Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-6.002-0155-C01
Наименование на проекта "Патронажна грижа + в община Ветрино"
Бенефициент 000093458 ОБЩИНА ВЕТРИНО
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 15.06.2021
Дата на стартиране 15.06.2021
Дата на приключване 28.10.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Ветрино

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
  • Дейност: Направление 1 - дейност "Патронажна грижа": В рамките на дейност "Патронажна грижа" ще се осигури предоставянето на интегрирана здравно-социална услуга, насочена към минимум 24 възрастни хора и лица с увреждания и от уязвими групи, в т.ч. лица засегнати от COVID-19 за период от 12 месеца. Патронажната грижа се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите, които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществява по график от следните специалисти: медицинска сестра - 1 бр., санитар - 1 бр. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график като ще се проследява всяко лице от целевата група да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контрола върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други ще бъде възложено на организатор на услугите, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугата. Предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще се грижи за превоза на специалистите до и между домовете на потребителите. Превоза на специалистите ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. Графикът на шофьора ще се контролира от назначения организатор на услугите. Подборът на потребителите ще се осъществява съобразно принадлежността на целевата група по проекта, наличната информация в общината и заявена необходимост от лица на територията на общината. В тази връзка ще бъде проведена процедура за подбор на персонал, като с избраните лица ще бъдат сключени договори до приключване на изпълнението на предвидените в проекта дейности. След сключване на договори с лицата, непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, за тях ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение. Обучението ще е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминали същото при изпълнението на предходен проект. За подбора на персонала и потребителите, и обучението на назначените лица са предвидени два месеца подготвителни дейности. Спектърът от услуги включва комплекс от почасови мобилни здравно-социални услуги в домашна среда, в това число: - помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; - медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; - психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот. - доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според специфиата на характерите и поведението им. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставянето на услугите., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 52 536.82
  • Дейност: Направление 2 - дейност "Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности": На територията на община Ветрино функционира една социална услуга, делегирана от държавата дейности, а именно Дом за стари хора, с капацитет 10 потребителя. Доставчик на услугата е общината. Основните дейности в Дома за стари хора са съобразени с изпълнение на стандартите и критериите за предоставяне на социални услуги, регламентирани в Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане и са насочени към подпомагане на настанените хора да водят възможно най-пълноценен начин на живот. Целта е оказване на подкрепа, задоволяване на ежедневните потребности на потребителите, създаване на условия за социални контакти, възможност да се чувстват като значима част от обществото и активно да участват в неговите дейности. Персоналът на Дома за стари хора е съставен от 6 служители: - управител – 1 брой на 4 часов работен ден; социален работник – 1 брой на 4 часов работен ден; /двете длъжности се изпълняват от 1 лице/ - санитар - 4 броя на 8 часов работен ден; - лекар - 1 брой на 4 часов работен ден. В условията на глобалната пандемия , предизвикана от разпространението на Covid 19 персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в Дома за стари хора под формата на извънреден труд. За подкрепа на назначения персонал ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалната услуга, делегирана от държавата дейност с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персонала и потребителите на услугата ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. Целта е да не се допусне безсимптомно разпространение на заболяването или при констатиран случай да се изследват контактните лица. Предвидени са два подготвителни месеца за подбор и сключване на договори с новоизбрания персонал и предприемане на необходимите действия във връзка с осигуряването на защитена работна среда за персонала и потребителите на услугите., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 68 375.95

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 11.00 , Достигната стойност: 11.00
Индикатор 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 34.00 , Достигната стойност: 46.00
Индикатор 3 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 11.00 , Достигната стойност: 11.00
Индикатор 4 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 34.00 , Достигната стойност: 46.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 120 912.77 BGN
БФП 120 912.77 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 120 912.77 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN