Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.002-0018-C01
Наименование на проекта Повишаване на енергийната ефективност в "Автомагистрали - Черно море" АД чрез закупуване на ново енергийно ефективно оборудване
Бенефициент 127001597 АВТОМАГИСТРАЛИ - ЧЕРНО МОРЕ АД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 15.12.2017
Дата на стартиране 15.12.2017
Дата на приключване 06.04.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Търговище, Търговище, с.Кралево

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект предвижда закупуване на нов високоефективен асфалтосмесител (инсталация за производство на асфалтови смеси + битумно стопанство) (Мярка 1) и въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението (Мярка 3). 

Асфалтосмесителят, препоръчан с Мярка 1 от енергийния одит, ще подмени използвания към момента такъв на кариера "Кралево". Новият асфалтосмесител е със сумарна инсталирана електрическа мощност 1442, 2 kW. Средната производителност на новата инсталация е 320 т/ч., а годишното потребление на ел. енергия на целия асфалтосмесител е 300 940 kWh/год.

Проектът предвижда и въвеждането на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението на обект Кариера "Кралево" (Мярка 3). Тя ще се състои от софтуер и хардуер (мерители на електрическа енергия, разходомер за газьол, компютър и комуникации). Автоматизираната система ще осигурява пълна и детайлна информация, необходима за периодичното провеждане на енергийните анализи на потреблението.

В рамките на проекта ще се въведе и система за енергиен мениджмънт и сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. 

Проектът ще е със срок за изпълнение 24 месеца и ще е на обща стойност 4 866 200.00 лв. без ДДС.
Дейности
  • Дейност: Оптимизиране на енергийните разходи и повишаване производствения капацитет на фирмата, посредством доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нов високоефективен Асфалтосмесител (Инсталация за производство на асфалтови смеси + Битумно стопанство) - Мярка 1 от енергийния одит: Дейността предвижда доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нов, високоефективен асфалтосмесител за производство на асфалтови смеси по различни рецепти, който да спомогне за оптимизиране дейността на фирмата за КИД 23.99 и повишаване на нейния производствен капацитет. Обектът, на който ще бъде монтирано новото оборудване, е Асфалтова база с. „Кралево”. За целите на енергийното обследване предвиденият за закупуване асфалтосмесител е разгледан в енергийния одит на два основни компонента - асфалтосмесител (или самата инсталация за производство на асфалтови смеси) и битумно стопанство, с цел прецизното изчисление на енергийните показатели. Това се налага, тъй като двата компонента потребяват различни енергоносители (ел.енергия и леко котелно гориво /промишлен газьол/), а също така имат и различен режим на работа. Битумното стопанство работи почти два пъти повече отколкото асфалтосмесителя. Цялото оборудване е включено в една обща оферта, тъй като битумното стопанство е част от комплекта на асфалтосмесителя и няма как да бъде отделено от него. Към момента на асфалтовата база в с. Кралево кандидатът използва асфалтосмесител и битумно стопанство за производство на няколко вида асфалтови смеси, което е въведено в експлоатация през 2004 г. Неговото годишно потребление на ел. енергия се равнява на близо 170 000 kWh/yr, което заема и най-голям дял от годишното енергопотребление на обекта. Същевременно производителността му е сравнително ниска - едва около 100 т./ч. Новият асфалтосмесител ще бъде със сумарна инсталирана електрическа мощност 1 360 kW и средна работна ел. мощност (по експертна оценка) 816 kW. Производителността на асфалтосмесителя ще е 320 т./ч., което е над 3 пъти повече от използвания към момента такъв. Освен това новото оборудване ще разполага с опция за работа и с рециклиран материал (фрезован асфалт), което допълнително ще повиши неговата ефективност. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия асфалтосмесител: 6-ти - 24-ти месец., Договорена стойност: 4 812 000.00 , Отчетена стойност: 4 811 341.95
  • Дейност: Намаляване на разходите за енергия в производствено помещение, тип ремонтна работилница, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - Мярка 2 от енергийния одит: Дейността предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия в производствено помещение, тип ремонтна работилница на обект кариера “Кралево”, в което работи производствения персонал. Системата за вентилация ще включва 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 900 m3/h. Изчисленията за необходимото количество пресен въздух са направени на база на следните технически параметри: - Населеното място, където се намира производствената сграда – с. Кралево, Кариера “Кралево” (климатична зона 1) - Тип на производствената сграда – ремонтна работилница (производствено помещение, което компанията ползва за съхранение и ремонт на технологичното оборудване). - Квадратура на производствената сграда - 72 m2 - Светла височина на производствената сграда - 4 m - Брой на работещите в производствената сграда – 2 човека - Кратност на въздухообмен – трикратен въздухообмен (по технологично изискване) - Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 75% Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляема рекуперативна вентилационна система ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новите активи: 6-ти - 24-ти месец., Договорена стойност: 9 900.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението - Мярка 3 от енергийния одит: За целите на проекта, компанията предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението на новия Асфалтосмесител (по-конкретно мониторинг на потреблението на ел. енергия и промишлен газьол). В обекта кариера “Кралево” няма въведена система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. С настоящата дейност се предвижда да се изгради система за мониторинг и контрол на потреблението на енергията, с цел постигане на изискуемия минимум системата да обхваща 60% от енергопотреблението на обекта. Препоръчаната с Мярка 3 от енергийния одит автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението се отнася само и единствено за потреблението на електроенергия и промишлен газьол от новия асфалтосмесител и ще обхваща 89.26 % от общия енергиен микс на обекта кариера „Кралево“, но след подмяна на старото технологично оборудване с ново (в конкретния случай – асфалтосмесителя). Това означава, че въвеждането на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението само на асфалтосмесителя ще бъде достатъчно, за да покрие изискуемия минимум автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението на обекта да обхваща 60% от енергопотреблението му. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението (ел.енергията и промишлен газьол), която се предвижда да бъде въведена по отношение на новия Асфалтосмесител, се състои от софтуер с безсрочен лиценз за сървъри, и хардуер за мониторинг и контрол на енергопотреблението в три измервателни точки за електрическа енергия и една измервателна точка за газьол. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена ел.енергия, пр.газьол и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване, съобразени с плануваните количества на производството. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новите активи: 6-ти - 24-ти месец., Договорена стойност: 29 700.00 , Отчетена стойност: 29 200.00
  • Дейност: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Очакванията от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец, Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 2 000.00
  • Дейност: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец, Договорена стойност: 13 000.00 , Отчетена стойност: 12 700.00
  • Дейност: Изготвяне на одит на проекта: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец, Договорена стойност: 6 500.00 , Отчетена стойност: 6 400.00
  • Дейност: Осигуряване на публичност и визуализация по проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидата, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец, Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 2 850.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДИ ЕМ 2008 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 425.00 , Отчетена стойност**: 2 850.00
  • Изпълнител: Виртген Интернационал ГмбХ, Договорена стойност по проекта*: 2 405 671.00 , Отчетена стойност**: 4 811 341.95
  • Изпълнител: КОНТО ОДИТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 200.00 , Отчетена стойност**: 6 400.00
  • Изпълнител: ДАНИЕЛ СТАНДАРТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 14 600.00 , Отчетена стойност**: 29 200.00
  • Изпълнител: ГЛОБАЛ ГРУП СОФИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 350.00 , Отчетена стойност**: 12 700.00
  • Изпълнител: КОНСУЛТАТИВ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 000.00 , Отчетена стойност**: 2 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2 660.35 , Достигната стойност: 2 660.35
Индикатор 3 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 8 839.55 , Достигната стойност: 8 839.55

Финансова информация

Обща стойност на проекта 4 866 200.00 BGN
БФП 2 433 100.00 BGN
Собствено финансиране 2 433 100.00 BGN
Общо реално изплатени суми 2 432 245.97 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението, състояща се от хардуер и софтуер (Мярка 3 от енергийния одит), Прогнозна стойност: 29 700.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението, състояща се от хардуер и софтуер (Мярка 3 от енергийния одит)
    Изпълнител: ДАНИЕЛ СТАНДАРТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 600.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001
    Изпълнител: КОНСУЛТАТИВ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нов Асфалтосмесител (Мярка 1 от енергийния одит) , Прогнозна стойност: 4 812 000.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нов Асфалтосмесител (Мярка 1 от енергийния одит)
    Изпълнител: Виртген Интернационал ГмбХ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 405 671.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на финансов одит на проекта, Прогнозна стойност: 6 500.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на финансов одит на проекта
    Изпълнител: КОНТО ОДИТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 200.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Публичност и визуализация на проекта, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Публичност и визуализация на проекта
    Изпълнител: ДИ ЕМ 2008 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 425.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 13 000.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001
    Изпълнител: ГЛОБАЛ ГРУП СОФИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 350.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN