Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 351 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение подобрява качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване  на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване чрез социални и здравни услуги. Проектът има за цел предоставянето на услуга "Личен асистент" в домашна среда и предоставянето на нови комплексни услуги на целевата група в и извън домашна среда в създадения Център.  Заложените дейности доразвиват представената до момента услуга,  чрез интегрирани услуги в Център за предоставяне на комплексни услуги, което се постига с  включването на социален работник, медицинска сестра, психолог и рехабилитатор.
За реализация на поставената обща цел планираните дейности са:
1. Организация и управление на проекта.
2. Дейности по информираност и публичност.
3. Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на лицата въз основа на индивидуална социална оценка чрез създаване на център за почасово представяне на услуги за социално включване в общността и в семейна среда.
4. Обучение на персонала за предоставяне на услугите.
5. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала.
6. Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите. 
Предоставянето на  услуги, свързани с извършване на рехабилитация, психологическа подкрепа, медицинска помощ и ползване на социалната услуга "Личен асистент" ще  доведе до повишаване на качеството на живот на уязвимите групи,  превенция на социалното изключване,  ще подкрепи както лицата, ангажирани с тази дейност, така и самите зависими членове на семейството и ще даде възможност за по-активното им участие в социално-икономическия живот на общността.  С реализацията на проекта ще се предотврати настаняването в специализирани институции  на хора над 65 години в невъзможност за самообслужване и ще предостави възможности за връщането на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания в реалния пазар на труда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта - Район"Одесос": Цел: Създаване на ефективна организация за предоставяне на качествени комплексни услуги и защита интересите на потребителя. За постигане на поставената цел ще се създаде екип за управление , който включва: Ръководител - 1 брой, счетоводител - 1 брой, юрист - 1 брой и сътрудник - 2 броя. Сътрудниците ще участват в дейностите по подготовка за/ и прием на документи на кандидатите за Личен асистент и кандидатите за Потребител; разработване на Индивидуалните планове на потребителите; участие в Комисия за оценка и подбор на кандидатите за Личен асистент и кандидатите за Потребител; участие в Комисия по жалби и сигнали; разработване на индивидуални графици на асистентите; проверки по домовете за ефективност на предоставяната услуга; изготвяне на отчетни месечни документи; консултиране по предлаганата услуга, подпомагане на дейността на сформирания център, публикуване на информация за изпълнението на проекта на сайта на района www.odesos.bg . Сътрудниците и членовете на екипа за управление могат да полагат труд не повече от 80 часа месечно през работно време. Заплащането на сътрудниците ще бъде на база реално свършена и отчетена работа. За реализацията на общата цел на проекта ще бъдат отговорни , както екипа за управление на проекта така и наетите специалисти в Център за предоставяне на комплексни услуги. Етап 1- Сформиране на екип за управление на проекта. Етап 2- Сформиране на Комисия за оценка и подбор и Комисия за разглеждане на жалби и сигнали. Етап 3 - Оценка и класиране на кандидатите за потребители на услугата "Личен асистент" и на кандидатите за лични асистенти. Дейността по оценка и класиране ще се реализира на 2 етапа. Първи етап- през месец първи и втори от стартиране на проекта и втори- през месец март 2016г с приключване на проект "Нови алтернативи". Етап 4 - Контрол за качествено предоставяне на услугите през целия период на проекта. Екипа за управление на проекта възлага изготвянето на социални оценки и извършва подбор на кандидатите за потребители на услугата и кандидати за лични асистенти. Осъществява подбор на специалистите в центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Социален работник-1 брой, психолог - 1 брой, медицинска сестра - 1 брой и рехабилитатор - 1 брой. Назначените специалисти на 6 часов работен ден изпълняват заложените дейности по проекта, като предоставят социални и здравни услуги на възрастните и хората с увреждания съобразно техните индивидуални потребности. Екипът създава организация по Кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за ползване на услугата «Личен асистент» и кандидатите за личен асистент . Подаването на заявления от потребители и лични асистенти ще бъде в два етапа. Първият етап на кандидатстване е през първия месец на проекта. Вторият етап на кандидатстване е през месец март 2016 година, когато личните асистенти по проект "Нови алтернативи" ще бъдат прехвърлени към настоящия проект. Екипът по проекта извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от личните асистенти чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен месечен график. Проверките се извършват в дома на потребителя на социалната услуга, като резултатите се вписват в Дневника на потребителя. Екипът по проекта отговаря за информираността и публичността на проектното предложение. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта за защита на личните данни се създават и се съхраняват в посочените от българското и общото законодателство, начини и срокове. Актуализират се и се съхраняват подредени и заключени в определени за целта шкафове, визуализирани с името на Проекта и знамето на ЕС и на ЕСФ. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите по проекта носят всички участници в екипа. 48 620.00 35 505.72
