Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 728 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на проекта е да се повиши иновационния капацитет и конкурентоспособност на МОБАЙЛ СИСТЕМС чрез внедряване и пазарна реализация на иновативен за световния пазар продукт в една от тематичните области на ИСИС „Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии”. Чрез настоящия проект ще се осъществи реализацията на един иновативен в световен мащаб продукт – „Your Books” - софтуерна платформа за свободен достъп и публикуване на електронни книги, с интегриран мобилен четец. За постигането на целите, проектът включва дейности по:
1/ Придобиване на ново оборудване - сървърна система (1 бр.) за съхранение и поддръжка на огромната база данни на платформата и мобилни устройства (4бр. мобилни телефони и 4 бр. таблети), необходими в процеса на тестване на платформата с пълните й функционалности в реална среда. 
2/ Закупуване на специализирани софтуери (3 бр.), необходими за завършване на пълните функционалности на платформата. 
3/ Ползване на помощни услуги за достъп до специализирани софтуерни библиотеки,  чрез които се опосредства процеса на тестване, идентифицирането и отстраняването на бъгове/грешки.   
Новите инвестиции по проекта изискват разкриването на нов автономен офис в гр. Варна, където ще бъдат осигурени необходимите човешки и технически ресурси за ефективното внедряване на иновативния продукт. 
В резултат на реализираните по проекта дейности, компанията ще има възможност както да подобри иновационния си капацитет, така и да доведе до пазарна реализация на иновативен продукт, което от своя страна ще спомогне за затвърждаване на пазарните позиции на компанията на световно ниво и експлоатиране на нова пазарна ниша.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния продукт (ще бъде извършена чрез закупуването на сървърна система – 1 бр. и мобилни устройства – 8 бр.): Дейността включва закупуване на: - нова сървърна система (1 бр.) за съхранение и поддръжка на огромната база данни на платформата и - мобилни устройства (4бр. мобилни телефони и 4 бр. таблети), необходими в процеса на тестване на платформата с пълните й функционалности в реална среда. Мобилните устройства ще подържат различни версии на операционните системи, за да може да се извършат ефективни тестове, установяване на бъгове/грешки и своевременното им отстраняване. Екипът от програмисти на МОБАЙЛ СИСТЕМС е преминал през няколко етапа на работа докато достигне до настоящето ниво на технологична готовност на продукта, с работно заглавие „Your Books“ – софтуерна платформа за свободен достъп и публикуване на електронни книги, с интегриран мобилен четец: проучване на съществуващите алтернативи и анализ на нуждата от внедряване на подобна платформа във вид на уеб и мобилно приложение в световен мащаб; формулиране на различни концептуални идеи с цел структуриране на финалната визия на продукта; създаване на прототип на продукта. Дейностите, които се изпълняват във връзка с разработването на софтуерната платформа (като уеб и мобилно приложение) са разнообразни и сложни. Това налага тяхното реализиране от високоефективна сървърна система. Спецификата на разработвания продукт изисква огромен ресурс за съхранение на файловете за потребителите (под формата на електронни книги); синхронизиране на достъпа на потребителите до тях; осигуряване на защита на файловете; управление на публикуваните файлове и информация от потребителите; осигуряване на възможност на потребителите да локализират, съхраняват и защитават своята информация. Всичко това налага закупуването на специализирана сървърна система, която да поддържа тези функционалности. За да бъдат направени оптимални тестове на платформата в реална среда, е необходимо закупуването на мобилни устройства с различни версии на операционните системи. Процесът на тестване се извършва на максимален брой различни устройства и операционни системи. Това ще позволи да се предприемат своевременни коригиращи действия с цел внедряването на новата платформа с напълно готови функционалности. Предвидените по проекта инвестиции пораждат нуждата за разкриване на нов самостоятелно обособен офис (нов стопански обект) в Североизточния район на планиране, което ще осигури по-ефективни и оптимални производствени разходи за иновативния продукт. Новоразкритият офис ще бъде разположен в град Варна и ще бъде работно място на висококвалифицирани софтуерни специалисти, ангажирани с подобряването на иновативния продукт. В новия стопански обект ще бъдат разположени мобилните устройства за тестване и сървърна система, като бъдат създадени необходимите условия за нейната поддръжка по електрозахранване, климатизация и свързаност. Новата сървърна система е необходима и за ефективното интегриране и функциониране на предвидените за закупуване специализирани софтуери, необходими за внедряването на иновацията. Чрез обхватните си и стабилни параметри, сървърната система обезпечава безпроблемно работата на програмистите – разработчици на новата софтуерна платформа. Стъпки на изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител (от 1-ви до 5-ти месец) съгласно ПМС № 118/2014 2.Сключване на договор за доставка (6-ти месец) 3.Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (от 7-ми месец до 8-ми месец) 4.Внедряване, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален протокол (от 9-ти до 11-ти месец) 484 022.10 476 746.00
Придобиване на специализирани софтуери, необходими за внедряването на иновативния продукт (ще бъде извършена чрез закупуването на специализирани софтуери - 3 бр.): Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на 3 бр. специализирани софтуери (ДНА), необходим за внедряването на иновативния продукт. По своята същност иновацията представлява уеб базирана платформа и мобилно приложение за достъп до е-книги с вграден електронен четец, който се базира на собствена софтуерна библиотека за визуализация и управление на EPub и PDF файлови формати. За да бъде възможно най-ефективна Платформата за свободен достъп, публикуване и четене на електронни книги трябва да е разработена в съответствие с определени стандарти, да поддържа определени файлови формати и да притежава специфични функционалности. Към момента екипът от програмисти на МОБАЙЛ СИСТЕМС е разработил прототип на иновативния продукт, притежаващ базов интерфейс, но за да бъдат развити пълните му функционалности, те се нуждаят от специализирани софтуери. Функционалностите, модулите и последователността на тяхното въвеждане в действие са определящи при избора на софтуерен продукт за разработване на иновативната платформа „Your Books”. На базата на извършено проучване и анализ на функционалностите на иновативната платформа, екипът на МОБАЙЛ СИСТЕМС установява необходимостта от определени специализирани софтуери за нейното окончателно завършване. Поради спецификата на иновативната платформа, включваща уеб и мобилно приложение, предвидените за закупуване специализирани софтуери са: 1/ Специализиран софтуер за уеб модул, необходим за интеграция и поддръжка на функциите „log in“ (вход) и конзола за качване на книги и произведения в ePub и PDF формат. 2/ Специализиран софтуер за интеграция и поддръжка на функциите на мобилното приложение за Android. 3/ Специализиран софтуер за интеграция и поддръжка на файл браузър в електронния четец за Android. Новозакупените софтуери ще съответстват на спецификата и предназначението на функционалностите на иновативния продукт и ще доведат до неговото успешно реализиране на световния пазар. Използването на тези специализирани софтуери е непосредствено свързано с осигуряването на ефективна сървърна система и мобилни устройства, като тези нови инвестиции пораждат нуждата от разкриването на нов стопански обект (в гр. Варна). Чрез новозакупените активи, разположени в новия стопански обект, ще се осигури оптимална работа на ангажираните специалисти по завършването и подобряването на иновативния продукт. След придобиването на специализираните софтуери, компанията ще извърши интегриране на прототипа и завършване на готовия продукт, готов за внедряване на пазара за продажба. Стъпки на изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител (от 1-ви до 5-ти месец) съгласно ПМС № 118/2014 2.Сключване на договор за доставка (6-ти месец) 3.Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (от 7-ми месец до 8-ми месец) 4.Внедряване, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален протокол (от 9-ти месец до 13-ти месец) 480 000.00 480 000.00
Помощни услуги в подкрепа на иновациите чрез осигуряване на достъп до библиотеки, необходими за подобряването на внедрявания по проекта продукт: В дейностите по програмиране, библиотеката е колекция от подпрограми, които се използват за разработка на софтуер. Библиотеките съдържат код и данни, които предоставят услуги на независими програми. Към момента Мобайл Системс разполага с разработен прототип, както и с интерфейс, но за да се завършат напълно функционалностите на приложението, следва да се осигури достъп до специализирани библиотеки, чрез които да се създадат условия на екипа програмисти да осъществят процеса на тестване, идентифицирането и отстраняването на бъгове/грешки. В рамките на дейността е предвидено да се ползват външни услуги за достъп до следните специализирани софтуерни библиотеки: 1/ Библиотека за управление на бъговете по време на тестването. Тази библиотека ще се използва от софтуерните разработчици за проследяване, организиране и приоритизиране на бъгове, функционалности и подобрения в разработвания продукт. Това позволява улеснена информираност и улеснено взаимодействие между програмистите, благодарение на модулите в библиотеката за проследяване и мониторинг на разработваните функционалности, подобрения, проследяване и отстраняване на бъгове, поддържане на техническа документация. 2/ Библиотека за интерактивнo отстраняване на грешки – осигурява контрол на потока, интеграционно тестване, лог файлове, наблюдение (приложения, система), профилиране, статистически контрол на процеса и специални дизайн тактики за подобряване на откриването на бъговете. Библиотеката дава възможност на програмиста да следи изпълнението на дадена програма, да я спре, да я рестартира, да заложи точки на прекъсване на програмата (breakpoints), както и да променя стойностите в паметта. По този начин чрез използването на такъв тип библиотека, ще могат да се идентифицират не само действителните грешки, но и евентуалните такива. 3/ Библиотека за профилинг – тази библиотека е необходима за събиране и анализиране на генерираната информация докато тече процеса по доработка и подобряване на функционалностите на новото приложение. Профилинг библиотеката представя тази информация под формата на списъци, графики и други подобни визуални подходи. По този начин се разбира и анализира какво е нужно на програмиста, за да подобри своя код в посока на оптимизация на поведението на приложението. Профилинг библиотеката включва: богат избор от различна информация по поведението на приложението, нужна за диагностицирането на различни проблеми като например сфери на високо потребление на ресурсите; сортиране, филтриране и визуализирана хронология на идентифицираните проблемни моменти; опция за отдалечен анализ. 4/ Библиотека за автоматизирано разработване на тестови ситуации от страна на QA екипа, които веднъж създадени, могат да се употребяват много пъти при различна среда. Тестерите ще могат да създават и поддържат тестови ситуации за приложението, което е в процес на разработка и да ги предават чрез сорс контрол на програмистите, осигурявайки напълно тествани продукти. Това улеснява взаимодействието между тестерите (QA екипа) и програмистите. Достъпът до такъв тип специализирани софтуерни библиотеки е изключително полезно при разработването и завършването на даден продукт, тъй като високото им ниво на автоматизация значително ускорява времето до пазарната реализация на новия продукт, като същевременно подобрява качеството и стабилността на функционалностите му. Стъпки на изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 9-ти до 11-ти месец) съгласно ПМС № 118/20.05.2014 г. 2. Сключване на договор за услуга (12-ти месец). 3. Получаване на услугата и подписване на приемо-предавателен протокол (от 13-ти месец до 18-ти месец). 434 000.00 434 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.