Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.004-0033-C07
Наименование на проекта Корпус за социални услуги за деца от 0 до 7 години от социално уязвими семейства.
Бенефициент 000776491 Община Самоков
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 22.07.2016
Дата на стартиране 22.07.2016
Дата на приключване 28.12.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Област, Самоков

Описание

Кратко описание на проекта
Проекта цели подобряване грижата за деца на възраст от 0 до 7 г. от рискови семейства, като ползват интегрирани социални услуги.
Целта на услугите е не само да се подкрепят семействата в отглеждането на децата, но и да се стимулират за по-голяма активност във всички сфери на живота с цел осигуряване на добра семейна среда за малките деца.  Родителите ще имат възможност за комплексна подкрепа – от изцяло свързана с полагане на грижи за малки деца до консултиране относно възможностите за подобряване на тяхното образование, квалификация, шансове за заетост и т.н. И за двете възрастови групи деца ще се предоставят и услуги по здравно консултиране. Целта е не само да се оказва подкрепа в случай на установено увреждане или пък заболяване, а и да се формира здравна култура за правилно отглеждане на децата, като средство за превенция на здравните рискове.  
За децата от 3 до 7 г. услугите основно са насочени към интеграция в детските градини и подобряване на училищната готовност. Наред с останалите дейности за групата деца от 3 до 7 г. основните услуги се фокусират върху групова и индивидуална работа с децата и техните семейства. Като за да има пълноценно социално включване ще се работи и с тези деца и родители, които не попадат в рисковите групи по проекта. 
Изпълнението на проекта дава възможност за създаване на мрежа от интегрирани услуги за ранно детско развитие, като се спазват основните принципи: Принципа на равните възможности- не допускане на всякаква дискриминация, основана на пол, етническа принадлежност, религия, социален произход и т.н.; 
Принципа на равенството между половете- насърчаване на равенството между мъжете и жените на работното място и съчетаване на личния и професионалния живот.
Принципа за устойчиво развитие- опазване на околната среда и подкрепа за зелен растеж, ресурсна ефективност и т.н. 
Дейности
  • Дейност: Ранна интервенция на уврежданията: За развиване на услугата ще се създаде Център за ранна интервенция, в които ще се предлагат интегрирани услуги (здравни, социални, психологическо), с цел подобряване на физическото и нервно-психическото развитие на децата с увреждания. В услугата ще работят следните специалисти: 1 педиатър,1 медиатор, 1 психолог,1 логопед, 1 рехабилитатор, 1 социален работник. Всички специалисти, наети за изпълнение на дейността ще бъдат на непълен работен ден, с педиатъра - 30 часа месечно; социалния работник на трудов договор с 80 часа месечно; логопед - на трудов договор - 80 часа месечно; рехабилитатор - 80 часа трудов договор; психолог - граждански договор 40 часа месечно; медиатор -80 часа месечно на трудов договор за целия период на изпълнение. Ранната интервенция за деца е услуга, която е свързана с развитието на децата на възраст между раждането и три години, които имат забавяне в развитието. Навременната и добра подкрепа през първите три години от живота на всяко дете е от огромно значение, за да се гарантира доброто здраве, социалните умения, физическото и интелектуално развитие. Услугите по ранна интервенция на уврежданията са насочени към децата, които имат изоставане в развитието, увреждания, атипично поведение, социални и емоционални затруднения, както и деца, за които има вероятност за изоставане преди да тръгнат на училище. Чрез услугите на ранната интервенция се цели подобряване живота на детето и живота на неговото семейство, чрез предоставяне на подкрепа и осигуряване на достъп до различни услуги, които отговарят на нуждите на всяко дете, както и предотвратяват изоставянето на деца, родени с увреждания. Всяко едно дете се подпомага във всички области на неговото развитие, като същевременно се развиват знания и умения у родителите за разбиране и насърчаване на развитието му. Предвижда се в услугата да бъдат включени 100 деца с увреждания, заедно с техните семейства за целия период на изпълнение. Ранната интервенция е услуга с превантивен характер. Работи се не само с детето, но и неговите родители. Ранната интервенция се отнася до деца от 0 до 7 години, които имат увреждане или са в риск от развитие на увреждане, имат друга специална нужда, която влия на развитието им. Услугата оказва значително влияние върху семейството на малкото дете със специфични нужди. Много често родителите чувстват разочарование, социална изолация, стрес, безпомощност при отглеждане на болното си дете. С помощта на специалистите, които ще бъдат наети да изпълняват дейностите на услугата, родителите ще могат да подобрят отношението към детето, да имат повече знания и умения, с които да подпомагат развитието му. Повишава се способността на семейството да се справя с житейските ситуации и се подобряват шансовете на детето. Специалистите, работещи в услугата Ранна интервенция ще подпомогнат децата да постигнат по-добри резултати, да преодолеят социалното изключване, да защитават човешките си права, да подкрепят семействата с здравни, социални и образователни услуги., Договорена стойност: 325 637.31 , Отчетена стойност: 312 029.02
  • Дейност: Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за "Формиране и развитие на родителските умения", "Семейно консултиране и подкрепа" и "Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително с деца и родители, които на са уязвими групи, с цел посещаване на детска градина": Дейността ще стартира с назначаване на екип, които ще работи с уязвимите групи. Екипът ще бъде съставен от следните специалисти: 1 Педиатър,1 гинеколог,1 акушерка,1 медицинска сестра,1 психолог,1 юрист,1 медиатор и 1 социален работник. Всички специалисти, наети за изпълнение на дейността ще бъдат на непълен работен ден: Педиатър 10 часа месечно, Гинеколога -10 ч. месечно, Акушерката, мед. сестра и юриста - 20 ч. месечно , Психолога -40 часа месечно, Социалния работник и медиатора -80 часа месечно за целия период на изпълнение, като с медиатора, соц.работник ще бъдат сключени трудови договори, а с останалите специалисти ще бъдат граждански договори. Самата услуга е с широк, отворен достъп. Потребителите на услугата могат да бъдат насочвани от образ., здравни, социални институции, ОЗД или самите семейства. Всички потребители, желаещи или насочени да ползват услугата попълват формуляр за прием, които се регистрира във входящ дневник. Формулярът се подава до Управителя на Корпуса. Следва изготвянето на досие по случая, в което ще бъдат включени следните формуляри: Формуляр за стартиране на услугата- отбелязва се данните на клиента и доставчика на услугата, мястото и времето на провеждане на дейностите, както и очакванията, възможностите и отговорностите; формуляр за първоначална информация- кратко описание на данни и факти; развитие на случая- описват се ключови моменти от срещи, прави се анализ на събраната информация; формуляр за индивидуален план на услугата - основен документ, в който се извеждат основните нужди на клиента, договарят се целите на съвместна работа; следват протоколи от екипни срещи, протоколи от прегледа на случая, доклади за резултатите от услугата, формуляр от заключителната среща и формуляр за оценка на развитието на детето - съдържа обобщена оценка за развитието на детето, показателите за неговото психическо и физическо развитие. Наетите специалисти, които ще извършват услугата ще работят за разширяване на възможностите за социално включване и развиване на умения за пълноценна социална интеграция и реализация. Различните дейности на услугата ще се извършват в Корпуса за социални услуги, както и в дома на семейството, чрез мобилна работа. Самата дейност е насочена към: деца от уязвими групи или от групи, изложени на риск: общности с различен етнически произход, семейства, получаващи социални помощи, семейства с ниско ниво на образование, семейства, живеещи в лоши жилищни условия. Груповите сесии ще се провеждат по предварително посочени теми веднъж седмично, с продължителност 90 минути, за групи от по 8-10 души, като общият брой на сесиите за всяка група следва да бъде между 5 и 8 сесии. Честотата на индивидуалните сесии ще се определя в зависимост от индивидуалните потребности на семейството. При изпълнението на дейността ще бъдат обхванати 600 семейства за целия период на изпълнение., Договорена стойност: 229 246.75 , Отчетена стойност: 227 547.66
  • Дейност: Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Дейността на услугата ще позволи редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Нейната реализация ще подпомогне за адекватната превенция на детската заболяваемост, намаляване на смъртността, както и ефектите от не полагане на недостатъчно грижи в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Предоставянето на услугата ще бъде обвързано с консултации за формиране на родителските умения за грижа за децата, като за здравословното им състояние ще бъде следено от педиатър. Екипът от специалисти, които ще работят в тази услуга ще бъде: 1 Педиатър, 1 Стоматолог,1 Медицинска сестра и 1 Медиатор. Всички специалисти, наети за изпълнението на услугата ще бъдат наети на непълен работен ден, а именно: Педиатър - 20 ч. месечно, Медицинска сестра - 60 часа месечно, Стоматолог -20 часа месечно, медиатор - 60 часа месечно за целия период на изпълнение, като само с медиатора ще бъде сключен трудов договор, а с останалите специалисти граждански договор. Услугата „Здравна консултация за деца” ( от 0 до 3 год. и от 3 до 7 год.) цели: • редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата; • превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст; • достъпност за родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общо практикуващ лекар или не го посещават; • осигуряване на мобилност – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране и т.н. Ежемесечно услугата ще бъде предоставяна на 250 деца за целия период на изпълнение., Договорена стойност: 130 266.96 , Отчетена стойност: 127 461.92
  • Дейност: Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания: Целта на услугата „Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания” е подкрепа на деца с увреждания за успешна интеграция в първи клас в масовото училище. Услугата се предоставя на деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас. Децата ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. В услугата може да се включва и наблюдение на адаптирането на детето и неговото развитие през първата година в училище. По-специално дейностите обхващат: * оценка на нуждите на децата от подкрепа; * индивидуална работа по няколко пъти седмично за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас; * работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година; * ако предстои децата да бъдат интегрирани в масово училище, освен индивидуалната работа с тях се предлага и групова работа, за да се запознаят децата със социалната среда и да им се помогне да изградят социални умения. Дейностите ще се изпълняват от специален педагог, при необходимост детето се насочва към Центъра за ранна интервенция на уврежданията за консултиране с други специалисти - психолог, логопед и други. Общият брой на обхванатите деца за цели срок на проекта ще бъде 70 деца., Договорена стойност: 71 361.97 , Отчетена стойност: 69 897.21
  • Дейност: Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище.: Услугата „Допълнителна подготовка за равен старт в училище” цели чрез създаване на летни групи/училища да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Летните училища предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като:  Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди;  Игри в съответствие с предпочитанията на децата;  Кратки екскурзии в или в околностите на града или селото;  Включване на родителите в екскурзиите като придружители;  Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища;  Ежемесечни срещи с родителите. Мотивация за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас;  Включване на родителите в подготвителната работа;  Закупуване на книги и материали за първи клас  Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език. Родителите също ще бъдат включени и информирани с цел поддържане на тяхната мотивация за записване на децата в училище. , Договорена стойност: 45 220.89 , Отчетена стойност: 39 107.18
  • Дейност: Управление и функциониране на услугите: Целта на дейността е: 1. Координация на предоставянето на всички услуги по проекта; 2. Координация между екипите по отделните услуги по проекта; 3. Координация на подготовката на програми, планове, информационни и образователни материали, методики и др.; 4. Обобщаване на графиците за предоставяне на отделните услуги по проекта и подготовка на общ график на дейностите по проекта и ангажираността на отделните специалисти; 5. Подготовка на обобщени отчети, включващи всички дейности по проекта и представяне на ръководителя на проекта; 6. Оказване на методическа подкрепа на медиаторите; 7. Координация на организирането и провеждането на мобилната работа в рамките на проекта; 8. Създаване и поддържане на база данни относно всички услуги по проекта и всички потребители по отделните дейности; 9. Организиране на ежемесечни самостоятелни срещи с отделните екипи на услугите по проекта; 10. Организиране на периодични срещи с всички специалисти, включени в дейностите по проекта, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други; 11. Организиране на провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта, включително и чрез разработване на информационни материали относно същността на услугите, в които участва., Договорена стойност: 254 269.02 , Отчетена стойност: 234 786.55
  • Дейност: Организация и управление на проекта: В рамките на настоящия проект се предвижда сформирането на екип за управление, състоящ се от специалисти, които да обезпечат координираното, коректно и точно изпълнение на планираните дейности, съобразно спецификата на проекта. Екипът за управление на проекта ще включва: - Ръководител на проекта; - Счетоводител - Координатор Екипът на проекта е съставен от специалисти с различна професионална квалификация, опит и образование, които ще разпределят отговорностите си за изпълнение на дейностите, така че да се гарантира максимална ефективност на разходваните време и ресурси Месечната натовареност на екипа ще бъде до 80 часа за 32 месеца: Възнагражденията на екипа ще се определя съгласно Методологията за регламентиране на възнаграждения по ОП РЧР, като часовата ставка не надвишава часовата ставка по основното възнаграждение., Договорена стойност: 117 446.09 , Отчетена стойност: 112 374.61
  • Дейност: Информиране и публичност: Широко популяризиране на обществото за стартиране и реализиране на Проекта, както и финансовия принос на Европейския Социален Фонд и Европейския съюз. Промяна на обществените нагласи към целевите групи по проекта. При изпълнение на дейността ще се спазват изискванията описани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 456.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Любомир, Договорена стойност по проекта*: 8 100.00 , Отчетена стойност**: 1 342.40
  • Изпълнител: Светла, Договорена стойност по проекта*: 15 525.00 , Отчетена стойност**: 2 400.00
  • Изпълнител: Димитър, Договорена стойност по проекта*: 4 800.00 , Отчетена стойност**: 1 600.00
  • Изпълнител: Цветанка, Договорена стойност по проекта*: 6 480.00 , Отчетена стойност**: 3 221.68
  • Изпълнител: Електрохолд трейд, ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 300 000.00 , Отчетена стойност**: 132.53
  • Изпълнител: Пламен, Договорена стойност по проекта*: 3 375.00 , Отчетена стойност**: 600.00
  • Изпълнител: Румяна, Договорена стойност по проекта*: 7 020.00 , Отчетена стойност**: 2 013.56
  • Изпълнител: Александър, Договорена стойност по проекта*: 6 740.00 , Отчетена стойност**: 1 200.00
  • Изпълнител: Светлана, Договорена стойност по проекта*: 9 000.00 , Отчетена стойност**: 400.00
  • Изпълнител: Ани, Договорена стойност по проекта*: 2 925.00 , Отчетена стойност**: 671.20
  • Изпълнител: "Лукойл България" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 622 866.67 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Сателитни системи"ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 800.00 , Отчетена стойност**: 37.44
  • Изпълнител: Илияна, Договорена стойност по проекта*: 4 160.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Петрол" АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 158.13
  • Изпълнител: Светлана, Договорена стойност по проекта*: 1 680.00 , Отчетена стойност**: 3 020.36
  • Изпълнител: Виолетка, Договорена стойност по проекта*: 2 925.00 , Отчетена стойност**: 671.20
  • Изпълнител: "Комекес" АД, Договорена стойност по проекта*: 1 453 912.15 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой доставчици на услуги за социално включване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 2 Брой деца, получили подкрепа чрез услугите, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 500.00 , Достигната стойност: 864.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 123 775.44 BGN
БФП 1 123 775.44 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 123 775.44 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Граждански договор за медицинска сестра, Прогнозна стойност: 7 020.00
  • Обособена позиция 1: Граждански договор за медицинска сестра
    Изпълнител: Румяна
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 020.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Граждански договор с акушерка, Прогнозна стойност: 8 200.00
  • Обособена позиция 1: Сключен граждански договор с акушерка
    Изпълнител: Виолетка
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 925.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Граждански договор с гинеколог, Прогнозна стойност: 4 500.00
  • Обособена позиция 1: Граждански договор с гинеколог
    Изпълнител: Пламен
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 375.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Граждански договор с медицинска сестра , Прогнозна стойност: 8 200.00
  • Обособена позиция 1: Сключен граждански договор с медицинска сестра
    Изпълнител: Ани
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 925.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Граждански договор с педагог, Прогнозна стойност: 6 720.00
  • Обособена позиция 1: Граждански договор с педагог
    Изпълнител: Светлана
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 680.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Граждански договор с педиатър, Прогнозна стойност: 8 100.00
  • Обособена позиция 1: Граждански договор с педиатър
    Изпълнител: Любомир
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 100.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: граждански договор с педиатър, Прогнозна стойност: 31 050.00
  • Обособена позиция 1: Консултански услуги
    Изпълнител: Светла
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 525.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Граждански договор с психолог, Прогнозна стойност: 4 160.00
  • Обособена позиция 1: Сключен граждански договор с психолог
    Изпълнител: Илияна
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 160.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Граждански договор с юрист, Прогнозна стойност: 4 800.00
  • Обособена позиция 1: Граждански договор с юрист
    Изпълнител: Димитър
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 800.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Граждански договор с юрист, Прогнозна стойност: 9 000.00
  • Обособена позиция 1: Сключен граждански договор с юрист
    Изпълнител: Светлана
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 000.00
Процедура 11 Предмет на предвидената процедура: Граждански договор със стоматолог , Прогнозна стойност: 8 200.00
  • Обособена позиция 1: Сключен граждански договор със стоматолог
    Изпълнител: Александър
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 740.00
Процедура 12 Предмет на предвидената процедура: Договор за покупка на гориво, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Покупка на Горива
    Изпълнител: "Лукойл България" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 622 866.67
Процедура 13 Предмет на предвидената процедура: Договор за покупка на гориво, Прогнозна стойност: 1 399 450.00
Процедура 14 Предмет на предвидената процедура: Договор за продажба на електрическа енергия, Прогнозна стойност: 300 000.00
  • Обособена позиция 1: Договор за продажба на електрическа енергия
    Изпълнител: Електрохолд трейд, ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 300 000.00
Процедура 15 Предмет на предвидената процедура: Доставка на природен газ, Прогнозна стойност: 1 453 912.15
  • Обособена позиция 1: Договор за доставка на природен газ
    Изпълнител: "Комекес" АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 453 912.15
Процедура 16 Предмет на предвидената процедура: Сателитни системи ООД, Прогнозна стойност: 1 800.00
Процедура 17 Предмет на предвидената процедура: Сключен граждански договор с психолог, Прогнозна стойност: 23 260.00
  • Обособена позиция 1: Сключен граждански договор с психолог
    Изпълнител: Цветанка
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 480.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN