Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение цели чрез интегриран подход да повиши нивата на заетост, образователния, здравния и социалния статус на най-нуждаещите се граждани на общината, както и достъпа до образование, като те ще бъдат съпътствани от дейности за активизиране и развитие на ромската общност, както и за формиране на благоприятна обществена среда за изпълнение на интеграционната политика. Така дейностите по три от направленията на ОПРЧР и по ОПНОИР ще бъдат реализирани в едни и същи населени места и квартали, обхващайки едни и същи нуждаещи се граждани. По-конкретно, предвиждаме за повишим нивата на заетост в ромска общност чрез общностна работа на терен за активизиране на дълготрайно безработните и неактивните лица; квалификация според заявените  нужди на партньорите-работодатели;  субсидирана заетост, за да придобият включените необходимите трудови навици, работна дисциплина и практически умения. Проектът ще допринесе за повишаване на здравния и социалния статус на ромите в общината чрез разширяване на обхвата и капацитета на съществуващите услуги, така че те да достигнат до най-маргинализираните ромски семейства, както и чрез апробиранетно на мулти-секторни услуги. Неделима част от подхода на проекта в това направление ще бъде и подкрепата за провеждането на периодични здравни кампании и прегледи в ромска общност, както и на общностен мониторинг на предоставените здравни, социални и образователни услуги.
Дейностите по ОПНОИР компонента са концентрирани в предучилищна  възраст и прехода между детска градина и училище, като обезпечават пълен обхват, повишаване на качеството и училищната готовност, запазване на културната дентичност чрез въвеждане на интеркултурни елементи в учебно-възпитателния процес. В компонента са предвидени и дейности с родители, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на детска градина и дейности с родители от млцинствата и мнозинството за превенция на образователната сегрегация.


Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организиране и провеждане на допълнително обучение по български език за децата, за които българския език не е майчин за преодоляване на пропуските, повишаване на знанията и подготовка за продължаване на образованието.: Чрез реализирането на тази дейност ще се гарантира постигането на една от целите на проекта и програмата и в изпълнение на Стратегическа цел 2 на Стратегията за образователна интеграция на деца и ученици от етнически малцинства 2015- 2020 г., и специфична цел 1: "Повишаване броя на успешно интегрираните чрез образователната система на деца и ученици от марганализираните общности, включително роми, а именно учениците, произхождащи от етнически малцинства да имат достъп и равен шанс до качествено и пълноценно образование и възможност за постигане на успешна професионална и социална реализация в живота. На децата от ЦГр. ще бъде предоставено допълнително обучение по български език с фокус преодоляване на пропуските в знанията по български език, като бъде предоставена възможност за постигане на базовия минимум в овладяване на езика за съответната възраст и преодоляване на бариерите, възпрепятстващи приобщаването им към учебния процес.Според статистиката в Детската градина процентът на децата от етнически произход за учебната 2017-2018 г. е 30,6%. Потенциално застрашени от отпадане и нуждаещи се от допълнително обучение по български език по преценка на преподавателския състав е 10 %, като от тях 8 % са от етнически малцинства и 2 % от български произход. Идентифицираните трудности при усвояването на учебния материал са свързани с индивидуалните качества на децата, но и предимно с езиковите затруднения на тези, за които майчиния език е различен от българския. Ще се прилагат игрови форми за компенсиране на пропуски в усвояването, за преодоляване на затрудненията, свързани с разбиране и възприемане на обучението по предметните дисциплини, ще се ползват въздействащи върху концентрацията и вниманието дидактически материали, ролеви игри и др. Ще се приложат по-интензивни методи, динамични и екипни подходи към децата от ЦГр. Децата от ромски произход посещават детската градина нередовно, което от своя страна е и първостепенна причина за отпадане от училище. За преодоляване на тези фактори, в рамките на дейността ще бъде предоставено допълнително обучение по български език на 20 участници в ЦГр., в т.ч. 14 от ромския етнос и 6 от български произход, от I до IV група. Дейностите ще са свързани с овладяване на базовия обем от знания и преодоляване на основни пропуски при усвояването на езика, както и ще бъдат насочени към формирането на допълнителни и надграждащи знания по български език и да има за цел да подпомогне учениците да продължат обучението си в по-горна образователна степен. Всички тези форми, съчетани със стандартните подходи, където е необходимо, активизират усвояемостта на учебния материал по български език, развиват и важни умения за подпомагане на интегрирането и социализирането. 6 461.60 6 471.00
