Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0930-C01
Наименование на проекта Повишаване на енергийната ефективност и разширяване капацитета за предоставяне на строителни услуги на "Комфорт БГ 2" ЕООД чрез внедряване на нова техника и оборудване.
Бенефициент 201421082 "КОМФОРТ БГ 2" ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 29.01.2018
Дата на стартиране 29.01.2018
Дата на приключване 22.01.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Бургас, гр.Бургас

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение планира закупуване на нова техника и оборудване за предоставяне на строителни услуги, представени и описна като мерки за енергийна ефективност в енергийния одит към проекта, както следва: Мярка 1 - Комбиниран багер-товарач - 1 бр.; Мярка 2 - Мини челен товарач - 1 бр. и Мярка 3 - Автоматизирана система управление на енергопотреблението - 2 бр. Доставката и пускането в експлоатация на новата техника и оборудване по проекта ще доведе до енергийни спестявания в размер на 38,75%, фактор на енергийни спестявания 56,7% и разширяване капацитета за предоставяне на строителни услуги средно с 38%, съгласно Приложение Б - Енергиен одит. Това прави инвестицията рентабилна с норма на възвращаемост (IRR) 18,64% и срок на откупуване 5,19 години, съгласно Приложение Б1 по настоящата процедура за кандидатстване. В допълнение успешното реализиране на настоящия проект ще допринесе за опазване на околната среда и смекчаване на последиците от изменението на климата, в следствие на спестени 36 tСО2/год. и рециклиране на строителни отпадъци и суровини.
Ползите и ефекта за всяка една от предвидените енергоспестяващи мерки са подробно описани в Приложение Б - Енергиен одит.
Дейности
  • Дейност: Извършване на енергиен одит по проекта (дейността е осъществена от лицензиран за тази цел консултант): Инвестициите за повишаване на енергийната ефективност и капацитета на производство на предприятието по настоящия проект се предхождат и планират, посредством обследване за енергийна ефективност (енергиен одит). Енергийният одит дава отговор на въпроса в каква степен ще се понижат разходите за енергия (електрическа и топлинна) и емисиите СО2 на предприятието при внедряване и пускане в експлоатация на новото технологично оборудване по проекта, в съответствие на заложените по настоящата процедура за кандидатстване цели. В допълнение от доклада за енергиен одит се вижда и дали инвестицията е целесъобразна и рентабилна. Обследването за енергийна ефективност се извърши от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Изборът на изпълнител стана на база 3 оферти по критерий най-ниска цена. Процедурата по избор стартира в началото на месец юли и приключи с подписване на договор за обследване за енергийна ефективност на промишлена система с избраната фирма - "Енкон Сървисис" ООД. В рамките на 1 месец и не по-късно от 10.08.2016 г. дейностите по договора бяха изпълнени и приключени с предаване на доклад за енергиен одит към АУЕР. В резултат АУЕР издаде становище за съответствие № BG16RFOP-736 / 07.09.2016 г., Договорена стойност: 10 000.00 , Отчетена стойност: 10 000.00
  • Дейност: Придобиване на ново технологично оборудване - комбиниран багер-товарач (Мярка 1) - 1 бр.: В рамките на тази дейност ще бъдe закупен енергоспестяващ комбиниран багер-товарач за извършване на земно-изкопни, като част от строителните услуги, които "Комфорт БГ 2" ЕООД предлага, представен и описан в Мярка 1 от енергийния одит към проекта. Машината попадат в определението за транспортно средство категория N2 или N3 съгласно чл.149 от Закона за движение по пътищата, което я прави допустима за финансиране по настоящата процедура за кандидатстване. По настоящем "Комфорт БГ 2" ЕООД разполагат с комбиниран багер Komatsu WB97R с помощта, на който извършва земно-изкопни работи. Машината е амортизирана и капацитетът й е недостатъчен. Голяма част от работата на предприятието е свързана с изкопни работи и съответно багерът е силно натоварен от 800 до 1 200 м.ч. годишно или средно по 1 000 м.ч. Разходът на дизелово гориво на в момента функциониращия комбиниран багер-товарач е 9 l/м.ч. - сравнително висок, заради амортизацията на машината. Дневният капацитет на багера е около 280 m3/ден или при средна плътност на почвата от 1 800 kg/m3 капацитетът е около 504 t/ден. Средната годишна производителност за машината е 63 000 t/год. или 35 000 m3/год, а консумацията на дизелово гориво от машината е в размер на 9 000 l/год. Специфичният разход на гориво за 1 t изкопана пръст е в размер на 0,14 l/t, а специфичният разход на енергия е в размер на 1,41 kWh/t. съгласно Енергийния одит по проекта. Предвид консумацията на дизелово гориво, генерираните въглеродни емисии при работа на багерите възлизат на 23,72 tCO2/год. Съществуващата машина се характеризира и с големи разходи за ремонт и поддръжка. За изминалата година по фактури предприятието е похарчило 14 614 лв. за части, труд и масла. Предложената по Мярка 1 енергоспестяващ комбиниран багер-товарач е с обем на кофата от 1,1 m3 с очакваната производителност до 440 m3/ден. При запазване на режима на работа от 1 000 м.ч./год. (за сравнение с функциониращата в момента машина) разхода на дизелово гориво е около 6,3 l/м.ч. Така производителността се покачва до 99 000 t/год. или 55 000 m3/год., а разходът на дизелово гориво се очаква да бъде 6 300 l/год. или 62 181 kWh/год. Специфичният разход на гориво за 1 t изкопана пръст е в размер на 0,06 l/t, а специфичния разход на енергия е в размер на 0,63 kWh/t. Предвид консумацията на енергия от дизелово гориво, генерираните въглеродни емисии възлизат на 16,60 t CO2/год. Предвид гореизложеното изпълнението на Мярка 1 ще доведе до 55,45% фактор на енергийни спестявания (ESR) и повишаване капацитета на извършената работа с 57%. Това прави инвестицията рентабилна със срок на откупуване 5,07 години, съгласно таблица 3.1.4 от Приложение Б по настоящата процедура за кандидатстване. В допълнение прилагането на Мярка 1 ще допринесе за опазване на околната среда, в следствие на спестени 20,7 tСО2/год. Изпълнението на тази дейност ще премине през 2 етапа: Етап 1: Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, което включва: 1) подготовка и съгласуване с УО на ОПИК документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ; 2) провеждане на процедурата за избор; 3) съгласуване и сключване на договор с избрания изпълнител. Етап 1 ще отнеме 4 месеца (от 1-ви до 4-ти месец ); Етап 2: Доставка и пускане в експлоатация на енергоспестяващ комбиниран багер-товарач: провеждане на 72 -часови проби, инструктаж и обучение на персонала за работа с новата машина, застраховане и извършване на спомагателни административни дейности (предаване-приемане, гаранционни карти, техн.паспорти, оформяне на счетоводни и други документи). Етап 2 ще отнеме 8 месеца (от 4-ти до 10-ти месец). Закупеният по настоящата дейност актив ще бъде позициониран и съхраняван в база на "Комфорт БГ 2" ЕООД, намираща се на територията на гр.Бургас., Договорена стойност: 160 000.00 , Отчетена стойност: 159 900.00
  • Дейност: Придобиване на ново технологично оборудване - мини челен товарач (Мярка 2) - 1 бр.: В рамките на тази дейност ще бъдe закупен енергоспестяващ мини челен товарач за извършване на товаро-разтоварни дейности на инертни материали, като част от строителните услуги, които "Комфорт БГ 2" ЕООД предлага, представен и описан в Мярка 2 от енергийния одит към проекта. Машината попадат в определението за транспортно средство категория N2/N3 съгласно чл.149 от Закона за движение по пътищата, което я прави допустима за финансиране по настоящата процедура за кандидатстване. По настоящем "Комфорт БГ 2" ЕООД разполагат с мини челен товарач Komatsu с помощта, на който извършва товаро-разтоварни дейности на инертни материали. През 2015 г. машината има заработени 1 200 м.ч. при среден разход на дизелово гориво в размер на 6,9 l/м.ч. Номиналната товароносимост на мини товарача е 0,945 t. При положение, че машината прави по един курс на всеки 5 min, средната годишна производителност ще бъде 13 608 t/год. Много често Дружеството взема техника под наем, за която харчи 8 280 l/год. дизелово гориво или 81 724 kWh/год. Специфичният разход на горивото за 1 t преместен или натоварен материал е в размер на 0,61 l/t, а специфичният разход на енергия е в размер на 6,01 kWh/t. Предвид консумацията на дизелово гориво, генерираните въглеродни емисии при работа на наетата техника възлизат на 21,82 tCO2/год. Разходите за ремонт и поддръжка на сега работещият в предприятието мини челен товарач са сравнително големи. Предложената по Мярка 2 енергоспестяващ мини челен товарач е се характеризира с нисък разход на гориво и голяма товароподемност от 1,134 t. При запазване на режима на работа от 1 200 м.ч./год. (за сравнение с функциониращата в момента машина) разхода на дизелово гориво е около 4,2 l/м.ч. Така производителността се покачва до 16 330 t/год., а разходът на дизелово гориво се очаква да бъде 5 040 l/год. или 54 482 kWh/год. ССпецифичният разход на гориво за 1 t преместен материал е в размер на 0,31 l/t, а специфичният разход на енергия е в размер на 3,05 kWh/t. Предвид консумацията на енергия от дизелово гориво, генерираните въглеродни емисии възлизат на 13,28 t CO2/год. При определяне на нето икономиите от реализиране на мярката в годишен аспект са приети разходи за консумативи и поддръжка в размер на 500 лв./год. за дейности, които не се покриват от гаранцията като смяна на масла. Предвид гореизложеното изпълнението на Мярка 2 ще доведе до 49,28% фактор на енергийни спестявания (ESR) и повишаване капацитета на извършената работа с 20%. Това прави инвестицията рентабилна със срок на откупуване 5,77 години, съгласно таблица 3.2.4 от Приложение Б по настоящата процедура за кандидатстване. В допълнение прилагането на Мярка 2 ще допринесе за опазване на околната среда, в следствие на спестени 12,9 tСО2/год. Изпълнението на тази дейност ще премине през 2 етапа: Етап 1: Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, което включва: 1) подготовка и съгласуване с УО на ОПИК документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ; 2) провеждане на процедурата за избор; 3) съгласуване и сключване на договор с избрания изпълнител. Етап 1 ще отнеме 4 месеца (от 1-ви до 4-ти месец ); Етап 2: Доставка и пускане в експлоатация на енергоспестяващ мини челен товарач: провеждане на 72 -часови проби, инструктаж и обучение на персонала за работа с новата машина, застраховане и извършване на спомагателни административни дейности (предаване-приемане, гаранционни карти, техн.паспорти, оформяне на счетоводни и други документи). Етап 2 ще отнеме 8 месеца (от 4-ти до 10-ти месец). Закупеният по настоящата дейност актив ще бъде позициониран и съхраняван в база на "Комфорт БГ 2" ЕООД, намираща се на територията на гр.Бургас., Договорена стойност: 78 000.00 , Отчетена стойност: 77 900.00
  • Дейност: Придобиване на ново технологично оборудване - автоматизирана система за мониторинг на енергопотрелението и прилежащия към нея софтуер (Мярка 3) - 2 бр.: В рамките на тази дейност ще бъдe закупена автоматизирана система за мониторинг на енергопотрелението (консумацията на дизелово гориво) в предприятието - 2 бр., представена и описана в Мярка 3 от енергийния одит към проекта. Целта на тази мярка е да осъществява мониторинг на работния процес на новия комбиниран багер-товарач и мини челен товарач. Планираната системата за мониторинг се състои от две точки на измерване и запис на информация, като процеса се осъществява от специален софтуер. Като информацията може да бъде наблюдавана от различни устройства. Предвид спецификата на производственото оборудване и размера на консумацията на дизелово гориво се планира около 8% икономия на енергия при въвеждане на посочената по-горе система. Предприятието разполага с квалифициран персонал, които да анализират събраната информация в процеса на мониторинг и да осъществяват превантивна дейност при прекомерен разход на дизел по отношение на извършената работа. При посочения процент на планирани икономии на енергия в резултат от въвеждане на системата за мониторинг, годишната консумация на енергия ще се понижи до 102 972 kWh/год. или 10 433 l/год., а генерираните въглеродни емисии ще възлизат на 27,49 tCO2/год. Предвид гореизложеното изпълнението на Мярка 3 ще доведе до 8% фактор на енергийни спестявания (ESR). Това прави инвестицията рентабилна със срок на откупуване 2,15 години, съгласно таблица 3.3.4 от Приложение Б по настоящата процедура за кандидатстване. В допълнение прилагането на Мярка 3 ще допринесе за опазване на околната среда, в следствие на спестени 2,39 tСО2/год. Изпълнението на тази дейност ще премине през 2 етапа: Етап 1: Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, което включва: 1) подготовка и съгласуване с УО на ОПИК документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ; 2) провеждане на процедурата за избор; 3) съгласуване и сключване на договор с избрания изпълнител. Етап 1 ще отнеме 4 месеца (от 1-ви до 4-ти месец ); Етап 2: Доставка и пускане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотрелението: провеждане на 72 -часови проби, инструктаж и обучение на персонала за работа с новото оборудване, застраховане и извършване на спомагателни административни дейности (предаване-приемане, гаранционни карти, техн.паспорти, оформяне на счетоводни и други документи). Етап 2 ще отнеме 8 месеца (от 4-ти до 10-ти месец). Закупеният по настоящата дейност актив ще бъде позициониран и съхраняван в база на "Комфорт БГ 2" ЕООД, намираща се на територията на гр.Бургас., Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 2 900.00
  • Дейност: Публичност и визуализация (дейността ще бъде осъществена чрез изработка на информационна табела - 1 бр. и поставяне на метална тебела за всеки един от активите по проекта - 3 бр.): Визуализацията на проекта става чрез: 1) информационна табела – в края на проекта, пред входа на предприятието ще бъде поставена информационна табела, описваща наименованието на проекта, източниците на финансиране, логото на ЕС и финансиращия орган; 2) поставяне на табела върху всеки актив – ще бъдат поставени 3 броя метални табели на всяко едно от закупеното по проекта оборудване с наименованието на проекта, логото на ЕС и финансиращия орган; Подготовката и изработката на описаните по-горе методи за публичност и визуализация ще бъдат съобразени с общите правила за публичност, съгласно Насоките за кандидатства, Договорена стойност: 290.00 , Отчетена стойност: 241.67

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КЪНСТРАКШЪН АД, Договорена стойност по проекта*: 168 490.00 , Отчетена стойност**: 240 700.00
  • Изпълнител: ПРИНТЕР.БГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 217.50 , Отчетена стойност**: 241.67
  • Изпълнител: ЕНКОН СЪРВИСИС ООД, Договорена стойност по проекта*: 9 000.00 , Отчетена стойност**: 10 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 36.00 , Достигната стойност: 36.00
Индикатор 2 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 134.69 , Достигната стойност: 134.69
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 251 290.00 BGN
БФП 177 961.00 BGN
Собствено финансиране 73 329.00 BGN
Общо реално изплатени суми 177 707.50 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Изработка и поставяне на информационна табела и 3 броя метални табели върху всеки един от финансираните по проекта активи, Прогнозна стойност: 290.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Извършване на енергиен одит по проекта, Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на енергиен одит
    Изпълнител: ЕНКОН СЪРВИСИС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Придобиване на нова енергоспестяваща строителна техника и оборудване, Прогнозна стойност: 241 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на енергоспестяващ комбиниран багер-товарач - 1 бр.
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КЪНСТРАКШЪН АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 168 490.00
  • Обособена позиция 2: Доставка на енергоспестяващ мини челен товарач - 1 бр.
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КЪНСТРАКШЪН АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 168 490.00
  • Обособена позиция 3: Доставка на автоматизирани системи за мониторинг на енергопотреблението - 2 бр. и прилежащия към тях софтуер - 1 бр.
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КЪНСТРАКШЪН АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 168 490.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN