
Проектното предложение изцяло се вписва в контекста на националната и европейска цел за засилване на връзките между висшето образование и пазара на труда, тъй като е налице несъответствие между потребностите на бизнеса и подготвяните във висшите училища специалисти. Едно от основните предизвикателства, описано в Споразумението за партньорство на Република България, очертаващо помощта от структурните фондове за периода 2014-2020 г. е, че системата на висшето образование бавно реагира на динамично променящите се изисквания към квалификацията, мотивацията и професионалната кариера на завършващите специалисти.
В Стратегията за развитие на висшето образование, приета от Народното събрание през 2015 г. като основно предизвикателство е поставена реализацията на специалистите с висше образование, която в почти 50 % от случаите не е по специалността. Друго ключово предизвикателство, посочено в документа, е липсата на връзка между висшето образование и потребностите на бизнеса и на публичните институции. Проектното предложение е в съответствие със заложените в Стратегията мерки за изграждане на устойчива и ефективна връзка между висшите училища и пазара на труда. Проект „Студентски практики“ е един от успешните подходи за допълнително насърчаване на стратегическото сътрудничество между институциите за висше образование, бизнеса и сектора за научни изследвания.
Дейности
  • Дейност: Подготвителни и организационни дейности: Изпълнението на подготвителните и организационните дейности са необходимата предпоставка за реализацията на студентските практики в хода на проекта. Във връзка с това се предвижда: - Организиране и провеждане на срещи и обучения с представители на висшите училища – партньори по проекта (ВУ), и обучаващите организации – работодатели. За нуждите на проектното предложение по-нататък ще използваме названието „работодатели“. - Създаване на Консултативен съвет (КС) като представителен орган за подкрепа и популяризиране на проекта. В КС участват: работодателски и браншови организации, представителни организации от системата на висшето образование, представители на държавна и общинска администрация, на неправителствени организации и др. - Изготвяне и сключване на договори за партньорство с висшите училища. - Актуализиране на Инструкцията за реда и условията за изпълнение на дейностите по проекта (наричана по-надолу „Инструкцията“), изготвена в рамките на изпълнението на проект „Студентски практики“ в предходния програмен период по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси 2007-2013” (ОП РЧР). - Създаване на самостоятелни индикативни бюджети за всяко от висшите училища – партньори, за реализация на проектните дейности. - Поддържане и обновяване на базата данни за регистрираните в информационната система на проект “Студентски практики” по ОП РЧР работодатели, ментори, преподаватели, студенти и експерти от ВУ. Във връзка с това се използват поддържаните от МОН регистри – Регистъра на всички действащи и прекъснали студенти и докторанти и Регистъра на академичния състав на висшите училища в Република България. - Изготвяне на списък с описание на необходимите промени и подобрения на функционалностите, архитектурата и дизайна в съществуващата уеб система, създадена по проект „Студентски практики“, изпълняван в рамките на ОП РЧР. - Актуализиране и опростяване на процедурата за сключване на задължителна застраховка „Злополука“ на студентите за времето на практическото обучение. - Подготовка на процедури за външно възлагане за: актуализация на уеб системата, застраховане на студенти, изработване на рекламни материали, логистика, счетоводни услуги и др., посочени в т. 10 “План за външно възлагане” от Формуляра за кандидатстване. Дейностите по счетоводното обслужване на проекта и изготвянето на периодични финансови отчети и справки ще се извършват от външен изпълнител на счетоводни услуги, избран чрез процедура за възлагане на обществена поръчка. Външният изпълнител ще извършва текущо изплащане и осчетоводяване на всички разходи по проекта., Договорена стойност: 260 145.00 , Отчетена стойност: 191 257.45
  • Дейност: Дейности, свързани с осъществяване на студентските практики: За реализиране на практическото обучение на студенти в реална работна среда се осъществява следното: - Участието на 46 000 студенти в практическо обучение в реална работна среда и успешното приключване на минимум 40 020 практики предполага непрекъснато включване на активни работодатели, които приемат да обучават студентите. Допустими работодатели по проекта могат да бъдат: стопански и нестопански организации, държавна и общинска администрация, училища и обучителни организации, работодателски организации и други юридически лица. Привличането им ще осигури възможност за по-пряко участие на бизнеса в процеса на подготовката на бъдещите специалисти с висше образование. Създадената база данни в информационната система на проект “Студентски практики”, реализиран по ОП РЧР в периода 2012-2015 г., ще бъде използвана и актуализирана при изпълнението на настоящото проектно предложение. Тази информационна база ще продължи да се обновява. Допълнително се предвижда изготвяне и текущо поддържане на списък с работодатели, за които е установено, че не предлагат практическо обучение в съответствие с изискванията на висшите училища и/или с правилата на проекта. - Надграждане на създадената информационна уеб система за координация и отчитане на проектните дейности. - Създаване на експертни екипи във ВУ - партньори по проекта, и текущото им обновяване при необходимост и по инициатива на партньора. - Осъществяване на студентските практики: кандидатстване, одобряване на студенти от страна на работодателите, определяне на ментори и академични наставници, наемането им от ВУ с договор по ЗЗД при ставки, определени в бюджета на проекта, извършване на практическото обучение в реална работна среда, отчитане и удостоверяване на проведеното обучение., Договорена стойност: 34 838 074.37 , Отчетена стойност: 35 072 147.67
  • Дейност: Текущо наблюдение с цел координация и контрол на провежданите практики и осъществяване на външен мониторинг : В рамките на дейността ще се осъществява текущ мониторинг, който включва наблюдение и проверка на извършваните действия от страна на участниците и наличните документи в уеб системата на проекта. Свободният достъп до уеб системата и прозрачността на действията на всеки един от участниците в процеса – работодатели, студенти, академични наставници, ментори, експерти от ВУ, екип на проекта, позволява взаимен контрол и подпомага постигането на висока степен на истинност на подадената информация. С цел осигуряване на допълнителен контрол на провежданите практики се предвижда и осъществяване на външен мониторинг. Проверки „на място“ ще се извършват на извадков принцип на действащите практики към конкретен период по предварително зададени критерии или подадени сигнали. Външният мониторинг ще се извършва след проведен избор на изпълнител. , Договорена стойност: 149 040.00 , Отчетена стойност: 84 598.22
  • Дейност: Мултипликация на дейностите по проекта: С цел осигуряване на обективна и достоверна информация за ефекта от провежданите по проекта студентски практики ще се осъществят следните задачи: - Събиране на информация за добри практики от висшите училища и работодателите и тяхното обобщаване. - Публикуване на информация за добри практики и постижения в различни информационни източници: информационния модул на уеб системата, информационни бюлетини, сайтове на кариерните центрове във висшите училища, социални мрежи, медии и др. - Преглед на обективни данни и анализ на постигнатите резултати. Осигуряване на данните и анализите от реализацията на практиките за нуждите на политиките на МОН в сферата на висшето образование, на МТСП в сферата на пазара на труда, на Управляващия орган на ОП НОИР при планиране на следващи интервенции в рамките на приоритетна ос 2, инвестиционен приоритет 10iv, специфична цел 2. Основната употреба на тези данни ще бъде свързана с oказването на подкрепа на висшите училища и работодателите