Дейности по информираност и публичност.: Целта на дейността е да се запознаят всички заинтересовани страни - потребители на услугата, обществеността и организации, работещи в сферата на социалните услуги с целите заложени в проектното приложение, както и сроковете за изпълнението им. Да се запознаят всички заинтересовани страни с резултатите от извършените дейности по проекта. Първоначалната информационна кампания ще включва: представяне на оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 по процедура "Независим живот, заложените в нея цели и очакваните резултати; целите и заложените дейности в проектното предложение; предоставяните комплексни услуги; дейността на Центъра за предоставяне на комплексни услуги; условията и сроковете за набиране на потребители и лични асистенти. Заключителен етап на информационната кампания е свързан с отчитането на резултатите по извършените дейности по проекта и ще обхваща и края на проекта с оглед популяризиране на резултатите от проекта, при приключването на услугите в края на проекта. Освен използване възможностите за разпространение на информацията по линия на електронните медии, предвиждаме провеждането на среща в Центъра за предоставяне на комплексни услуги с участници в проекта, с не правителствени организации, предоставящи социални услуги, граждани и представители на медии на територията на община Варна. В рамките на настоящата дейност ще се изработят информационни материали относно дейностите по проекта и предоставяните комплексните услуги по настоящият проект. За достигане до максимално широка аудитория за популяризиране на проекта в сайта на община Варна и на района, в местни електронни издания, ежедневник и радио ще се предостави информация за дейностите по проекта. Всички информационни материали задължително ще включват наименованието на оперативната програма, процедурата на кандидатстване, логото на ЕСФ и размера на безвъзмездната финансова помощ. Публична разгласа на дейностите по проекта ще се осъществява с използването на електронните издания, сайтовете на община Варна и на районното кметство, радио Варна и местен ежедневник. Информираността на обществеността и популяризирането на проектното предложение ще се осъществява и чрез интервюта на Ръководителите на проекти в местни електронни медии. Ще се изработят материали за популяризиране на дейностите, заложени в проектното предложение относно комплексните социални и здравни услуги. Дейностите по информираност и публичност ще бъдат съобразени с условията и изискванията описани в единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Изпълнителите на дейността са екипа за управление на проекта и специалистите, наети в Центъра за предоставяне на комплексни услуги . 2 000.00 0.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на лицата чрез създаване на център за почасово представяне на услуги за социално включване в общността и в семейна среда.: Целта на дейността е предоставяне на качествени комплексни услуги. Социалната услуга "Личен асистент" ще се предоставя в домашна среда за 47 потребители, а почасови социални услуги ще се предоставят в Центъра за комплексни услуги на 200 човека от общността, от 3 месец на стартиране на проекта. Предоставянето на услугата „Личен асистент” стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Услугата ще се предоставя съгласно Методически указания разработени от Екипа. Ще се извърши оценка на индивидуалните потребности на кандидатите от външна организация, избрана след публично обявена покана. Социалните оценки са предвидени да се извършат през 2 месец от стартирането на проекта и през месец март 2016 г. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от представител на екипа за управление и личния асистент, с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Планът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания. Екипът за управление на проекта ще изготви оценка на потенциалните рискове за потребителя и личния асистент при предоставянето на услугата. Личните асистенти ще бъдат обучени за предоставяне на услугата, както и в безопасни техники на работа при дейности, изискващи физически контакт с потребителя. За регистрация на дейностите, свързани с ползването на услугата “Личен асистент” за всеки потребител ще се води Дневник на потребителя. Дневникът на потребителя се съхранява на сигурно място в дома на потребителя, което е посочено от него или негов законен представител, близки или роднини, като в него личният асистент регистрира посещението и описва дейностите, които е извършил. Всички дейности по предоставяне на социалните услуги от личния асистент се извършват при спазване на задълженията и отговорностите, разписани в длъжностната му характеристика и в индивидуалния план на потребителя. Спазването на всички ангажименти и дейности, договорени и възложени на личния асистент, подлежат на вътрешен контрол от страна на екипа. Екипът за управление осигурява непрекъснатост на социалната услуга, която е договорена с потребителя. Реализирането на дейността по проверка на качеството на услугата се извършва, чрез посещение в дома на потребителя. В процеса на проверката се изследва мнението и нивото на удовлетвореност на потребителя от получаваната услуга. В Центъра за предоставяне на комплексни услуги ще работят социален работник, медицинска сестра, психолог и рехабилитатор на намалено от 6 часа дневно работно време. Основните задължения на психолога са: изработването на социалния и психологически статус на потребителите, индивидуални консултации, помощ при кризисни ситуации, разработване на тестове и водене на беседи и други. Основни задължения на социалния работник са: организира ежедневните задачи и бит, общуването, организиране на свободното време и социалните контакти на целевата група, оказва подкрепа на потребителите и техните семейства. Подпомага дейността на личния асистент, като го консултира и му съдейства при необходимост за извършването на административни услуги. Основни задължения на рехабилитатора са: тества възможностите на потребителите за самообслужване и двигателните умения; раздвижване и активни упражнения, общо укрепваща гимнастика, масажи; обучение в самостоятелно ходене; обучение на близките на потребителите за раздвижване и двигателни умения и други. Основните задължения на медицинския работник са свързани с грижа за здравето на потребителя: контрол за редовно приемане на лекарства, при нужда осигуряване на лекар; медицински грижи като смяна на превръзки, биене на инжекции, мерене на кръвно налягане и други. Предоставяните комплексни услуги целят промяна личностната нагласа на всеки потребител. 445 175.00 389 749.20
Обучение на персонала за предоставяне на услугите.: Целта на заложената дейност е лицата, кандидати за лични асистенти да получат задължителния минимум знания, които ще са им потребни при реализация на услугата за предоставяне на качествени комплексни услуги. Лица, които не са преминали въвеждащо обучение по други процедури, финансирани по ОП РЧР и/или други програми и проекти, независимо от източника на финансиране, ще бъдат включени във въвеждащо такова с цел да придобият минимум знания, необходими при реализация на услугата за предоставяне на качествени комплексни услуги. . Кандидатите за лични асистенти ще бъдат запознати с правата и задълженията на личния асистент; с длъжностната характеристика и правилника за вътрешния ред; с потребностите и правата на потребителите на социални услуги; принципите при предоставяне на социални услуги; с особеностите при полагането на грижи за възрастни хора; със здравословните и безопасни условия на труд, справянето в кризисни ситуации и други. Лица, преминали въвеждащо обучение ще бъдат включени в поддържащо обучение, чрез което да се надграждат придобитите знания. Личните асистенти трябва да бъдат запознати и с действащата нормативна уредба в областта на социалното подпомагане в страната, конвенция на ООН за хората с увреждания, методики и други. Екипът за управление на проекта изготвя списък на лицата, които следва да бъдат включени в горепосочените видове обучения, като списъците се предоставят на обучаващата организацията. С публично обявление в сайта на община Варна и районната администрация ще бъдат поканени организации правоспособни да извършват обученията. За 15 броя лични асистенти ще стартира въвеждащо обучение на 1 етап през втория месец на проекта. Предвидени са средства за въвеждащо обучение по време на проекта за още 15 лица, които могат да бъдат наети в следствие на починали или отказали се потребители и реализирани икономии в бюджета на проекта Обученията ще се провеждат като еднодневен курс за всяко лице, организиран в групов формат. Обученията ще се извършва в рамките на 8 часа на ден. Програмата за обучение се утвърждава от Ръководителя на проекта. На всеки обучен личен асистент се издава удостоверение. Въвеждащото обучение е съгласно Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността "Личен асистент", утвърдена от АСП с цел формиране на професионални компетентности като им се предложат по-общи теоретични познания за социалните услуги в общността и за методите на тяхното приложение в пряката работа с лица в неравностойно социално положение. Лицата, одобрени и обучени за лични асистенти, могат да бъдат назначени за преки доставчици на социалната услуга. Примерна тематика: 1. Социални услуги в общността - общи познания за грижи в домашна среда; 2. Професионалната роля и основни задължения на личния асистент. Насоки във връзка с изготвянето на индивидуалния план на потребителя на социални услуги. Работа в групи - Водене на Дневник на потребителя; 3. Потребности и права на потребителите на социални услуги; 4. Оценка на риска. Първа помощ и справяне с кризисна ситуация. Подкрепа за здравословна и безопасна среда в дома на потребителя; 5. Работа в малки групи. 300.00 0.00
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала.: Психологическата подкрепа, консултиране и супервизия е насочена към личните асистенти и специалистите в Център за предоставяне на комплексни услуги , която се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Целта на консултирането, супервизията и психологическата подкрепа е изграждането на модел на обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите в Центъра за предоставяне на комплексни услуги и личните асистенти, като им помага да бъдат мотивирани и отдадени на работата, което ще осигури добро качество на предлаганите комплексни услуги. Консултирането, супервизията и психологическата подкрепа може да бъде екипна, групова и индивидуална. Екипното консултиране, супервизия и психологическата подкрепа ще улеснява и подпомага развитието и отношенията на работното място, и цели да създаде условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на проблеми възникнали в хода на работа, снемане на напрежението в трудни работни ситуации; създаване на пространство за изява и преработка на чувства; гарантиране и подобряване на качеството на работа; профилактика на взаимоотношенията в екипа; ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на удовлетвореност. Тя помага на персонала да бъде мотивиран и отдаден, което ще осигури добро качество на грижите. Консултирането, супервизията и психологическата подкрепа ще подпомогне координацията и систематизирането в начина на работа; ще даде възможност за обмен на информация и опит, ще развива умения за вземане на екипни решения. Груповото консултиране, супервизия и психологическата подкрепа ще послужи за подкрепа, обмен на познания, гледни точки и професионален опит. Индивидуалното консултиране, супервизия и психологическата подкрепа цели да даде възможност на Личните асистенти и специалистите в Център за предоставяне на комплексни услуги да прегледат своята работа; да изяснят ролите и очакванията си във връзка с задълженията си. Тя е насочена към конкретно лице и е конфиденциална, като ще се осигурява при необходимост по заявка на специалиста или по преценка на доставчика на комплексни социални и здравни услуги. В сесиите за психологическата подкрепа , консултиране и супервизия ще се поставят и обсъждат теми, проблеми и въпроси , които се отнасят и служат за: - Практика на работата по случаите - справяне с индивидуални затруднения, проблемни ситуации; вземане на решения и планиране; колебания, несигурност и нужда от сверяване с експерт на собствените оценки и мнения; недостиг на знания и умения и нужда от насочване; справяне с преживявания във връзка с работата и в частност - във взаимоотношенията с потребителите и техните близки, и други. - Проследяване и стимулиране на напредъка и професионалното развитие - ще се осъждат развитието на уменията, чувството за напредък, автономия и самостоятелност в работата; професионалната зрялост, интегрирането на опита, качеството на работа, мотивацията, личното израстване (например самопознанието, увереността, самоконтрола), както и въпроси за нуждите от допълнителна информация. 1 000.00 0.00
Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите.: Психологическата подкрепа се осъществява на базата на оценка на потребностите и индивидуалния план за грижа на потребителя, които са разработени и се актуализират от екипа по проекта. Психологът е част от екипа на Център за предоставяне на комплексни услуги. Мотивационната и психологическа подкрепа цели подобряване на психическото състояние и стимулиране пълноценното развитие и изява на потребителя и е насочена към развитие на уменията за общуване, създаване на социални контакти и социално включване. Възрастните хора и хората с увреждания изпитват не само физически, но и психически дискомфорт във връзка с принудителното им оттегляне от социалния живот. Чувстват се изолирани, имат понижена самооценка и самочувствие. Остаряването и уврежданията засягат дълбоко личността и са свързани основно с мрачни настроения и прогнози. Хората преживяват трудно ограниченията и проявяват автоагресия и/или агресия спрямо близките си /често маскирана под формата на капризи, отказ от лечение, лошо настроение, отказ от занимание с ежедневни дейности в бита и други/. Работата на социалните работници е свързана основно с преодоляване на чувството за безполезност в потребителите и семейното обкръжение. Свързана е с въвличане на потребителите, съгласно техните възможности, в ежедневни дейности за самообслужване. Преодоляване на отчуждението и социализиране. Провеждане /по преценка/ на съвместни и групови занимания за приобщаване. Психологическата подкрепа за преодоляване ограниченията свързани с възрастта и/или наличие на увреждания. Подкрепа за приемане на затрудненията и продължаване на живота без обременителното самосъжаление. Подкрепа за преодоляване на стигмата, което включва преодоляване на страхът, който пречи на човек да вярва в собствените си сили и го кара да се държи като невидим, да изпитва срам, да бъде потаен. Преодоляване на гнева, който дистанцира и безнадеждността, която води до безпомощност. Индивидуалната психологическа подкрепа се предоставя в личното пространство и мястото за живот на потребителя, когато това е в негов интерес. Подходът на предоставяне на психологическата подкрепа в мястото за живот се определя като мобилна консултация. Психологическата подкрепа на лица не навършили 18 години се извършва само при спазването на изискванията на Закона за закрила на детето. Психологическото консултиране се извършва по правилата и стандартите на професията и при спазване на етичните правила. Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите се осъществява от наетите специалисти в Център за предоставяне на комплексни услуги. 46 295.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.