Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-0925-C01
Наименование на проекта Създаване на устойчива заетост в "Мултибласт" ЕАД
Бенефициент 204082096 МУЛТИБЛАСТ ЕАД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 23.08.2016
Дата на стартиране 23.08.2016
Дата на приключване 22.12.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна

Описание

Кратко описание на проекта
Целенасоченото мащабно развитие на новостартирала компания от кораборемотният бизнес изисква изключително добра организация и съчетаване на подходящи материални и човешки ресурси. Настоящото проектно предложение поставя начало на инициатива за устойчива заетост в компания, специализирана в ремонтни услуги на кораби и корабни конструкции, където ще се насърчат 20 безработни или неактивни лица за ефективно включване в трудова дейност. Назначаването на поне 10 безработни младежи или лица с ниска степен на образование ще съдейства за разрешаване на основни проблеми в заетостта и икономическата активност в регион Варна, а от друга страна ще се намери устойчиво решение за преодоляване на недостига на персонал в набираща развой кораборемонтна компания.  С разкриването на 20 нови работни места за 12 месеца ще се осигури модулно обучение на всички новоназначени работници по специалност “Ремонт на кораби”, ще се достави специализирана техника и съоръжения за ремотни дейности, ще се закупи подходящо работно облекло за новоназначените. Планира се професионална и трудова защита, достатъчно публичност на подкрепените дейности и съдействието на ЕС, наред със сформирането на организационен екип, проследяващ качественото изпълнение на всяка от заложените дейности, очаквани резултати и индикатори. “Мултибласт” ЕАД се ангажира със запазване на поне 10 работни места след края на проектните дейности.
Дейности
  • Дейност: Осигуряване на трудова заетост на безработни или неактивни лица за период от 12 месеца: Проектът ще стартира с набиране на представители на целевите групи – безработни младежи, включително до 29 години и/или неактивни лица, неработещи, неучащи, лица с ниска степен на образование и други икономически неактивни лица – които да бъдат насочени към възможността за трудова заетост в бързо развиваща се компания в сферата на кораборемонтните услуги. Ще се подадат заявки в Дирекции Бюра по труда за набиране на желаещи от регион Варна, ще се публикуват съобщения в местни и интернет медии, в социални мрежи и специализирани форуми с оглед по-широката и масова разгласа за търсенето на подходящи работници. Кораборемонтната дейност се характеризира със специфичност на заеманите длъжности и за да бъде обезпечен процеса на ремонт на кораби и корабни конструкции, за да се спазват договорени срокове с конрагентите и за да се гарантира качество на услугите са необходими назначени монтажници, бояджии, бластьори и корпусни миячи, които системно да участват последователно в целия процес на ремонт на кораба. Дейността ще обхване период от 15 месеца, като през първите три ще се осъществи набиране на кадри за трудова заетост в “Мултибласт” ЕООД, а назначаването на нови 20 лица ще продължи общо 12 месеца. След окончателното набиране на 20 лица, представители на целевите групи, ще се премине към тяхното назначаване на трудов договор на пълен работен ден за период от 1 година. Нови 20 лица ще бъдат назначени на позициите - Монтажник скеле – общо 6 лица; Корабен бояджия - 4 лица; Бластьор – пясъкостуйчик – 6 лица; Мияч корпуси и конструкции – 4 лица. Ще се оформят трудовите правоотношения, ще се подпишат длъжностни характеристики и ще се стартира въвеждане в оперативната дейност и разпределяне на задължения. Новоназначените шест скеле-монтажници ще подпомагат в подготвителни и спомагателни работи при монтажа на металните конструкции, след като корабът бъде изтеглен на суша, на сух док. Те ще съдействат за сортиране и почистване на елементите, планките, детайлите, за монтиране на метални конструкции със средна сложност, както и ще извършват уедрено сглобяване на метални конструкции. За местата на кораба, където е по-трудно достъпно ще изграждат “черепих” (обезопасен метален кош който е направляван от брегови кран). 
 На следващ етап от ремонтните дейности са необходими поне четирима корпусни миячи, които да подготвят кораба за боядисване. Новоназначените миячи ще спомагат в процеса на отстраняване на най-едрите отпадъци, полепнали по корпусите, както с механично действие, така и с използване на специализирани съоръжения – водоструйки с високо налягане – така че определената за ремонт площ да се подготви за боядисване. Новоназначените шест бластьори – пясъкоструйчик ще подпомагат работата с обработване на определените участъци, според дадени инструкции или ще осъществяват процеса на бластиране с необходимите за целта пясъкоструйки – процес на отнемане на определен от корабособственика горен слой от метал чрез нагнетен под налягане абразив. За последователно нанасяне на няколко слоя корабна боя са необходими корабни бояджии (четирима), които да осъществяват процеса на боядисване на корпуса чрез ползване на бояджийски машини и шлангове. Новите работни места ще подсигурят “Мултибласт” ЕООД в поетите договорни задължения към обслужвани клиенти, тъй като на определен период от време морските плавателни съдове задължително преминават през комплексно обслужване. Поне половината от новосъздадените работни места ще се задържат за най-малко една година след края на проекта, поддържайки дейността на дружеството и подпомагайки обслужването на два, а в последствие и на четирите кораборемонтни завода във Варна. От особена важност е осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд за новоназначените работници, поради което ще се сключи договор със Служба за трудова медицина и ще се вземат мерки за осигуряване на безопасната работа, работно облекло и здравословните условия на труд за всеки един новоназначен служител в организацията., Договорена стойност: 113 140.42 , Отчетена стойност: 113 140.03
  • Дейност: Провеждане на квалификационно обучение за новоназначените служители: След назначаване на работниците ще се организира поетапно включването им в квалификационно обучение с цел въвеждането им в спецификата на работа, запознаване с норми и правила, стандарти за качество и процеси в кораборемонтната дейност. За всички работници е необходимо провеждане на квалификационен курс за част от Втора степен на професионална квалификация по професия “Корабен монтьор”, код 525110 и специалност “Ремонт на кораби” код 5251103. Ще се подбере обучителна организация с валиден лиценз към НАПОО, която да предложи адаптиран учебен план, според работното време на лицата, да предостави учебни материали, кабинетна база, преподавателски състав и да издаде необходимите документи при успешно завършване на обученията. В рамките на 300 учебни часа, разпределени в 120 уч.ч. теория и 180 уч.ч. практика, новоназначените лица ще съумеят да прилагат правилата за здравословни и безопасни условия на труд на работното място, как да опазват околната среда от замърсяване, да осъществяват ефективни комуникации при изпълнение на трудовата си дейност в работен екип - да умеят да формулират проблеми, да задават въпроси, да правят отчет на извършената работа, да познават правата и задълженията си като участник в трудовия процес, според Кодекса на труда, да разбират договорните отношения между работодател и работник, да участват при изпълнение на задачите между членовете на екипа, да им съдействат и търсят помощ от тях при необходимост, да изказват мнение и правят предложения, да се отнасят с чувство за отговорност при изпълнение на възложените задачи, да разбират своето място и роля в производствения процес и да съзнават необходимостта от повишаване на своята квалификацията. След завършване на обучението за част от професията обучените лица ще успяват да разпознават, разчитат и използват в практиката техническа, конструктoрска и технологична документация - правилници, инструкции, каталози, схеми, скици и др.; ще познават основните материали и инструменти и тяхното предназначение, ще умеят да ги избират и да работят безопасно с тях при изпълнение на основните ремонтни и монтажни операции; ще познават основните машини и елементи, детайли и възли и ще могат да извършват монтажно-демонтажни и ремонтни операции с тях. Квалификационният курс ще им позволи да опознаят технологичната последователност при организиране и извършване на монтажно-демонтажни и ремонтни операции на основни корабни елементи, детайли и възли при правилна организация на работното място и рационално използване на работното време. След приключване на обучението ще се проведе финален изпит за проверка на степента