Организация и управление на проекта : Цел на дейността е постигане на ефективно управление на проектните дейности. Ще се формира екип за управление на проекта
Ще се разработи и приложи система от правила, процедури и инструментариум за администриране и управление на проекта. Ежемесечно ще се провеждат срещи на проектния екип, на които ще се приемат месечни планове и отчети за извършената работа и ще се обсъждат и решават текущи задачи .
Ще се прилага специално разработена система за вътрешен мониторинг и оценка на напредъка на проектните дейности.
Всички експерти/обучители предоставят ежемесечен отчет и доклад за дейността си, съобразно графика на дейностите ;
• Членовете на проектния екип изготвят ежемесечни отчети и доклади за дейността си и ги представят на ръководителя на проекта.
• Счетоводителят на проекта извършва текущи плащания , изготвя междинни финансови отчети и окончателен финансов отчет и чрез Ръководителя на проекта го представя пред ДО.
• Ръководителят на проекта изготвя месечен доклад за напредъка, междинни технически доклади и заключителен технически доклад за напредъка на проектните дейности и го предоставя на ДО.
|
44 800.00
|
41 292.16
|
Информиране и публичност: Цели на дейността:
• Повишаване информираността на местната общественост и институциите, осигуряване на прозрачност
• Включване в процеса на реализация на проекта на всички заинтересовани страни,
• Популяризиране на резултатите от проекта
1. В рамките на проекта ще се реализират 2 информационни дни : встъпителен и заключителен.
Проектът ще бъде представен пред медиите и обществеността на встъпителен информационен ден с участието на Кмета на общината, екипа, представители на социалните институции, здравеопазването, местните читалища и гражданите. Присъстващите ще бъдат запознати с целите, задачите, дейностите и резултатите от реализацията на проекта.
На Заключителния информационен ден ще бъдат поканени да участват регионални и местни институции и организации, които имат отношение към предоставянето на социални услуги в общността, медии, граждани. Ръководителят на проекта ще представи резултатите от дейностите с мултимедийна презентация. Координаторът ще представи сътрудничеството с институциите, възможностите за трансфер на добри практики и мултиплициране на резултатите от проекта. Кметът на общината ще представи възможностите за социално предприемачество и промяна на политиките на местно ниво в областта на социалните услуги. Ще бъдат оповестени възможностите за по-нататъшно предоставяне на социални услуги на територията на Община Искър. Ще се осъществи свободен прием на граждани.
2. Ще бъдат изработени и монтирани 5 информационни табели с размери 1,8 / 0,6 м. с името на проекта при спазени изисквания за визуална идентификация. Те ще бъдат монтирани в сградите, на общинската администрация, кметствата от Общината и Домашен социален патронаж.
3. Ще бъде издадена брошура, формат А4 пълно цветен печат, 1000 бр. за по-широко информиране на обществеността, в частност потенциални изпълнители и потребителите, за услугите и параметрите на предоставянето им. Брошурата ще бъде разпространена чрез Център за услуги и информация в общинската администрация, кметствата, читалищата, лечебните заведения и Дирекция „Социално подпомагане” Тя ще бъде предложена на местните медии за представяне на проекта и социалните услуги. Ще бъде раздадена на всички кандидат- ползватели на услугата.
4. Банер – 1 бр. с името на проекта при спазени изисквания за визуална идентификация, който ще бъде използван при въвеждащото и надграждащите обучения, информационните дни и пресконференции. |
3 300.00
|
3 300.00
|
Укрепване на Звено за услуги в домашна среда - почасово предоставяне на интегрирани почасови социални и здравни услуги: Предвижда се разширяване на териториалния обхват и подобряване качеството на предлаганите социални услуги в домашна среда.Разработване и прилагане на методология и инструментариум за оценка на потребностите, организация и управление на качеството на услугите. Разработване и прилагане на процедури за адекватен избор на потребители и изпълнители.
1.Разработване и прилагане на методология и инструментариум за оценка на потребностите и подбор на потребители на комплексни социални и здравни услуги.
Избран изпълнител ще разработи методология и инструментариум и ще извърши оценка на потребностите от социални и здравни услуги на кандидат - потребителите.
Комисия по подбора на потребители , назначена със Заповед на кмета на общината, ще изработи критериите за подбор и ще подбере лицата, които ще ползват услуги в рамките на проекта, като се съобрази с:
• действащата нормативна уредба, стандарти, правила и критерии за избор на потребители;
• изготвената оценка на потребностите ;
• особеностите на целевата група;
• териториалния обхват на проекта.
2. Подбор и наемане на персонал на Звено за услуги в домашна среда за предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги - не по-малко от 40 лични асистенти, 1 сътрудник социални дейности, и 1 медицинска сестра.
Комисия по подбора, назначена със Заповед на кмета на общината, ще изработи критериите за подбор и ще подбере лицата, които ще предоставят услуги в рамките на проекта . Комисията при определяне на Критериите за подбор на изпълнители ще се съобрази с:
• действащата нормативна уредба, стандарти, правила и критерии;
• особеностите на целевата група;
• териториалния обхват на проекта.
При подбора на изпълнители предимство ще имат безработни лица, активно търсещи работа, в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст.
Процедурата за подбор на изпълнители включва:
•Обявяване на работните места в Д „Бюро по труда”.
•Поддържане на регистър за постъпилите заявления на кандидатите.
•Оценка по документи за професионална пригодност, образование и квалификация и провеждане на събеседване с кандидате .
•Сключване на трудови договори.
3. Разработване и прилагане на методология и инструментариум за организация и управление на качеството на услугите. Екипа за управление ще разработи методология и инструментариум за вътрешен мониторинг и управление на качеството на предоставяните интегрирани социални и здравни услуги.
Дейностите ще се извършват при спазване на утвърдената методика на АСП и стандарти за предоставяне на услугата "личен асистента" в домашна среда и в съответствие с индивидуалните потребности на ползвателите на услуги.
• Услугите ще се предоставят след сключване на договор между доставчика на услугата и потребителя за срок от 18 месеца и въз основа на индивидуален план за всеки един потребител.
• Ще бъдат изработени индивидуални графици за предоставяне на почасови интегрирани социални и здравни услуги на всеки потребител.
• Обема на дейностите и графика на предоставянето на услугите се определят от потребностите на конкретния потребител.
• Обемът и качеството на предоставяните услуги ще бъдат обект на вътрешен мониторинг, който ще се извършва от екипа за управление на проекта.
• Изпълнителите на услугите ще водят дневник на потребителите и ще изготвят месечен доклад за своята работа. |
441 679.82
|
415 381.58
|
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Дейността се изпълнява с цел подобряване качеството на работа на изпълнителите чрез придобиване на знания и умения за предоставяне на качествени социални и здравни услуги в домашна среда
Обучението ще се проведе в 2 групи по 30 учебни часа в рамките на 5 дни по предварително разработена програма. Програмата за обучение, ще бъде съобразена с изискванията на утвърдените методики и стандарти за предоставяне на услуги в домашна среда. Дейността ще бъде възложена на организация-изпълнител и ще се проведе по изготвен график.
Обучението ще се проведе по основни модули, както следва:
• общи познания за домашните грижи – 4 часа;
• основни задължения на изпълнителите на социални услуги в домашна среда- 4 часа;
• специфика на грижите за стари хора , лица с увреждания, и терминално болни лица -4 часа;
• методика за предоставяне на услугата - 4 часа;
• етични стандарти в работата на личния асистент и домашния помощник – 2 часа;
• здравословни и безопасни условия на труд, включително въведение в процедурите за оказване на услуги с физически контакт – 4 часа;
• процедури за осигуряване на качество на услугата и мониторинг.Работа с документи -4 часа
• екологични аспекти при грижите в домашна среда и утвърждаване на норми за здравословен начин на живот – 4 часа. |
1 000.00
|
1 000.00
|
Психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Предвижда се дейността да бъде възложена на Изпълнител. Изборът на изпълнител ще се извърши по реда на Закона за обществените поръчки. В техническото задание ще бъдат заявени изисквания към Програмата за психологическа подкрепа, консултиране и супервизия , както и изисквания към консултантите за образователна степен : магистър по психология или социална педагогика ; квалификация, съответстваща на тематиката на проведените консултации и/или професионален опит не по-малко от 6 години.
Ще се провежда ежемесечни сесии за психологическа подкрепа, консултации и супервизия по качеството на предлаганите услуги с всички изпълнители в 4 групи по 4 часа месечно.
Оказване на коригиращо въздействие при необходимост, върху изпълнението на услугата с цел подобряване качеството й.
Ще се разработи месечен график и програма за психологическа подкрепа, консултации и супервизия .
Ще се води присъствена форма на участниците.
Резултатите от проведените сесии ще се описват в месечен доклад от експертите .
|
6 192.00
|
6 192.00
|
Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите според индивидуалните им потребности: Възможностите за интеграция на потребителите на социални услуги е силно ограничена , а самите те са с понижено самочувствие и дистанцирани от обществения живот. В рамките на дейността ще се прилагат индивидуални консултации за преодоляване на социалната изолация и интеграция на потребителите в живота на местната общност. Чрез посещения в дома на потребителите ще се провеждат психологически консултации за мотивация, емоционална подкрепа и подпомагане процеса на общуване със семейството и близкото обкръжение. Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите ще се извършва в индивидуални сесии, в отговор на конкретните им потребности . В рамките на проекта ще бъдат предоставени по график общо 140 часа консултации за мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите.Резултатите от проведените консултации ще бъдат документирани във формуляри за проведени индивидуални консултации. Необходимостта от подобен вид подкрепа ще бъде обект на предварителната социална оценка на потребностите, а нейната продължителност ще бъде разписана в индивидуалния план за предоставяне на услугата. |
3 010.00
|
3 010.10
|