Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0238-C01
Наименование на проекта Център за почасово предоставяне и поддържане на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги
Бенефициент 0006963270686 РАЙОН "КРЕМИКОВЦИ"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 18.12.2015
Дата на стартиране 01.02.2016
Дата на приключване 01.10.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение ще даде възможност  в Район „Кремиковци“ да  предоставя почасово интегрирани услуги на лица с увреждания и  на възрастни хора над 65 години, с ограничения или в невъзможност за самообслужване.  
Реализирането на проекта ще доведе до подобряване качеството на живот  на възрастните и лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, зачитайки техните права и съобразявайки се с техните възможности и специфични потребности. Предоставянето на интегрирани услуги в домашна среда  ще подкрепи, както потребителите, така и зависимите членове на техните семейства като намали риска на зависимост от институционален тип грижи и  даде шанс за включване членовете от техните семейства в реална трудова заетост. 
Почасовото предоставяне на  интегрирани грижи в домашна среда дава възможност  за увеличаване  и разнообразяване на услугите, отговарящи  на  потребностите на целевата група. Ще бъдат разработени правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Район "Кремиковци", за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Екипът за предоставяне на почасови интегрирани услуги в домашна среда ще включва експерти, които имат различен профил на компетентността си – социално, здравно образование както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход. Подкрепата в домашна среда ще се предоставя  от лични асистенти, здравен асистент, социален асистент. Екипът ще осигури мотивационна и психологическа подкрепа, според индивидуалната потребност на  потребителите. Със закупуването на един адаптиран микробус  ще  се осигури така необходимия  специализиран транспорт за възрастните и лицата с увреждане.
От месец април 2016 година, след като се направят нови оценки на потребностите на потребителите, ползващи услуги по процедура „Нови алтернативи“, същите ще се включат в дейностите на настоящия проект.

Дейности
  • Дейност: Дейности за организация и управление на проекта.: Дейностите по организацията и управлението на проекта са важни за гарантиране на качественото му изпълнение. Те се изразяват в следното: 1. Осигуряване на подходящо помещение /стая/ за създаване условия за работа на управленския екип за добра организация, изпълнение и управление на проекта. 2. Първоначална среща на екипа по проекта - ръководител, технически сътрудник и счетоводител. На тази среща се поставят основите на бъдещите организация на работа, добро управление и коректно изпълнение на проектните дейности с ясно разпределение на отговорностите на членовете на екипа. 3. Информиране на заинтересованите страни и целевата група /администрацията на Дирекция "Социални дейности" към общината и Дирекция социално подпомагане - Оборище, Дирекция "Бюро по труда"/ с официално писмо за етапите на изпълнение на настоящото проектно предложение. 4. Разработване Правилата/методологията за дейността на т.н. Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, които включват детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят. 5. Разработване на всички необходими образци, формуляри и други свързани документи за организиране подбора на потребителите. Създаването на нов център за почасово предоставяне на услуги ще осигури достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на хората в неравностойно положение - лица с трайни увреждания; лица със специфични потребности (здравни и др.) и лица застрашени от социално изключване, живеещи на територията на СО, Район "Кремиковци". Създаването на център за почасово предоставяне на услуги ще работи и за поддържането на вече съществуваща услуга за социално включване - по процедура "Нови алтернативи", което се изразява в това, че лицата ползващи услугата ще бъдат включени в дейността., Договорена стойност: 35 378.00 , Отчетена стойност: 24 317.76
  • Дейност: Обучение, консултация и супервизия на персонала за предоставяне на услугите: Тази дейност цели повишаване на уменията и капацитета на персонала за предоставяне на качествени, интегрирани грижи. Дава се възможност за развитие, надграждане на уменията и познанията на наетия персонал, чрез обучение и обмяна на опит. Формират се конкретни (професионални) компетентности като се предложат общи теоритични познания за типовете здравно-социални услуги в общността и за методите на тяхното приложение в пряката работа с лица в неравностойно положение, както и поддържане, опресняване на придобити вече знания и умения. Подобрява се качеството и разнообразието на предоставяната услуга. Ще се повиши и компетенността при работа със свързана документация. Планирани са: въвеждащо обучение - 1 (едно) и поддържащи обучения - 3 (три) броя, както и консултации и супервизия. Тази дейност заема ключово място в предоставянето на качествени услуги. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягване на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супервизията представлява форма на планирана помощ, ще се предоставя от експерт със сходна практика и професия, с цел проследяване и проверяване работата на персонала. Това ще спомогне за предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. Обученията, консултациите и супервизията ще се предоставят от 2 (двама) експерти, които ще бъдат наети по проекта, на базата на предварително изготвени програми и установени потребности. По време на предоставяне на интегрираните услуги експертите ще предоставят и необходимата консултация и супервизия на наетия персонал. Те ще се провеждат веднъж на два месеца в рамките на един ден от месец 4 (четири) до края на проекта. В обученията няма да бъдат включени тези от наетия персонал, които вече са преминали обучения по други програми и проекти. Обучението ще се проведе, както следва: - определяне на целевите групи (за въвеждащо и поддържащо обучение); - осигуряване на обучители; - провеждане на обучението; - издаване на документ за завършен курс на обучение., Договорена стойност: 600.00 , Отчетена стойност: 1 252.36
  • Дейност: Информационна кампания: Информационната кампания цели да повиши информираността на заинтересованите страни за комплекса от услуги, които се предлагат по проекта и мултидисциплинарния подход при тяхното предоставяне. С тази дейност ще се повиши информираността на местната общност по отношение Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и Процедура "Независим живот". Информационната кампания ще съдейства и осигури достъп на хората с увреждания и възрастните хора над 65 години, с ограничения за самообслужване до интегрирани услуги., Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 2 979.20
  • Дейност: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка: Това е дейността, която ще осигури и създаде условия на уязвимите групи за по качествен живот, ще им осигури по-голяма независимост, ще допринесе за тяхното самочувствие, чувство за сигурност и подкрепа в ежедневието, за преодоляване на ограниченията. Интегрираните социални услуги ще се предоставят на хора с увреждания и възрастни над 65 годишна възраст с ограничения за самообслужване. Всички услуги ще бъдат предоставяни от мултидисциплинарен екип, предварително подбран, с различен профил на компетентност. Този иновативен модел на интегрирани грижи, предоставяни почасово в домашна среда, дава възможност да отговорим на потребностите на всеки потребител. Поставяйки във фокуса на своето внимание потребностите на отделния човек даваме възможност той сам да избира кои от предоставяните услуги са необходими за него, колко часа и по кое време на деня да ги ползва. За да бъдат адекватни услугите и да отговорят на потребностите, на всеки потребител ще се направи социална оценка. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от екипа с участието на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Изготвянето на индивидуалния план се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за почасово ползване на интегрираните услуги. Ще бъде назначен диспечер, който ще приема заявките на хората с увреждания, относно тяхната транспортна необходимост и ще съставя график по дни, часове, начална и крайна точка на дестинацията и цел на пътуването. С деца и ученици от І и ІІ клас с езикови нарушения на развитието ще работи специалист - логопед. Предоставяните интегрирани грижи включват следните социално -здравни услуги : социален асистент, личен асистент, здравен асистент, високоспециализирани услуги от рехабилитатор и логопед, психологическа подкрепа. Това са услуги, които се предоставят в домашна среда и са ръководени от следните принципи: 1. Зачитане на личното пространство и достойнство; 2. Самостоятелност и независимост на потребителя; 3. Поверителност на личните данни., Договорена стойност: 374 874.00 , Отчетена стойност: 293 872.09
  • Дейност: Психологическа подкрепа и консултиране за персонала, предоставящ социални услуги: Тази дейност е насочена към предоставянето на възможност за оказване на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, което би било от изключителна важност за осигуряване на качествени социални услуги. Персоналът, който предоставя интегрираните грижи всеки ден попада в различни по сложност ситуации при общуване с потребителя. Жизненият опит, знанията и натрупаните умения от практиката допринасят за адекватното разрешаване на много от тях. Тъй като човешките взаимоотношения са много специфични, понякога е необходимо да се потърси консултация от външен професионалист. Това ще става на всеки 2 месеца , чрез провеждането на регулярни срещи между персонала и психолог. За изпълнението на дейността ще бъде назначен психолог с опит в работата с хора с увреждания и познания относно нуждите им и спецификата на тяхното състояние. Оказването на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ интегрираните грижи ще спомогне за избягването на кризисни ситуации и значително ще подпомогне социалните служители в общуването им с потребителите, както и при вземането на решения от различно естество в ежедневната им дейност. Доброто психологическо състояние на персонала, както и повишената им чувствителност към разрешаването на ежедневни проблеми е изключително важно условие за предоставянето на качествени услуги., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на интегрирани грижи: Същността на настоящата дейност ще се изразява в предоставяне на индивидуални психологически консултации на потребителите, които ще ползват социалните услуги на Центъра за интегрирани грижи. Това ще става чрез провеждането на регулярни срещи между потребителите и психолог. Чрез индивидуалните консултации се удовлетворяват специфичните потребности от психологическа помощ. Психологическото консултиране ще е съобразено с индивидуалните потребности на потребителите от психологическа подкрепа. Насочено е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. То е изключително важна при деца, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата подкрепа и консултиране са едни от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. В консултациите ще бъдат засягани теми касаещи трудности в ежедневието от различен характер, липса на увереност и нереалистична самооценка, затруднения при вземане на решения и поддържане на междуличностни отношения. Помощта ще бъде насочена към формулиране на проблема с цел да се допринесе за облекчаване на емоционалното страдание и предотвратяване на чувството за безпомощност. Ще се търси подходящо решение за справянето с даден проблем, чрез търсене на алтернативни решения. Индивидуалната психологическата подкрепа на потребителите ще бъде насочена и към някои техни лични затруднения в общуването, ниво на самооценка, усещане за изолация, чувство за безперспективност. Чрез провеждането на индивидуалните психологически консултации с потребителите ще бъде търсено постигането на добра емоционална стабилност и контролиране на нивото на тревожността. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на адаптиран, специализиран транспорт : Услугата специализиран транспорт за хора с увреждания ще се предоставя на принципа "От врата до врата". За целта по проекта ще бъде закупен адаптиран микробус, който ще се ползва от потребителите по график. Предоставянето на тази услуга предполага осигуряване в район „Кремиковци“ на равни възможности за всеки наш потребител по проекта. Закупуването на адаптираното превозно средство ще се осъществи съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Специализираното транспортно средство ще бъде застраховано, съгласно разпоредбите на чл.21, ал.1 от ПМС №119 от 20.05.2014 г. и за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. Специализираният превоз ще обслужва с предимство лица в инвалидни колички и лица с изключително тежки заболявания на опорно–двигателния апарат, незрящи и други. Това ще са лица, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт Разходите за гориво на транспортното средство са заложени в бюджета на Проекта, така че да бъде осигурена непрекъснатост на социалната услуга. , Договорена стойност: 85 900.00 , Отчетена стойност: 57 027.93

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕСПАС АУТО ООД, Договорена стойност по проекта*: 54 036.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мая, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 482.68
  • Изпълнител: Вестникарска Група България ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 79.20
  • Изпълнител: Книжарници Европа ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 694.28
  • Изпълнител: Ваня, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 287.00
  • Изпълнител: Любка, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 482.68
  • Изпълнител: Би Ес Ем Инвест ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 170.42
  • Изпълнител: Мобилтел ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 88.14
  • Изпълнител: ЦЕНТЪР ЗА ГРАДСКА МОБИЛНОСТ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 232.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 27.00 , Целева стойност: 170.00 , Достигната стойност: 170.00
Индикатор 2 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 27.00 , Целева стойност: 170.00 , Достигната стойност: 170.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 499 752.00 BGN
БФП 499 752.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 378 754.48 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на специализирани превозни средства, адаптирани за хора с увреждания, Прогнозна стойност: 70 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на специализирани превозни средства, адаптирани за хора с увреждания
    Изпълнител: ЕСПАС АУТО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 54 036.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Наемане на външни специалисти по Проект № BG05M9OP001-2.002-0238 „Център за почасово предоставяне и поддържане на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги” , Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: 01 рехабилитатор
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: 02 рехабилитатор
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: 03 здравен асистент
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: 06 психолог
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 5: 04 Логопед
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 6: 05 Логопед
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN