Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.001-0290-C01
Наименование на проекта Внедряване на иновативна услуга от „Интернет корпорейтед нетуъркс” ЕООД
Бенефициент 131334166 АПЛИКЕЙШЪН МАРТ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 07.07.2017
Дата на стартиране 07.07.2017
Дата на приключване 21.09.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е насочено към внедряването и пазарната реализация на продуктова иновация - услугата "Appmart", която е иновативна за световния/европейския пазар в областта на специфичната тематична област на ИСИС „ИКТ и информатиката”, в обхвата на приоритетното направление Big Data, Grid and Cloud Technologies. Иновацията е собствена разработка на кандидата и е вследствие НИРД на дружеството. Услугата Appmart се базира на модел на Система за автоматизирана доставка, разгръщане и мащабиране на софтуерни приложения, за която е подадена заявка за регистрация на полезен модел. Проектът попада и в приоритетните тематични области, изведени на база на регионалната специализация, заложена в ИСИС, тъй като изпълнението му е едновременно в областта на "ИКТ и информатика", и ще се изпълнява на територията на Югозападен район на планиране. Проектното предложение включва следните дейности: Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния продукт /услуга/ и Придобиване/разработване на специализиран софтуер, необходим за внедряването на иновативния продукт /услуга/, като заложените разходи по Елемент А "Инвестиции" са в режим на помощ "de minimis". Изпълнението на проекта ще се извърши на територията на съществуващи стопански обекти на предприятието: административно помещение с площ от 450 кв.м. в гр. София на бул. Симеоновско шосе 33, ет. 1 и в Технологичен дейта център в гр. София на адрес ул. Овче поле 122.  Очакваните резултати по проекта включват: повишаване на иновационната дейност на „Интернет корпорейтед нетуъркс” ЕООД в областта на специфичната тематична област на ИСИС „ИКТ и информатиката” и пазарната реализация на иновативния продукт (услуга) "Appmart". Допълнително, проектът е напълно осъществим технически, като същевременно допринася за постигането на устойчиво развитие, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, както и предвижда внедряването на еко-иновация.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния продукт /услуга/ (дейността ще бъде извършена посредством закупуването на Сървър за потребителски, административен достъп и уеб каталог - 1 брой, Сървър за клъстърна база данни и системно ядро - 1 брой, Мрежов сървър с комуникационни интерфейси - 2 броя и Дисков масив за хранилище за данни - 2 броя).: В рамките на дейността ще се закупят четири броя ДМА (включително ще бъдат доставени, монтирани, инсталирани, изпитани и въведени в експлоатация): Сървър за потребителски, административен достъп и уеб каталог - 1 брой, Сървър за клъстърна база данни и системно ядро - 1 брой, Мрежов сървър с комуникационни интерфейси - 2 броя и Дисков масив за хранилище за данни - 2 броя. Дълготрайните материални активи са необходими за внедряването и пазарната реализация на иновативния продукт (услугата Appmart), който представлява новост за световния/европейския пазар. Технологичният процес за предлагане на услугата включва следната система от информационно-комуникационни компоненти: 1. Изграждане на клъстърна система за публичен достъп, в която са включени: • панел за потребителски достъп; • панел за достъп на доставчик; • административен панел за управление; • уеб базиран каталог. Гореизброените компоненти са свързани двупосочно за обмен на данни чрез комуникационен интерфейс със система от сървъри, представляващи Системно ядро. Предвиденият за закупуване Сървър за потребителски, административен достъп и уеб каталог - 1 брой е необходим за инсталацията и съхранението на данните, обслужващи компоненитите панел за потребителски достъп, панел за достъп на доставчик, административен панел за управление и уеб базиран каталог. 2. Изграждане на клъстър от сървъри, обслужващи модула "Системно ядро", в който са включени: • клъстър за релационни бази данни; • клъстър за файлова система; • дисков масив за съхранение на софтуерни приложения - хранилище. Клъстътрът от сървъри, обслужващи модулът “Системно ядро” е основен и за неговото изграждане е необходимо закупуването и въвеждането в експлоатация на Сървър за клъстърна база данни и системно ядро - 1 брой. Системното ядро ще автоматизира всички технологични процеси по предоставянето на услугата, посредством своите под системи: • клъстър от сървъри за база данни; • резервиран дисков масив за Файлова Система; • резервиран високопроизводителен дисков масив за Хранилище. Придобиването на 2 броя Мрежови сървъри с комуникационни интерфейси са необходими за управланието на всички взаимовръзки между Сървъра за Потребителски, Административен достъп и Уеб каталог, Сървъра за клъстърна база данни и системно ядро и Дисковите масиви за Хранилище за данни. Придобиването на 2 броя Дискови масиви за хранилище за данни са необходими съответно за техническото обезпечение на Клъстъра за релационни бази данни и Клъстъра за файлова система и за съхранението на Файловата система и Хранилището. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец включително). Тази стъпка включва сформиране на екипа по проекта, който да изготви и съгласува с Управляващия Орган график на предвижданите за изпълнение процедури за избор на изпълнители, както и самата документация за избор на изпълнители, съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договори с изпълнители (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец включително). Тази стъпка включва провеждането на процедура за избор на изпълнител “Избор с публична покана” по реда на ПМС 118/20.05.2014 г. и ЗУСЕСИФ (или действащата нормативна уредба към момента на изпълнение на проекта) и последващо сключване на договори с избраните изпълнители в условията на предварителен, текущ и последващ контрол от страна на Управляващия Орган. 3. Придобиване на ДМА по проекта (с продължителност от 5-ти до 11-ти месец включително). Тази стъпка включва доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на ДМА и завършва с подписване на приемо - предавателен и финален приемо - предавателен протокол за доставки по образец на Управляващия Орган., Договорена стойност: 219 980.00 , Отчетена стойност: 219 980.00
  • Дейност: Придобиване/разработване на специализиран софтуер, необходим за внедряването на иновативния продукт /услуга/ (дейността ще бъде извършена посредством закупуването на Специализиран софтуер за автоматизирана доставка, разгръщане и мащабиране на софтуерни приложения - 1 брой ).: В рамките на дейността ще се закупи един брой ДНА (включително ще бъде доставен, инсталиран, изпитан и въведен в експлоатация): Специализиран софтуер за автоматизирана доставка, разгръщане и мащабиране на софтуерни приложения - 1 брой. Този актив е необходим за внедряването и пазарната реализация на иновативния продукт (услугата Appmart), тъй като специализираният софтуер осигурява от една страна комуникационната връзка между всички клъстърни системи и подсистеми, а от друга контролира всички процеси, свързани с изпълнението на задачите посредством комуникационните интерфейси на модулите за доставка, разгръщане, скалиране и мащабиране на софтуерните приложения. Технологичният процес за предлагане на услугата Appmart включва следната система от компоненти, които Специализираният софтуер за автоматизирана доставка, разгръщане и мащабиране на софтуерни приложения ще контролира: 1. Клъстърна система за публичен достъп; 2. Клъстър от сървъри, обслужващи модула "Системно ядро"; 3. Сървъри за доставка на софтуерни приложения, които съдържат следните модули за управление - сървър за изпълнение на задачите, двупосочно свързан с комуникационни интерфейси от една страна с модул за мащабиране, а от друга чрез интерфейси с проверяващ модул. Проверяващия модул от своя страна е свързан двупосочно с комуникационен интерфейс с модула за мащабиране и двустранно чрез комуникационен интерфейс със сървъра за изпълнение на задачите. Всички софтуерни приложения, които се намират върху дисковите масиви, обслужващи хранилището, биват заявявани от сървърната система за публичен достъп към сървърната система за програмно осигуряване от една страна посредством комуникационен интерфейс, а от друга - с комуникационен интерфейс с модул за изпълнение на задачите. Сървърът за програмно осигуряване е свързан двупосочно с комуникационен интерфейс със сървърна система за доставка на софтуерните приложения. Всяка хостинг услуга като виртуални сървъри, услугата Docker и др. услуги Amazon Web Services, Microsoft Azure Cloud, Google Compute Engine са свързани двупосочно за обмен на данни с комуникационни интерфейси с модула за изпълнение на задачите, при което става възможно предоставянето на услугата. Предвиденият за закупуване 1 брой Специализиран софтуер за автоматизирана доставка, разгръщане и мащабиране на софтуерни приложения обхваща целия процес от конфигуриране на многослойната клъстърна форма до взаимодействията на интерефейстите между отделните хардуерни системи. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец включително). Тази стъпка включва сформиране на екипа по проекта, който да изготви и съгласува с Управляващия Орган график на предвижданите за изпълнение процедури за избор на изпълнители, както и самата документация за избор на изпълнители, съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договори с изпълнители (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец включително). Тази стъпка включва провеждането на процедура за избор на изпълнител “Избор с публична покана” по реда на ПМС 118/20.05.2014 г. и ЗУСЕСИФ (или действащата нормативна уредба към момента на изпълнение на проекта) и последващо сключване на договори с избраните изпълнители в условията на предварителен, текущ и последващ контрол от страна на Управляващия Орган. 3. Придобиване на ДНА по проекта (с продължителност от 5-ти до 11-ти месец включително). Тази стъпка включва доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на ДНА и завършва с подписване на приемо - предавателен и финален приемо - предавателен протокол за доставки по образец на Управляващия Орган. , Договорена стойност: 198 400.00 , Отчетена стойност: 198 400.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДЕВИЖЪН ООД, Договорена стойност по проекта*: 376 542.00 , Отчетена стойност**: 418 380.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, подпомогнати да въведат нови за пазара продукти, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, подпомогнати да въведат нови за предприятието продукти, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 21 391.42 , Достигната стойност: 21 391.76

Финансова информация

Обща стойност на проекта 418 380.00 BGN
БФП 376 542.00 BGN
Собствено финансиране 41 838.00 BGN
Общо реално изплатени суми 376 542.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане в експлоатация на дълготрайни материални и нематериални активи по следните обособени позиции: Обособена позиция 1: - Сървър за потребителски, административен достъп и уеб каталог - 1 брой - Сървър за клъстърна база данни и системно ядро - 1 брой - Мрежов сървър с комуникационни интерфейси - 2 броя - Дисков масив за хранилище за данни - 2 броя Обособена позиция 2: - Специализиран софтуер за автоматизирана доставка, разгръщане и мащабиране на софтуерни приложения - 1 брой., Прогнозна стойност: 418 380.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: - Сървър за потребителски, административен достъп и уеб каталог - 1 брой - Сървър за клъстърна база данни и системно ядро - 1 брой - Мрежов сървър с комуникационни интерфейси - 2 броя - Дисков масив за хранилище за данни - 2 броя
    Изпълнител: ДЕВИЖЪН ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 197 982.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: - Специализиран софтуер за автоматизирана доставка, разгръщане и мащабиране на софтуерни приложения - 1 брой.
    Изпълнител: ДЕВИЖЪН ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 178 560.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN