Идентификация

Номер от ИСУН BG16M1OP002-1.006-0003-C05
Наименование на проекта Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1
Бенефициент 000852932 ОБЩИНА ГРАД ДОБРИЧ
Източник на финансиране КФ ==> Околна среда
Дата на сключване на договора/заповедта 29.12.2016
Дата на стартиране 29.12.2016
Дата на приключване 30.06.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Добрич, Добрич
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Добрич, Добрич-град

Описание

Кратко описание на проекта
Подготовката на „Интегриран проект за подобряване на водния сектор на в гр.Добрич“, стартира още през 2006 г., с финансовата подкрепа на ЕС, в изпълнение на проект: „Техническа Помощ за подготовка на интегрирани водни мерки за градовете Пловдив и Добрич“ EuropeAid/124488/D/SV/BG, финансиран по програма ИСПА. Потребностите които ще бъдат удовлетворени с изпълнение на проекта, са в съответствие с планирания принос на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020“, посредством дейности за осъществяване на макрорегионални стратегии и стратегии за морските басейни на района. 
Проекта ще допринесе за изпълнението на макрорегионалната стратегия на ЕС за развитие на Дунавския регион. С изпълнение на дейностите по проекта ще се допринесе за постигане на един от основните приоритети на дунавската стратегия, а именно: 4) Възстановяване и запазване на качеството на водите, поставена за цел в „Опазване на околната среда в Дунавския регион“. С изпълнението на проекта ще се постигнат основните цели поставени в Рамковата директива за водите (РДВ) и нейните дъщерни директиви, както и Директива 91/271/ЕИО относно пречистването на отпадъчните води от населени места и Директива 98/83/ЕО относно качеството на водите, предназначени за консумация от човека. 
Постигането на посочените цели ще обхванат изцяло основната целева група, а именно населението на община Добрич, като ще допринесат за повишаване на качеството им на живот. Основните дейности които ще бъдат изпълнени по проекта са:
1) Реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич.
2)Реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадни води на гр. Добрич.
Основните резултати от изпълнението на проекта са постигане на пълна свързаност на населението към ПСОВ, повишаване на качеството на пречистените отпадъчни води, повишаване на ефективността на водоснабдителната мрежа на града и намаляване на загубите на питейна вода по водопроводната мрежа.
Дейности
  • Дейност: Инженеринг за реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) на гр. Добрич: Изпълнението на дейността по инженеринг на реконструкция и разширение на ПСОВ-Добрич ще е съгласно изискванията на ФИДИК (жълта книга) и ЗУТ.Дейността ще обхване следните под дейности: 1.1. Разработване на технически и работен проект; 1.2. Осъществяване на авторски надзор; 1.3. Изпълнение на строително монтажни работи за реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) на гр. Добрич. В рамките на под дейност 1.1., позовавайки се на одобрения идеен проект, разработен от проект: EuropeAid/124488/D/SV/BG“, както и всички извършени обследвания и допълнителни проучвания, в процеса на подготовка на настоящия проект, ще бъде разработен технически и работен проект. Същите ще съответстват с Наредба № 4/22.04.2004 г. за обхват и съдържание на инвестиционните проекти. При изготвянето на проекта ще бъдат извършени допълнителни проучвания (при необходимост) и проектиране, които включват: - Допълнителни проучвания (хидрогеоложки проучвания в допълнение към съществуващите проектни данни, оценка на състоянието на съществуващите конструкции и др.); - Топографско заснемане; - Предварителни сондажи и проучвания на площадкови мрежи; - Съгласувателни процедури, такси и разходи за същите; - Конструктивно обследване на съществуващите съоръжения. Процеса на проектиране ще бъде изпълнен съгласно изискванията на възложителя, заложени в документация за възлагане на обществена поръчка, която е приложение, към настоящия проект. Задължението за изпълнение на под дейност 1.2, е съгласно изискванията и разпоредбите на действащата нормативна уредба, в частност разпоредбите на чл. 162 от ЗУТ. При изпълнението на дейността ще се осигури, точно спазване на изпълнение на проектната разработка, изразяване на несъгласие от страна на проектанта в случай на неправилно професионално или в разрез с действащите нормативни актове вземане на решения за промени и др. Задълженията които ще бъдат осигурени от страна на изпълнителя са описани в изискванията на възложителя, заложени в документация за възлагане на обществена поръчка, която е приложение, към настоящия проект. В рамките на под дейност 1.3, позовавайки се на разработената и съгласувана техническа документация от под дейност 1.1. ще бъде издадено ново разрешение за строеж, въз основа на придобит положителен доклад за ОС на проекта със съществуващите изисквания към строежите, съгласно чл. 142 от ЗУТ и законосъобразно започване на строителството. Последствие ще бъдат изпълнени предвидените от проектната документация СМР по реконструкцията и разширението на ПСОВ гр. Добрич, като реконструкция на съществуващите сгради и съоръжения за пречистване на водите и третиране на утайките и изграждане на нови такива където това е необходимо. Под дейността без да се ограничава