по региони за създаване на трайни партньорства, които да продължат и след изпълнението на проекта и да подпомагат, от една страна, развиването на практически умения на студентите по време на обучението им за придобиване на висше образование, по-успешната им реализация на пазара на труда след завършването, от друга – да утвърдят разбирането за необходимостта от увеличаване дела на практическото обучение като неизменна част от обучението във висшите училища., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности по информиране и публичност: Дейностите по информиране и публичност са текущи за целия период на изпълнение на проекта. При реализацията на проект “Студентски практики” 2012-2015 г. по ОП РЧР е натрупан значителен опит и затова в настоящия етап се предвижда осъществяването на дейности, показали ефективност по отношение достигането на информация до по-голям брой представители на целевата група, на висшите училища и работодателите. При текущото изпълнение се предвижда: - Подготовка и изработване на материали за осигуряване публичност на проекта – банери за публични събития, печатни и други материали с визуализация на донорската помощ и популяризиране на проекта и др. - Организация на специални събития за популяризиране дейностите по проекта – срещи на Консултативния съвет, една начална пресконференция и една заключителна конференция, провеждане на текущи срещи – дискусии с представители на академичните среди, студентите и работодателите, организиране и провеждане на информационни дни във висшите училища и срещи с работодателите и др. - Отразяване на дейностите по проекта в национални и регионални печатни и/или електронни медии, социални мрежи и блогове. - Проследяване на медийното отразяване на проекта., Договорена стойност: 33 056.80 , Отчетена стойност: 28 144.80
  • Дейност: Дейности за организация и управление на проекта: Основна задача при изпълнението на проектните дейности е организирането и контролирането на процеса по реализация на студентските практики, включително и чрез координация и контрол над дейността на екипите от експерти във висшите училища – партньори. Дейността се извършва от екипа за организация и управление на проекта, чиито отговорности включват организация, подпомагане, наблюдение и контрол на дейностите на висшите училища и работодателите на национално ниво, организиране и провеждане на информационни събития, кампании, обучения и др. Предвижда се членовете на ЕОУП да провеждат работни срещи за организация на изпълнението на предвидените дейности. Предвижда се още: - Създаване на механизъм за работата на екипа за организация и управление: създаване и актуализиране на необходими документи, описание на стандартни процедури, поддържане на документален и електронен архив, техническо и финансово отчитане и др. - Осъществяване на избор на външни изпълнители за предвидените външни услуги, включени в т.10 „План за външно възлагане“ от Формуляра за кандидатстване; Осъществяване на текуща отчетност – по проект “Студентски практики” по ОП РЧР 2007-2013 г. е създадена добра практика за регулярно техническо и финансово отчитане на напредъка на проекта. Това повишава качеството на изпълнението, подобрява дисциплината на разплащане и отчитане сред партньорите от ВУ, което от своя страна намалява риска от загуба на средства по оперативната програма. В рамките на дейност 6 този механизъм на отчетност ще бъде актуализиран съвместно с Управляващия орган на ОП НОИР ГД СФМОП. При реализацията на проекта ще продължи да се използва изградената уеб базирана информационна система. Чрез нея ще бъде обслужвано управлението на проекта и отчетността на техническата и финансовата дейност от страна на екипа на проекта и висшите училища. Въведената информация и документите в уеб-системата ще се потвърждават по електронен път от членовете на екипа на проекта, изпълнителите на счетоводни услуги, служители на УО и др. В рамките на разходите за организация и управление на проекта ще бъдат закупени и обновявани на годишен принцип електронни подписи за работа в различни информационни системи. В рамките на разходите за организация и управление на проекта ще бъдат осигурени и необходимите канцеларски материали за нуждите на екипа за управление на проекта и за експертния персонал от висшите училища, ангажирани с преките дейности по проекта. Изборът на доставчик на канцеларски материали ще се извърши чрез процедура по възлагане на обществена поръчка., Договорена стойност: 541 055.21 , Отчетена стойност: 562 670.24

