Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 64 333 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда изпълнение на мерки за енергийно обновяване на жилищен Блок „Подвис“, с. Триград, община Девин.
Дейностите, включени по проекта са:
(1) Извършване на обследване за установяване на техническите характеристики на сградата, свързани с изискванията по член 169, ал. 1 (т. 1-5) и ал. 2 от ЗУТ и технически паспорт на сградата, архитектурно заснемане и изготвяне на обследване за енергийна ефективност на сградата;
(2) Изработване на инвестиционен технически/работен проект за нуждите на обновяването и осъществяване на авторски надзор;
(3) Изпълнение на СМР;
(4) Строителен надзор и оценка за съответствието на инвестиционния проект за нуждите на обновяването;
(5) Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР;
(6) Информация и публичност и управление на проекта.
Изпълнението на дейностите и внедрените енергийни мерки ще доведат до спазване на задължителното изискване за постигане на заложените резултати като: минимум 30% спестяване на първична енергия и спестяване на първично и крайно енергийно потребление, което от своя страна ще спести средства за отопление на живущите в сградата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изготвяне на инвестиционен проект, СМР за прилагане на мерки за ЕЕ и осъществяване на авторски надзор: Дейността за изготвяне на инвестиционен проект включва възможни концепции за разработка на проекта. Това дава яснота за възможните решения и правилна насока за инвестиционното предложение. Изготвеният инвестиционен проект ще отговоря на изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и техническите спецификации. Дейността СМР е за прилагане на мерки за енергийна ефективност в жилищна сграда, намираща се на адрес с. Триград, община Девин, област Смолян. Сградата е пететажна със сутерен и е построена през 1971 година. На първия етаж са ситуирани търговски обекти, а на останалите четири надземни етажа са ситуирани апартаменти. Конструкцията е скелетна, стоманобетонна, състояща се от греди, колони и плочи. Външните ограждащи стени са от решетъчни тухли с външна и вътрешна мазилка. Покривът на жилищната част на сградата е скатен без въздушен слой с покритие от дървени летви и керемиди. Покривната и таванската плоча са стоманобетонни. Липсва хидроизолация и топлоизолация. Комините тела са обрушени и с липсваща хидроизолация. Подът на жилищната част е под над външен въздух. Дограмата на сградата е разнообразна по вид - дървена слепена, метална с единично остъкление и PVC профил със стъклопакет. Обектът се отоплява децентрализирано чрез дърва и чрез електрическа енергия. В сградата липсва централизирано подаване на топла вода. Обектът е присъединен към уличната електрическа мрежа откъдето се захранва главното разпоредително табло на сградата. Осветителните тела на сградата са лампи с нажежаема жичка, енергоспестяващи, LED и луминесцентни осветителни тела. Фасадната мазилка на сградата е компрометирана, частично изронена или липсваща. Заложените енергоспестяващи мерки за изпълнение по проекта са: - ЕСМ №1: Топлинноизолиране на външни стени; - ЕСМ №2: Топлинноизолиране на покрив; - ЕСМ №3: Топлинноизолиране на под; - ЕСМ №4: Подмяна на дограма; - ЕСМ №5: Мерки по осветление; След изпълнение на енергоспестяващи мерки за сградата ще попадне в клас A. Потенциалът за намаляване на разходите на отопление се равнява на 304 823 kWh/ година, с екологичен еквивалент спестени емисии 17,86 tCO2, а Потенциалът за намаляване на разходите на отопление на търговската част на сградата се равнява на 74 690,826 kWh/ година, с екологичен еквивалент спестени емисии 4,42 tCO2. Дейността упражняване на авторски надзор съгласно изискванията на ЗУТ. Следва да бъдат извършвани дейности по осъществяване на авторски надзор за съответствие на изпълнението на строително-монтажните работи с изготвените инвестиционни проекти по съответните части във връзка с реконструкция и рехабилитация на обектите, предмет на инвестицията. Дейностите по упражняване на авторски надзор включват: Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи; Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; Изработване на допълнителни чертежи на детайли; Извършване на допустими от закона промени в проекта, при необходимост; Присъствие/Участие при съставяне и подписване на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случаите на установяване на точно изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя и др. 372 724.80 0.00
Предоставяне на услуги за оценка на съответствието на инвестиционния проект: Оценка на съответствието на инвестиционните проекти обхваща проверка за съответствие със : - законността на заварените строежи в имота; - законосъобразността на издадената скица (виза за проектиране) с указан начин на застрояване, издадена в съответствие с влязъл в сила ПГП ; - съгласуваността на пред проектни проучвания или идеен проект; - спазването на изискванията на действащите нормативни актове за проучване и проектиране и БДС и Еврокодовете, към момента на изработване на проекта ; - пълнота и структурно съответствие на инженерните и други изчисления съобразно нормативните изисквания, а когато изчисленията са извършени с помощта на софтуерен продукт – пълни входно-изходни данни, както и данни за фирмата изработила лицензирания софтуерен продукт - спазване на изисквания за безопасност на проекта; - съгласуваността на проекта с всички специализирани контролни органи и експлоатационни предприятия в зависимост от вида на строежа ; - съгласуваността между отделните части на проекта ; - проверка на правилно проектиране на инсталации и инженерни системи ; - проверка на пълнота на проектната документация; - проверка на издадените предварителни договори за присъединяване от експлоатационните дружества. 1 872.00 0.00
Упражняване на строителен надзор: Дейността ще обхваща упражняването на строителен надзор на одобрения проект. Част от дейностите, които следва да бъдат извършени от лицето, избрано за упражняване на строителния надзор са: - Извършване на надзор по време на строителството върху всички видове СМР, които се изпълняват от строителя на съответния обект, в съответствие със законовите правомощия и задължения на изпълнителя; - Съставяне на протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа, при влязло в сила разрешение за строеж; - Изготвяне, заверяване и извеждане на заповедна книга за обекта и предаването й на изпълнителя на строителството; - Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, които се съставят по реда на действащото законодателство; - Съставяне и организиране подаването от името на Възложителя на всички необходими документи, искания, заявления и др. документи пред компетентните органи, с оглед осъществяване на инвестиционния процес без прекъсване: - Изготвяне и представяне на Възложителя на технически паспорт за обекта и Окончателен доклад за обекта по смисъла на Чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, изготвени в съответствие с Наредба № 2/31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в РБ и минимални гаранционни срокове за изпълнени СМР, съоръжения и строителни обекти; - Упражняване на непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно инвестиционните проекти и изискванията на нормативните актове; - Осигуряване спазването на условията за безопасност на труда, съобразно ЗБУТ и наредбите към него; - Извършване на контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности, в съответствие със ЗООС и ЗУО и наредбите към тях; - Извършване на контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, вкл. извършване проверки за съответствие на: техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от строителя сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в инвестиционния проект технически показатели; - Подписване на всички междинни и окончателни актове и протоколи, издадени по време на строителството и необходими за оценка на качеството на изпълнените работи; - Съставяне на констативни актове, след завършване на строително-монтажните работи, съвместно с Възложителя и Изпълнителите на проектирането и строително- монтажните дейности, с които удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежа и условията на сключения договор. С този акт се извършва предаване на строежите от Изпълнителя на строително-монтажните дейности на Възложителя; - Други дейности, в компетенциите на лицето, упражняващо строителен надзор. 4 320.00 0.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: В зависимост от своите характеристики, значимост, сложност и рискове при експлоатация, строежите са разпределени в шест категории, като в първа категория са строежите с най-висока степен значимост, а към строежи шеста категория спадат строежите, за които не се изисква одобряване на инвестиционен проект за издаване на разрешение за строеж. Строежите от четвърта или пета категория се въвеждат в експлоатация от органите на общинската администрация, като след фактическото завършване на строежа и приключване на приемните изпитвания, ако такива са необходими, възложителят регистрира пред органа, издал разрешението за строеж, въвеждането му в експлоатация по чл.177 от ЗУТ. След завършване на строителството или след издаване на Акт за узаконяване, въз основа на одобрен проект заснемане за узаконяване, който не предвижда извършване на допълнителни СМР, от участниците в строителството се съставя Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа образец 15 - Приложение №15 към чл.7, ал.3, т.15 от Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с което се осъществява предаването на строежа и строителната документация от строителя на възложителя, който доказва че строежът е годен за въвеждане в експлоатация. Искането на възложителя за въвеждане на строежа в експлоатация не следва да бъде придружено от становища на проектантите за въвеждането му експлоатация. Всички жилищни сгради от четвърта и пета категория са в регистриращ режим и след Акт 15 за тях се издава единствено Удостоверение за регистриране и Въвеждане в експлоатация. Не се разрешава да се ползват строежи или части от тях, преди да са въведени в експлоатация от компетентния орган от главния архитект на Общината за строежите от същите категории. Нормативна уредба за предоставянето на конкретната административна услуга е чл.177, ал.1 и ал.3 от ЗУТ. Спазването на Закона за устройство на територията е задължително, но не и достатъчно условие за успешното реализиране на инвестицията с издаване на Разрешение за ползване на завършения строеж. В зависимост от спецификата и предназначението на строежа е необходимо при проектирането, изпълнението и въвеждането в експлоатация да бъдат съобразени и изпълнени и изискванията на съответните приложими специални закони. 864.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: Оценката за постигнати енергийни спестявания в жилищната сграда, има за цел да удостовери количеството спестена енергия в резултат на изпълнени енергоспестяващи мерки в сградата. Оценката ще се използва за издаване на удостоверения за енергийни спестявания по чл. 74 от ЗЕЕ и/или за информационни цели, предвидени в ЗЕЕ. Оценката за постигнати енергийни спестявания ще се извършва от оторизирано лице по чл. 43, ал. 1, съответно по чл. 43, ал. 2 от ЗЕЕ. Тя ще се изготви за всички въведени действащи мерки за сградата и съответстващите им срокове на действие. Изборът на периода, през който се извършва оценката на енергийните спестявания, включително използваният обем изходна информация от предходното обследване на сградата, се мотивира в доклада от обследването, с което се установяват постигнатите енергийни спестявания. За целите на оценката ще се предостави наличния доклад от извършено обследване на сградата и издадения въз основа на него сертификат, включително документи, доказващи изпълнението на мерките и техническите им характеристики, в съответствие с препоръките от предходното обследване. 1 440.00 0.00
Организация и управление на проекта и публичност и информираност на проекта: Дейността Организация и управление на проекта обхваща: - Експертно, организационно и техническо управление, изпълнение и отчитането на проекта; - Осъществяване на ефективно взаимодействие и координация между страните, имащи отношение към изпълнението на проекта; - Прилагане на насоки, указания, правила и процедури във връзка с управлението и изпълнението на проекта; - Провеждането на обществените поръчки по проекта; - Изготвяне на становища относно законосъобразност на действията на комисията за избор на изпълнители на обществените поръчки по проекта; - Подготовка и окомплектоване на необходимите документи за съгласуване на проведените процедури/ проведеното възлагане на обществените поръчки; - Изготвяне на становище, в случай на обжалване на процедура по възлагане на някои от обществените поръчки, във връзка с изпълнението на проекта; - Изпълнението на препоръки, дадени от страна на управляващия орган, във връзка с проекта и изготвяне на писмени становища по тях; - Наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори, както и наблюдаване на плащания и лимити, на справки и отчети по изпълнението на проекта; - Изготвяне на становище относно възникнали по време на изпълнението на договора за строителство непредвидени разходи; - Изготвяне при необходимост, на допълнителни споразумения към договорите, включително и окомплектоването на искания за сключването им; - Идентифициране на потенциални проблеми по време на изпълнението на договора за управление на проекта и предлагане на решения за преодоляването им; - Отчитане на дейностите по проекта във връзка с изпълнение на цялата инвестиция по съответния проект. Основната цел на дейността по публичност и информираност е да се осигури осведоменост за съществуването, целите, внедряването на енергийните мерки,резултата и въздействието на подкрепата от Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България от за изпълнението на настоящия проект.Във връзка с основните цели на проекта, посредством дейностите за информираност и публичност също така ще се стимулира разбирането за ползите от енергийната ефективност и промяната в обществените нагласи в подкрепа на цялостния процес на обновяване, поддръжка на сградите и въздействието, което това оказва върху устойчивия икономически растеж, спестяването на енергия и на финансови ресурси. Община Рудозем ще прилага подходящи мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 г. за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, като за целта ще посочи произход и осигури видимост на финансирането от Съюза, включително, ако е приложимо, чрез поставяне на емблемата на Съюза и на подходящо указание за финансирането, например „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“, по-специално когато популяризират действията и резултатите от тях, като предоставят последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността. По време на осъществяването на проектното предложение ще информираме обществеността за получената подкрепа, като: - на уебсайта на община Рудозем ще публикуваме кратко описание на инвестицията, нейните цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. - във всеки документ, свързан с изпълнението на инвестицията ще посочим финансовата подкрепа от ЕС. - проведем откриващо и закриващо публично събитие за проекта. В случаите, когато сме водещ партньор по повече от един проект може да проведем едно публично събитие по време на което да предостави информация за всички изпълнявани проекти. - по време на изпълнение на строително монтажните дейности ще поставим информационна табела за оповестяване приноса на МВУ. - до една седмица след приключване на СМР дейностите ще поставям постоянна обяснителна табела (плакат). - изпълняваме всички други мерки предвидени в Комуникационната стратегия на ПВУ. 6 656.00 0.00
Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, за съставяне на технически паспорт и обследване за енергийна ефективност: Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и за съставяне на технически паспорт и изготвяне на обследване за енергийна ефективност 7 536.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.