Управление, изпълнение и контрол на проекта: В рамките на дейността ще бъде сформиран екип за организация, управление, изпълнение, вътрешен контрол и мониторинг на индивидуалните дейности от проекта.
Екипът за управление и изпълнение на проекта ще бъде съобразен със спецификата и обема на заложените дейности, като при неговото сформиране ще се подходи балансирано и на база на професионални качества. С това ще се гарантира спазването на изискванията за наличие на административен и оперативен капацитет на бенефициера при изпълнението на проекта. Екипът ще включва ръководител, основен координатор, счетоводител, координатор по обучения по проекта и координатор по обществени поръчки. С оглед сложността на проекта към екипа ще бъдат привлечени също двама външни експерти за подпомагане на специфичните дейности на проекта.
Проектният екип ще отговаря за организацията и координацията на проектните дейности, както и за законосъобразния избор на изпълнители в съответствие със Закона за обществените поръчки и подзаконовите нормативни актове по прилагането му.
За осъществяване на процедурите по вътрешен контрол, мониторинг и оценка на проекта ще се използва система, въведена в работата по програмите, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове. С вътрешния мониторинг на ниво проект ще бъдат ангажирани всички членове от екипа за управление и изпълнение на проекта. Ще бъде разработен подробен план за действие с детайлен времеви график и разпределение на отговорностите в екипа за изпълнението на проекта. Напредъкът на проекта ще се проследява по време на регулярните срещи на проектния екип и ще се сравнява и оценява спрямо заложените индикатори за изпълнение и резултати, на база подробния работен план, както и в съответствие с изискванията и процедурните правила на най-актуалната версия на утвърдените системи за управление и контрол на фонд "Убежище, миграция и интеграция" (ФУМИ) и фонд "Вътрешна сигурност" (ФВС) 2014 - 2020, разработени от Отговорния орган (ОтО) по фонд "Вътрешна сигурност" в лицето на дирекция "Международни проекти" на Министерството на вътрешните работи .
Екипът на проекта ще отчита извършената работа в съответствие с указанията за отчитане на проекти по ФУМИ и ФВС в ИСУН. При подготовката на отчетите бенефициерът ще използва формулярите, генерирани от ИСУН, и приложенията съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ, както и в съответствие с актуалния списъка с документи и указания, необходими при отчитането на финансовото изпълнение на проекти по ФУМИ и ФВС в ИСУН. Отчетите ще се отнасят до проекта като цяло, без оглед на това каква част от него е финансирана чрез безвъзмездна финансова помощ, като ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период, както и необходимите данни за постигане на индикаторите, посочени в проектното предложение. За тази цел бенефициерът ще води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство. Счетоводните отчети и разходите, свързани с проекта, ще подлежат на ясно идентифициране и проверка.
Бенефициерът е предвидил за целите на настоящия проект да разполага с необходимия офис и оборудване за управление на проекта. Проектът ще се управлява и координира в административната сграда на МВнР - Централно управление.
Настоящата дейност е основополагаща за успешното реализиране на проекта. Тя ще гарантира доброто управление на проекта по отношение на реализиране на дейностите, както и във връзка с целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта ще зависи изпълнението на всяка проектна дейност по отношение на качеството и срока й за реализация.
Настоящата дейност ще се реализира в рамките на целия период на срока на договора за безвъзмездна финансова помощ (БФП). |
75 815.60
|
9 486.01
|
Провеждане на учебни курсове за консулски служители и служители на МВнР в областта на визовото законодателство и практика: Дейността е насочена към повишаване на квалификацията на консулски служители, командировани в български задгранични представителства в чужбина, както и на длъжностни лица от системата на МВнР в областта на визовото законодателство и визовата практика, работа с ВИС на ЕС, откриване на фалшиви и подправени документи, обслужване на апликанти за визи.
Планирано е да бъде проведено комплексно модулно обучение за определената целева група в областта на визовата политика и законодателство на ЕС и Шенген с цел постигане на уеднаквен подход при тяхното практическо прилагане.
Основната цел на обучението е да се повиши квалификацията и да се развият необходимите практически умения на целевата група във връзка с прилагането в процеса на издаване на визи на общата визова политика на ЕС и на шенгенското законодателство.
Обучението ще включва както теоретични, така и практически задачи и упражнения с цел повишаване на знанията и практическия опит на обучаемите за ефикасно прилагане на правните инструменти на ЕС в областта на визовите въпроси, сигурността на външните граници на ЕС, достиженията на правото на Шенген, вътрешното законодателство на Република България, уреждащо визовата и миграционна политика, визовите информационни системи (Националната визова система и Визовата система на ЕС) и разнообразните форми на консулско сътрудничество. Обучението ще включва също практикуми, обхващащи различни видове интерактивни методи на обучение под формата на симулационни и ролеви игри, решаване на казуси и прилагане на примери от практиката, които ще предоставят възможност на участниците в обученията да придобият умения за разкриването на подправени и фалшиви документи и начини за справяне с критични ситуации, възникващи в хода на процесите по издаване на визи в контекста на най-добрите шенгенски практики.
