Организация и управление: 1. Дейността предвижда цялостно управление на проекта, отчетност, мониторинг, финансово, техническо и административно управление. за изпълнението на дейността ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта, състоящ се от следните позиции:
- Ръководител
- Координатор/Технически сътрудник
- Експерт Строителство
- Счетоводител
- Експерт "Обществени поръчки"
Дейността на екипа ще се ръководи от ръководител, отговарящ на условията от изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата схема. Основните отговорности на екипа ще са свързани с клаузите на подписания договор за БФП, спазване на процедурите и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж" и нормативната уредба на Р. България. Екипът по проекта ще осъществява постоянен контрол за спазване на времевия график, целесъобразното изразходване на средствата и отчитане на резултатите от вече проведените дейности. Екипът за организация и управление ще отговаря за провеждането на процедури за възлагане изпълнението на дейности по проекта съгласно ЗОП и нормативните актове по прилагането им. Общината като бенефициент ще носи цялата отговорност за изпълнението на проекта, включително процедурите за определяне на изпълнител. Ще бъдат спазени всички нормативни изисквания, изискванията на Общите насоки за избягване на конфликт на интереси по смисъла на чл. 52 от Регламент 1605/2002 и изискванията за спазване принципа на безпристрастност и независимост при управление на оперативните програми, съфинансирани от Структурните и Кохезионния фондове на ЕС. Документацията за участие в процедурите ще бъде изпращана за предварителен контрол до УО на ОПРР и АОП. Преди плащане, Бенефициентът ще извършва документална проверка и проверка на мястото на проекта за удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, базирана на техническото задание и/или тръжното досие на проекта и/или други приложими документи. Ще се води точна и редовна документация и счетоводна отчетност, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща и адекватна електронна система. Ще се осъществява хронологично, двустранно и аналитично счетоводно записване и съставяне на финансовите отчети в съответствие с изискванията и основните счетоводни принципи на Закона за счетоводството. Дейностите по архивиране и съхранение на счетоводните документи ще се извършват в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и чл. 90 от Регламент (ЕО) №1083/2006. Счетоводната и друг тип отчетност по проекта ще позволява събирането на необходимите данни за осъществяване на финансово управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка. Бенефициентът, Община Силистра ще съхранява, осигурява и предоставя при поискване от Договарящия орган, Сертифициращия орган, Одитиращия орган и органи на Европейската Комисия всички документи, свързани с изпълнението на проекта за срок не по-малко от пет години след приключването на Оперативната програма в съответствие с чл. 89 (3) от Регламент на Съвета №1083/2006г. |
20 926.00
|
13 883.00
|
Информация и визуализация/ комуникация на проекта: При изпълнението на проекта ще бъде осигурена неговата публичност, като ще бъдат съобразени всички правила на ЕС за комуникация и визуализация, както и насоките за осъществяване на мерките за информация и комуникация, изготвени от УО на ОПРР. Ще бъде информирана широката общественост за получената финансова подкрепа от ОПРР чрез ЕФРР и за целта са предвидени следните мерки:
Изработване на билборд с информация за проекта - 4 бр.
Ще бъдат поставени на работната площадка на обектите и ще съдържат информация за размера на европейското и национално финансиране на проекта, името на проекта, флагът на ЕС, логата на ЕФРР и ОПРР. Билбордовете ще бъдат отстранени не по -късно от 3 месеца след приключване на работата по проекта и ще бъдат заменени с постоянни информационни табели.
Изработване на информационни табели - 4 бр.
Табелите ще бъдат поставени най-късно 3 месеца след приключване на проекта на четирте обекта и ще съдържат същата информация като билборда, но без датите за начало и край на проекта.
Отпечатване на информационни брошури -200бр.
Брошурите ще съдържат информация за финансирането на проекта, етапите на осъществяването му, резултатите от него и всички останали задължителни компоненти. Ще се разпространяват в сградата на общината, като целта е да достигнат до максимален брой посетители, за да се постигне по-широка публичност на проекта, както и да се съдейства за постигане на популярност и атрактивност на обектите.
Провеждане на информационни събития - 2 бр. пресконференции в началото и в края на проекта
Първата пресконференция ще се отбележи стартирането на проекта и ще даде най-обща информация за него. Втората ще бъде с фокус постигнатите резултати с финансовата помощ на ЕФРР и възстановените зони за обществен отдих. И двете пресконференции ще бъдат дадени в сградата на община Силистра. След представяне на информацията ще бъде дадена възможност за задаване на въпроси. Ще бъдат поканени местни и национални медии, които да отразят събитията.
Публикации - информация за проекта в сайта на общината - периодично
Изработване на 1 банер, който ще се използва при различни събития по повод проекта
Обосновка: Задължителна дейност по изпълнение на проекта.
Информационни стикери (лепенки) - Ще бъдат изработени стикери и ще бъдат поставени на закупеното оборудване и обзавеждане - бр.
Обосновка: Задължителна дейност по изпълнение на проекта.
Изпълнителят на мерките за Информация и визуализация/ комуникация на проекта ще бъде избран съгласно ЗОП.
|
10 000.00
|
6 528.00
|
Изготвяне и обследване на технически паспорт и енергийна ефективност : Ще се извърши обследване за установяване на техническите характеристики характеристики на сградите, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, ал.2 и ал.3 ЗУТ.
Ще бъде включено и обследване на изискванията за енергийна ефективност.С обследването за енергийна ефективност на сграда в експлоатация се установява нормализираното (базово) потребление на енергия на сграда при съществуващото и състояние към момента на обследването, определят се специфичните възможности за намаляване на нормализираното потребление на енергия при гарантирано поддържане на нормативните параметри на микроклимата, извършва се техническа и икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност на сградата. При обследването на сгради в експлоатация се прилагат и разпоредбите на наредбата по чл. 56 ЗЕЕ.
Сертификатът за енергийни характеристики на сграда в експлоатация удостоверява енергийните характеристики при нормализирано потребление на енергия в съществуващото състояние на сградата към момента на обследването, прогнозираното ниво на потребление на енергия след прилагане на избран пакет от енергоспестяващи мерки и съответстващия му клас на енергопотребление по скалата на класовете на енергопотребление от наредбата по чл. 31, ал. 3 ЗЕЕ. |
8 400.00
|
9 840.60
|
Провеждане на процедура по инженеринг : I. Ще се проведе обществена поръчка по Закона за обществени поръчки за избор на изпълнител -инженеринг.
Включват се следните видове дейности:
- Проектиране на ДЦПДУТС работен проект на обект: предназначението на бивша детска градина в ДЦПДУТС
- Съгласуване на проектите;
- Изпълнение на СМР ;
- Оборудване и обзавеждане
- Авторски надзор.
II. Ще се проведе обществена поръчка по Закона за обществени поръчки за избор на изпълнител -инженеринг.
Включват се следните видове дейности:
- Проектиране на Център за обществена подкрепа/Общностен център за деца и семейства с капацитет 100 места и 4 места за спешно настаняване, работен проект
- Съгласуване на проектите;
- Изпълнение на СМР ;
- Оборудване и обзавеждане
- Авторски надзор.
III. Ще се проведе обществена поръчка по Закона за обществени поръчки за избор на изпълнител -инженеринг.
Включват се следните видове дейности:
- Проектиране на площадков газопровод работен проект;
- Съгласуване на проектите;
- Изпълнение на СМР ;
- Авторски надзор. |
667 440.00
|
750 044.69
|
Строителен надзор: I. Строителен надзор за обект предназначението на бивша детска градина в ДЦПДУТС.
Дейността включва упражняване на непрекъснат строителен надзор и включва следните дейности:
- Изпълнение на цялостен строителен контрол върху изпълнението на СМР, съгласно работните проекти и изискванията на нормативните актове;
- Законосъобразно започване на строежа;
- Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изисквания;
- Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- Годността на строежа за въвеждане в експлоатация;
- Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания;
- Оценка за енергийна ефективност и съставяне на окончателен доклад до Възложителя, след завършване на строително-монтажните работи.
Обосновка: Спазване на изискванията на ЗУТ чл. 166-168
II. Строителен надзор за обект Център за обществена подкрепа/Общностен център за деца и семейства с капацитет 100 места и 4 места за спешно настаняване.
Дейността включва упражняване на непрекъснат строителен надзор и включва следните дейности:
- Изпълнение на цялостен строителен контрол върху изпълнението на СМР, съгласно работните проекти и изискванията на нормативните актове;
- Законосъобразно започване на строежа;
- Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изисквания;
- Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- Годността на строежа за въвеждане в експлоатация;
- Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания;
- Оценката за енергийна ефективност и съставяне на окончателен доклад до Възложителя, след завършване на строително-монтажните работи.
Обосновка: Спазване на изискванията на ЗУТ чл. 166-168
III. Строителен надзор за обект Площадков газопровод
Дейността включва упражняване на непрекъснат строителен надзор и включва следните дейности:
- Изпълнение на цялостен строителен контрол върху изпълнението на СМР, съгласно работните проекти и изискванията на нормативните актове;
- Законосъобразно започване на строежа;
- Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изисквания;
- Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- Годността на строежа за въвеждане в експлоатация;
- Оценката за съответствие по чл. 142, ал.6б от ЗУТ и съставяне на окончателен доклад до Възложителя, след завършване на строително-монтажните работи.
Обосновка: Спазване на изискванията на ЗУТ чл. 166-168
За избор на изпълнител на дейностите по строителен надзор ще бъде проведена поръчка по ЗОП. |
15 000.00
|
0.00
|
Строително монтажни и ремонтни дейности: - Изпълнение на строително монтажни и ремонтни дейности на вече съществуващ и функциониращ Дневен център за деца и младежи с увреждания и реформирането му в Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства.
Чрез обновяване на материалната база на Центъра ще създаде условия и пригодност за осъществяване на допълнителни дейности, свързани с ранна интервенция на уврежданията и индивидуална педагогическа подкрепа на децата с увреждания. Ще се разширят дейностите за работа със семействата на децата с увреждания. Ще бъдат включени дейности на ЦСРИ.
За избор на изпълнител ще бъде проведена процедура по ЗОП. |
58 700.00
|
66 520.84
|
Оборудване и обзавеждане: За пълноценното функциониране на социалните услуги и осигуряване на подходяща среда и уют за децата и техните семейства, се предвижда те да бъдат обзаведени и в тях да бъде доставено оборудване. Доставката ще бъде изпълнена в съответствие с изискванията на възложителя по техническа спецификация. Оборудването ще е съобразено с предназначението на всяко помещение, на всеки обект.
За новите дневни центрове е предвидено оборудване на зали за лечебна физкултура и рехабилитация, индивидуална и групова работа; санитарни помещения; кухня с кухненско оборудване и обзавеждане - домакински електроуреди, съдове и прибори, трапезария с маси и столове; място за отдих с падащи легла - шкаф и други мебели за отдих;
Мебелировката ще осигурява комфорт и ще позволява вещите и пособията за занимания да се съхраняват в шкафове и етажерки;
Разположението на мебелите ще осигурява лесно преминаване на потребители със затруднена мобилност;
Ще бъдат осигурени дидактични материали за работа в групите и за специализираните кабинети.
В кабинетите на психолог/логопед, освен обзавеждането на работното място за специалиста, се предвижда маса, стол и огледало.
Залата за лечебна физкултура и психосензорната зала ще бъдат оборудвани и обзаведени съгласно изискванията за функционалните характеристики на услугите.
В съществуващия дневен център за деца с увреждания и техните семейства е предвидено оборудване и обзавеждане на залата за рехабилитация.
В Центъра за обществена подкрепа/Общностен център за деца и семейства (до 4 места за спешно настаняване) ще бъдат оборудвани и обзаведени офис помещения, зали за индивидуална и групова работа, санитарни помещения, стаи за спешен прием, кухня и трапезария.
Ще бъде изградена и "Сина стая".
Мебелировката ще осигурява комфорт и да позволява вещите и пособията за занимания да се съхраняват в шкафове и етажерки;
Разположението на мебелите ще осигурява лесно преминаване на потребители със затруднена мобилност;
В една от залите за индивидуална работа предвидена за психолог/логопед, освен обзавеждането на работното място за специалиста, ще се предвиди маса, стол и огледало. Ще се предвидят и достатъчен набор от дидактични материали за работа с потребителите.
В помещенията за спешен прием са предвидени сгъваеми бебешки кошарки, столчета за хранене на бебета, колички и др. основно оборудване за краткосрочен престой на бебета и родители с бебета/деца (0-5).
В залата за групова работа ще има столове и за възрастни, за групи с родители и кът с малка масичка с пет стола за консултиране на семейство.
Ще се обособят кътове за изчакване с малка масичка и фотьойли. В тези кътове ще има играчки, игри, книжки и пр.
Едната от залите за индивидуална работа да е предвидена за индивидуална работа с деца, оборудвана с малка масичка и столчета, етажерка за книги, филми, учебни помагала, семейна къща с кукли, шкаф за кукли, играчки, материали за терапевтична и консултативна работа, видеозаписна камера.
Ще бъде осигурено офис оборудване и стаи за отдих на персонала за всички услуги.
Всички функционалните изисквания за услугите ще бъдат включени при изготвяне на документацията за избор на изпълнител по ЗОП. |
279 580.00
|
0.00
|
Въвеждане на обектите в експлоатация: Дейността включва издаване на Удостоверения, договори и становища от експлоатационните дружества Енерго Про, В и К, РЗИ, РСПБЗН, Агенция по кадастър и др. на основание чл. 177 от ЗУТ |
7 180.00
|
0.00
|