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: ПЛОВДИВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "ПАИСИЙ ХИЛЕНДАРСКИ", Договорена стойност по проекта*: 1 470 720.00 , Отчетена стойност: 2 860 676.58
  • Партньор: БУРГАСКИ СВОБОДЕН УНИВЕРСИТЕТ, Договорена стойност по проекта*: 156 960.00 , Отчетена стойност: 756 445.45
  • Партньор: ВИСШЕ СТРОИТЕЛНО УЧИЛИЩЕ "ЛЮБЕН КАРАВЕЛОВ", Договорена стойност по проекта*: 79 200.00 , Отчетена стойност: 116 282.51
  • Партньор: ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ - ВАРНА, Договорена стойност по проекта*: 464 160.00 , Отчетена стойност: 532 656.12
  • Партньор: ЮГОЗАПАДЕН УНИВЕРСИТЕТ "НЕОФИТ РИЛСКИ", Договорена стойност по проекта*: 872 640.00 , Отчетена стойност: 2 503 327.72
  • Партньор: МЕДИЦИНСКИ УНИВЕРСИТЕТ - София, Договорена стойност по проекта*: 672 000.00 , Отчетена стойност: 1 256 678.44
  • Партньор: УНИВЕРСИТЕТ ПО АРХИТЕКТУРА, СТРОИТЕЛСТВО И ГЕОДЕЗИЯ, Договорена стойност по проекта*: 279 840.00 , Отчетена стойност: 448 360.27
  • Партньор: УНИВЕРСИТЕТ "ПРОФЕСОР Д-Р АСЕН ЗЛАТАРОВ" БУРГАС, Договорена стойност по проекта*: 347 040.00 , Отчетена стойност: 595 915.29
  • Партньор: ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ - СОФИЯ, Договорена стойност по проекта*: 845 280.00 , Отчетена стойност: 1 425 474.08
  • Партньор: НАЦИОНАЛНА СПОРТНА АКАДЕМИЯ "ВАСИЛ ЛЕВСКИ", Договорена стойност по проекта*: 276 000.00 , Отчетена стойност: 1 003 808.35
  • Партньор: ЕВРОПЕЙСКО ВИСШЕ УЧИЛИЩЕ ПО ИКОНОМИКА И МЕНИДЖМЪНТ - ПЛОВДИВ, Договорена стойност по проекта*: 116 160.00 , Отчетена стойност: 150 814.09
  • Партньор: НАЦИОНАЛНА МУЗИКАЛНА АКАДЕМИЯ "ПРОФ. ПАНЧО ВЛАДИГЕРОВ", Договорена стойност по проекта*: 53 280.00 , Отчетена стойност: 129 426.89
  • Партньор: НАЦИОНАЛНА ХУДОЖЕСТВЕНА АКАДЕМИЯ, Договорена стойност по проекта*: 78 240.00 , Отчетена стойност: 133 300.74
  • Партньор: ВИСШЕ УЧИЛИЩЕ ПО ТЕЛЕКОМУНИКАЦИИ И ПОЩИ, Договорена стойност по проекта*: 69 600.00 , Отчетена стойност: 195 354.97
  • Партньор: ВИСШЕ ТРАНСПОРТНО УЧИЛИЩЕ " ТОДОР КАБЛЕШКОВ", Договорена стойност по проекта*: 140 160.00 , Отчетена стойност: 66 073.41
  • Партньор: МЕДИЦИНСКИ УНИВЕРСИТЕТ - ПЛОВДИВ, Договорена стойност по проекта*: 372 000.00 , Отчетена стойност: 996 481.28
  • Партньор: ЧАСТНО ВИСШЕ УЧИЛИЩЕ - КОЛЕЖ ПО ТУРИЗЪМ БЛАГОЕВГРАД, Договорена стойност по проекта*: 43 680.00 , Отчетена стойност: 3 433.38
  • Партньор: ВИСШЕ УЧИЛИЩЕ ПО АГРОБИЗНЕС И РАЗВИТИЕ НА РЕГИОНИТЕ - ПЛОВДИВ, Договорена стойност по проекта*: 407 040.00 , Отчетена стойност: 574 864.10
  • Партньор: ТРАКИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ, Договорена стойност по проекта*: 521 280.00 , Отчетена стойност: 1 437 335.84
  • Партньор: УНИВЕРСИТЕТ ПО БИБЛИОТЕКОЗНАНИЕ И ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ, Договорена стойност по проекта*: 263 520.00 , Отчетена стойност: 522 219.32
  • Партньор: МЕЖДУНАРОДНО ВИСШЕ БИЗНЕСУЧИЛИЩЕ, Договорена стойност по проекта*: 352 800.00 , Отчетена стойност: 66 842.64
  • Партньор: ЛЕСОТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ, Договорена стойност по проекта*: 206 880.00 , Отчетена стойност: 264 104.33
  • Партньор: МИННО-ГЕОЛОЖКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. ИВАН РИЛСКИ", Договорена стойност по проекта*: 212 640.00 , Отчетена стойност: 346 905.85
  • Партньор: СТОПАНСКА АКАДЕМИЯ "ДИМИТЪР А. ЦЕНОВ", Договорена стойност по проекта*: 844 800.00 , Отчетена стойност: 1 485 845.37
  • Партньор: ХИМИКО-ТЕХНОЛОГИЧЕН И МЕТАЛУРГИЧЕН УНИВЕРСИТЕТ, Договорена стойност по проекта*: 191 040.00 , Отчетена стойност: 517 156.51