Подобряване на образователната среда в ДГ "Дора Габе" чрез сформиране на четири клуба, насочени към развитие на допълнителни умения на децата от етническите малцинства и техните връстници за съхраняване и развитие на културната им идентичност в интеграционна мултикутурна среда.: Основната цел на дейността е да допринесе за по-устойчиво и по-пълноценно общуване и социализация на учениците от различен етнически произход чрез съвместни творчески изяви на деца с различна културна идентичност. Реализирането й ще доведе до взаимното опознаване, съхраняването и развитието на традициите и културните специфики на децата от различни етноси, възпитаването им в дух на толерантност и преодоляване на съществуващите предразсъдъци спрямо етническите малцинства, основани на непознаването на тяхната култура. Дейността ще се изпълни чрез сформиране на 4 клуба за творчески занимания ръководени от съответните специалисти във всяка област.Обученията ще се провеждат по график. Дейностите по съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от различни етноси е от значение за установяване и развиване на техните интереси, заложби, умения, които са важен дял от интелектуалното им израстване и професионална насоченост. Целта на творчески занимания извън учебната програма е създаване на ефикасен модел за възпитаване в етническа толерантност, търпимост и солидарност у всички деца, както и привличането и задържането им в детското заведение. Осъществявайки тази дейност ще допринесем за основната приоритетна ос 3 "Образователна среда и активно приобщаване"по Програмата, на проекта и на Стратегическа цел № 3 от Стратегия за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г.,- „Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система“и Стратегическа цел № 4 "Прилагане на разнообразни практики, насочени към съхраняване и развитие на културната идентичност на деца и ученици от етнически малцинства.Община Шабла заедно с партньора ДГ "Дора Габе" ще организират избор на преподаватели за провеждане на клубовете. Ще се сключат различен тип договори, в зависимост от това дали партньорите разполагат с квалифицирани кадри за съответните обучения или ще се ангажират външни лица с необходимия професионален опит и квалификация. Ще бъдат спазени изискванията от Насоките за кандидатстване относно вида на договорите и размера на възнагражденията. Община Шабла ще организира конкурс по реда на ЗОП за избор на изпълнители за доставка на необходимите материали и консумативи, съобразно тяхната спецификация. Желаещите да се включат деца ще попълнят анкетни карти изготвени от екипа на проекта. За тяхното участие ще се водят присъствени форми по образци, съгласно указанията за изпълнение на проекти по настоящата процедура. Заниманията ще са организирани в смесени групи в интеграционна мултикултурна среда с цел десегрегация. Ще бъдат организирани публични изяви от типа на тържества пред родители. Те ще бъдат организирани за родителите в Детската градина, именно за да повишат мотивацията им за образование. Дейността ще се изпълнява през периода на провеждане на учебни занятия, съвместно с тях. 36 208.96 35 994.51
Активни родители за успешни деца: Родителите(Род.) са важен фактор за отношението на децата от етническите малцинства към образ. Те предават на децата си знания и умения за възприемане на етнокултурните различия, преодолявайки негативни стереотипи и културни дистанции. Сем. има най-голямо влияние върху развитието и възпитанието на децата, а род. са техните първи възпитатели. Чрез педаго. просвета на род. подпомагаме възпи-то на децата. Затова е важно да се работи с род. общност от ранната възраст на децата им, т. е. от времето докато децата ми посещават ДГ. Работата с род. ще бъде осъществена от парт-ра ЦМЕДТ „Амалипе“, който има богат опит в работата с род. Тя ще бъде подпомогната и от експерт „Образователна интеграция чрез интеркултурно образование (ИКО)“, който ще допълва екипа за общностно развитие и ще подпомага всички инст-ии в проекта за правилното въвеждане на интеркултурни елементи и постигането по този начин на ефективна образ. инте-я вместо превръщането на процеса в асимилационен или такъв със сегрегационни елементи. Заетостта му ще е до 24 часа на месец.Той/ тя трябва да има над 7 години специфичен опит в сферата на обр. интеграция. Задълженията на Експерт „Образователна интеграция чрез развитие на местната общност“ са следните: ще осъществява супервизията на медиаторите, ще направлява, мониторира и оценява тяхната работа и ще подпомага разрешаването на конфликти и проблеми с местната общност. Той/ тя трябва да има завършено висше образование в хуманитарно или социално направление, културология, религия или друга специалност, имаща отношение към етноспецификите на общността. Той/ тя трябва да има минимум между 3 – 5 години опит в работа с общността. Часовата ставка ще бъде определена според опита на съответния експерт. При опит над 7 години часовата ставка може да бъде 26.00 лв./час. Формите на педаго. взаимодействие с род. на децата са многообразни: привличането на вниманието на общността върху проблемите в образ. на техните деца и провокиране на активна граж. позиция при тяхното разрешаване. изграждане на позитивно отношение към образ. на децата и осъзнаване на необходимостта от образ.; изграждане на културно-хигиенни навици и здрав. хранене у децата и повишаване културата на род. по отношение културно-хигиенните навици на техните деца; изграждане на доверие между род. и ДГ. За изп. на дейността ще бъде включена ДГ в град Шабла „Дора Габе“ Ще бъдe назначен образователен медиатор (ОМ) на пълен работен ден. Той/тя ще трябва да има мин. основно образ. да познава общността, да има добри комуни. умения и да умее да работи в екип. Работа на ОМ ще бъде подпомогната и рък. методически от Експерт (ИКО), който е Регионалния координатор на Център Амалипе за региона: той ще извършва и посещения на място, за да гарантира качественото изпълнение на дей-те. За групова работа с род. ЦМЕДТ „Амалипе“ е разработил и подбрал методология за Родителския клуб (РК), на основата на която, ползвайки БД и своите контакти в общността, медиаторът, подпомогнат от уч-те, ще сформира РК. Той ще провежда своите срещи регулярно. Ще бъдат органи. лектории и дискусии с РК. Лекториите ще бъдат тематични. Те ще вкл. род. от всички етноси, чиито деца се обучават в съответната ДГ. По този начин ще се въздейства върху род. общност като цяло, ще се стимулира активизирането на представителите на етническите малцинства да не възпрепятстват посещение на децата си в ДГ. Ще се изгради доверие между род. и ДГ. В тренингите ще бъдат включени род. от различни етноси. Ще се организират и общи род. срещи с цел проучване на мнението на присъстващите, обсъждане на съвместни дей-ти, даване на препоръки от страна на род. и въвличането им в съвместни дей-ти. В периода на проекта в рамките на 18 месеца ще се органи. и проведат 2 двудневни, изнесени обучения на род. от различни етноси за разясняване ползите от образ. интеграция и приемането на различието; за изграждане на нагласи и умения за преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. 31 089.90 34 771.74
Сформиране на две извънкласни школи насочени към развиване на допълнителни умения на учениците по етническите малцинства и техните връстници за съхраняване и развитие на културната идентичност в интеграционна мултикултурна среда.: Основната цел на дейността е да допринесе за по-устойчиво и по-пълноценно общуване и социализация на учениците от различен етнически произход чрез съвместни творчески изяви на деца с различна културна идентичност. Реализирането й ще доведе до взаимното опознаване, съхраняването и развитието на традициите и културните специфики на учениците от различни етноси, възпитаването им в дух на толерантност и преодоляване на съществуващите предразсъдъци спрямо етническите малцинства, основани на непознаването на тяхната култура. Дейностите по съхраняване и развиване на културната идентичност на ученици от различни етноси е от значение за установяване и развиване на техните интереси, заложби, умения, които са важен дял от интелектуалното им израстване и професионална насоченост. Целта на извънкласните творчески занимания е създаване на ефикасен модел за възпитаване в етническа толерантност, търпимост и солидарност у всички ученици, както и привличането и задържането им в училище. Осъществявайки тази дейност ще допринесем за основната цел на Програмата, на проекта и на Стратегическа цел № 3 от Стратегия за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г., и по-конкретно „Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система“и Стратегическа цел № 4 "Прилагане на разнообразни практики, насочени към съхраняване и развитие на културната идентичност на деца и ученици от етнически малцинства.Община Шабла заедно с ще организира избор на преподаватели за провеждане на школите. Желаещите да се включат деца ще попълнят анкетни карти изготвени от екипа на проекта. За тяхното участие ще се водят присъствени форми по образци, съгласно указанията за изпълнение на проекти по настоящата процедура. При определяне вида и размера на разходите са съблюдавани принципите за ефективност и ефикасност и са заложени само такива необходими за правилното и качествено провеждане на занятията. Заниманията ще са организирани в смесени групи в интеграционна мултикултурна среда с цел десегрегация. За целта ще бъдат наети 5 - ма преподаватели, за ръководители на 2 вете групи ( по танцово изкуство и духова музика), които ще трябва да отговарят на минимум следните изисквания: да имат професионален опит над 7 години специфичен опит в областта на духовата, етно - народна музика, да имат завършена съответната квалификация и/или диплом в сферата в която ще преподават и да умеят да работят с деца. Ще бъдат организирани три концерта в гр.Шабла за представяне на двете групи по танцово изкуство и духова музика пред местна публика. Също така децата от групата по танцово изкуство ще участват в два фестивала или изнесени творчески обучения в страната, а групата по духова музика в едно творческо обучение в страната. 125 083.20 112 335.11

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.