Кратко описание на проекта |
Реализацията на проект "Осигуряване на топъл обяд в община Кресна", е част от целенасочената социално политика, която община Кресна развива в подкрепа на хората, живеещи в материално лишение и в риск от социална изолация. Община Кресна ще има ангажимента и отговорността да гарантира предоставяне на разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене.
Стойността на един храноден за едно лице от целевата група се определя в размер на 2.30 лв. до 30.04.2017г. и на 2.50 лв. от 01.05.2017г.на лице на ден. Определената стойност на един храноден е с включен ДДС и включва осигуряване на топъл обяд – супа, основно ястие, хляб.
Планира се предоставянето на топъл обяд в община Кресна да е от 01.07.2016 г. до 31.12.2019 г. или 881 работни дни.
Проектното предложение предвижда предоставянето на топъл обяд, чрез създаването на нова обществена трапезария в община Кресна, на лица и семейства на месечно подпомагане, лицата с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, както и самотно живеещите лица, получаващи минимални пенсии. Планира се закупуване на хранителни продукти за приготвяне на топлия обяд, като се гарантира разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. За осигуряване на топъл обяд на хората със затруднения в придвижването и на лицата от целевата група от селата на община Кресна ще се реализира доставки до домовете им.
|
Дейности |
-
Дейност: Определяне на целевите групи. : Определянето на целевите групи, които ще бъдат включени в процедурата BG05FMOP001-03.02. "Осигуряване на топъл обяд - 2016" по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане от фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица, ще стане на база предоставен списък от Дирекция социално подпомагане град Благоевград- изнесено работно място гр. Кресна. От услугата могат да се възползват лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане"; самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност. По предварителни данни в първата целева група "Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане" попадат 27 /двадесет и седем/ лица, във втора "Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция "Социално подпомагане" бенефициенти са 23 /двадесет и три/ лица, в трета целева група "Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии-за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност лицата които попадат в групата са 25.
Процесът на кандидатстване и оценка на потребители на услугата “обществена трапезария” ще бъде реализиран съгласно разработени Критерии за подбор и оценка на
нуждите от ползване на съответната услуга. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане,
възраст, етническа принадлежност и др.
Друг инструмент, с който ще се гарантира коректния подбор на лицата, действително нуждаещи се от услугата, е сформирането на Комисия за приемането и разглеждането на жалби и сигнали. В проект "Осигуряване на топъл обяд в община Кресна" ще се включват 75 лица, които са на месечно подпомагане, с доход по-нисък от диференцирания минимален доход; неосигурени, самотно живеещи лица с децата си, подпомагани по Закона за семейни помощи за деца,получаващи минимална пенсия за осигурителен стаж и възраст, инвалидност, социална или наследствена пенсия.,
Договорена стойност: 0.00
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Закупуване на хранителни продукти.: За изпълнение на дейностите, свързани с приготвянето на храна, като част от предоставянето на услугaта Домашен социален патронаж в Община Кресна има изградена система за доставка на хранителни продукти и сключени договори с фирми-доставчици. Договорите с доставчиците са сключени след провеждането на обществени поръчки, по реда на Закона за обществените поръчки, от община Кресна.
Доставките се извършват на място, ежедневно, след предварително подадена заявка от фирми-доставчици.
Така изградените договорни отношения гарантират редовната и навременна доставка на хранителни продукти, което подпомага непрекъснатостта на предлаганата социална услуга.
Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00611-2017-0002, и № на договори с избрани изпълнители - №247/14.12.2017г., №30-00-621/15.12.2017г. и №30-00-217/15.12.2017г.,
Договорена стойност: 154 633.66
,
Отчетена стойност: 154 834.52
-
Дейност: Осигуряване на топъл обяд.: В рамките на проекта по осигуряване на топъл обяд, ще бъдат закупувани свежи и пресни продукти, които след съответната обработка ще бъдат предоставяни на ползвателите на услугата. Изготвените дневни и седмични менюта ще гарантират пълноценно и здравословно хранене на потребителите. Продуктите, с които ще се приготвя храната ще бъдат набавяни всеки ден, с цел избягване на застоялост на храните. Продуктите ще бъдат обработвани в пълно съответствие и европейските и българските изисквания за безопасност на храните.
Община Кресна разполага с подходяща материална база, необходима за предоставяне на социалната услуга “обществена трапезария”. Приготвянето и раздаването на приготвената топла храна, ще се извършва в Кухненски блок към Домашен социален патронаж. Помещенията са разположени в сутерен на сградата на общинска администрация на ул. „Македония” № 96. Кухненския блок на ДСП разполага с необходимите с помещения за приготвяне на храна, за разливане на храна като и за съхранение на хранителни продукти. Кухненския блок на ДСП в сградата на община Кресна е разпределен, както следва:
• Складови помещения;
• Подготвителни помещения;
• Кухня, оборудвана, в т.ч. – професионална фурна, професионална печка (2 броя), тестомесачка и други.
• Разливна – оборудвана, голяма и подходяща за обслужване на нуждите на трапезарията.
Кухненския блок разполага с отделен вход за осъществяване на доставките на продукти.
Община Кресна разполага с необходимия човешки ресурс за реализиране на “обществена трапезария”. Служителите, които към настоящия момент са наети на работа от Община Кресна и ще бъдат ангажирани с изпълнението на проекта са 1 майстор-готвач, 1 домакин, 2-ма санитари, 2-ма шофьори и 1 социален работник. За доставките по домовете ще се използват два леки автомобила на ДСП.
Готовата храна ще се раздава на обособено за целта гише в кухненския блок в определен час, като на хората със затруднено придвижване и на потребителите от селата обяда ще се доставя по домовете.
За ефикасното изпълнение на дейността са предвидени административни разходи и разходи за транспорт и съхранение на храните в размер на 5 на сто от разходите за закупуване на хранителни продукти.,
Договорена стойност: 7 731.68
,
Отчетена стойност: 7 116.18
-
Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на проекта и се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие за:
- възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ;
- ползването на административни общински услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене;
- други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи.
За ефикасното изпълнение на дейността са предвидени разходи за съпътстващи мерки в размер на 5 на сто от разходите за закупуване на хранителни продукти.,
Договорена стойност: 7 731.68
,
Отчетена стойност: 8 367.32
|