  • Партньор: АКАДЕМИЯ ЗА МУЗИКАЛНО, ТАНЦОВО И ИЗОБРАЗИТЕЛНО ИЗКУСТВО - ПЛОВДИВ, Договорена стойност по проекта*: 64 320.00 , Отчетена стойност: 285 576.74
  • Партньор: ШУМЕНСКИ УНИВЕРСИТЕТ "ЕПИСКОП КОНСТАНТИН ПРЕСЛАВСКИ", Договорена стойност по проекта*: 564 960.00 , Отчетена стойност: 1 473 032.34
  • Партньор: ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ-ГАБРОВО, Договорена стойност по проекта*: 309 600.00 , Отчетена стойност: 726 141.92
  • Партньор: КОЛЕЖ ПО МЕНИДЖМЪНТ, ТЪРГОВИЯ И МАРКЕТИНГ, Договорена стойност по проекта*: 58 560.00 , Отчетена стойност: 25 276.53
  • Партньор: АГРАРЕН УНИВЕРСИТЕТ - ПЛОВДИВ, Договорена стойност по проекта*: 244 800.00 , Отчетена стойност: 509 876.30
  • Партньор: МЕДИЦИНСКИ УНИВЕРСИТЕТ - Плевен, Договорена стойност по проекта*: 160 320.00 , Отчетена стойност: 491 488.25
  • Партньор: УНИВЕРСИТЕТ ПО ХРАНИТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ - ПЛОВДИВ, Договорена стойност по проекта*: 244 320.00 , Отчетена стойност: 152 701.55
  • Партньор: ВАРНЕНСКИ СВОБОДЕН УНИВЕРСИТЕТ "ЧЕРНОРИЗЕЦ ХРАБЪР", Договорена стойност по проекта*: 545 280.00 , Отчетена стойност: 904 001.67
  • Партньор: НАЦИОНАЛНА АКАДЕМИЯ ЗА ТЕАТРАЛНО И ФИЛМОВО ИЗКУСТВО "КРЪСТЮ САРАФОВ", Договорена стойност по проекта*: 46 560.00 , Отчетена стойност: 75 038.86
  • Партньор: ВИСШЕ УЧИЛИЩЕ ПО ЗАСТРАХОВАНЕ И ФИНАНСИ, Договорена стойност по проекта*: 61 440.00 , Отчетена стойност: 14 366.83
  • Партньор: НОВ БЪЛГАРСКИ УНИВЕРСИТЕТ, Договорена стойност по проекта*: 803 040.00 , Отчетена стойност: 864 498.41
  • Партньор: РУСЕНСКИ УНИВЕРСИТЕТ "АНГЕЛ КЪНЧЕВ", Договорена стойност по проекта*: 680 160.00 , Отчетена стойност: 1 546 731.32
  • Партньор: ВИСШЕ УЧИЛИЩЕ ПО МЕНИДЖМЪНТ, Договорена стойност по проекта*: 32 640.00 , Отчетена стойност: 41 472.29
  • Партньор: ЕВРОПЕЙСКИ ПОЛИТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ, Договорена стойност по проекта*: 19 200.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: СОФИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ.КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ", Договорена стойност по проекта*: 1 821 600.00 , Отчетена стойност: 2 637 316.30
  • Партньор: АМЕРИКАНСКИ УНИВЕРСИТЕТ В БЪЛГАРИЯ, Договорена стойност по проекта*: 91 680.00 , Отчетена стойност: 30 207.30
  • Партньор: ВИСШЕ ВОЕННОМОРСКО УЧИЛИЩЕ „НИКОЛА ЙОНКОВ ВАПЦАРОВ“, Договорена стойност по проекта*: 206 880.00 , Отчетена стойност: 171 188.80
  • Партньор: ВОЕННА АКАДЕМИЯ "ГЕОРГИ СТОЙКОВ РАКОВСКИ", Договорена стойност по проекта*: 42 240.00 , Отчетена стойност: 146 543.70
  • Партньор: ВИСШЕ УЧИЛИЩЕ ПО СИГУРНОСТ И ИКОНОМИКА, Договорена стойност по проекта*: 140 640.00 , Отчетена стойност: 59 395.79
  • Партньор: ИКОНОМИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ - ВАРНА, Договорена стойност по проекта*: 838 560.00 , Отчетена стойност: 954 515.57
  • Партньор: ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ", Договорена стойност по проекта*: 874 560.00 , Отчетена стойност: 1 671 345.93
  • Партньор: УНИВЕРСИТЕТ ЗА НАЦИОНАЛНО И СВЕТОВНО СТОПАНСТВО, Договорена стойност по проекта*: 1 682 400.00 , Отчетена стойност: 2 453 787.17
  • Партньор: МЕДИЦИНСКИ УНИВЕРСИТЕТ-ВАРНА "ПРОФ. Д-Р ПАРАСКЕВ ИВ.СТОЯНОВ", Договорена стойност по проекта*: 338 880.00 , Отчетена стойност: 1 450 225.72
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕА АД, Договорена стойност по проекта*: 8 688.00 , Отчетена стойност**: 8 688.00
  • Изпълнител: ДЗЗД "Естат Метрикс", Договорена стойност по проекта*: 69 200.00 , Отчетена стойност**: 83 040.00
  • Изпълнител: АКАУНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 85 591.20 , Отчетена стойност**: 85 591.20
  • Изпълнител: ОБРАЗОВАНИЕ И НАУКА ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 19 456.80 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: КОМПАНИЯ ЗА МЕЖДУНАРОДНИ КОНГРЕСИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 094.20 , Отчетена стойност**: 2 094.20
  • Изпълнител: ДЗИ - ОБЩО ЗАСТРАХОВАНЕ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 192 000.00 , Отчетена стойност**: 35 647.36
  • Изпълнител: "ДРОН 1" ООД, Договорена стойност по проекта*: 29 000.00 , Отчетена стойност**: 11 600.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Дял на студентите, преминали успешно практическо обучение в реална работна среда от включените в дейности по ОП, Мерна единица: %, Базова стойност: 87.00 , Целева стойност: 87.00 , Достигната стойност: 98.65
Индикатор 2 Студенти, включени в студентски практики, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 46 000.00 , Достигната стойност: 46 077.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 35 821 371.38 BGN
БФП 35 821 371.38 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 35 591 096.60 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 104.71 0.00 104.71 КОМПАНИЯ ЗА МЕЖДУНАРОДНИ КОНГРЕСИ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 426.58 0.00 1 426.58 ОБРАЗОВАНИЕ И НАУКА ЕАД
Липса на добро финансово управление 25.00 7 250.00 0.00 7 250.00 "ДРОН 1" ООД
Липса на добро финансово управление 5.00 4 279.56 0.00 4 279.56 АКАУНТ ЕООД
Липса на добро финансово управление 25.00 2 172.00 0.00 2 172.00 ЕА АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 4 152.00 0.00 4 152.00 ДЗЗД "Естат Метрикс"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 9 600.00 0.00 9 600.00 ДЗИ - ОБЩО ЗАСТРАХОВАНЕ ЕАД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на канцеларски материали, копирна хартия и тонери за копирни и печатащи устройства за нуждите на проекти и програми, по които МОН е бенефициент по четири обособени позиции, Прогнозна стойност: 31 953.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Застраховка „Злополука” на студенти за времето на провеждане на студентските практики, Прогнозна стойност: 96 480.00
  • Обособена позиция 1: Неприложимо
    Изпълнител: ДЗИ - ОБЩО ЗАСТРАХОВАНЕ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 192 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Осъществяване на външен мониторинг чрез проверки “на място” на изпълнението на студентските практики, Прогнозна стойност: 69 200.00
  • Обособена позиция 1: Неприложимо
    Изпълнител: ДЗЗД "Естат Метрикс"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 69 200.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Поддържане и администриране на данни в информационната система за реализиране и отчитане на проект BG05M2OP001-2.002-0001 „Студентски практики“ – фаза 1, финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020г., Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Неприложимо
    Изпълнител: "ДРОН 1" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 29 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на специализирани счетоводни услуги на Министерството на образованието и науката в качеството му на бенефициент по проекти, финансирани със средства по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020 г. , Прогнозна стойност: 71 326.00
  • Обособена позиция 1: Неприложимо
    Изпълнител: АКАУНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 85 591.20
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Предпечатна подготовка и отпечатване на материали за нуждите на МОН и проекти , Прогнозна стойност: 24 547.00
  • Обособена позиция 1: Неприложимо
    Изпълнител: ЕА АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 688.00
  • Обособена позиция 2: Неприложимо
    Изпълнител: ОБРАЗОВАНИЕ И НАУКА ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 456.80
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Услуги по осигуряване на логистика и организационно-техническа подготовка за провеждане на събития, свързани с изпълнението на МОН и на проекти и програми, по които е бенефициент , Прогнозна стойност: 6 333.33
  • Обособена позиция 1: Неприложимо
    Изпълнител: КОМПАНИЯ ЗА МЕЖДУНАРОДНИ КОНГРЕСИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 094.20

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN