Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.001-1191-C01
Наименование на проекта „Повишаване на конкурентоспособността на „Икон” ООД чрез модернизация на оборудването”
Бенефициент 127503297 ИКОН ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 20.06.2016
Дата на стартиране 20.06.2016
Дата на приключване 10.05.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Шумен, Шумен, гр.Шумен

Описание

Кратко описание на проекта
Икон ООД е една от малкото български фирми,  доставчик на GPS оборудване и софтуер за управление и контрол на автомобилния парк на юридически и физически лица. Освен това предлагаме и хостинг услуги и електронна поща с голям капацитет и надеждност. Предлагаме услугите си основно на местния пазар, но чрез контрагенти обслужваме много чужди компании. От създаването на фирмата до сега броят на клиентите постоянно нараства, което е атестат за качеството на предлаганите услуги и за прилагания от ръководството мениджмънт и маркетинг. Гъвкави сме и бързо се адаптираме, което е важно предимство пред конкурентите ни.  Компанията ни вече има изградени трайни партньорства с  фирми - контрагенти, които регулярно увеличават заявките си и продажбите към крайни клиенти. За да отговорим на нарастващото търсене и силната конкуренция ще закупим сървърно оборудване, с което ще подобрим скоростта на обслужване, качеството на предлаганите хостинг и GPS услуги и ще намалим разходите за обслужване и ъпгрейд на техниката. Ще закупим  три броя сървъри, които ще повишат капацитета и скоростта на обслужване на клиентите. Освен по-съвременна технология те притежават и по-ниска консумация на електроенергия в сравнение с наличните към момента. Ще закупим дисков масив с голям капацитет и максимална сигурност на съхраняваните данни. Ще закупим непрекъсваемо токозахранване за подсигуряване работата на сървърите и два броя хъбове/суичове, осигуряващи 10 гигабитова свързаност и високо ниво на мениджмънт. За управление на сървърите ще закупим софтуер за виртуализация на операционните системи, който ще ускори значително трансфера на информацията и ще повиши сигурността на съхранение и прехвърляне на данните.
Със закупуването на оборудването и софтуера ще увеличим капацитета за обслужване на клиенти, ще ускорим процеса на обработка на информацията, ще повишим сигурността при съхранение на данни и ще намалим разходите за предлаганите услуги.
Дейности
  • Дейност: Дейности за подобряване на производствените процеси ( Доставка и инсталация на Сървъри -3бр. Дисков масив -1бр., Хъб/Суич -2бр., Непрекъсваемо токозахранване - 1бр., Специализиран софтуер за виртуализация - 1бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени и инсталирани Сървъри -3бр. Дисков масив -1бр., Хъб/Суич -2бр., Непрекъсваемо токозахранване - 1бр., Специализиран софтуер за виртуализация - 1бр.) Притежаваме пет броя сървъри, закупени през 2013г. и три от по-старо поколение, които към момента не успяват да осигурят необходимата производителност за обслужването на увеличения брой клиенти. Изискванията на потребителите непрекъснато се увеличават. Пазарът на услугите в сферата на GPS технологиите е много динамичен и през последните години търпи сериозно развитие. С навлизането в ежедневието ни на т.н. умни телефони стана възможно управлението и проследяването на транспортни средства и ценни пратки от всяка точка с GSM покритие. Тази възможност увеличи драстично броя на заявките към нашите сървъри и това налага подсигуряването на допълнителен капацитет и по-бърза обработка на заявките на клиентите. Предвидените за закупуване по проекта сървъри са последно поколение, мултипроцесорни с много високо ниво на сигурност на работа. Притежават технология за смяна на захранване или твърд диск в процес на работа. Заемат по-малко място и не изискват сериозно охлаждане в натоварен работен режим. Клиентската информация и данните от устройствата за проследяване ще се съхраняват на дисков масив, снабден с минимум 4 бр. твърди диска от последната технология SSD, които осигуряват максимална скорост на четене и запис, както и с още минимум 6 бр. диска с капацитет от 4 Gb. Освен повишаване на скоростта на обмен на данни този масив ще гарантира и 100% сигурност при съхранението на информацията благодарение на пълната поддръжка на RAID технологията. За осигуряване на максимална скорост на предаване/приемане на данни ще закупим и инсталираме 2бр. хъб/суич с минимум 24 порта с поддръжка на Gigabit скорост. Тези мрежови устройства ще притежават трето ниво / Layer3/ на управление, което ще ни даде възможност да управляваме прецизно трафика от и към клиентите. За да гарантираме максимално качество и сигурност на услугата ще закупим Независимо токозахранване /UPS/ с капацитет минимум 8KW, което ще ни позволи да поддържаме услугата при проблеми с централното електроснабдяване за достатъчно дълъг период. Ще имаме и защита на техниката от пренапрежение от ел. подаването - т.н. токови удари. Предвиденият за закупуване софтуер за виртуализация на сървърите ще ни позволи да оптимизираме работата на цялата налична техника, като ще ни осигури ред предимства - по-високо ниво на сигурност на данните, по-ниски разходи за хардуер, лесно пренасяне на архиви, съвместяване с всички операционни системи, улеснен мениджмънт и контрол и т.н. За изпълнение на планираната дейност и успешната реализация на проекта съгласно изискванията на регламентите, свързани с управлението на проекти и конкретно условията на Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ще се използва следната методология: Подготвителна фаза – 3 месеца: 1. Административна и техническа подготовка за изпълнението на проекта - сформиране на екипа и запознаване на членовете му с проекта, целите и дейностите му, разпределяне на задълженията и отговорностите. 2. Подготовка на съпътстваща документация по отношение на избора на доставчик на оборудването според изискванията и спецификациите, разработени от "Икон"ООД. 3. Стартиране и провеждане на тръжна процедура за избор на доставчик на оборудването и софтуера в съответствие с изискванията на Оперативното ръководство и ПМС № 118/20.05.2014 за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на кандидати за безвъзмездна финансова помощ и бенефициенти. 4. Избор на доставчик на оборудването и подписване на договор за доставка. Фаза на изпълнение – 6 месеца: Доставка и въвеждане в експлоатация на договорираното оборудване и софтуер. Въвеждането в експлоатация на новите съоръжения и оборудване ще се удостоверява чрез подписване на приемно-предавателни протоколи между "Икон"ООД като приемател и съответния доставчик/търговски представител., Договорена стойност: 191 300.00 , Отчетена стойност: 190 880.00
  • Дейност: Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес ( чрез закупуване на Сървъри -3бр. Дисков масив -1бр., Специализиран софтуер за виртуализация - 1бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени и инсталирани Сървъри -3бр. и Специализиран софтуер за виртуализация - 1бр. Бизнесът в сферата на информационните технологии е изключително динамичен и се характеризира с бързата смяна на технологичните решения. Особено в сферата на мобилните приложения и интернет са необходими най-сериозните инвестиции в оборудване и поддръжка. Услугите, които предлагаме с GPS проследяването на превозни средства и хостването на сайтове и електронни пощи на клиенти, са изцяло интернет ориентирани. Бързият достъп и сигурността са основните характеристики, които клиентите ни очакват от нас при получаването на услугите. Поддържането на високо конкурентно ниво изисква постоянни инвестиции в сървърни решения и съхраняването на данни. Предвидените за закупуване по проекта сървъри са последно поколение, мултипроцесорни с много високо ниво на сигурност на работа. Сравнени с наличните към момента те са много по-производителни и надеждни. едновременно с това заемат по-малко място, нуждаят се от по-малко охлаждане и потребяват значително по-малко електроенергия. Заедно със софтуера за виртуализация на сървърите ще постигнем оптималното съотношение клиент/ IT разходи. Ще спестим значителни средства от създаването на "облачната" структура, поради голямо ниво на съвместимост на различен хардуер като архитектура и възможността за работа с всички операционни системи. Поради по-добрия контрол и управление на сървърите обслужването им ще изисква по-малък човешки ресурс. За изпълнение на планираната дейност и успешната реализация на проекта съгласно изискванията на регламентите, свързани с управлението на проекти и конкретно условията на Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ще се използва следната методология: Подготвителна фаза – 3 месеца: 1. Административна и техническа подготовка за изпълнението на проекта - сформиране на екипа и запознаване на членовете му с проекта, целите и дейностите му, разпределяне на задълженията и отговорностите. 2. Подготовка на съпътстваща документация по отношение на избора на доставчик на оборудването според изискванията и спецификациите, разработени от "Икон"ООД. 3. Стартиране и провеждане на тръжна процедура за избор на доставчик на оборудването и софтуера в съответствие с изискванията на Оперативното ръководство и ПМС № 118/20.05.2014 за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на кандидати за безвъзмездна финансова помощ и бенефициенти. 4. Избор на доставчик на оборудването и подписване на договор за доставка. Фаза на изпълнение – 6 месеца: Доставка и въвеждане в експлоатация на договорираното оборудване и софтуер. Въвеждането в експлоатация на новите съоръжения и оборудване ще се удостоверява чрез подписване на приемно-предавателни протоколи между "Икон"ООД като приемател и съответния доставчик/търговски представител., Договорена стойност: 117 900.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (чрез закупуване на Сървъри -3бр. Дисков масив -1бр., Специализиран софтуер за виртуализация - 1бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени и инсталирани Сървъри -3бр., Дисков масив -1бр. и Специализиран софтуер за виртуализация - 1бр. Технологията лежи в основата на прогреса и съответно главната и задача е да бъде двигател на новите постижения и подобрения. Светът на цифровите технологии постоянно се движи напред, правейки информацията по-достъпна, комуникациите по-удобни, а споделянето на данни – по-сигурно. Иновативните облачни технологии позволяват на потребителите да се възползват от всичко това едновременно, но същевременно са и много повече от това. Техническата гледна точка към облака, обаче, е малко по-сложна. Както IBM дефинира облака, той комбинира нуждата от виртуализация, стандартизация и автоматизиране с разходна и енергийна ефективност. Наред с това, че осигурява ниски разходи, той има множество други предимства, като гъвкавост на услугата и бизнес оптимизация чрез групиране и стандартизиране на процесите. Не на последно място е сигурността на данните и възможността от защита на трафика от злонамерено посегателство или вирусно заразяване. Всичко това клиентите ни ще получат без да се отразява на скоростта на предоставянето на услугата, благодарение на производителността на новите сървъри, надграждането с инсталирането на дисков масив със SSD технология и оптимизацията от използването на софтуера за виртуализация на сървърите. За изпълнение на планираната дейност и успешната реализация на проекта съгласно изискванията на регламентите, свързани с управлението на проекти и конкретно условията на Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ще се използва следната методология: Подготвителна фаза – 3 месеца: 1. Административна и техническа подготовка за изпълнението на проекта - сформиране на екипа и запознаване на членовете му с проекта, целите и дейностите му, разпределяне на задълженията и отговорностите. 2. Подготовка на съпътстваща документация по отношение на избора на доставчик на оборудването според изискванията и спецификациите, разработени от "Икон"ООД. 3. Стартиране и провеждане на тръжна процедура за избор на доставчик на оборудването и софтуера в съответствие с изискванията на Оперативното ръководство и ПМС № 118/20.05.2014 за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на кандидати за безвъзмездна финансова помощ и бенефициенти. 4. Избор на доставчик на оборудването и подписване на договор за доставка. Фаза на изпълнение – 6 месеца: Доставка и въвеждане в експлоатация на договорираното оборудване и софтуер. Въвеждането в експлоатация на новите съоръжения и оборудване ще се удостоверява чрез подписване на приемно-предавателни протоколи между "Икон"ООД като приемател и съответния доставчик/търговски представител., Договорена стойност: 146 800.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СКАЙ КЪМПЪНИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 133 616.00 , Отчетена стойност**: 190 880.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 25.19 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 69.49 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 6 Нарастване на производителността, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 108.72 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 7 Вътрешна норма на възвръщаемост, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 18.25 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 8 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 29 343.04 , Достигната стойност: 29 279.07

Финансова информация

Обща стойност на проекта 191 300.00 BGN
БФП 133 910.00 BGN
Собствено финансиране 57 390.00 BGN
Общо реално изплатени суми 133 616.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Провеждане на процедура за доставка на: Обособена позиция 1 Сървъри -3бр. Дисков масив -1бр., Хъб/Суич -2бр., Непрекъсваемо токозахранване - 1бр. Обособена позиция 2 Специализиран софтуер за виртуализация - 1бр., Прогнозна стойност: 191 300.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 Сървъри -3бр. Дисков масив -1бр., Хъб/Суич -2бр., Непрекъсваемо токозахранване - 1бр.
    Изпълнител: СКАЙ КЪМПЪНИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 133 616.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2 Специализиран софтуер за виртуализация - 1бр.
    Изпълнител: СКАЙ КЪМПЪНИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 133 616.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN