Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 054 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е за рехабилитация на крайбрежна алея и зелените площи в улица "П.К.Яворов", с о.т. №424, 425, 430, 431, 432, 433, 435, 509, 510, 513, 514, 517, 518, 519, 520, 522, 523, 528 и 529 в ПИ 57491.502.552 и 57491.502.504.
Проектът предвижда цялостна рехабилитация на пространството - подмяна на компрометирана настилка и стари осветителни тела, подравняване на терена и презатревяване, обособяване на места за разходка и пасивен отдих с обща площ на интервенция- 4 260 кв. м. 
Основна цел на проекта е да се повиши привлекателността на рибарския район, като място за живеене, чрез инвестиции за подобряване средата на живот в посока развитие на туризма и свързаната с това инфраструктура.
С оглед силно амортизираното състояние на част от крайбрежна алея "Яворов" нуждата от цялостна рехабилитация и превръщането й в място за разходка и отдих е ясно обоснована. Посредством безвъзмездната финансова помощ, чрез която ще се реализира конкретното проектно предложение също ще се  спомогне и за подобряване на цялостния облик на града и неговата привлекателност, което е от изключителна важност, с оглед на това, че туризмът е структуроопределящ отрасъл за икономиката на града.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предварителна дейност: Изготвяне на на инвестиционен проект за “Рехабилитация на крайбрежна алея и зелените площи в улица "П.К.Яворов", с о.т. №424, 425, 430, 431, 432, 433, 435, 509, 510, 513, 514, 517, 518, 519, 520, 522, 523, 528 и 529 в ПИ 57491.502.552 и 57491.502.504”: Дейността е вече изпълнена и включва изготвяне на Работен проект за "Рехабилитация на крайбрежна алея и зелените площи в улица "П.К.Яворов", с о.т. №424, 425, 430, 431, 432, 433, 435, 509, 510, 513, 514, 517, 518, 519, 520, 522, 523, 528 и 529 в ПИ 57491.502.552 и 57491.502.504“ в съответствие с Офертата на ИЗПЪЛНИТЕЛ и съгласно Процедура за подбор на проектни предложения: BG14MFOP001-4.080, „Мярка 4 „Инвестиции в качеството на живот и привлекателността на рибарския район“ от СВОМР на МИРГ Поморие, финансирана чрез Програма за морско дело и рибарство2014-2020 г., както и Наредба №4 от 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и специфичните изисквания на проекта. Изработката е предадена във Фаза „Работен проект”, съдържащ всички проектни части, съобразно предвижданията на нормативната уредба, както и количествени сметки. Общата стойност на дейността кореспондира със стойност на Раздел IV. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, б. ред 5.1 Разходи за изготвяне на технически проект. Разходът е за вече извършена дейност и e в размер на 12 500.00 лв. без ДДС. 12 500.00 12 500.00
Извършване на строително-монтажни работи за обект: “Рехабилитация на крайбрежна алея и зелените площи в улица "П.К.Яворов", с о.т. №424, 425, 430, 431, 432, 433, 435, 509, 510, 513, 514, 517, 518, 519, 520, 522, 523, 528 и 529 в ПИ 57491.502.552 и 57491.502.504“: Предвижда се извършване на строително-монтажни работи за рехабилитация на крайбрежна алея и зелените площи в улица "П.К.Яворов", с о.т. №424, 425, 430, 431, 432, 433, 435, 509, 510, 513, 514, 517, 518, 519, 520, 522, 523, 528 и 529 в ПИ 57491.502.552 и 57491.502.504. Дейността предвижда цялостна рехабилитация на пространството- подмяна на компрометирана настилка и стари осветителни тела, подравняване на терена и презатревяване, обособяване на места за разходка и пасивен отдих. Площ на интервенция- 4 260 кв. м. Компрометираната настилка от пясъчни плочи ще се залее с бетонова настилка като се оформи частично с гладък щампован бетон и се оформи централна ивица с щампа на павирана настилка. Централната „алея“ в алеята ще създаде динамика в общия изглед на алеята. Върху тази ивица ще се поставят и места за сядане и ще се извърши озеленяване. Предвижда се премахване на съществуващото осветление и замяната му с нови осветителни тела които ще се разположат в оста на алеята. Самите тела ще са двустранни и ще осветяват цялата ширина на алеята. Целият участък от алеята е разделен на четири сектора, които позволяват поетапно изпълнение. В сектор I се предвижда изграждането на две преки пътеки които свързват тротоара от страна на улицата с алеята, като минават през тревната площ. Пътеките трябва да бъдат изградени без бордюри от двете страни за по пейзажен изглед. Към тревата ще се поставят защитни лайсни които не позволяват прорастването на трева към бетона. В сектор II се предвижда изграждането на площадка от бетон, на която ще се поставят и в момента съществуващите скулптури. Мястото се оформя и подходящо за събиране на малки групи хора. Обществени прояви на брега на морето и др. такива. Площадките се изграждат съобразно съществуващата растителност, като тя се запазва и се вгражда в площадката. Оформят се и места за сядане. В сектор III не се предвижда заливане на нова настилка тъй като има вече поставена такава. Предвижда се поставянето на лампите в сектор III да стане върху борда от към тревната площ за да не се наруши целостта на вече готовото бетоново покритие. Осветителните тела в този сектор са едностранни. В сектор IV се подновява настилката чрез заливане на бетон и щамповането му. Поставят се места за сядане и озеленяване. В I,II,III и IV сектор се предвижда да се поставят бетонни пейки от полиран бетон с мозайка оцветени в цвят бяло. Пейките са подходящи за агресивната среда зимата като не могат да бъдат деформирани или компрометирани от влагата и морската вода и пръски. Тревната площ в четирите сектора се предвижда да бъде възстановена с добавяне на тревни насаждения. Предвижда се храстовата растителност (самоизраслата) да се премахне и да се възстанови на нейно място тревата. Дърветата трябва да бъдат оформени подновени където се налага, но да се запазят на съществуващите места. По страничните бордове по цялата дължина на крайбрежната алея трябва да бъдат възстановени местата с компрометирани плочки. Оттичането на водата ще става към съществуващи барбакани в подпорната стена от към морето, като за целта съществуващите ще трябва да бъдат разширени заради заливането на настилката и променливата и дебелина. В графика за изпълнение на дейността е предвидено време за подготовка на обществена поръчка за възлагането на СМР и сключване на договор с изпълнител. Общата стойност на дейността кореспондира със стойността на Раздел I. РАЗХОДИ ЗА СМР, б. ред 1.1 Разходи за "Разходи за рехабилитация на крайбрежна алея и зелените площи в улица "П.К.Яворов", с о.т. №424, 425, 430, 431, 432, 433, 435, 509, 510, 513, 514, 517, 518, 519, 520, 522, 523, 528 и 529 в ПИ 57491.502.552 и 57491.502.504" и е в размер на 372 972.20 лв. без ДДС. 372 972.20 372 670.64
Упражняване на авторски надзор: В рамките на дейността ще се извършат услуги, свързани с упражняване на авторски надзор по време на строителството за "Рехабилитация на крайбрежна алея и зелените площи в улица "П.К.Яворов", с о.т. №424, 425, 430, 431, 432, 433, 435, 509, 510, 513, 514, 517, 518, 519, 520, 522, 523, 528 и 529 в ПИ 57491.502.552 и 57491.502.504". Целта на дейността е осигуряване на ефективен и качествен авторски надзор, съгласно изискванията на чл. 162. от ЗУТ, с оглед успешното изпълнение на строително-монтажните работи на обекта на интервенция. Упражняването на авторски надзор на проекта гарантира точното изпълнение на проекта, съблюдаване на устройствените, технологични, стилистични и строителни правила и норми, както и подготовка на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Авторският надзор е задължителна част от процеса на реализация на проекта. Авторският надзор представлява проследяване на целия процес на реализация, на качеството на изпълнение, координация между различните професионалисти, изпълнители, доставчици, технически лица и работници, следене за спазване на договорените срокове и бюджети. Изпълнителят на авторски надзор е длъжен да: - Упражнява авторски надзор при строителството на отделните обекти в рамките на инвестиционен проект от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обектите; - Вписва констатации, забележки със Заповеди от упражнявания авторски надзор в Заповедната книга на обектите; - Присъства при съставянето и подписването на задължителните протоколи и актове по време на строителството съобразно Наредба №3/ 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Съдейства при изготвяне и съгласува екзекутивна документация и работни проекти и детайли, в съответствие с чл.175, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; - Съгласува промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор; - Участва в работни срещи и взема участие в приемателни комисии; - Извършва консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на СМР на съответния обект, дава предписания при обстоятелства, които водят до допустими по Закона за устройство на територията изменения на проекта; - Уведомява своевременно Възложителя за всякакви промени в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; - Планува и осигурява ежеседмично присъствие на своите специалисти до окончателно приключване на строителните работи, като този график се координира със Строителя и Изпълнителя на строителния надзор; - Проследява заедно със Строителя и Строителния надзор за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; - Посещава всички съоръжения и инсталации при всеки дефект или повреда, които ще изискват намесата на Строителя за тяхното отстраняване чрез даване на решение от него; - Съгласува екзекутивната документация изготвена от Строителя за приключването на обекта. Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности и запазване интересите на Община Поморие. Общата стойност на дейността кореспондира със стойността на Раздел IV. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, б. ред 7.1 Разходи за осъществяване на авторски надзор и е в размер на 2 500.00 лв. без ДДС. 2 500.00 2 500.00
Упражняване на Строителен надзор по смисъла на ЗУТ: Дейността е в пряка връзка с изпълнението на строителните работи в рамките на Дейност 2 от проекта. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно изискванията на Закона за обществени поръчки и приложимите нормативни уредби. Дейността включва осъществяване на строителен надзор съгласно ЗУТ и има за цел: - Осъществен строителен надзор, съгласно изискванията на действащото законодателство; - Качествено изпълнение на предвидените СМР; - Засилен контрол върху прилагането на безопасни и здравословни условия на труд. Съгласно Закона за устройство на територията е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Тази дейност се състои в: - Изготвяне на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителните линии; - Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него; - Изготвяне заповедна книга за строежа; - Съставяне на актове и протоколи по Наредба № 3 от 31.07.2003г; - Следене за качеството на вложените материали; - Следене за качеството и количеството на извършените СМР; Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности и запазване интересите на Община Поморие. Общата стойност на дейността кореспондира със стойността на Раздел IV. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, б. ред 7.2 Разходи за осъществяване на строителен надзор и е в размер на 2 500.00 лв. без ДДС. 2 500.00 1 400.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.