Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0491-C01
Наименование на проекта Повишаване на енергийната ефективност в ДОЕВ ООД
Бенефициент 160050254 ДОЕВ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 18.08.2017
Дата на стартиране 18.08.2017
Дата на приключване 10.08.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Съединение, гр.Съединение

Описание

Кратко описание на проекта
Основната дейност на ДОЕВ ООД е производство на пластмасови детайли (сектор, характеризиращ се с висока енергийна интензивност).
Основнaта потребност на фирмата е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1. Придобиване на ново производствено оборудване
2. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение.

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад (Становище № BG16RFOP-522/ 26.08.2016), ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване - Щприц машина тип 1 - 2бр.; Щприц машина тип 2 - 2бр.; Щприц машина тип 3 - 2бр.
2. получен сертификат съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 
3. изпълнени дейности за опазване на околната среда
4. годишни спестявания на енергия – 515 301  kWh/год
5. спестени емисии CO2 – 422.031 т/год
6. поставена визуализация

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Щприц машина тип 1 - 2бр.; Щприц машина тип 2 - 2бр.; Щприц машина тип 3 - 2бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени: - Щприц машина тип 1 - 2бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - Щприц машина тип 2 - 2бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - Щприц машина тип 3 - 2бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване (включено като мерки в одобрения енергиен доклад) ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 15-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 15-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен билборд, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. , Договорена стойност: 1 576 000.00 , Отчетена стойност: 1 573 000.00
  • Дейност: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец), Договорена стойност: 20 000.00 , Отчетена стойност: 20 000.00
  • Дейност: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма ДОЕВ ЕООД В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ 3 мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище, Договорена стойност: 10 000.00 , Отчетена стойност: 10 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 9 000.00 , Отчетена стойност**: 10 000.00
  • Изпълнител: КЮ ЕС БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 12 600.00 , Отчетена стойност**: 14 000.00
  • Изпълнител: РМ КУОЛИТИ КОНСУЛТИНГ EOOД, Договорена стойност по проекта*: 5 400.00 , Отчетена стойност**: 6 000.00
  • Изпълнител: ЩАМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 943 800.00 , Отчетена стойност**: 1 573 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 422.03 , Достигната стойност: 422.03
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 6 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 515.30 , Достигната стойност: 515.30

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 606 000.00 BGN
БФП 972 600.00 BGN
Собствено финансиране 633 400.00 BGN
Общо реално изплатени суми 970 800.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на ISO 50001, Прогнозна стойност: 6 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА: Шприц машина 1 (2 бр.), Шприц машина 2 (2 бр.) и Шприц машина 3 (2 бр.), Прогнозна стойност: 1 576 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА: Шприц машина 1 (2 бр.), Шприц машина 2 (2 бр.) и Шприц машина 3 (2 бр.)
    Изпълнител: ЩАМ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 943 800.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване), Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване)
    Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на ISO 50001, Прогнозна стойност: 14 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN