Номер от ИСУН | BG14MFOP001-5.003-0006-C05 |
Наименование на проекта | Популяризиране на консумацията и производството на Европейска змиорка (Anguilla anguilla) в област Благоевград. |
Бенефициент | 176965855 Сдружение 'НОВИ ВЪЗМОЖНОСТИ" |
Източник на финансиране | ЕФМДР ==> Програма за морско дело и рибарство |
Дата на сключване на договора/заповедта | 28.01.2019 |
Дата на стартиране | 28.01.2019 |
Дата на приключване | 28.10.2019 |
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП | В изпълнение (от дата на стартиране) |
Местонахождение |
|
Кратко описание на проекта |
Европейската змиорка е вид с изключително висока ценност и заема сегмента на най-скъпите деликатесни рибни продукти. В България допреди 80 години е била широко разпространена в много реки. Срещала се е в басейните на реките в Южна България, които се вливат в Бяло море, като (Марица, Места и Струма). Към настоящия момент в България вече се срещат само единични екземпляри. Единствения начин да стигне до трапезата на българските потребители е нейното изкуствено отглеждане. Изкуственото отглеждане на змиорката се извършва във високо технологични комплекси за рециркулационна аквакултура. Тези технологии намаляват до минимум употребата и загубите на вода в процеса в едно устойчиво производство. Месото на змиорката съдържа около 30% висококачествени мазнини, 15% протеини, комплекс от витамини и минерали (голямо количество витамини А, B1, B2, D и E). Освен, че е с несравним вкус, тази риба е източник на мастни киселини Омега-3. За да се възстанови популярността на вида, както сред потребителите така и сред производителите е необходимо да се проведе кампания за промотиране, както на методите за устойчиво рибовъдство, така и на високото качество и ползи за здравето в следствие от консумацията на змиорка. В проекта се предвижда изготвяне на маркетингово проучване за нагласите на рибовъдите и консуматорите относно производството и потреблението на европейска змиорка, реклама и разпространение в област Благоевград. |
Дейности |
|
Партньори | Няма |
Изпълнители |
|
Подизпълнители | Няма |
Членове на обединение | Няма |
Забележки: * Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:
** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи |
Индикатор 1 | Изменение в стойността на първите продажби, които не са осъществени от организации на производители, Мерна единица: EUR, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100 000.00 , Достигната стойност: 100 000.00 |
Индикатор 2 | Брой на проектите за мерки за предлагане на пазара и помощи за складиране, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00 |
Индикатор 3 | Промяна в обема на първите продажби, които не са осъществени от ОП, Мерна единица: тонове, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 10.00 |
Обща стойност на проекта | 35 500.00 BGN |
БФП | 35 500.00 BGN |
Собствено финансиране | 0.00 BGN |
Общо реално изплатени суми | 35 500.00 BGN |
Процент на съфинансиране от ЕС | 75.00 % |
Няма | |
Забележки: 1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност. 2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение. |
Процедура 1 |
Предмет на предвидената процедура: маркетинг изследване, печат и разпространение на рекламни материали,
Прогнозна стойност: 35 500.00
|
Забележки:
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN