Дейност № 1. Организация и управление: Обмен и координация на информация между екипа на проекта, партньора и заинтересованите страни. Постоянен и периодичен обмен на информация, текущи работни срещи на основния екип по проекта, партньорите и ангажираните страни. Под партньор имаме предвид организации, с които макар и да нямаме официално партньорство ние ще работим активно в посока реализирането на проекта - читалищата, кметствата, местни неформални групи, училищата, с които трябва да бъдем активни, за да реализираме проекта успешно.
След стартиране на проекта екипа за изпълнение и управление ще провежда ежеседмични работни срещи за уточняване на всеки един етап от изпълнението на проекта. |
0.00
|
0.00
|
Дейност № 2 Храната като мост между поколенията: Чрез тази дейност се фокусираме върху кулинарна традиция като нематериално културно наследство на общността и родствените връзки. Целта е усвояване на културните наслоявания на миналото на бабите и родители и предаване на бъдещите поколения.
В нея се предвиждат 3 етапа за реализацията.
- Социологическо проучване – автор на специализиран въпросник, обработване, селектиране
- Готвене и дегустация
- Видео истории
В първият етап екип ще направи проучване в селата от рибарската общност, за да потърсим най-интересните истории и рецепти.
Във втория етап ще осъществим среща с избраните възрастни жени или мъже, в която те ще приготвят семейна рецепта и имат желание да споделят историите и времето си в приятелски формат. В процеса на готвене ще заснемем снимки на различните етапи от готвенето. Задачата на местните кулинари е ястието да е свързано с интересен семеен спомен или история. Пренасят ли я от поколения на поколения, от кого са я научили. Стриктно ли я спазват или са добавили щипка от себе си. Предават ли я на своите наследници. По този начин ще се преоткрият познанията, традициите и уменията, свързани с храната, като ценен елемент на историческото и културно наследство на местната общност. Кулминация на етапа и дейността е обща споделена вечеря с приготвените ястия на принципа на „паметта на храната“, в който любимите семейни рецепти правят познатите ястия отличен инструмент за изграждане на връзки между поколенията, помагат на общността да утвърди приятелствата и спомага за възстановения контакт със собствената идентичност.
Третия етап е видео-документиране на семейните кулинарни истории, което ще играе роля и на силен комуникационен елемент. Зад всяка рецепта стои история, която чака да бъде разказана. Някои рецепти са създадени, за да се избегнат загубите по време на трудности или просто се променят, докато не отговорят на големите очаквания на готвача. Във всяко семейство вероятно има храни, които се използват често, независимо дали по специален повод или типична семейна вечеря. Тези ястия са особено значими не само, заради техния вкус, а и поради вложеното в тях - време, жертва, семейство и любов.
Всяко хранене самостоятелно или споделено, естествено докосва всичките ни сетива, но когато се събираме с любими хора или готвим рецепти, които ни свързват с нашето общностно или родово наследство определено влагаме и сърцето. Чрез споделянето на тези истории чрез комуникационните канали ще достигнем и до хора и близки живеещи далече от близките си и по този начин ще допринесем за свързването им с общностите независимо къде се намират. |
0.00
|
0.00
|
Дейност № 3 Възлагане създаването и поставянето на образователно театрално представление за съхранение на природата и културното наследство : Динамичното развитие на науката и изкуството в цялото им многообразие и разнопосочност създават условия за бъдеща културотворческа дейност, основана на синергетичен принцип. Мисията на науката и изкуството е да помогнат на човека да преоткрие себе си, да го насочат към дълбините на собствената му индивидуалност, да събудят творческо-съзидателното начало у него. Въз основата на тази синергия ще се изгради театрално – образователен спектакъл с тема съхранение на природата и културното наследство. Със средствата на играта и театъра ще се създаде интегративен игрови образователен модел, който е предназначен за ученици от 1 до 4 клас.
В тази дейност ще се включи професионален екип от драматург, режисьор, сценографи, актьори. За период от 3 месеца професионален творчески екип ще създаде и постави мобилно образователно театрално представление. Екипа от лица професионалисти и тяхното правилно сихронизиране в отделните елементи при изграждането на продукта ще доведе до създаване на един качествен, устойчив и професионално изпълнен продукт в областта на изкуството - театрална постановка, която насърчава мисленето на децата в посока еко-устойчивост, както и като цяло възпитава у децата отговорно отношение към природата. Съвременните тенденции в образованието показват ефективно интегриране на образователен материал или разкриването на световни и обществени проблеми чрез изкуство, а театърът като форма на взаимодействие с публиката е изключително подходящ за усвояване на разбирането за важността на проблеми, чиито решения могат осъзнато да бъдат намерени в бъдеще от вече порасналите деца.
След създаване на драматургичния материал ще се разпише режисьорската концепция предвид условията и изискванията - за мобилен интерактивен образователен спектакъл. В този етап се разгръща режисьорската гледна точка за поставяне на всички елементи - текст, визия, сценография, костюми, репетиционен процес.
Изграждането на сценографията включва обсъждане на текста и препоръките от режисьора. Етапът включва рисуване и изготвяне на сценографски чертежи и конструктивни скици и осъществяване на практика на проекта.
Творческия процес ще протече периодично спрямо етапите.
Театралните етапи при изграждането на един спектакъл включват:
1. Създаване на драматургичен материал;
2. Разписване на режисьорска концепция + репетиционен процес;
3. Създаване на сценографски проект;
4. Създаване на костюми;
5. Създаване на музика;
6. Изработване на всеки един компонент - успоредно и в синхрон; |
0.00
|
0.00
|
Дейност № 4 Представяне на пиесата: Тази дейност е практическото представяне на постановката пред деца в ученическа възраст 1-4 клас в 4 училища в населените места на рибарската общност. Учениците наблюдават развитието на история, която се разказва и визуализира по увлекателен и забавен начин от актьорите. Опитът ни показва, че представянето на този тип пиеси пред деца постигат най-голям ефект, когато имат сценично взаимодействие с аудиторията. Част от пиесата ще бъде изградена от етюдни актьорски действия, които ще изискват пряко участие на децата. Детето се превръща в участник в историята, която ще протече на сцената. Ще се стимулира участието на учениците по различен начин в креативно фокусиран обучителен модел, в който те наблюдават представление, играят в игри и създават творчески продукти след представление като самостоятелна работа чрез рисуване. Ефектът на този визуално и игрово ориентиран модел обучение стимулира творческото мислене и съзидателност на учениците.
Точно по тази причина след представлението предвиждаме провеждането на творческо ателие, в което ще насърчим децата да изразят въздействието от видяното в рисунки, неограничени откъм формата на изразяване, които в последваща дейност ще представим в изложба. По този начин ще измерим и как посланието на пиесата достига до тях.
|
0.00
|
0.00
|
Дейност № 5 Детски научен панаир за опазване на природното наследство на рибарската общност.: Образоването е ключово за бъдещето на нашите деца и играе важна роля за развитието на обществото. В световен план все повече придобива популярност комуникирането на наука с подходящи за възрастта методи. Чрез науката се цели да се развие критичното мислене и да се насърчят децата да търсят решение на проблеми, първо за своята общност, а впоследствие и в глобален план. Насърчаването на активизма от ранна детска възраст възпитават деца с отношение към околния свят и осъзнаването на това, колко взаимосвързани с всяка дейност са хората помежду си в целия свят.
С тази дейност искаме да създадем възможности за учене и да насърчим чувството на децата да откриват и усвояват полезни научни методи и умения. Това ни помага да се справяме с предизвикателствата на утрешния ден и да градим устойчиво бъдеще. Като хора ние сме част от околната среда. С над 7,5 милиарда от нас на Земята, нашите комбинирани действия също имат голямо влияние върху околната среда. Докато сме наясно с въздействието, можем да правим нещата като личности и като работим заедно като групи, за да намалим вредното въздействие на милиарди хора.
Детският научен панаир се опира на принципа учене чрез игра и се изразява в основна демонстрация на това как работи научният свят чрез изследвания, наблюдения и експерименти. Интерактивните ателиета комбинират активното учене - експерименти, ролеви игри и творчески дейности - с образование и забава.
По време на Детския научен панаир децата ще правят експерименти в безопасна среда и под менторството на професионален експериментатор, ще научат любопитни факти и ще могат да предложат идеи и решения за устойчиво бъдеще.
По време на провеждането на панаира ще бъдат поставени създадени от рециклирани материали водни стени, които децата ще могат да изпробват в реално време и да научат за цикъла на водата, а същевременно и да се забавляват. |
0.00
|
0.00
|
Дейност № 6 Публичност и визуализация: В тази дейност ще се съсредоточат изпълнението на всички информационни и комуникационни дейности за информиране на обществеността в региона за настоящия проекта, а именно както следва:
⮚ Първоначално информиране на обществеността за стартиране на проекта – среща с местните медии;
⮚ Изработка на 1 броя информационни табели/транспаранти по проекта поставени на видно място;
⮚ Изработка на плакати за информиране на местното население за представянето на проекта;
⮚Изработка на плакати за информиране на местното население за дейностите по проекта;
⮚Администриране и графично оформление на страниците в социалните мрежи – Фейсбук и Инстаграм за дейностите по проекта - включително и платени реклами - 10 броя;
⮚ Платени репортажи – 3 броя платени статии в електронни медии;
⮚Изработване и отпечатване на книжка с рецепти и откъси от историите от Дейност №1
⮚ Информиране на обществеността за приключване на проекта и постигнатите резултати - среща с регионалните медии; |
0.00
|
0.00
|