Предвид продължителното разпространение в световен мащаб на вирусната инфекция SARS-CoV-2 (COVID-19) и за целите на надлежно изпълнение на проектните ангажименти в срок се предвижда обученията да се провеждат и в дигитална среда от разстояние, като в дните на обучение, провеждани онлайн, няма да се заявяват кетъринг услуги, наем на зали и самолетни билети. Когато обученията се провеждат онлайн, предвидените по проекта учебни помагала, рекламни и информационни материали ще бъдат разпространявани на обучаемите непосредствено преди стартиране на съответния обучителен курс.
Чрез реализирането на тази проектна дейност ще се постигне изпълнение на заложената оперативна и специфични цели на проекта.
Реализирането на дейността ще допринесе за укрепване на капацитета на обучаемите с оглед активното им участие в процеса на прилагане на своите знания, опит и експертиза в служебните им задължения при осъществяването на визовата политика и придържането към най-актуалните разпоредби на европейската и национална нормативна уредба. Дейността ще осигури реален принос за развитие, усъвършенстване и надграждане на компетенциите на служителите в областта на визовите въпроси, което ще позволи формиране на трайна нагласа към усвояване на специализираната материя в област "Визи". |
453 903.55
|
228 084.00
|
Обучение на обучители в областта на визовото законодателство и визовата практика
: Като естествено продължение от постигнатите резултати по линия на дейност 2 от настоящото проектно предложение в рамките на тази дейност ще бъдат проведени специализирани курсове, предназначени за обучение на обучители - служители на дирекция „Консулски отношения“ на МВнР (ДКО-МВнР), за придобиване на ключови знания и компетенции за преподаване на професионални и практически умения в областта на визовото законодателство и визовата практика. Чрез планираните обучения ще се цели изграждане на собствен обучителен капацитет на специализираното административно звено, явяващо се водеща ресорна дирекция в областта на визите. Фокусът на обучението ще бъде насочен към изграждане на способности и умения обучителите да извършват качествени и високо професионални обучителни дейности в контекста на динамичния процес и постоянно настъпващите новости в достиженията на правото на ЕС в област "Визи". В тази връзка чрез изпълнението на дейността ще се търси двойният ефект - укрепване на обучителния капацитет на служителите и организационният растеж на администрацията в лицето на ДКО-МВнР.
За повишаване на обучителния капацитет на ДКО-МВнР и за изпълнение в пълен обем на очакваните изисквания и въздействие от реализирането на настоящата дейност е планирано да бъдат приложени комплекс от обучителни мерки, насочени към обучителите. Те ще бъдат обучени да формират в целевата група умения и нагласи за обучение, да бъдат способни да мотивират траен интерес в обучаемите към продължаваща квалификация в сферата на визовото законодателство и практика, както и да умеят да се адаптират към нуждите на обучаемите.
Основната задача, която ще се следва в изпълнение на дейността, ще бъде придобиване на техники и инструменти за предаване на знания и опит, споделяне на експертиза и промяна на идеи и нагласи сред обучаемите в среда на конкуриращи се норми и практика в областта на визите. В тази връзка най-важните дейности, които се очаква да бъдат изпълнени в резултат на планираните обучения, е обучителят да:
- придобие необходимите знания и умения за разбиране на нуждите от обучение на целевата група;
- да е способен да разработва рамка на съдържанието на програми на бъдещите обучителни курсове, в които ще преподава, в съответствие с изискванията на обучаваните;
- да има изграден капацитет за изготвяне на съдържателни материали;
- да познава принципите и методите на обучение;
- да умее да извършва адекватна оценка на въздействието на обучението, както и да е способен да допълва обучителната си дейност с ресурсни лица, принадлежащи на същата или външна организация;
-да проучва входящото ниво на обучаемите;
- да формира група от обучаеми и да разпределя роли и задачи в обучителния процес;
- да направлява и модерира дискусии, да обобщава мнения и да насочва обучаемите към вземане на собствено решение чрез анализиране на поставена за изпълнение задача, както и изграждане на стремеж към постигане на високо качество в обучението, което след това да се приложи в ежедневната работа на обучаемите.;
- да подпомага процеса на самооценяване и взаимно оценяване;
- да представя примери от практиката и реалния живот и споделяне на собствен и чужд опит, които да обогатяват обучаемите и да подпомагат процеса на вземане на решения;
- да създават условия за изява на всеки обучаем в съответствие с неговите специфични умения и способности;
- да провежда обученията при балансирано използване на общо, индивидуално и групово обучение.
