Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0233-C01
Наименование на проекта Нова възможност за независим живот
Бенефициент 000776363 Община Костинброд
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 18.12.2015
Дата на стартиране 01.02.2016
Дата на приключване 01.11.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Област, Костинброд

Описание

Кратко описание на проекта
Община Костинброд се стреми да помогне на  хора с ограничения и/или самотно живеещи възрастни  и хора с трайни увреждания
 да преодолеят затрудненията си от здравословен характер и да допринесе за подобряване на техния психологически, здравен и социален статус, чрез  създаване на център за подкрепа за хора с увреждания за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Като ще  поддържа социална услуга за социално включване в общността или в домашна среда,  ще предоставя почасови услуги за лична помощ, за комунално-битови дейности и услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица в техните домове. 
Дейности
  • Дейност: 1. Сформиране на проектен екип, подготовка и изпълнение на проекта и провеждане на информационна кампания сред жителите на община Костинброд с цел набиране на персонал за център за подкрепа за хора с увреждания и желаещи да ползват услугите на центъра. : Проектният екип се състои от ръководител на проект, координатор и счетоводител. Това е минимално необходимият състав от хора, необходим за правилното администриране на проекта. По усмотрение на проектния ръководител може да се привлекат и други лица, които да сътрудничат на проектния екип и да помагат при реализирането на проекта. Ще бъде поместено пространно изложение на интернет страницата на общината за проекта., Договорена стойност: 38 800.00 , Отчетена стойност: 33 570.58
  • Дейност: Ремонт на помещенията , където ще бъде разположен центъра за подкрепа за хора с увреждания.: За нуждите на центъра за подкрепа за хора с увреждания ще се осъществи текущ ремонт на две помещения ст.10 -16,93 кв.м и ст.11 също 16,93 кв.м на 4 ет. с сграда"поликлиника", които са общинска собственост и ще бъдат използвани за целите на проекта., Договорена стойност: 21 600.00 , Отчетена стойност: 16 768.75
  • Дейност: Подбор на персонал за центъра и подбор на ползващи услугите и въвеждащо обучение на всички новоназначени лица за интегрирани услуги в домашна среда, предоставяне на психологическа подкрепа и/ли супервизия на персонала, предоставящ услугите и психологическа или друг тип подкрепа на потребителите на услугите според тяхната индивидуална потребност.Оценка на специфичните потребности на потребителите : От хората проявили желание и подали заявление за участие в персонала на центъра (предоставящ услугите), ще бъдат избрани 11 лица първоначално с подходящ професионален опит и образование, а в последствие още 28. Водещи критерии при избора ще бъдат мотивацията на лицето и професионалния му опит. При определяне ползвателите на услугите ще бъдат избирани хора с трайни увреждания, в т.ч. деца; възрастни хора с ограничения или самотно живеещи възрастни при спазване на хоризонталните принципи на настоящата схема. Ще се направи анкета сред целевата група – възрастни хора с ограничения и самотно живеещи възрастни хора, желаещи да ползват социалните услуги. Психолог ще изготви оценка на общото психическо състояние на потенциалните потребители. Ще се извърши оценка на специфичните потребности на потребителите на социалните услуги . Ще се разработи и направи оценка на способността на всеки потребител да се справя с ежедневните дейности, социалната му активност и интереси, взаимоотношенията му със семейството и близки, битови условия на живот, изисквания за медикаментозно лечение и диети, допълнителни потребности, безопасност и рискове и предоставяне на психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социалната услуга и психологическа и/или мотивационна подкрепа на потребителите на услугата; - консултиране и супервизия на персонала предоставящ социалната услуга; - разработване на правила/методология за дейността на услугата; - предоставяне на специализирани услуги в центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.Чрез изпълнение на мерките по тази цел, ще се създават условия и предпоставки за инвестиране в комплексни интегрирани мерки,насочени към подобряването на достъпа до социални и здравни услуги и повишаване равнището на обслужване на хората с увреждания, както и до връщането на пазара на труда на членове на семействата, полагащи грижи за лицата с увреждания. Интегрираността на мерките в рамките на този проект произтича както от едновременните интервенции, така и от различните индивидуални и променящи се потребности на всеки човек с увреждане. Интегрирани мерки са тези съчетаващи социални и здравни услуги в общността с цел пълноценното социално включване на хората с увреждания в обществото и улесняване достъпа им до услуги. Основните проблеми на хората над 65 г., които са в частична или пълна невъзможност да се самообслужват вкъщи, най-често поради здравословни проблеми и обикновено самотноживеещи, е невъзможността да организират самостоятелно бита си и ежедневните си дейности, както и липсата на социални контакти. Развитието на социалните услуги е от особена важност за преодоляване на социалната изолация. Разработване на правила/методология за дейността на услугата, както и консултанти за разработване на процедури по ЗОП. Увеличаване на достъпа до социални услуги за хора с увреждания в община Костинброд, чрез информиране на обществеността относно разширяване на социалните услуги на територията на община Костинброд, тази специфична цел е в съответствие с един от основните принципи на Общинския план за развитие на социалните услуги 2015-2020г. – право на деца, самотни лица, хора с увреждания да бъдат информирани и да изразяват мнение по всички въпроси. Ще се създават работни места в сектора на социалната икономика и осигуряване на възможност за преодоляване на бедността. Ще се предоставя по иновативен начин интегрирани услуги и дейности чрез прилагане на гъвкави механизми за съчетано почасово ползване на различни социални услуги, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки нуждаещ се. Така ще се осигурят реални възможности на членовете на семейството, ангажирани с грижа за своите близки хора, за трудова реализация.Извършване на индивидуална оценка на потребностите на всеки потребител ползващ услугите на центъра и изготвяне на индивидуални планове за предоставянето им. Повишаване мотивацията на персонала на центърът , предоставящ социални услуги в домовете на потребителите, Договорена стойност: 18 332.00 , Отчетена стойност: 9 329.60
  • Дейност: Сключване на договори с предоставящи и ползватели на услугите, обзавеждане на центъра за подкрепа за хора с увреждания и доставка на микробус за инвалиди.: След направения подбор на предоставящите и ползвателите на социалните услуги, ще се сключат договори, които ще изяснят правата и отговорностите на всички страни по договора ( потребителя, доставчика на услугите и бенефициента по проекта )обзавеждане на центъра за подкрепа за хора с увреждания и доставка на микробус за инвалиди. Според последното преброяване, населението на община Костинброд наброява 17 846 души, от които 12 193 жители на гр.Костинброд. Общината включва 13 населени места без града, който е административен център. Жителите на селата от общината на възраст над 65 години са 1368 души, а в града - 2246 души. Част от селата в община Костинброд са отдалечени от административния център-гр.Костинброд и съответно от столицата, а междуградския транспорт е ограничен и нередовен. Това е основен проблем за възрастните и болни хора по селата, а именно: трудното им придвижване при нужда до лечебно заведение, помощ при извършването на рехабилитационни или други специализирани услуги, извършване на административни услуги и плащания. Именно поради това е нужно закупуването на микробус, за да може инвалидите да имат доптъп до здравни и др. услуги. Община Костинброд като заинтересована страна установи, че процесът на застаряване на населението продължава, както и свързания с него увеличаващ се процент на хора с увреждания и недобро здравословно състояние. Смъртността на хората по селата лавинообразно нараства през последните години, на лице е голяма външна и вътрешна миграция на трудоспособното население. Към февруари 2014 г. в „Дирекция социално подпомагане” за община Костинброд са регистрирани 1275 лица с трайни увреждания, от тях над 65 годишна възраст-741, самотно живеещи и болни с ограничения и невъзможност за самообслужване-153 души, самотно живеещи възрастни хора-305. Доброволческите групи на Българския червен кръст са в помощ на една малка част от възрастното население в общината. Това далеч не е достатъчно, много от хората с трайни увреждания и възрастни хора с ограничения или самотно живеещи на територията на община Костинброд имат нужда от допълнителни грижи в домашна среда, нужда от помощ за разрешаване на проблеми от комунално-битов характер и необходимост от социална интеграция. Проектът е разработен именно с тази цел- да се разшири обемът от услуги към по-голяма част от живеещите в селата и отдалечените райони на общината хора с трайни увреждания, възрастни хора с ограничения и самотно живеещи възрастни хора, да се повиши техния здравен статус, да се включат в социалния живот, да се намали риска от институционален тип грижа и повиши възможността за професионално реализиране на хора в трудоспособна възраст, чиито близки от семейството имат нужда от помощ., Договорена стойност: 121 800.00 , Отчетена стойност: 89 973.21
  • Дейност: Набиране, обработване и поддържане на актуална документация удостоверяваща че потребителите получават почасови услуги залегнали в проекта, въз основа на които персоналът на звеното ще получава своето месечно трудово възнаграждение и предоставяне на почасови интегрирани услуги за лична помощ, . : Ще бъде поддържана актуална документация удостоверяваща че потребителите получават почасови услуги залегнали в проекта, въз основа на които персоналът ще получава своето месечно трудово възнаграждение и предоставяне на почасови услуги за лична помощ, за комунално-битови дейности и услуги в подкрепа за социално включване в домашна среда на хора с трайни увреждания, възрастни хора с ограничения или невъзможност за самообслужване. Ще бъдат назначени общо 39 служители-социални асистенти, лични асистенти и домашни помощници, както и персонал за центъра за подкрепа за хора с увреждания- ръководител, човешки ресурси и администрация, шофьор и медицински специалист-раздел I-т.1.2 от бюджета. По такъв начин ще се гарантира комплексност на услугите предоставяни на хора с увреждания.Тук са включени разходи за пътни на наетите лица поради необходимост за изпълнение на заложените дейности.За придвижването на наетите лица от и до дома на потребителя на услугата за потребителят на услугата и наетото лице са в различни населени места по селата и града ще бъде избран най- икономичен маршрут и превозно средство-раздел I-т.3.1 от бюджета. Подкрепата за развитие на форми на дългосрочни грижи ще окажат превантивна роля и ще предотвратят настаняването в специализирани институции и излишното хоспитализиране и ще допринесат за промяна на досегашния институционален и все още медицински ориентиран модел на грижа за възрастните и хората с увреждания. В резултат на изпълнението на мерките под тази специфична цел, ще се подобри качеството на живот на възрастните, нуждаещи се от постоянно обслужване в ежедневието си, и на хората с увреждания чрез осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. подкрепящи и интегрирани социални и здравни услуги в общността и в домашна среда. Услугите следва да са ориентирани към самия потребител и към неговите променящи се социални и здравни потребности. Специфичната цел ще се реализира в съответствие с изпълнението на Национална стратегия за дългосрочна грижа, Националната стратегия за намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване 2020. В допълнение ще се разработят индивидуални планове за предоставяне на услугите с изписани конкретни дейности за удовлетворяване на индивидуалните потребности на всеки конкретен потребител. С помощта на тези методи ще се гарантира точното определяне на тези потребности и качеството на предоставяните услуги. Въз основа на сключените договори с потребителите и с персонала на центъра ще се изработят графици за тяхното предоставяне. Те ще съдържат: имената на потребителите на почасови услуги в домашна среда за които ще се грижи определен член от персонала на звеното, видовете услуги за конкретния потребител, съответстващи на неговите потребности, периода на изпълнение на услугите както и тяхното времево разпределение за целия период на предоставяне. Графиците са необходими за по-добрата отчетност на социалния работник, както и за гарантиране предоставянето на услугите от тях. Директното и гъвкаво предоставяне на почасовите социални услуги в домовете на хората от целевата група, стриктното изпълнение на графиците за извършване на точно определени услуги, необходими за дадения потребител и интензивността на изпълнението им е основен метод за реализиране на поставените цели. Този проект ще бъде основа на бъдещо планирано развитие на общински социални услуги. , Договорена стойност: 293 100.00 , Отчетена стойност: 247 002.62
  • Дейност: Популяризиране на проекта. : Информиране широката общественост за изпълнявания проект и финансиращите го институции., Договорена стойност: 4 200.00 , Отчетена стойност: 4 200.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Граждански, Договорена стойност по проекта*: 4.17 , Отчетена стойност**: 407.43
  • Изпълнител: „Българска телекомуникационна компания“ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 606.74 , Отчетена стойност**: 687.53
  • Изпълнител: "БЛЪШ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 110.00 , Отчетена стойност**: 110.00
  • Изпълнител: "РОЕЛ-98" ООД, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 4 955.91
  • Изпълнител: "ЕМ ДИ 2" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 121.68 , Отчетена стойност**: 157.68
  • Изпълнител: Граждански, Договорена стойност по проекта*: 4.58 , Отчетена стойност**: 508.49
  • Изпълнител: "А2 ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 930.00 , Отчетена стойност**: 1 930.00
  • Изпълнител: "ПЕТРОНИКС ГРУП" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 657.64 , Отчетена стойност**: 5 657.64
  • Изпълнител: ЕВРИКА-75 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 469.28 , Отчетена стойност**: 2 052.48
  • Изпълнител: ЛУКОЙЛ БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 387.68 , Отчетена стойност**: 946.28
  • Изпълнител: ВПП Компютри ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 210.00 , Отчетена стойност**: 270.00
  • Изпълнител: Граждански, Договорена стойност по проекта*: 4.17 , Отчетена стойност**: 324.07
  • Изпълнител: "РОЯЛ КЪМПАНИ 2006" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 200.00 , Отчетена стойност**: 4 200.00
  • Изпълнител: Граждански, Договорена стойност по проекта*: 2.60 , Отчетена стойност**: 207.84
  • Изпълнител: "КБРОД.НЕТ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 957.60 , Отчетена стойност**: 957.60
  • Изпълнител: Ангел, Договорена стойност по проекта*: 100.66 , Отчетена стойност**: 100.66
  • Изпълнител: Граждански, Договорена стойност по проекта*: 800.00 , Отчетена стойност**: 888.20
  • Изпълнител: ОМНИКАР АУТО ООД, Договорена стойност по проекта*: 74 230.00 , Отчетена стойност**: 74 230.00
  • Изпълнител: Община Костинброд, Договорена стойност по проекта*: 192.56 , Отчетена стойност**: 192.56
  • Изпълнител: ИНФОРМАЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ АД, Договорена стойност по проекта*: 45.60 , Отчетена стойност**: 45.60
  • Изпълнител: Стефи-Динева-ДВК ООД, Договорена стойност по проекта*: 24.30 , Отчетена стойност**: 58.10
  • Изпълнител: Медикал Експрес АД, Договорена стойност по проекта*: 69.00 , Отчетена стойност**: 69.00
  • Изпълнител: ЕТ "Антоанета Младенова", Договорена стойност по проекта*: 37.30 , Отчетена стойност**: 37.30
  • Изпълнител: СЪНШАЙН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 15.00 , Отчетена стойност**: 15.00
  • Изпълнител: "ДЕТЕЛИНА 7" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 55.48 , Отчетена стойност**: 55.48
  • Изпълнител: ЕТ "МАРИЕТА-Мариета Благоева", Договорена стойност по проекта*: 84.30 , Отчетена стойност**: 84.30
  • Изпълнител: "СТРЕЗА" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 16 768.75 , Отчетена стойност**: 16 768.75
  • Изпълнител: "ДЗИ- ОБЩО ЗАСТРАХОВАНЕ" ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 3 433.80 , Отчетена стойност**: 3 433.80
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 32.00 , Целева стойност: 44.00 , Достигната стойност: 57.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 32.00 , Целева стойност: 44.00 , Достигната стойност: 57.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 497 832.00 BGN
БФП 497 832.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 387 786.51 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и закупуване на нов специализиран микробус за нуждите на лица с увреждания по проект "Нова възможност за независим живот", съгласно договор BG05M9OP001-2.002-0233-C001, изпълняван от община Костинброд, по оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", по процедура BG05M9OP001-2.002 "Независим живот" , Прогнозна стойност: 69 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и закупуване на нов специализиран микробус за нуждите на лица с увреждания по проект "Нова възможност за независим живот", съгласно договор BG05M9OP001-2.002-0233-C001, изпълняван от община Костинброд, по оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", по процедура BG05M9OP001-2.002 "Независим живот"
    Изпълнител: ОМНИКАР АУТО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 74 230.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN