Управление и публичност: За навременното организиране на дейностите и упрвавелнието на проекта ще се сформира квалифициран екип, който ще се състои от следните експерти: ръководител, координатор, счетоводител. Екипът на проекта ще следи и носи отговорност за:
Контрол върху работата на външните изпълнители дава насоки и препоръки с оглед правилно протичане на проекта;
Изготвяне на план-график за изпълнение на проектните дейности, където са засегнати отделните етапи и логическата рамка на проектния цикъл;
Провеждане на редовни срещи за отчитане на напредъка по проекта;
Осъществява комуникацията с УО и с други институции при необходимост;
Следене за правилното провеждане на всички проектни дейности;
В допълнение, за да бъде ефективна работата на ръководния екип ще бъде проверявано периодично съответствието между заложените цели и постигнатите резултати. Ръководителят на проекта разпределя конкретните функции на членовете на екипа и следи за тяхното спазване чрез система за вътрешен и външен контрол, като се основава на необходимостта от изграждането на ефективен механизъм за вътрешен контрол и координация, който да осигури успешното реализиране на проекта и ефективното разходване на средства.
За осигуряването на необходимата визуализация на получената безвъзмездна финансова помощ в рамките на проекта се предвижда да бъде осъществена информационна кампания, като се напечатат и разпространят 200 бр. брошури, които съдържат кратко представяне на проекта, източниците на финансиране и данни за контакт с проектния екип. Допълнително, предвид спецификата на целевата група е целесъобразено да се заложи на традиционни печатни издания, като в рамките на тази дейност се предвижда разпространението на минимум две прессъобщения в местни печатни издания. На интернет страницата на Кандидата ще бъде текущо публикувана информация за проекта. Ще бъдат изготвени и поставени на ключови обществени места 45 бр. плакати. Помещението на звеното, който ще бъде създаден по проекта се предвижда да бъде обзначено с постоянна обяснителна табела, а допълнително ще бъдат разположени още четири табели за по - добра информираност на целевите групи. |
21 384.60
|
19 196.93
|
Подбор и обучение на персонала: С цел да се продължи успешното функциониране на звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване е необходимо набиране на подходящ персонал, съобразен с нуждите на целевите групи. Подборът ще зависи единствено от нивото на квалификация на кандидатите, необходима за изпълнение на конкретната им задача в този проект: Дейността е разделена на два етапа и включва:
1. Подбор на персонал
За да статрира навременно предоставянето на социални услуги, подборът на персонал ще бъде осъществен успоредно с реализацията на процедурите за доставка на , транспортно средство за нуждите на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Необходимата публичност, организация и документация за протичане на процеса ще бъде изготвена от екипа за управление на проекта. На интернет страницата на общината ще бъде публикувана информация за стартиране на процедурата за подбор, срокове и начин за кандидатстване. Подборът ще бъде извършен от сформирана за целта комисия, която ще оценява и класира кандидатите. Подборът ще премине през два етапа:
• по документи;
• събеседване/индивидуално интервю, като само одобрените по документи кандидати ще бъдат поканени. При избора на кандидати за обявените позиции ще бъдат стриктно съблюдавани принципите на равните възможности и недопускането на дискриминация по какъвто и да е признак. Всички кандидати преминали успешно и двата етапа на подбор ще бъдат назначени на трудови договори, с изключение на социалния консултант, който ще бъде на граждански договори, съгласно нормативната уредба за продължителността на проекта. За предоставянето на почасови услуги в общността и в домашна среда, екипът на центъра ще включва следните длъжности:
• Социален консултант – 1 бр.
• Медицинска сестра – 1 бр.
• Психолог – 1 бр.
• Лични/социални асистенти – 43 бр. на пълен работен ден (или еквивалентен брой наети на непълен работен ден, в случай на необходимост)
• Шофьор – 1бр. (почасова заетост)
2. Обучение
Обучението на персонала на Звеното е с продължителност от 30 часа, като е разделено на два модула - базисно и надграждащо. Базово обучение е в рамките на 15 часа, като такова ще бъде осигурено само за служители, които не са преминавали подобен вид обучение по друга програма. Целта на базисното обучението е придобиване на умение за работа в екип, възможност за работа под стрес, мотивираност и др. Надграждащо обучение ще включва специализирана тематика с оглед спецификата на услуги, които се предоставят от Звеното. Изпълнителят на дейността трябва да съобрази темите на обучението именно с различния професионален опит на членовете на екипа на звеното, като продължителност на надграждащото обучение е 15 часа. В обучението следва да бъдат засегнати теми относно емоционални характеристики на хората с увреждания, разпознаване на емоционалния срив при хората с увреждания, и предотвратяване на депресивни състояния, кризисна интервенция и др. Провеждането на обучението цели повишаване на професионалните компетенции, с оглед специфичната работа с конкретната целева група. Обученията ще се проведат от специалисти с подходящо образование и опит. |
2 150.00
|
1 690.00
|
Ресурсно осигуряване: За безпроблемното функциониране на центъра и за гарантиране на част от услугите е необходимо обезпечаване с подходящите материални активи. Съгласно идентифицираните потребности на целевите групи е предвидено за закупуване едно специализирано транспортно средство за превоз на хора с увреждания. Неразвитата транспортна мрежа на територията на общината и непригодността на транспортните средства да отговорят на специфичните потребности на потребителите е предпоставка за ограничаване достъпа на лицата от целевите групи до социални и здравни услуги. С цел минимизиране на рисковете транспортното средство ще бъде застраховано за времето на изпълнение на проекта.
|
65 247.65
|
127 513.85
|
Подбор и оценка на индивидуалните потребности на лицата от целевите групи
: 1.Подбор на потребители за включване в проекта
За набирането на потребители ще се създаде специална комисия, сформирана от експерти на Звеното, като подборът ще бъде изготвен на база оценка на индивидуалните потребностите на хората от целевата група. Лицата, които желаят да получават услугите ще бъдат избрани при спазване на принципа за равни възможности и недопускане на дискриминация. За подбора ще бъде приложена следната процедура
Прием на заявления за ползване на услугата - лицата, които желаят да бъдат включени в социалната услуга подават заявление по образец и изискващите се придружаващи документи .
След приключване на дейностите по прием на заявления за позване на услугата ще стартира оценка на индивидуалните потребоности на лицата от целевите групи, която ще се извърши от служители на общината. Въвеждането на обективно и изчерпателно оценяване на потребностите от социални услуги на хората с увреждания има за цел да доведе до изграждане на система за доставка на социалните услуги, основана на индивидуалните потребности. Оценяването на потребностите ще определи подкрепата, която е необходима за компенсиране на ограниченията на лицето, резултат от неговото увреждане или състояние. В резултат на оценяването на потребностите се изготвя заключение за вида и интензивността на подкрепата, от които лицето има нужда за да може да води живот в общността. Въз основа на това заключение ще се предоставят на една или повече социални услуги.
Селекция по документи, съобразно предварително разработени критерии.
Избор на потребители - подборът ще се реализира на два етапа - първоначално и последващо до 30.06.2016г., с оглед на реалните потребности на ползвателите на услугата и наличните ресурси на Центъра . В случай на отпадане на потребители ще се проведе актуализация и ще се извършва процедура за включване на следващите класирани.
|
683.07
|
2 069.29
|
Предоставяне на услуги на крайните потребители: По проекта се предвижда продължаването дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. За нормалното предоставяне на услуги е предвидено ресурсно осигуряване и закупуване на материални активи, както и изграждането на мултидисциплинарен екип състоящ се от следните длъжности: директор/социален работник, психолог, медицинска сестра, социален консултант, лични и социални асистенти (броя на отделните длъжности ще бъде дефиниран след извършването на индивидуалните оценки и изготвянето на методологията за работа на центъра). Екипът ще работи по изготвената методология за работа в Звеното, както и да предоставя услугите съобразно индивидуалната оценка на потребностите на представителите на целевата група, одобрени за включване в проекта. Услугите, които ще се предоставят от персонала на центъра включват:
Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, рехабилитационни или други специализирани услуги в дома на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение или месторабота и др.;
Предоставяне на здравни услуги, които могат да бъдат извършвани извън лечебно заведение;
Предоставяне на психологическа подкрепа - в зависимост от психологичната оценка ще се работи по възстановяване на страдащите процеси и моделиране на поведението. За целите на проекта ще се използва специфична методика – тестове, беседи, индивидуална работа, тренинги и др.
Осигуряване на специализиран транспорт за хора с увреждания за достъп обществени услуги и/или съобразно потребностите на конкретния потребител.
Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване и/ или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др.;
Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на изложби, концерти и други, помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност, изразена в социалната работа с ползвателите на услугата;
|
404 806.88
|
502 921.97
|
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Психологическата подкрепа е насочена към членовете на персонала, която се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Нейна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. Супервизиите ще се провеждат на всеки 6 месеца от проекта, или по предварителна заявка на екипа и те могат да бъдат:
Екипната супервизия улеснява и подпомага развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко създава условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите.
Груповата супервизия служи за подкрепа; обмен на познания, гледни точки и професионален опит; получаване от всеки участник в групата на обратна информация от по-широк брой източници; споделяне на преживявания и взаимна емоционална подкрепа; придобиване на групов опит в хода на динамиката на груповите отношения.
Индивидуалната супервизия цели да даде възможност на всеки специалист да прегледа своята работа; да провери усещанията и чувствата си; да изясни ролите и очакванията си във връзката си с клиента. След провеждане на супервиизите и съставяне на супервизионни карти и отчет, супервизорите ще имат отговорността да предадат крайните резултат на ръководителя на проекта.
|
1 819.16
|
0.00
|