на усвоени умения и знания, като акцентът ще бъде за познаване устройството на кораба, корабните системи, механизми и устройства, основните елементи на корабния корпус; разчитане на условните означения в чертежи и скици, както и извършване в правилна технологична последователност изработването на детайли и възли, демонтаж и монтаж при ремонта, познаване на корпусните конструкции, техните елементи и начин на свързване и най-вече способност за участие в кораборемонтни дейности, монтаж на детайли по корабния корпус или в монтажа на корабни механизми и системи. В края на професионалното обучение на новоназначените лица ще бъдат издадени Удостоверения за професионална квалификация за придобита част от втора степен на професионална квалификация по професия “Корабен монтьор”, код 525110 и специалност “Ремонт на кораби” код 5251103. Избраното професионално направление е с цел въвеждане на лицата на работното им място и подробно запознаване с всички процеси в корабния ремонт и обслужване, а от друга страна, участието на всички новоназначени ще допринесе за рутинност в организацията и ефективно заместване в отделни операции., Договорена стойност: 12 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на активи, свързани със създаването на новите работни места: В рамките на тази дейност се предвижда закупуване на специализирано оборудване и доставка на кораборемонтни съоръжения за обезпечаване на новите работни места във фирмата. Всеки от новоназначените служители следва да се запознае по време на обучението и на работното си място със задължителните за неговата длъжност машини, а за да извършва трудоемките операции по ремонт на корпуси и корабни съоръжения се нуждае от необходимата за целта техника и защитно работно облекло. Ще се организират, съгласно изисканията на ПМС 118/2014, тръжни процедури чрез публикуване на публична покана за доставка на кораборемонтно оборудване за „Мултибласт“ ЕООД. Ще се съберат и оценят оферти, след което ще се сключи договор с конкретен изпълнител. За дейността на новоназначените корпусни и конструкторни миячи са необходими да се доставят две машини от вида Водоструйка с високо налягане, чрез която да се почиства корпуса на кораба с вода под високо налягане. Машината е съществено необходима за осъществяване на първите технологични процеси, след като корабът бъде изнесен на сух док и се подготвя от миячите за ремонт и поддръжка. След измиване, новоназначените бластьори трябва да стартират процеса на бластиране, отнемане на горен слой метал или боя, според съгласуваните стандарти за бластиране. За целта работниците се нуждаят от съоръжения - четири пясъкоструйки, които ще бъдат доставени за бластиране с нагнетен под налягане абразив. Пясъкоструйките ще спомогнат на работниците в операциите по почистването, което се извършва с абразив, съобразен с материала и степента на сложност. Пясъкоструйката е предназначена за професионално заравняване, матиране, почистване и заглаждане на различни повърхности и материали и е условие за качествено бластиране. Ще се закупят 6 броя бояджийски шлангове и две кораборемонтни бояджийски машини, с помощта на които новоназначените корабни бояджии да осъществяват процеса на боядисване на корабните корпуси и конструкции. Освен тях, за разбъркване на боята ще се доставят два броя пневматични бъркалки, необходими за работата на бояджиите за смесване на корабните бои и хомогенизиране на тяхната консистенция преди нанасяне върху корпуса. Закупуването на кораборемонтното оборудване и съоръженията за новите работни места ще осигури нормалния процес на работа и ще намали разходите от ползване на подобни машини под наем или за временно ползване. С оглед създаването и устрояването на работните места от изключителна важност е осигуряването на качествено работно облекло за двата сезона – летен и зимен. Ще бъдат закупени и доставени работни гащеризони, защитни обувки и якета за всички новоназначени лица с цел осигуряване на безопасни условия на труд и защита на работниците от външните условия на труд. Новодоставеното оборудване се предвижд да бъде застраховано за периода на проекта с цел подсигуряване на създадените работни места на съответните длъжности. Изброеното оборудване ще спомогне за ефективното и качествено обсужване, спазването на кратки срокове в кораборемонтната дейност, а и ще послужи за създаване на професионална техническа база за новообучените работници, боравейки със съвременна техника и надграждане на своите умения. Чрез осигуряване на оборудване за новите работни места ще се спомогне за постигане на оптимален производствен капацитет при минимално разходи за ресурси., Договорена стойност: 58 494.64 , Отчетена стойност: 58 494.64
  • Дейност: Визуализация и публичност на проектните дейности: Със стартиране на проекта ще се създадат условия за публичност на осигурената подкрепа от ЕС и ЕСФ, спазвайки изискванията за визуализация и публичност, информация и комуникация по ОП РЧР. Ще се подбере, съгласно ПМС 118, подходяща организация, която да разработи информационните материали по проекта, планирани в настоящата дейност, с логата на ЕС и ОП РЧР, слоган “Една посока, много възможности”, данни за период на изпълнение и стойност на проекта. Върху закупеното оборудване и съоръжения ще се поставят устойчиви пластични стикери за обозначаване на осигурената подкрепа от ЕС, общото лого на програмния период 2014-2020 и номера на договора за БФП. По време на набиране на кандидати за работа и желаещи да се включат, както и по време на изпълнение на отделните дейности ще се публикуват съобщения в интернет медии и ще се разпространяват информационни брошури с данни на проекта и осигуреното финансиране, които ще подпомагат успешното разпространение на информация за дейностите по проекта сред по-широк кръг заинтересовани страни – корабни агенции, компании, институции, заводи и други. Ще се разработи информационна интернет страница за целите на проекта с неговите данни, с логата на ЕС и ОП РЧР, слоган “Една посока, много възможности” за отразяване на постигнатите резултати от назначаването и обучението на новите работници, за да се даде пример за успешна практика в разширяване на бизнеса чрез създаване на нови подкрепени работни места, осигурената подкрепа на младежи за социално включване и трудова заетост, а от друга страна успешен подход за квалификация на ниско образовани лица, усъвършенстване на познания за успешно встъпване в работната среда. Всички документи, произтичащи от проекта ще бъдат визуализирани с логата на ЕС и единното лого на програмния период., Договорена стойност: 1 476.00 , Отчетена стойност: 1 476.00
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Целта на дейността е осъществяване на ефективен мениджмънт и качествен контрол върху планираните дейности, средствата за тях и очакваните резултати. Чрез тази дейност ще се постигне гладкото протичане на изпълнението и непрекъсната организционна връзка в работата по проекта между сформирания екип и ръководството на кандидата за осъществяване последователно и в логическа свързаност всяка от планираните дейности, което да доведе до постигане на заложените резултати и индикатори. Дейността ще стартира със сформиране на екип за организация и управление и подписване на договори с конкретни изпълнители на длъжностите – ръководител, счетоводител проект, координатор и специалист тръжни процедури, като е допустимо ползването на външна услуга за цялостно управление, организация и администриране на проекта. Периодично ще се провеждат оперативни събрания за преглед на стартирали и приключили дейности по време на изпълнението на проекта, ще се съблюдават планираните индикатори и ще се провежда вътрешен мониторинг с цел оценка на напредъка и постигане на крайните резултати. Ще се попълват месечни отчети за свършена работа, които ще се обобщават ежемесечно от ръководител проект с цел обратна връзка от разпределяне на задължения и отговорности в рамките на отделните дейности. Ще се подготви и стартира график за изпълнение на отделни процедури за осъществяване на доставки и услуги с оглед спазване на ПМС 118/ 2014 и изискванията на Ръководството за изпълнение на проекта. Ще се изготвят месечни справки за дейностите и разходите по проекта с цел наблюдаване на напредъка и ще се подготвят междинни и финален отчет по проекта. Ще се поддържа връзка с Договарящия орган и ще се подпомага администрирането и правилното изпълнение на проекта, съгласно изискванията и действащите нормативи. , Договорена стойност: 20 195.00 , Отчетена стойност: 19 900.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: БУЛГРАКО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 55 670.00 , Отчетена стойност**: 55 670.00
  • Изпълнител: АЛЕКСАНДЪР, Договорена стойност по проекта*: 4 800.00 , Отчетена стойност**: 4 800.00
  • Изпълнител: Ди Ес Джи България ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 400.00 , Отчетена стойност**: 5 400.00
  • Изпълнител: Калина, Договорена стойност по проекта*: 9 000.00 , Отчетена стойност**: 9 000.00
  • Изпълнител: Адвокатска кантора НОРМА - Калев и Ненова, Договорена стойност по проекта*: 700.00 , Отчетена стойност**: 700.00
  • Изпълнител: ТОНЕКС 2000 ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 476.00
  • Изпълнител: МИДИМА ТРЕЙД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 278.64
  • Изпълнител: ФЛАЙ СИСТЕМ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 000.00
  • Изпълнител: ЕВРОМЕДИК БГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 000.00 , Отчетена стойност**: 1 000.00
  • Изпълнител: ВЮРТ-БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 546.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 10.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20.00 , Достигната стойност: 34.00
Индикатор 3 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 205 306.06 BGN
БФП 205 306.06 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 187 156.48 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 1 526.00 0.00 1 526.00 БУЛГРАКО ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 1 526.00 0.00 1 526.00 БУЛГРАКО ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на работно облекло за осигуряване на безопасни условия на труд и защита от външни фактори на новоназначените работници, Прогнозна стойност: 2 823.20
  • Обособена позиция 1: Доставка на работно облекло за осигуряване на безопасни условия на труд и защита от външни фактори на новоназначените работници по проект BG05M9OP001-1.003-0925-С01 „Създаване на устойчива заетост в "Мултибласт" ЕАД“.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на специализирано кораборемонтно оборудване по проект BG05M9OP001-1.003-0925-С01 „Създаване на устойчива заетост в "Мултибласт" ЕАД“, Прогнозна стойност: 58 399.86
  • Обособена позиция 1: Доставка на специализирано кораборемонтно оборудване
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Доставка на специализирано кораборемонтно оборудване
    Изпълнител: БУЛГРАКО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 55 670.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за предоставяне на професионално обучение за част от професия по втора степен на квалификационна степен на 20 (двадесет) новонаети лица в рамките на проект BG05M9OP001-1.003-0925-С01 „Създаване на устойчива заетост в "Мултибласт" ЕАД“, Прогнозна стойност: 12 000.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на професионално обучение за придобиване на част от Втора степен на професионална квалификация по професия “Корабен монтьор”, код 525110 и специалност “Ремонт на кораби” код 5251103
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изработване на печатни материали и средства за осигуряване на визуализация и публичност по проект BG05M9OP001-1.003-0925-С01 „Създаване на устойчива заетост в "Мултибласт" ЕАД“, Прогнозна стойност: 1 816.00
  • Обособена позиция 1: Информационни брошури и стикери
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Информационна интернет страница
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Съобщения
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Организация и управление на проект, Прогнозна стойност: 5 400.00
  • Обособена позиция 1: Счетоводни услуги по финансово обслужване на проект BG05M9OP001-1.003-0925-С01 „Създаване на устойчива заетост в "Мултибласт" ЕАД”
    Изпълнител: Ди Ес Джи България ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 400.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Организация и управление на проект - избор на Kоординатор проект, Прогнозна стойност: 4 800.00
  • Обособена позиция 1: Избор на координатор проект
    Изпълнител: АЛЕКСАНДЪР
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 800.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Организация и управление на проект - избор на специалист "Тръжни процедури", Прогнозна стойност: 800.00
  • Обособена позиция 1: Организация и управление на проект - избор на специалист "Тръжни процедури"
    Изпълнител: Адвокатска кантора НОРМА - Калев и Ненова
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 700.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на служба по трудова медицина за новоназначени лица по проект BG05M9OP001-1.003-0925-С01 „Създаване на устойчива заетост в "Мултибласт" ЕАД, Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на служба по трудова медицина за новоназначени лица по проект BG05M9OP001-1.003-0925-С01 „Създаване на устойчива заетост в "Мултибласт" ЕАД
    Изпълнител: ЕВРОМЕДИК БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN