Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0033-C01
Наименование на проекта С ПОГЛЕД НАПРЕД
Бенефициент 203616469 БРАЙТ КОНСУЛТИНГ АД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.03.2017
Дата на стартиране 06.03.2017
Дата на приключване 24.01.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Изпълнението на проект "С ПОГЛЕД НАПРЕД" пряко ще доведе до развитие и укрепване на управленския капацитет и увеличаване на конкурентоспособността и експортния потенциал на БРАЙТ КОНСУЛТИНГ АД посредством въвеждане и прилагане на система за управление на околната среда и система за информационни технологии и управление на услуги, както и чрез въвеждане и прилагане на интегрирана система за управление, планиране и обработка на клиентски заявки (CRM).
Очакваният принос на проекта е пряко свързан с подобряване на пазарното присъствие на предприятието, постигане на по-висока производителност, оптимизиране на разходите и съответно повишаване на добавената стойност на всички нива в организацията.

В тази връзка проектът предвижда реализацията на следните основни дейности:
1) Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 14001 и ISO 20000-1;
2) Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите;
3) Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез инвестиции в ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, допринасящи за въвеждането на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите.

Проектът ще допринесе и за въвеждането на организационни иновации в предприятието,  тъй като чрез закупените и внедрени дълготрайни активи и осигурените специализирани услуги ще бъдат въведени изцяло нови методи на организация при част от бизнес процесите в компанията.
Дейности
  • Дейност: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 14001 и ISO 20000-1: Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на първата специфична цел на проекта "С ПОГЛЕД НАПРЕД", а именно да се въведат и приложат системи за управление в съответствие с международно признати стандарти в БРАЙТ КОНСУЛТИНГ АД. Като част от дейността се предвижда да бъдат въведени следните поддейности: 1. Въвеждане и интегриране на системи за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 14001 и ISO 20000-1; 2. Сертифициране на въведените системи за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 14001 и ISO 20000-1. Необходимо е осигуряване на съответния административен капацитет за внедряване и сертифициране на системите за управление чрез предоставяне на подкрепа за следните специализирани услуги, планирани за реализация в офиса на компанията в гр. София: А) Услуга по въвеждане на системи за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 14001 и ISO 20000-1, 1 бр.  Описание: Предоставяне на външна услуга за въвеждане на системите за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 14001 и ISO 20000-1 в БРАЙТ КОНСУЛТИНГ АД и интеграция със съществуващата система за управление на качеството, отговаряща и сертифицирана съгласно ISO 9001, която да включва: - Провеждане на преглед на състоянието на компанията за установяване съответствието с изискванията на стандартите; - Разработване на необходимите индивидуални и общи документи от системите за управление (политики, процедури, формуляри и други помощни документи, инструкции); - Провеждане на обучение по внедряване (на ръководния персонал и на специалистите, отговорни за внедряването); - Допълнителни консултации и оказване съдействие при внедряването, вкл. изменения в документацията; - Подготовка за сертифициране, вкл. извършване на вътрешен одит, доклад и консултиране за провеждане преглед от ръководството. Разходът, планиран за тази услуга е посочен в бюджетно перо 1. и е на стойност 20 000.00 лв. Б) Услуга по сертифициране на въведените системи за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 14001 и ISO 20000-1, 1 бр. Описание: Предоставяне на външна услуга за извършване на акредитирана сертификационна оценка и сертификация на внедрените и интегрирани системи за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 14001 и ISO 20000-1 в БРАЙТ КОНСУЛТИНГ АД. Услугата трябва да бъде извършена от акредитирана за предоставяне на този тип специализирани услуги организация. Разходът, планиран за тази услуга е посочен в бюджетно перо 2. и е на стойност 20 000.00 лв. Въвеждането и прилагането на система за управление на околната среда и на система за информационни технологии и управление на услуги ще гарантира устойчиво развитие и високи резултати на организацията, съобразени и отговарящи на интересите на клиенти, партньори и други заинтересовани страни, както и ще въведе индивидуален инструментариум за опазването на околната среда и за управлението на услуги на всички нива в компанията. Изпълнението на настоящата дейност пряко ще допринесе и за реализиране на организационна иновация в предприятието, поради това, че за първи път ще бъде въведен изцяло нов метод на организация на част от бизнес процесите в компанията, съобразно изискванията към управлението на опазването на околната среда и управлението на услуги. Поради това изброените по-горе услуги, а именно - услуга по въвеждане и услуга по сертифициране на въведените системи за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 14001 и ISO 20000-1 са пряко свързани и необходими за успешната реализация на проекта. Всички планирани услуги са технически осъществими и ще бъдат извършени съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002-2.002 "Развитие на управленския капацитет и растеж на МСП" и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020., Договорена стойност: 40 000.00 , Отчетена стойност: 37 900.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието: Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на втората специфична цел на проекта "С ПОГЛЕД НАПРЕД", а именно да се въведе и приложи ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в съответствие с нуждите на БРАЙТ КОНСУЛТИНГ АД. Като част от дейността ще бъде извършена доставка и внедряване на Интегрирана система за управление, планиране и обработка на клиентски заявки (CRM), 1 бр. Необходимо е осигуряване на съответния технологичен капацитет за придобиване и въвеждане на ИКТ базираната софтуерна система в съответствие с нуждите на БРАЙТ КОНСУЛТИНГ АД чрез следните инвестиции в дълготраен нематериален актив, планиран за доставка и внедряване в офиса на компанията в гр. София: - Интегрирана система за управление, планиране и обработка на клиентски заявки (CRM), 1 бр. Разходът, планиран за закупуване на този нематериален актив е посочен в бюджетно перо 27 и е на стойност 476 800.00 лв. Интегрираната система за управление, планиране и обработка на клиентски заявки (CRM) ще разполага с такъв тип инструменти и функционалност, които ще позволяват качествено подобряване на работата с клиенти и процесите на планиране, свързани с нея, включително чрез автоматизирано управление и регистрация на инциденти и заявки от клиентите и клиентските системи. Към момента БРАЙТ КОНСУЛТИНГ АД използва обичайните канали за регистриране на инциденти или заявки - електронна поща, телефон и ръчно копиране на информацията за инцидент или заявка от клиентските системи, но обемът на данни нараства значимо с всеки нов клиент, а това означава все по-големи загуби на време и ресурси за управление на всяка възникваща като инцидент или заявка комуникация. Имайки предвид постоянното развитие на информационните технологии за обмен на данни, ползваните канали не са достатъчно ефективни и бързи, като се отчита значителна загуба на информация, а в допълнение - обработването и регистрацията отнемат по-дълго време. При нужда от добавяне на нов клиент също така се налага служителите на компанията да придобият нови знания за системата на клиента, за да могат да боравят с нея, което от своя страна изисква обучение и отделяне на още време и ресурси. Съществуват разнородни решения за подобни технологични предизвикателства, като реално за всеки ползвател е необходимо да се направят специфични съобразно нуждите му настройки и интеграция. Подобно строго специализирано CRM решение за управление, планиране и обработка на клиентски заявки трябва да бъде не само доставено, но и инсталирано изцяло за нуждите на БРАЙТ КОНСУЛТИНГ АД. Ето защо изпълнението на настоящата дейност и на проекта като цяло ще подпомогнат реализирането на планираната инвестиция. Доставената и имплементирана в предприятието система ще ползва модерен интерфейс, който ще позволява автоматизиран трансфер на информацията за инцидент или заявка от клиентската система към съществуващата среда за предоставянето на услуги. С въвеждането на системата ще се постигне качествено подобряване и пълна проследимост и аналитичност на всички, свързани с управлението на заявките процеси, което се очаква съществено да подобри работата и обслужването на клиентите. Данните за клиентите и заявките ще могат да се систематизират и сегментират, ще бъде възможно пълноценно анализиране изпълнението на поетити заявки по проекти, с което капацитета на компанията за работа в часове ще нарасне и ще може да се пренасочи към потенциални и нови клиенти. Поради това посочения по-горе актив, а именно - Интегрирана система за управление, планиране и обработка на клиентски заявки (CRM) - е пряко свързан и необходим за успешната реализация на проекта. Планираната доставка е технически осъществима и ще бъде извършена съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002-2.002 "Развитие на управленския капацитет и растеж на МСП" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020., Договорена стойност: 476 800.00 , Отчетена стойност: 476 800.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез инвестиции в ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, допринасящи за въвеждането на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите: Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на втората специфична цел на проекта "С ПОГЛЕД НАПРЕД", а именно да се въведе и приложи ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в съответствие с нуждите на БРАЙТ КОНСУЛТИНГ АД. Като част от дейността ще бъде извършена доставка и осигуряване на необходимото за внедряването на интегрираната софтуерна система за управление, планиране и обработка на клиентски заявки (CRM), хардуерно оборудване - общо 4 бр. ДМА, което да обезпечи изпълнението на проекта. Необходимо е осигуряване на съответния технологичен капацитет за внедряване на софтуерната система чрез следните инвестиции в специализирано хардуерно оборудване, планирано за доставка и работа в офиса на компанията в гр. София: - Рутер, 1 бр. - Сървър, 1 бр. - Дисков масив, 1 бр. - Мрежов комутатор, 1 бр. Разходът, планиран за закупуване на този нематериален актив е посочен в бюджетно перо 26. и е на стойност 42 000.00 лв. Планираната по проект Интегрирана система за управление, планиране и обработка на клиентски заявки (CRM), трябва да бъде инсталирана, внедрена и въведена в експлоатация съобразно наличния технически капацитет и съществуваща хардуерна обезпеченост в компанията. Това създава необходимост от изграждане на нова частна хардуерна платформа, която да предоставя възможност за всеки един отделен потребител на системата да се осигури съответния изчислителен дял и капацитет, който да изпълнява високите нужди на решението и ползвания алгоритъм. Изискванията към информационната архитектура и всички изброени активи - рутер, сървър, дисков масив, мрежов комутатор, ще осигурят висока надеждност и капацитет, за да може внедрената интегрирана система да работи по ефективен начин. Също така при използването на интегрираната система с избраната хардуерна архитектура и планираните активи от висок технологичен клас ще се спестяват и значителни разходи за електроенергия, с което ще се постигне намаляване на емисии и на въглеродния отпечатък в природата от дейността на дружеството. Поради това посочените по-горе дълготрайни материални активи - общо 4 на брой - са пряко свързани и необходим за успешната реализация на проекта и внедряването на интегрирана система за управление, планиране и обработка на клиентски заявки в БРАЙТ КОНСУЛТИНГ АД. Планираната доставка е технически осъществима и ще бъде извършена съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002-2.002 "Развитие на управленския капацитет и растеж на МСП" и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020., Договорена стойност: 42 000.00 , Отчетена стойност: 39 785.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЗИРОС ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 349 860.00 , Отчетена стойност**: 499 800.00
  • Изпълнител: РИНА БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 430.00 , Отчетена стойност**: 14 900.00
  • Изпълнител: ПЕРСИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 27 849.50 , Отчетена стойност**: 39 785.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 85 712.97 , Достигната стойност: 85 052.41
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 558 800.00 BGN
БФП 391 160.00 BGN
Собствено финансиране 167 640.00 BGN
Общо реално изплатени суми 388 139.50 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Извършване на доставка, Прогнозна стойност: 518 800.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 "CRM"
    Изпълнител: ЗИРОС ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 333 760.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2 "Хардуерно оборудване"
    Изпълнител: ПЕРСИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 849.50
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Извършване на специализирани услуги, Прогнозна стойност: 40 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 "Услуга по въвеждане, ISO 14001 и ISO 20000-1"
    Изпълнител: ЗИРОС ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 100.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2 "Услуга по сертифициране, ISO 14001 и ISO 20000-1"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Услуга по сертифициране, ISO 14001 и ISO 20000-1, Прогнозна стойност: 17 000.00
  • Обособена позиция 1: Услуга по сертифициране, ISO 14001 и ISO 20000-1
    Изпълнител: РИНА БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 430.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN