Дейност 1: Проучване и анализ на възможностите за реализиране на аквакултура на Румънския пазар: Дейността представлява осъществяване на пазарно проучване и анализ на възможонстите за навлизане на Румънския пазар на производителите на аквакултура от областите Монтана и Видин. Пазарното проучване представлява систематично събиране, записване и анализиране на данни, свързани с маркетирането на продукти от аквакултура.
Проучването обхващат размера и характера на пазара, географско местоположение на потенциалните потребители, структурата на пласментната мрежа, анализ на тенденциите, влияещи върху структурата на пазара.
Обект на разширяването на пазара и увеличаване на продажбите ще представляват конкретно поризводители на: пъстърва, шаран, сом и толстолоб.
Пазарното проучване ще бъде изпълнено в две части:
Първата част от пазарното проучване ще бъде събиране на информация и групиране на производителите по няколко признака:
Групиране по област: Монтана или Видин
Групиране по вид произвеждана продукция: пъстърва, шаран, сом или толстолоб
Групиране по пазар на реализация: Областен, регионален, национален, външен /износ/
Групиранне по размер на предприятието съгласно чл. 3 и 4 от ЗМСП: микро, малко, средно, голямо
Вид на стопанството: рибарник, язовир, садково стопанство, рециркулационна система и др.
Събраната информация ще бъде систематизирана и анализирана. Същата ще бъди използване за формиране на облик на производителя и изработване на SLOT-анализ /силни и слаби страни, заплахи и възложности/, който ще бъде основа за проучване на възможиностите за откриване на нова ниша за реализация на продукти от аквакултура, а именно Румънския пазар.
Ще бъде изготвен списък с производителите в областите Монтана и Видин.
Втората част от проучването ще представялва събиране на информация за търговци на риба /едри и дребни/, рибни борси и осъществяване на контакт със същите.
Потребителите на аквакултура ще бъдат групирани по няколко признака:
Териториален признак- в коя област се намира борсата
Продуктов признак - какъв е пордукта на търговия - пъстърва, шаран, сом, толтолоб.
Ще бъде изготвен списък с потенциалните търговсци на аквакултура в Румъния. |
12 500.00
|
0.00
|
Дейност 2: Организиране на събитие "Празник на Влашката саламура": След провеждане на пазарното проучване и анализиране и ситематизиране на резултатите предвиждаме организиране на събитие "Празник на Влашката саламура". Събитието ще бъде проведено в град Видин. На събитието ще бъдат паканени рибопроизводителите от областите Монатна и Видин и потенциалните търговски от Румъния, които са установени в резултат на пазарното проучване. Основна задача на събитието ще бъде презентиране на вкусовите качества на рибата посредством приготвяне на традиционната за северозападна българия чорба - влашка саламура и други традиционни ястия.
Влашката саламура е традиционно ястие за населението в Северозападна България. Чорбата се приготвя от няколко вида сладководна риба. В годините ястието се е изменило. Вразличните краищя влашката саламура се приготвя със сушена риба, с пържена риба или с печена на скара риба, като се спазва основното изискване - да бъде люта и кисела.
Продължителността на събитието ще бъде 2 дена.
Първия ден ще бъде раделен на два панела - до обяд ще бъдат представени българските производители, а следобяд ще бъдат представени румънските търговци. Денят ще завърши с коктейл.
На втория ден от сутринта ще започне готвенето на влашка саламура от всеки един от участниците и показване реално на произведените продукти. На събитето предвиждаме да бъде поканен водещ шеф-готвач в България, който да приготви казан с влашка саламура за всички гости.
Ще бъдат поканени кметовете на общините Видин и Монтана и други общини на териотрията на областите, Директора и ръководния състав на Програма за морско дело и рибарство, представители на Европейската комисия, местни депутати.
Дейността предвижда осигуряване на нощувки за участниците.
Основна задача на дейността е презентиране на вкусовите качества на произведената риба в областите и осъществяване на директен контакт между производител и търговец.
След провеждане на събитието и анализиране на отзвука от него предвиждаме да подарим идеята на община Видин, която с наша помощ да превърне събитието в традиция и да продължи провеждането му в годините занапред като спази основните прицинпи - да бъдат поканени производители и търговци. |
14 250.00
|
0.00
|
Дейност 3: Изготвяне на маркетингова /пазарна/ стратегия за реализация на продуктите от аквакултура, произведени в областите Монтана и Видин: Маркетинговата стратегия представлява стратегическия документ, който ще очертае подходите за пазарно позициониране на производителите на аквакултура в областта.
Основна задача на маркетинговата стартегия е да очертае начина, възможностите и инструментите за навлизане на Румънския пазар от страна на българските рибопроизводители. Маркетинговата стратегия ще бъде документ производен на дейност 1 и 2.
Маркетинговата стратегия ще съдържа минимум следните раздели:
• Ситуационен и стратегически маркетинг анализ
• Особености на пазара
• Фактори, оказващи влияние върху бизнеса
• Външна и вътрешна маркетингова среда
• Определяне на стратегическите цели на фирмата
• Целеви пазари
• Целеви групи клиенти
• Определяне на бизнес-мисията на фирмата
• Маркетинг-микс
• Съставяне на маркетингов план и комплекс от маркетингови мероприятия
Маркетинговата стратегия ще бъде безвъзмездно предоставена на участниците в проекта /рибопроизводителите в областите Монтана и Видин/. |
7 500.00
|
0.00
|
Дейност 4: Организарине на търговско посещение в Румъния: Дейността преставлява формиране на делегация с членове рибопроизводители от област Монтана и Видин и организиране на търговски посещения на в румънските градове - Тимишоара, Крайова, Плоещ, Питещи, Букурещ.
В резултат на изпълнените дейности предвиждаме създаването на здрава връзка между българския производител и румънския търговец. Търговското посещение е логичен и краен завършек на комплекс от дейности, чиято крайна цел е сключване на договори за продажба на риба.
Дейността предвижда организиране на транспорт и нощувки и срещи във градовете румънските градове Тимишоара, Крайова, Плоещ, Питещи, Букурещ. |
8 100.00
|
0.00
|
Дейност 5: Изготвяне на комуникационна стратегия
: Комуникационната стратегия е много важна за единната рекламна комуникация. Тя позволява достигането до желаната целева аудитория с едно единно послание, а целите ѝ могат да бъдат много – от подобряване на разпознаваемостта на организацията през по-ефективно фондонабиране, та чак до информиране и образоване на аудиторията за мисията и целите.
Предвиждаме като дейност изработване на комуникационна стратегия за определяне комуникационните канали между производители на аквакултура и търговци на Риба в Румъния.
Комуникационна стратегия е важен пазарен похват, с помощтта на който се откиват нови пазарни ниши и се улеснява навлизането на нови пазари.
Комуникационната стратегия ще съдържа най-малко следните задължителни елементи:
• Стратегическа и законодателна рамка
• Анализ на силните и слабите страни, възможностите и опасностите по отношение на комуникацията
• Визия
• Приоритети и цели
• Целеви групи
• Дейности за постигане на целите
• Ключови послания на стратегията
• Коминукация на национално и международно ниво
• Информационни и комуникационни средства и методи |
6 800.00
|
0.00
|