„Инженеринг – проектиране, строителство, доставка и авторски надзор при изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци за нуждите на община "Марица", област Пловдив": Дейността предвижда проектиране, строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и дървесни отпадъци, обслужваща нуждите на община Марица, вкл. изграждане на довеждаща техническа инфраструктура, доставка на необходимите за функционирането на инсталацията оборудване и механизация и осъществяване на авторски надзор.С изграждането тази инсталация по проекта ще се събира и третира зеления отпадък от домакинствата и общински зелени площи. Целта е чрез рециклирането на тези отпадъци да получим качествен краен продукт "компост".
В рамките на дейността се предвижда:
1.Изготвяне на Работен проект, съгласно разработеният ПИП, избраната Технология и изготвения Генерален план за разпределение на площадката. Продължителност - 3 м. за изготвяне и предаване и 2 м. за съгласуване, изготвяне на доклад за оценка на съответствието и откриване на строителната площадка.
2.1.Строително - монтажните работи с обхват всички дейности свързани с изграждане на инсталация за компостиране на разделно събран зелен и/или биоразградим отпадък, съгласно Работния проект, който ще бъде съобразен с:
- Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти - Наредба за разделно събиране на биоотпадъците, приета с ПМС 275/2013 г. (обн. ДВ бр. 107 от 2013 г.)
-Наредба за третиране на биоотпадъците, приета с ПМС 235/2013 г. (обн. ДВ бр. 92 от 2013 г.)
-Наредба № 7 за изискванията, на които трябва да отговарят площадките за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци (обн. ДВ, бр. 81 от 17.09.2004 г.)
-Наредба № 6 за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци (обн. ДВ, бр. 80 от 13.09.2013 г., в сила от 13.09.2013 г.)
-Съответните общински наредби за управление на отпадъците по чл. 22, ал. 1 от ЗУО.
2.2.Строителство на довеждаща инфраструктура - трасе за ел. кабел 20 кV с обща дължина 975 м и уличен водопровод с дължина 860 м.
Продължителността на СМР ще е 8 месеца след откриване на строителната площадка.
3.Доставка на необходимото за въвеждане в експлоатация на инсталацията оборудване, съгласно представен ПИП, в т.ч.: платнища и релси с ролки; вентилатори за принудителна аерация; уред за измерване на на съдържанието на кислород и температура; аериращи тръби; контролно табло; комютър; преносима лаборатория; бариера; автоматичната пароструйка/водоструйка; портален кантар; Продължителност - 2 месеца. Ще се изпълнява по време на СМР.
4.Изпълняване на авторки надзор по време на строителството (8 месеца) - съгласно действащото законодателство не може да стартират строително - монтажните работи без авторския надзор, който следи стриктно по време да строителството изпълнението на работния проект. Авторския надзор се подписва в заповедите в Заповедната книга на строежа, както и съгласува и подписва всички документ свързани с изпълнение или при необходимост - изменение на първоначално изготвения работен проект.
Поддейности по т. 2, 3 и 4 ще стартират след приключване на:
-съгласъвателните процедури на проектите по всички инстанции
-издадено и влязло в сила разрешение за строеж
-избран изпълнител на дейността Строителен надзор
-изготвен Доклад за съответствието на проектите
Дейността следва да се счита за приключила с въвеждане на обекта в експлоатация.
Съгласно капацитета на инсталацията не се предвижда издаване на Комплексно разрешително по реда на ЗООС.
За въвеждане на обекта в експлоатация следва да се подготвят следните документи:
- Документ за собственост на имота
- Съгласувателни писма от институциите при одобрение на Работен проект, в т.ч. РИОСВ и Басейнова дирекция
- Разрешение за строителство
- Акт 3, 14 и 15
- Договори с водоразпределителни и енергоразпределителни дружества
- Резултат от извършени 72 часови проби (ако се изисква)
- Заснемане на имота за Кадастр
- Технически паспорт на обекта
- Други документи по преценка на консултанта, извършващ строителен надзор на обекта |
3 359 898.00
|
3 352 815.68
|
Доставка и монтаж на необходимата мобилна техника за функциониране на компостиращата инсталация и за организиране на разделното събиране на зелен и дървесни отпадъци: В изпълнението на тази дейност се предвижда да бъде извършена доставка на необходимата при експлоатацията на инсталацията за компостиране мобилна механизация, както и механизация за организиране на разделното събиране на биоразградимия отпадък, съгласно един от задължителните документи „Опис на необходимите съоръжения, оборудване и техника".
Механизация, необходима за организиране на дейността на площадката за компостиране.
- Доставка на машина за раздробяване на дървесни отпадъци и хомогенизиране (хомогенизирането е необходимо преди изграждане на призмата) - 1 бр.
- Доставка на челен товарач - 1 бр.
- Доставка на пресевна машина - 1 бр.
За системата за разделното събиране:
- Доставка на автомобил за събиране на зелени отпадъци 24 м3 – 1 бр.;
- Доставка на автомобил за събиране на зелени отпадъци 12 м3 – 2 бр.;
- Доставка на трактор с ремарке за събиране на зелени отпадъци – 2 бр.;
- Доставка на мобилна машина за раздробяване на дървесни отпадъци (за да се събира по-голямо количество отпадък при извозването от източника до инсталацията) – 2 бр.;
- Челен товарач за нуждите на сметосъбирането – 1 бр.
Обществената поръчка ще бъде разделена на две обособени позиции:
1. Доставка на мобилна механизация, необходима за организиране на дейността на площадката за компостиране.
2. Доставка на механизация и оборудване за организиране на разделното събиране на зелен и/или биоразградим отпадък.
Възлагането на двете поддейности ще е съобразено с времето за доставка на мобилното оборудване, с графика за изпълнение на строителните дейности, както и с необходимото време за въвеждане на системата за разделно събиране в действие.
Преди обявлението на обществената поръчка ще бъде изготвена спецификация на необходимата механизация и оборудване. Машините и оборудването ще бъдат нови, като това ще се удостоверява от избрания изпълнител с декларации за съответствие и със сертификати за качество. |
1 419 498.00
|
1 419 498.00
|
Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на работен инвестиционен проект за компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци, обслужваща нуждите на община Марица, област Пловдив и осъществяване на независим строителен надзор при реализация на проекта.: Дейността е свързана с осъществяване на дейностите на консултант по смисъла на ЗУТ за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието и осъществяване на независим строителен надзор при реализацията и изпълнението на проект "Проектиране и изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци, вкл. осигуряване на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци на територията на Община Марица. Основните под-дейности в рамките на дейността са свързани с:
1. Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на предстоящия за изработване проект в съответствие с ЗУТ. Обхватът на дейностите по изработване на комплексния доклад за оценка на съответствието на работния проект със съществените изисквания към строежите обхваща проверка за съответствие с:
• Предвижданията на подробния устройствен план;
• Изискванията по чл. 169 на Закона за устройство на територията
• Правилата и нормативите за устройство на територията;
• Взаимна съгласуваност между отделните части на работния проект
• Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления
• Специфичните изисквания към определени видове строежи в съответствие с изискванията на законодателството, когато е приложимо;
• Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена степен на опасност, ако в обекта има такива;
Изготвянето на комплексен доклад ще стартира след предаването на работния проект - прогнозно на десетия месец след подписване на договор за БФП. Продължителността на тази поддейност ще бъде 2 месеца - за съгласуване на работния проект, изготвяне на доклад за оценка на съответствието и откриване на строителната площадка.
2. Упражняване на строителен надзор по време на строителството, съгласно чл. 166 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) на обектите. Обхватът на дейностите по осъществяване на строителен надзор по време на строителството е съгласно чл. 168 от ЗУТ, включително координация на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор след приключване на СМР изготвя окончателни доклади и технически паспорти за обектите. Предвижда се тази поддейност да е с продължителност 8 месеца.
3. Изготвяне съвместно със строителя на необходимата документация за въвеждане на обекта в експлоатация. |
75 000.00
|
75 000.00
|
Предварителни дейности при разработване на проектно предложение за изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци, включително осигуряване на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци на територията на община Марица": Осъществените предварителни дейности, свързани с подготовката на проектното предложение са следните:
- Изготвяне на прогнози за образуваните отпадъци (с подробен масов баланс) и анализ на инфраструктурата за управление на отпадъците;
- Изготвяне на проучване за нагласите на населението, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране, към разделното събиране на биоразградимите отпадъци, за нагласите на населението към употребата на компост от отпадъци, за степента на осведоменост на населението от нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и биоразградими битови отпадъци;
- Изготвяне на прединвестиционни проучвания (ПИП) и идеен проект за компостиращата инсталация и съпътстващата я инфраструктура;
- Изработване на документи, свързани с управлението на компоста: План за използване на получения краен продукт – компост, Схема за контрол на качеството на компоста и План за третиране на остатъчния отпадък;
- Изготвяне на анализ разходи-ползи;
- Предоставяне на експертна помощ в хода на подготовка на необходимата информация и документи за провеждане на приложимите процедури по ЗООС и ЗБР /Закон за биологичното разнообразие/ за инвестиционното предложение и за осигуряване получаването на разрешителни документи.
За изпълнение на предварителните дейности община Марица е сключила договор № 171/19.07.2016 г. с обединение „Проф - Инвест“ и предмет: „Предоставяне на консултантски услуги при разработването на проектно предложение за кандидатстване на община Марица за получаване на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г., процедура за набиране на проектни предложения BG16M10P002-2.001 „Проектиране и изграждане на компостиращи инсталации за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци, включително осигуряване на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци“. Всички дейности са изпълнени съобразно техническата спецификация на Възложителя и са предадени с приемо – предавателни протоколи на община Марица. Общата стойност на сключения договор с "Проф - Инвест" е на стойност 184 500 лв. без ДДС., от които общината иска за възстановяване 133 000 без ДДС, съответно за дейности:
- Изготвяне на прединвестиционни проучвания (ПИП) и идеен проект за компостиращата инсталация и съпътстващата я инфраструктура - 100 000 лв. без ДДС
- Изработване на документи, свързани с управлението на компоста: План за използване на получения краен продукт – компост, Схема за контрол на качеството на компоста и План за третиране на остатъчния отпадък. - 26 000 лв. без ДДС
- Предоставяне на експертна помощ в хода на подготовка на необходимата информация и документи за провеждане на приложимите процедури по ЗООС и ЗБР /Закон за биологичното разнообразие/ и за осигуряване получаването на разрешителни документи - 7 000 лв. без ДДС
Във връзка с обявлението на новата процедура, общината е предприела действия по актуализация на документацията, изискуема към проектното предложение.
Общината е възложила директно обществени поръчки по чл.20, ал.4 от ЗОП за следните услуги: изготвяне на масов баланс по проектното предложение и разработване на Анализ разходи-ползи към проектното предложение. Общата стойност на двата посочени договора е 59 800 лв. без ДДС., както следва:
- "Изготвяне на прогнози за образуваните отпадъци (с подробен масов баланс)" - на стойност 29 900 лв. без ДДС;
- "Изготвяне на анализ разходи-ползи." - на стойност 29 900 лв. без ДДС |
231 360.00
|
231 360.00
|
Организация и управление на проект „Изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци, включително осигуряване на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци на територията на община Марица": Функциите и задачите на Екипа за управление на проекта (ЕУП) са свързани с управление и координация на дейностите по проект, подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация и осчетоводяване на разходите, разплащания, мониторинг и докладване, подготовка и провеждане на обществени поръчки, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта.
ЕУП ще бъде сформиран, както следва:
1) От експерти, служители на бенефициента, притежаващи специални знания и умения, както следва:
- Ръководител на проект;
- Счетоводител на проекта;
- Координатор на проекта;
- Административен сътрудник и лице отговарящо за документооборота и архива на проекта;
2) Външни експерти , които да подпомагат работата на ЕУП. . Външните експерти ще бъдат наети поради следните обективни обстоятелства: Голямата ангажираност и натовареност на общинските служители, недостатъчния човешки ресурс със специфични знания, умения и опит при управлението на инфраструктурни проекти в сектор „отпадъци“ и по-специално при изграждането на инсталации за компостиране на биоразградими отпадъци, Община Марица ще проведе тръжна процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП . Външни експерти, които ще участват в екипа за управление на проекта, ще са:
- Юрист;
- Финансист;
- Експерт мониторинг и докладване.
Подготовката и провеждането на процедурата е ангажимент на бенефициента и изборът на изпълнител следва да се извърши преди или паралелно с подписването на АДБФП, за да може целият екип да стартира своята дейност от първия месец след подписване на АДБФП. Изискванията към изпълнителя и техническата спецификация по процедурата ще са съобразени с информацията във формуляра за кандидатстване.
Експертите, включени в ЕУП ще следят за изпълнението на договорите, сключени с избраните изпълнители на дейностите по проекта, като всеки от тях ще осъществява контрол в рамките на своите компетенции.
Във връзка с изпълнението на настоящия инвестиционен проект ще се прилагат следните правила, процедури и методи на комуникация, докладване и контрол:
- Процедури за верификация, осчетоводяване на извършените разходи, разплащания с изпълнителите и подготовка на искания за средства на ниво проект;
- Процедури за мониторинг (проверки на място) и докладване;
- Процедура за осигуряване на информация и комуникация;
- Процедури за съхранение на документи; |
199 422.37
|
186 741.34
|
Осъществяване на дейности по информация, комуникация и визуализация на проекта: Дейностите за осигуряване на информация, публичност и визуализация ще се извършват по време на реалното изпълнение на проекта. Предвидените мерки за информация и публичност ще бъдат изпълнени изцяло в съответствие с Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОП «Околна среда 2014-2020 г.», Националната комуникационна стратегия и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
С оглед осигуряване публичността и визуализация на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, са предвидени следните мерки в проектното предложение:
* Изработка на печатни материали (брошури, дипляни) – 600 броя;
Брошурите и дипляните ще представят проекта, дейностите и сроковете, размерът на финансирането, финансовите източници, изпълнителите.
* Поставяне на билборд – 1 бр.;
Поставянето на билборд ще е в съответствие с изискванията за публичност и информация на Оперативна програма „Околна среда” както и в съответствие с изискванията на Възложителя и Инженера. Проектът и местоположението на билборда следва да се съгласува предварително с Възложителя и да се одобри по надлежния ред (съгласно изискванията на ЗУТ).
* Рекламни пана – 2 бр.;
Изработването на рекламни пана ще е в съответствие с изискванията за публичност и информация на Оперативна програма „Околна среда” както и в съответствие с изискванията на Възложителя.
* Постоянни обяснителни табели – 1 бр.;
Табела следва да бъде изработена в съответствие с изискванията за публичност и информация на Оперативна програма „Околна среда”. Монтажът на табелата следва да се извърши в рамките на една седмица след премахването на временната табела - Билборда след приключване на СМР.
* Информационни стикери – съгласно броя на одобреното за закупуване по проекта мобилно оборудване, съоръжения и техника;
Проектът предвижда изработването на информационни стикери за приложимото оборудване и обзавеждане, закупено по проекта от изпълнителя на съответната дейност.
* Организиране на публични събития – 2 бр.;
Две конференции за представяне на проекта към момента на стартирането и към момента на приключването му, т.е. начална и финална конференция по проекта. Началната конференция може да съвпадне с церемонията по първа копка.
Дейността предвижда в рамките на всяка една от конференциите:
Изпращане на информационни съобщения за предстоящата пресконференция до средства за масово осведомяване;
Публикуване на съобщенията за предстоящите пресконференции в интернет страницата на Община Марица;
Подготовка на информационни материали (презентации) за целите на пресконференциите;
* Официални церемонии – 2 бр;
Ще бъдат организирани 2 /две/ официални церемонии – „първа копка“ и „рязане на лента“, или откриване на обекта и приключване на дейностите по проекта. След всяко официално събитие ще бъде давана пресконференция пред медиите за информиране на широката общественост и ще бъде правена публикация в местен печат.
* Публикации/ съобщения в местен печат или телевизия – 4 бр.;
Публикациите ще бъдат свързани с намерениеята на Община Марица да стартира реализирането на проекта и с финализирането и въвеждането в експлоатация на инсталацията
* Разработване на интернет банер - 1 бр.
Интернет банерът, с линк към страницата на ОПОС, ще бъде поставен на подходящо място на интернет страницата на общината. Ще се публикуват периодично информационни материали и прессъобщения на официалната интернет страница на общината и ще се осъществява комуникацията с изпълнителите по дейностите за осигуряване на мерките по информация и публичност и с УО на ОПОС за предварителното им съгласуване и за тяхното отчитане.
|
8 820.00
|
8 820.00
|