ще обхваща и следното: - доставяне, монтиране и пускане в експлоатация на технологично и друго оборудване, свързано с процеса на пречистване на отпадъчните води и обработка на утайките, изготвяне на екзекутивна документация и кадастрални заснемания на целия обект съгласно чл. 52 от Закона за кадастъра и имотния регистър; - извършване на изпитания на съоръженията и изготвяне на необходимата документация, съгласно Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, както и предаване на обекта, съгласно действащото в момента българско законодателство - а именно Наредба № 2 от 31.07.2003 г., за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти; - Обучаване на персонала; - Постигане на изисквания ефект на пречистване и гарантиране показателите за заустване; - Гарантиране отстраняването на евентуално появили се дефекти в периода за отстраняване на дефекти. Процеса на СМР ще бъде изпълнен съгласно изискванията на възложителя, заложени в документация за възлагане на обществена поръчка, която е приложение, към настоящия проект., Договорена стойност: 31 937 683.41 , Отчетена стойност: 29 979 021.80
  • Дейност: Допълнително проектиране, авторски надзор, реконструкция и рехабилитация на водопроводната мрежа на гр. Добрич по Проект „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1": Дейността ще обхване следните под дейности: 1.1. Допълнително проектиране; 1.2. Реконструкция и рехабилитация на водопроводната мрежа на гр.Добрич; 1.3. Авторски надзор. Изпълнение на под дейност 1.1. е породена от няколко обстоятелството, като основните от тях са: Наличните Разработените работни проекти (РП), за „РЕКОНСТРУКЦИЯ И РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА ВОДОПРОВОДНА И КАНАЛИЗАЦИОННА МРЕЖИ НА ГР. ДОБРИЧ“, са изготвени по проект: EuropeAid/124488/D/SV/BG, финансиран от програма ИСПА. РП са приети и предадени на община Добрич в края на 2011г. (или преди повече от 4 години). В тази връзка в процеса на подготовка на настоящия проект, община Добрич сключи договори с външни изпълнители, които следваше да извършат преглед и да изразят становище по всички разработени към момента проектни документации, с настоящата обстановка и да удостовери заложените количества и видове СМР. В резултат от изпълнението на договорите, изпълнителите под формата на доклади (приложени към настоящия проект), изложиха своето становище, за проектите и препоръчаха мерки и дейности, които да бъдат изпълнени преди стартиране на СМР. Отчитайки препоръките от докладите, община Добрич предвиди дейности по допълнително проектиране, които бяха включени в процедурата за ОП. Обхвата на под дейност 1.2 е съобразен с разработените и одобрени работни проекти за реконструкция и рехабилитация на водопроводната мрежи на гр. Добрич, като същите са разделени в два подобекта - 2 обособени позиции. Подробно описание на улиците и съоръженията, които са включени в отделните подобекти е изложено в приложената документация за ОП-обособени позиции 2 и 3. Освен СМР, които ще бъдат извършени в рамките на дейността ще бъде доставено и необходимото оборудване предвидено в работните проекти, както и допълнително оборудване, за да бъде възможно изпълнението на препоръките получени в резултат от проект: TA–2013–KPOS-PP-90. От първоначално предвиденият обхват за изпълнение (одобрен по програма ИСПА), с настоящия проект се изключват предвидените СМР по ул.„Поп Богомил“, тъй като община Добрич е изпълнила проект финансиран със средства от „Програма за трансгранично сътрудничество „Румъния – България“ 2007-2013 г.“, в който са изпълнени ремонтни дейности на тротоари, алеи, градинки и др. по същата улица, както и всичките видове СМР по част ВиК предвидени в работните проекти (по договор „Изграждане на водопровод и канализация по ул. „Поп Богомил“, на територията на гр. Добрич“, финансиран със средства на община Добрич) през изминалия програмен период. Освен тези изключения от обхвата на обществената поръчка, са изключени и всички други подменени и/или ремонтирани участъци от водопроводната система със средсва на ВиК или Община Добрич. В тази връзка и изпълнителите по договорите за обследване имаха задължението и да актуализират КСС, на проекта, като извадят от обхвата на РП извършените строително монтажни дейности. Извършените строително монтажни работи по ул. „Поп Богомил“ са приключени, приети и въведени в експлоатация съгласно ЗУТ. Във връзка с изпълнението на СМР по ул. „Поп Богомил“, на основание чл. 152, ал. 2 от ЗУТ е заверено и влязло в сила разрешението за строеж, за обект №207/12.07.2011г. В обхвата на под дейност 1.3 се предвиждат по упражняване на авторски надзор за обектите за реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич, които са получени в резултат от проект: „Техническа Помощ за подготовка на интегрирани водни мерки за градовете Пловдив и Добрич“ EuropeAid/124488/D/SV/BG, както и на авторски надзор на новоразработените части на инвестиционния проект. Осъществяване на авторски надзор от друг изпълнител е възможно поради факта, че изпълнителят по договора финансиран от програма ИСПА е предоставил авторските права върху изработените части от инвестиционния проект. Подробно описание на обхвата на настоящата дейност може да се види в приложената към настоящия проект, документация за възлагане на обществена поръчка – приложение към дейност 2., Договорена стойност: 49 881 182.35 , Отчетена стойност: 42 081 727.23
  • Дейност: Проектиране, строителство и авторски надзор на канализационната мрежа на гр. Добрич, както и съпътстващата я водопроводна мрежа, като част от „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1".: Дейността ще обхване следните под дейности: 1.1. Проектиране; 1.2. Реконструкция и рехабилитация на канализационна мрежa на гр. Добрич и съпътстващ водопровод; 1.3. Авторски надзор. Необходимостта от изпълнение на под дейност 1.1. е породена от няколко обстоятелството, като основните от тях са: Наличните работни проекти (РП), за „РЕКОНСТРУКЦИЯ И РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА ВОДОПРОВОДНА И КАНАЛИЗАЦИОННА МРЕЖИ НА ГР. ДОБРИЧ“, са изготвени по проект: EuropeAid/124488/D/SV/BG, финансиран от програма ИСПА. Работните проекти са приети и предадени на община Добрич в края на 2011г. (или преди повече от 4 години). В тази връзка в процеса на подготовка на настоящия проект, община Добрич сключи договори с външни изпълнители, които следваше да извършат преглед и изразят становище по всички разработени към момента проектни документации и да удостовери заложените количества и видове СМР, респективно стойността на същия. В резултат от изпълнението на договорите, изпълнителите под формата на доклади (приложени към настоящия проект), изложиха своето становище, за проектите и изложиха фактическата обстановка за канализационната мрежа. Отчитайки посоченото с доклада изпълнителя по договора препоръча изпълнението на СМР на канализационната мрежа (предвидено за изпълнение от РП на проекта от ИСПА) да бъде изпълнено по ново трасе. На база на извършеното обследване беше изготвена и окрупнена стойностна сметка, на ново предложеното трасе за изпълнение на канализационната мрежа. Под дейността ще обхваща разработване на идеен и работен проект за реконструкция и изграждане на част от канализационната мрежа съгласно ново предложеното трасе, както и извършване на необходимите съгласувателни процедури. Обхвата на под дейност 1.2 ще е в съответствие с препоръчаните от проектанта по договор с предмет: "Хидравлично оразмеряване на съществуваща ВиК мрежа на територията на град Добрич и проверка за съвместимост с инвестиционен проект "Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1" мерки и дейности, както и съгласно получените в резултат от изпълнение на под дейност 1.1 идеен и работен проект. Подробно описание на предвидените мероприятия са изложени в приложените в раздел 12 на настоящето проектно предложение разработки. Освен строително монтажните работи, които ще бъдат извършени в рамките на дейността ще бъде доставено и необходимото съпътстващо оборудване и машини. В обхвата на под дейност 1.3 се предвиждат упражняване на авторски надзор на реконструкция и рехабилитация на канализационната мрежа на гр. Добрич, съпътстващия водопровод. , Договорена стойност: 23 604 909.44 , Отчетена стойност: 23 482 501.20
  • Дейност: Извършване на консултантски услуги по упражняване на независим строителен надзор на „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“, включващ строителството на следните обекти: - „Инженеринг за модернизация и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Добрич“ и - „Реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич“ : Консултантските услуги, ще включват изпълнение функциите на Консултант съгласно ЗУТ за оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор, на обектите включени за изпълнение в „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“, а именно: - „Инженеринг за модернизация и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Добрич“ и - „Реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич“ Изпълнението на дейността ще включва дейности за: - Изпълнение на функциите на Консултант, който трябва да оцени съответствието на инвестиционните проекти за обект: „Инженеринг за модернизация и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Добрич“ и при необходимостта обект: „Реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич“ - Упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, свързани с неговото прилагане; - Изпълнение на функциите на инженер съгласно ФИДИК, във връзка с изпълнение на инженеринга на ПСОВ; - Законосъобразно стартиране на строежа; - Коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Извършване на СМР съобразно одобрен инвестиционен проект и спецификации; - Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството, както и изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; - Опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните работи; - Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с техническите спецификации; - Технически контрол по част "Конструктивна"; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените строително-монтажни работи; - Годност на строежа за въвеждане в експлоатация. - Геодезическо заснемане на целия строеж, изготвяне на документация за издаване на Удостоверение от службата по кадастъра за изпълнение на задължението по чл.52 от Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР); - Изготвяне на технически паспорт съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5/28.12.2006 г. за целия обект или за съответната част от обекта, ако се извърши поетапно предаване на части от целия строителен договор; - Издаване на технически паспорти на строежите. - Предоставяне на помощ и съдействие на Възложителя за изпълнение на договора за СМР във времето за съобщаване на дефекти и последващите дейности за документално и финансово приключване на договора за инженеринг. - Други задължения, произтичащи от действащото законодателство и от договора за възлагане на дейностите., Договорена стойност: 1 786 789.96 , Отчетена стойност: 2 131 826.21
  • Дейност: Услуги свързани с подготовката на проектното предложение, включващи: - Актуализация на Анализ разходи-ползи (АРП), като част от проектно предложение „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“; - Актуализация на Документации за Обществени поръчки.: Дейността включва консултантски услуги свързани с привеждане в съответствие на „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“ с изискванията за кандидатстване и изпълнение на проекти финансирани от Оперативна програма „Околна среда 2014-2020“. Дейността включва изпълнение на две под-дейности, които са: - 7.1. Актуализация на Анализ разходи-ползи (АРП), като част от проектно предложение „Интегриран Воден проект на гр. Добрич“, във връзка със постигане на съответствие на същия с изискванията на програмен период 2014-2020; - 7.2. Актуализация на Документации за Обществени поръчки, с цел привеждането на съществуващите и разработени документации за обществени поръчки, с изискванията на действащият към момента Закон за Обществени поръчки, както и актуализиране на обхвата на същите, с цел привеждане в съответствието им с проектното предложение. Под-дейност 7.1., ще включва привеждане в съответствие на АРП, с Методологията, определена в Регламент за изпълнение на Комисията (ЕС) № 2015/207 от 20 януари 2015 г. за определяне на подробни правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образците за доклад за напредъка, представяне на информация относно голям проект, съвместен план за действие, доклади за изпълнението по цел „Инвестиции за растеж и работни места“, декларация за управлението, одитна стратегия, одитно становище и годишен контролен доклад, както и методология за анализ на разходите и ползите и в съответствие с Регламент (ЕС) № 1299/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образеца на доклади за изпълнението по цел „Европейско териториално сътрудничество“ (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/HTML/?uri=CELEX: 32015R0207amp;from=EN);Указанията за подготовка на Анализ на разходите и ползите за инвестиционни проекти – инструмент за икономическа оценка на Кохезионната политика за периода 2014-2020 г.(http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/studies/pdf/ cba_guide.pdf);Ръководство за анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти за програмен период 2014-2020 г., както и на други указания, посочени от Управляващия орган; всички актуални национални методически указания, както и актуални финансови и технически данни към настоящия момент. Под-дейност 7.2., ще включва извършване на анализ на съществуващите документации за възлагане на обществени поръчки, с действащия Закон за Обществени поръчки и подзаконовите му нормативни актове, както и преглед, анализ и актуализация на техническите спецификации на обществените поръчки, с цел уеднаквяването на обхвата им с проектното предложение подадено за финансиране по BG16M1OP002-1.006 – „Изпълнение на ранни ВиК проекти“ С изпълнението на двете посочени под-дейности ще се гарантира, съответствието на проектното предложение с изискванията на програмен период 2014-2020, както и съответствието на документациите за възлагане на обществени поръчки с проектното предложение подадено за финансиране по BG16M1OP002-1.006 – „Изпълнение на ранни ВиК проекти“ и действащата нормативна уредба. Изпълнението на посочените под-дейности е стартирало преди подаване на проектното предложение за финансиране по процедура BG16M1OP002-1.006 – „Изпълнение на ранни ВиК проекти“, но приключването на всеки един от сключените договори ще приключи веднага след сключване на ДБФП. (Дейността е включена в проекта, тъй като приключването и окончателно разплащане с изпълнителите по договорите е обвързано със одобрение на проекта и сключване на ДБФП) , Договорена стойност: 47 040.00 , Отчетена стойност: 47 040.00
  • Дейност: Консултантски услуги за оказване на техническа помощ на ЗИП, определено във връзка с изпълнението на проект: „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“: Дейността ще включва, оказване на техническа помощ във връзка с изпълнение на „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“, в това число и услуги, извършени от архитекти, инженери, икономисти, юристи и други специалисти, които са пряко свързани с изпълнението на проекта. Основна цел на дейността е да бъде осъществена консултантска подкрепа от инженери, икономисти, юристи и експерти по управление и отчитане на инвестиционни проекти, която да подкрепя при организация и управление на проекта, Възложени на ЗИП (без да дублира задълженията на отделните членове на ЗИП), като крайният общ резултат от дейността е успешно завършен и отчетен ДБФП от страна на община Добрич. Дейността ще включва в себе си услуги свързани с: • Подпомагане на бенефициента при подготовка на искания за средства, доклади, справки и приложения към тях, както и всякаква друга документация във връзка с изпълнението на дейностите, която да се представя пред Управляващия орган на ОПОС; • Съдейства при съблюдаване коректното и навременно изпълнение на дейностите по проекта; • Съдейства при съблюдаване спазването на всички нормативни документи на ОП „Околна среда” и общите нормативни документи за изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС; • Подпомагане на бенефициента при подготовка на справки и докладите за напредъка по изпълнение на проекта (технически и финансови); • Подпомагане на бенефициента при мониторинга по изпълнение и отчитане на отделните договори, сключени с външни изпълнители за изпълнение на отделните дейности; • Съдейства за правно-нормативното обслужване на проекта, включително относно спазване на изискванията и нормативните документи на ОПОС; • Идентифицира и докладва своевременно на ръководителя на проекта за констатирани нередности при изпълнението на проекта, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности. • При необходимост организира и отстраняване на непълноти и/или несъответствия в отчетните документи на проекта; • При извършване на разходи по договорите се произнася по съответствието на разхода с поетото задължение. • Съдействие при подготовката на необходимите протоколи и условия за започване на строителство, в които има задължително участие на Възложителя или на негов упълномощен представител. • Подпомагане на Общината, в качеството й на Възложител по смисъла на Закона за устройство на територията или участва от нейно име в оформянето на техническите протоколи и съгласувателни процедури в процеса на изпълнение на договорите за строителство и строителен надзор, според изискванията на действащото законодателство. • Подпомагане на бенефициента при контрола на дейността на строителния надзор. • Указва и препоръчва създаването на качествена система за контрол на строителя и строителния надзор на обекта. • Информиране своевременно ръководителя на проекта при промяна на напредъка на работите, който води до натрупване на закъснение. • Идентифициране на необходимостта от документи/становища/разрешителни от местни и национални органи и институции във връзка с изпълнението на проекта; • Съдействие за повишаване на административния капацитет за управление и изпълнение на инвестиционни проекти, финансирани от Европейския съюз. Във връзка с правилното изпълнение и отчитане на дейностите по проекта, ще се оказва съдействие на ЗИП, сформиран със заповед на кмета на община Добрич, свързано със задължението им да следят за спазването на всички изисквания на нормативните документи на ОПОС и указанията на МФ относно разходването на средства по Структурните и Кохезионния фонд на ЕС, в това число и: • поддържане на адекватна счетоводна аналитичност в рамките на съществуващата счетоводна система на Община Добрич за всички свързани с проекта транзакции; • верифициране на разходите, вкл. цялостно наблюдение и контрол върху финансовия и физическия напредък по проекта за потвърждаване на приемливостта на разходите., Договорена стойност: 1 771 200.00 , Отчетена стойност: 1 771 200.00
  • Дейност: Изпълнение на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация) на проект: „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“ : Дейността ще предвижда мерки и дейности във връзка с постигане на съответствие на проекта с Насоките за информация и публичност, за проекти финансирани по ОП „Околна среда 2014 - 2020 г.”, които са съобразени с изискванията, заложени в чл. 115-117 и Приложение XII от Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд. Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие. Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета, както и в чл. 3-5 и Приложение II от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 година за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на някои подробни разпоредби за прехвърлянето и управлението на приноса от програми, докладването относно финансовите инструменти, техническите характеристики на мерките за информация и комуникация относно операциите и системата за записване и съхранение на данни. Посочените регламенти определят минималните изисквания по отношение на прозрачността и публичността на проекти, съ-финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове на ЕС. Дейността цели, да бъде информирана широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз чрез ОП "Околна среда 2014 - 2020 г.”, Мерките за информация и публичност имат за цел: - да се повиши информираността на целевите групи за визията и приоритетите на Споразумението за партньорство; - да се повиши информираността на бенефициентите и потенциалните бенефициенти относно възможностите, предоставяни от Общността; - да се повиши общественото признание за ролята на ЕС за развитието на регионите. Необходимостта от изпълнението на Мерките за информация и публичност е породено от задължението на всички бенефициенти, по проекти финансирани по ОПОС, независимо от приоритетната ос, за която е отпусната безвъзмездна финансова помощ, да предвидят изпълнението на подобни дейности. Общи принципи, които ще бъдат спазени при изпълнението на дейността са: - Изискванията на Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013, съгласно който всеки бенефициент, който получава финансиране от КФ или от ЕФРР в рамките на ОП „Околна среда 2014 - 2020 г”, е задължен да изпълнява определени мерки за информация и публичност, предназначени за широката общественост; В допълнение и изпълнение на регламента ще бъде потвърдена подкрепата от фондовете за операцията чрез: - поставяне на емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в Приложение II към Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията; - упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на операцията; информиране на обществеността за получената подкрепа, като о включва на своя уебсайт (когато такъв съществува) кратко описание на операцията, включително на нейните цели и резултатите от нея, и откроява финансовата подкрепа от Съюза и о поставя, за операциите, които не отговарят на изискванията за поставяне на билборд/постоянна табела, поне един плакат с информация за проекта (поне размер АЗ), в който се споменава финансовата подкрепа от Съюза, на видно за обществеността място, като например входа на сградата., Договорена стойност: 85 920.00 , Отчетена стойност: 85 920.00
  • Дейност: Организация и управление на инвестиционен проект:“Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“ , посредством назначен екип/звено в общинска администрация Добрич: Община Добрич ще организира и осъществява дейностите по управлението на проекта и ще възлага всички обществени поръчки за изпълнение на дейностите на проектната документация и изпълнение на инвестиционния проект. Асоциираният партньор, „ВиК Добрич” ЕООД, ще подпомага изпълнението на проекта, чрез подаване на изходна информация, преглед и становища по техническата документация и др. дейности. Кметът на Община Добрич ще назначи със своя Заповед Звено за изпълнение и управление на проекта, което да организира и контролира работата и да следи за изпълнението на дейностите по проекта. За целите на качественото, коректно и навременно изпълнение и отчитане на проекта ще се ползва външна експертна помощ по договор за подпомагане на звеното съгласно дейност 6. Представител на асоциирания партньор – „ВиК Добрич” ЕООД, ще бъде включен в състава на звеното. Звеното/екипа ще заседава ежемесечно, а в случай на необходимост, ще се организират тематични работни срещи с представители на всички заинтересовани лица (компетентни органи, изпълнители по договори и др.) Срещите и заседанията ще бъдат документирани в протоколи, решения, заповеди на кмета и др. За участие в управлението на проекта се предвижда да бъде избран по реда на ЗОП и външен консултант, който да осигури адекватен екип от ключови експерти със съответната компетенция. Организационната структура и състава на звеното/екипа се предвижда да бъдат: 1. Ръководител на проекта 2. Координатор на проекта 3. Експерт комуникация, информация и публичност 4. Юрист на проекта, който ще изпълнява и функциите на лице по нередности 5. ВиК инженер - направление пречистване 6. ВиК инженер - направление ВиК 7. Експерт счетоводство и финанси по проекта 8. Представител на асоциирания партнъор ВиК 9. Служител, отговарящ за съхранението на документацията на проекта Отделните отговорности на посоченият екип/звено, както изискванията към позициите са описани в раздел 9 „Екип“ от настоящето проектно предложение. Посредством заложените отговорности и задължения на екипа/звеното, както и външният изпълнител за подпомагане на екипа, се предвиждат достатъчно механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка и предприемането на корективни мерки, при необходимост при изпълнението на проекта. С цел обезпечаване на административните нужди за архивиране, мониторинг, докладване и отчитане на изпълнението на дейностите по проекта е предвидено да бъде доставено оборудване и консумативи, за тези цели. Консумативите и оборудването са описани в отделен работен лист в приложения в раздел 12 актуализиран бюджет. , Договорена стойност: 610 475.02 , Отчетена стойност: 549 882.37

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: „Водоснабдяване и канализация” ЕООД гр.Добрич - Асоцииран партньор , Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: Обединение "ГИС АКВА БГ", Договорена стойност по проекта*: 23 929 943.61 , Отчетена стойност**: 30 731 044.80
  • Изпълнител: ДЗЗД "ЕНАР-ТРАФИК", Договорена стойност по проекта*: 1 339 794.67 , Отчетена стойност**: 2 131 826.21
  • Изпълнител: "Хидрострой" АД, Договорена стойност по проекта*: 25 041 626.27 , Отчетена стойност**: 26 818 448.17
  • Изпълнител: Николай, Договорена стойност по проекта*: 72 036.78 , Отчетена стойност**: 77 512.54
  • Изпълнител: ПроАктив Тийм ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 816.04 , Отчетена стойност**: 23 760.00
  • Изпълнител: ВОЕННО ИНВАЛИДНА КООПЕРАЦИЯ "КОРОНА", Договорена стойност по проекта*: 4 499.00 , Отчетена стойност**: 6 000.00
  • Изпълнител: Димка, Договорена стойност по проекта*: 72 036.78 , Отчетена стойност**: 77 451.84
  • Изпълнител: Живко, Договорена стойност по проекта*: 92 447.14 , Отчетена стойност**: 99 471.83
  • Изпълнител: "МЕНОРА" ООД, Договорена стойност по проекта*: 41 516.77 , Отчетена стойност**: 55 368.00
  • Изпълнител: ДЗЗД "Добротица 2016" , Договорена стойност по проекта*: 12 235 874.76 , Отчетена стойност**: 15 434 237.93
  • Изпълнител: Найден, Договорена стойност по проекта*: 9 902.77 , Отчетена стойност**: 8 903.02
  • Изпълнител: Обединение Добрич Аквапроджект, Договорена стойност по проекта*: 1 328 104.80 , Отчетена стойност**: 1 771 200.00
  • Изпълнител: "Офис В" ООД, Договорена стойност по проекта*: 323.93 , Отчетена стойност**: 432.00
  • Изпълнител: ТРИЕРА КОМЮНИКЕЙШЪНС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 59 926.68 , Отчетена стойност**: 79 920.00
  • Изпълнител: Галина, Договорена стойност по проекта*: 48 825.84 , Отчетена стойност**: 49 069.20
  • Изпълнител: ОБЕДИНЕНИЕ ДЗЗД "СВЕЖЕСТ 2018", Договорена стойност по проекта*: 17 269 193.63 , Отчетена стойност**: 23 472 424.66
  • Изпълнител: Мария, Договорена стойност по проекта*: 31 830.02 , Отчетена стойност**: 29 594.15
  • Изпълнител: Божанка, Договорена стойност по проекта*: 61 631.39 , Отчетена стойност**: 66 316.30
  • Изпълнител: Добринка, Договорена стойност по проекта*: 55 702.55 , Отчетена стойност**: 34 449.19
  • Изпълнител: Росица, Договорена стойност по проекта*: 39 948.42 , Отчетена стойност**: 41 796.86
  • Изпълнител: Димчо, Договорена стойност по проекта*: 1 241.44 , Отчетена стойност**: 1 329.00
  • Изпълнител: БУЛ ПРО КОНСУЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 456.12 , Отчетена стойност**: 23 280.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение
  • Член на обединение: "АВТОМАГИСТРАЛИ СОФИЯ" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ТРАФИК ХОЛДИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ЕН АР КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: БГ Биомас ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: НД Консултинг ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: Ди енд Ем Консулт ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ИНФРА ЕКСПЕРТ АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ГИС Аква Австрия ГмбХ, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: "ИНЖСТРОЙИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: Битумина ГмбХ, Договорена стойност по проекта*: 0.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Товар на замърсяване, който се събира и третира в пълно съответствие с приложимото законодателство, Мерна единица: Екв. ж., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 111 800.00 , Достигната стойност: 109 977.00
Индикатор 2 Намаляване на физическите загуби на вода, Мерна единица: %, Базова стойност: 63.00 , Целева стойност: 50.13 , Достигната стойност: 14.99
Индикатор 3 Водоснабдяване: Допълнителен брой жители с достъп до подобрено водоснабдяване, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 92 498.00 , Достигната стойност: 91 904.00
Индикатор 4 Изградени/рехабилитирани/реконструирани ПСОВ, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Пречистване на отпадъчните води: Допълнителен брой жители с достъп до подобрено пречистване на отпадъчните води, Мерна единица: еквивалент жители, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 111 800.00 , Достигната стойност: 109 977.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 109 725 200.18 BGN
БФП 82 358 795.39 BGN
Собствено финансиране 27 366 404.79 BGN
Общо реално изплатени суми 73 059 790.88 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 ДЗЗД "ЕНАР-ТРАФИК"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 2 075.84 231.16 2 307.00 "МЕНОРА" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 ДЗЗД "ЕНАР-ТРАФИК"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 196 497.18 133 239.63 1 329 736.81 Обединение "ГИС АКВА БГ"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 43 588.10 4 853.89 48 441.99 ДЗЗД "ЕНАР-ТРАФИК"

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Актуализация на Документациите за обществени поръчки, за възлагане на изпълнението на дейностите, част от инвестиционен проект: "Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич - Фаза 1"., Прогнозна стойност: 19 800.00
  • Обособена позиция 1: Актуализация на Документациите за обществени поръчки, за възлагане на изпълнението на дейностите, част от инвестиционен проект: "Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич - Фаза 1".
    Изпълнител: ПроАктив Тийм ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 816.04
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Актуализиране на Анализ разходи-ползи, като част от проектно предложение "Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич - Фаза 1"., Прогнозна стойност: 20 000.00
  • Обособена позиция 1: Актуализиране на Анализ разходи-ползи, като част от проектно предложение "Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич - Фаза 1".
    Изпълнител: БУЛ ПРО КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 456.12
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на оборудване за административни цели и канцеларски материали, необходими за изпълнение на проект: „Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич – етап 1“, Прогнозна стойност: 50 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 2 - "Доставка на канцеларски материали, включени в списъка по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП, необходими за изпълнение на проект "Интегриран проект за подобряване на водния сектор в гр. Добрич - фаза 1".
    Изпълнител: "Офис В" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 323.93
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка на оборудване и принадлежности за офиса, необходими за изпълнение на проект: "Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич - етап 1", Прогнозна стойност: 50 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на оборудване и принадлежности за офиса, необходими за изпълнение на проект: "Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич - етап 1"
    Изпълнител: "МЕНОРА" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 41 516.77
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за „Изпълнение на инженеринг за реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води(ПСОВ)гр.Добрич“, Прогнозна стойност: 27 822 802.99
  • Обособена позиция 1: „Изпълнение на инженеринг за реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води(ПСОВ)гр.Добрич“
    Изпълнител: Обединение "ГИС АКВА БГ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 929 943.61
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за изпълнение на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация) на проект: „Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич – етап 1“ , Прогнозна стойност: 180 000.00
  • Обособена позиция 1: Изработване на печатни материали (брошури, дипляни) общо 500 броя.
    Изпълнител: ВОЕННО ИНВАЛИДНА КООПЕРАЦИЯ "КОРОНА"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 499.00
  • Обособена позиция 2: Изработване, доставка и монтаж на 4 броя билбордове, които ще бъдат поставени на определени от възложителя места; изработване и монтаж на 4 броя постоянни обяснителни табели след изпълнението на дейностите по проекта; изработване и доставка на 2 броя информационни табели; организиране на 6 броя публични събития, включително осигуряване на зала, необходимото за това оборудване, кафе паузи и др.; организиране на общо 5 броя официални церемонии (първи копки, церемонии по рязани на ленти) за стартиране на проекта, за стартиране и приключване на строително монтажните работи за отделните подобекти, както и при приключване и въвеждане на обектите в експлоатация и приключване на дейностите по ДБФП; изработване на филм, в който да бъде обхванат целият период по изпълнение на дейностите по проекта; изработване на 60 броя стикери за доставените по проекта машини, оборудване и ДМА
    Изпълнител: ТРИЕРА КОМЮНИКЕЙШЪНС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 59 926.68
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за проектиране, строителство и авторски надзор на канализационната мрежа на гр. Добрич, както и съпътстващата я водопроводна мрежа, като част от „Интегриран проект за водния цикъл на гр. Добрич"., Прогнозна стойност: 17 836 474.11
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за реконструкция и рехабилитация на водопроводната и канализационна мрежи на гр. Добрич, по обособени позиции., Прогнозна стойност: 61 869 210.00
  • Обособена позиция 1: "Извършване на допълнително проектиране, реконструкция и рехабилитация на водопроводна мрежа на град Добрич, етап 1, обхващащ: Водоснабдяване - ЛОТ 2"
    Изпълнител: "Хидрострой" АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 25 041 626.27
  • Обособена позиция 2: "Извършване на допълнително проектиране, реконструкция и рехабилитация на водопроводна мрежа на град Добрич, етап 1, обхващащ: Водоснабдяване - ЛОТ 3"
    Изпълнител: ДЗЗД "Добротица 2016"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 235 874.76
  • Обособена позиция 3: "Извършване на допълнително проектиране, реконструкция и рехабилитация на канализационна мрежа на град Добрич и съпътстващ водопровод, етап 1, обхващащ: Водоснабдяване - ЛОТ 1"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за упражняване на консултантска услуга за независим строителен надзор и оценка на съответсвието при изпълнение на Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич-фаза 1, включващ: - „Инженеринг за реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води(ПСОВ)гр.Добрич“ - „Реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич“, Прогнозна стойност: 3 050 000.00
  • Обособена позиция 1: Консултантски услуги по упражняване на независим строителен надзор по смисъла на ЗУТ и Инженер по смисъла на договорните условия на ФИДИК на инженеринг за модернизация и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Добрич.
    Изпълнител: ДЗЗД "ЕНАР-ТРАФИК"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 468 032.59
  • Обособена позиция 2: Консултантски услуги по упражняване на независим строителен надзор по смисъла на ЗУТ на Реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич
    Изпълнител: ДЗЗД "ЕНАР-ТРАФИК"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 871 762.08
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на техническа помощ за управлението на проект: „Интегриран проект за водния цикъл на гр. Добрич – Фаза 1, Прогнозна стойност: 2 000 000.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на техническа помощ за управлението на проект: „Интегриран проект за водния цикъл на гр. Добрич – Фаза 1
    Изпълнител: Обединение Добрич Аквапроджект
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 328 104.80
Процедура 11 Предмет на предвидената процедура: Проектиране и изпълнение на СМР по реконструкция е рехабилитация на канализационна мрежа град Добрич и съпътстващ водопровод - ЛОТ 1 от проект "Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1", Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Проектиране и изпълнение на СМР по реконструкция е рехабилитация на канализационна мрежа град Добрич и съпътстващ водопровод - ЛОТ 1 от проект "Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1"
    Изпълнител: ОБЕДИНЕНИЕ ДЗЗД "СВЕЖЕСТ 2018"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 269 193.63

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN