Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение представлява комплекс от действия и дейности за разширяване на пазара на продукти от аквакултура и реализирането им на териотрията на Румъния. Като целева група производители проекта обхваща производителите на пъстърва, шаран, сом и толстолоб на териотрията на областите Монтана и Видин. Като целева група търговци проекта обхваща търговци на териотрията на Румъния. 
Проектът предвижда организиране на пазарно проучване с цел обособяване на групи производители и търговци, организиране на събитие, изработка на маркетингова стратегия, организиране на търговски посещения в Румъния, изработване на комуникационна стратегия.
Основна цел на проекта е разработване на нова пазарна ниша и разширяване на пазара на българския производител от областите Монтана и Видин.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Проучване и анализ на възможностите за реализиране на аквакултура на Румънския пазар: Дейността представлява осъществяване на пазарно проучване и анализ на възможонстите за навлизане на Румънския пазар на производителите на аквакултура от областите Монтана и Видин. Пазарното проучване представлява систематично събиране, записване и анализиране на данни, свързани с маркетирането на продукти от аквакултура. Проучването обхващат размера и характера на пазара, географско местоположение на потенциалните потребители, структурата на пласментната мрежа, анализ на тенденциите, влияещи върху структурата на пазара. Обект на разширяването на пазара и увеличаване на продажбите ще представляват конкретно поризводители на: пъстърва, шаран, сом и толстолоб. Пазарното проучване ще бъде изпълнено в две части: Първата част от пазарното проучване ще бъде събиране на информация и групиране на производителите по няколко признака: Групиране по област: Монтана или Видин Групиране по вид произвеждана продукция: пъстърва, шаран, сом или толстолоб Групиране по пазар на реализация: Областен, регионален, национален, външен /износ/ Групиранне по размер на предприятието съгласно чл. 3 и 4 от ЗМСП: микро, малко, средно, голямо Вид на стопанството: рибарник, язовир, садково стопанство, рециркулационна система и др. Събраната информация ще бъде систематизирана и анализирана. Същата ще бъди използване за формиране на облик на производителя и изработване на SLOT-анализ /силни и слаби страни, заплахи и възложности/, който ще бъде основа за проучване на възможиностите за откриване на нова ниша за реализация на продукти от аквакултура, а именно Румънския пазар. Ще бъде изготвен списък с производителите в областите Монтана и Видин. Втората част от проучването ще представялва събиране на информация за търговци на риба /едри и дребни/, рибни борси и осъществяване на контакт със същите. Потребителите на аквакултура ще бъдат групирани по няколко признака: Териториален признак- в коя област се намира борсата Продуктов признак - какъв е пордукта на търговия - пъстърва, шаран, сом, толтолоб. Ще бъде изготвен списък с потенциалните търговсци на аквакултура в Румъния. 12 500.00 0.00
Дейност 2: Организиране на събитие "Празник на Влашката саламура": След провеждане на пазарното проучване и анализиране и ситематизиране на резултатите предвиждаме организиране на събитие "Празник на Влашката саламура". Събитието ще бъде проведено в град Видин. На събитието ще бъдат паканени рибопроизводителите от областите Монатна и Видин и потенциалните търговски от Румъния, които са установени в резултат на пазарното проучване. Основна задача на събитието ще бъде презентиране на вкусовите качества на рибата посредством приготвяне на традиционната за северозападна българия чорба - влашка саламура и други традиционни ястия. Влашката саламура е традиционно ястие за населението в Северозападна България. Чорбата се приготвя от няколко вида сладководна риба. В годините ястието се е изменило. Вразличните краищя влашката саламура се приготвя със сушена риба, с пържена риба или с печена на скара риба, като се спазва основното изискване - да бъде люта и кисела. Продължителността на събитието ще бъде 2 дена. Първия ден ще бъде раделен на два панела - до обяд ще бъдат представени българските производители, а следобяд ще бъдат представени румънските търговци. Денят ще завърши с коктейл. На втория ден от сутринта ще започне готвенето на влашка саламура от всеки един от участниците и показване реално на произведените продукти. На събитето предвиждаме да бъде поканен водещ шеф-готвач в България, който да приготви казан с влашка саламура за всички гости. Ще бъдат поканени кметовете на общините Видин и Монтана и други общини на териотрията на областите, Директора и ръководния състав на Програма за морско дело и рибарство, представители на Европейската комисия, местни депутати. Дейността предвижда осигуряване на нощувки за участниците. Основна задача на дейността е презентиране на вкусовите качества на произведената риба в областите и осъществяване на директен контакт между производител и търговец. След провеждане на събитието и анализиране на отзвука от него предвиждаме да подарим идеята на община Видин, която с наша помощ да превърне събитието в традиция и да продължи провеждането му в годините занапред като спази основните прицинпи - да бъдат поканени производители и търговци. 14 250.00 0.00
Дейност 3: Изготвяне на маркетингова /пазарна/ стратегия за реализация на продуктите от аквакултура, произведени в областите Монтана и Видин: Маркетинговата стратегия представлява стратегическия документ, който ще очертае подходите за пазарно позициониране на производителите на аквакултура в областта. Основна задача на маркетинговата стартегия е да очертае начина, възможностите и инструментите за навлизане на Румънския пазар от страна на българските рибопроизводители. Маркетинговата стратегия ще бъде документ производен на дейност 1 и 2. Маркетинговата стратегия ще съдържа минимум следните раздели: • Ситуационен и стратегически маркетинг анализ • Особености на пазара • Фактори, оказващи влияние върху бизнеса • Външна и вътрешна маркетингова среда • Определяне на стратегическите цели на фирмата • Целеви пазари • Целеви групи клиенти • Определяне на бизнес-мисията на фирмата • Маркетинг-микс • Съставяне на маркетингов план и комплекс от маркетингови мероприятия Маркетинговата стратегия ще бъде безвъзмездно предоставена на участниците в проекта /рибопроизводителите в областите Монтана и Видин/. 7 500.00 0.00
Дейност 4: Организарине на търговско посещение в Румъния: Дейността преставлява формиране на делегация с членове рибопроизводители от област Монтана и Видин и организиране на търговски посещения на в румънските градове - Тимишоара, Крайова, Плоещ, Питещи, Букурещ. В резултат на изпълнените дейности предвиждаме създаването на здрава връзка между българския производител и румънския търговец. Търговското посещение е логичен и краен завършек на комплекс от дейности, чиято крайна цел е сключване на договори за продажба на риба. Дейността предвижда организиране на транспорт и нощувки и срещи във градовете румънските градове Тимишоара, Крайова, Плоещ, Питещи, Букурещ. 8 100.00 0.00
Дейност 5: Изготвяне на комуникационна стратегия : Комуникационната стратегия е много важна за единната рекламна комуникация. Тя позволява достигането до желаната целева аудитория с едно единно послание, а целите ѝ могат да бъдат много – от подобряване на разпознаваемостта на организацията през по-ефективно фондонабиране, та чак до информиране и образоване на аудиторията за мисията и целите. Предвиждаме като дейност изработване на комуникационна стратегия за определяне комуникационните канали между производители на аквакултура и търговци на Риба в Румъния. Комуникационна стратегия е важен пазарен похват, с помощтта на който се откиват нови пазарни ниши и се улеснява навлизането на нови пазари. Комуникационната стратегия ще съдържа най-малко следните задължителни елементи: • Стратегическа и законодателна рамка • Анализ на силните и слабите страни, възможностите и опасностите по отношение на комуникацията • Визия • Приоритети и цели • Целеви групи • Дейности за постигане на целите • Ключови послания на стратегията • Коминукация на национално и международно ниво • Информационни и комуникационни средства и методи 6 800.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.