Предвид разпространението на COVID-19 и за целите на изпълнение на проектните ангажименти в срок се предвижда обученията да се провеждат и в дигитална среда от разстояние, като в дните на обучение, провеждани онлайн, няма да се заявяват кетъринг услуги, наем на зали и самолетни билети. Когато обученията се провеждат онлайн, предвидените по проекта учебни помагала, рекламни и информационни материали ще бъдат разпространявани преди стартиране на обучителния курс. |
13 206.00
|
13 206.00
|
Провеждане на проучвателни посещения в консулски служби в трети страни на държави - членки от Шенгенското пространство: С оглед осигуряване на приемственост и надграждане на обучителните резултати по линия на дейност 2 и дейност 3 от проекта и за постигането на траен ефект от мултиплицирането на повишените знания, умения и компетенции и експертен опит на обучените служители е планирано в рамките на дейността да бъдат организирани и проведени проучвателни посещения с целева група от общо 25 служители на МВнР и/или консулски служители на Република България, които ще бъдат командировани по групи в пет консулски служби в трети страни на различни държави - членки от Шенгенското пространство.
Целта на посещенията ще бъде:
- провеждане на експертни консултации с консулски служители от съответните консулски служби в трети страни на избраните след предварителна оценка държави - членки (ДЧ) от Шенгенското пространство, за повишаване на степента на подготовка за присъединяване на Република България към Шенген;
- проучване на процесите, процедурите, техниките, опита и практиката на отделните държави от Шенген при прилагането на правните инструменти на Европейския съюз в областта на визите, достиженията на правото от Шенген, консулското сътрудничество и присъствие, обслужването на кандидатите за визи и начините/методите за създаване на необходимия административен капацитет на национално и локално (задгранично) равнище за управление на миграционните потоци;
- проучване на административния опит на определените за посещение държави от Шенген по отношение на визовите им информационни системи, функциониращи в пълна оперативна съвместимост с Визовата информационна система на ЕС и действащи в активен режим за съгласуване и обмен на визови данни между ДЧ от Шенген;
- проучване на обучителните практики на държавите от Шенген - прилагани методи и форми за повишаване на професионалната квалификация и компетентност на консулските служители, както и действащите механизми за обучение на консулски служители в други обучителни организации или институции с оглед осъществяване на обмен на най-добри практики.
Посредством провеждането на планираните проучвателни посещения ще се идентифицират слабостите и критичните места, в които е необходима намеса на национално равнище за целите на постигането на синергия и интегриран подход при прилагането на общата визова политика във всичките нейни измерения - законодателство, процеси на приемане и обработване на заявления за визи и обслужване на апликанти, форми на сътрудничество, изграждане на административен капацитет, управление и контрол на миграцията, работа с широкомащабни информационни системи за обмен на визови данни и други.
Чрез изпълнението на дейността ще се осигури пълноценен обмен на добри практики, който ще позволи пренасяне на опит и експертиза от ДЧ на ЕС, прилагащи в пълен обем достиженията на правото от Шенген, ще се укрепи взаимодействието с тези държави за бъдещо сътрудничество и споделяне на експертен, административен и технически опит в областта на визовата практика, управлението и прилагането на политиките на ЕС по отношение на вътрешната сигурност и външните граници.
Чрез успешното реализиране на проучвателните посещения ще се предостави възможност за възприемане на чужд опит по отношение на обучителните дейности и мероприятия на бенефициера в областта на визите, както и надграждане на резултатите по дейности 2 и 3 от проекта.
Не на последно място, посредством изпълнението на дейността ще се предостави възможност за развитие на регионалното сътрудничество на България с други държави - членки в областта на издаването на визи и евентуално при осъществяването на потенциални общи центрове за кандидатстване, съвместно ползване на помещения, споразумения и други форми на сътрудничество.
Чрез реализирането на тази проектна дейност ще се постигне изпълнение на заложената оперативна и специфични цели на проекта. |
76 067.78
|
61 779.15
|
Информация и публичност : Настоящата дейност включва мерки за визуална идентификация, информация, публичност, комуникация и прозрачност във връзка с популяризиране на проекта, неговите цели и резултати. Мерките по тази дейност са съобразени с Делегиран Регламент (ЕС) № 1048/2014 на Комисията от 30 юли 2014 година за определяне на мерки за информиране и популяризиране, насочени към обществеността, и на мерки за информиране на бенефициентите съгласно Регламент (ЕС) № 514/2014 на Европейския парламент и на Съвета за определяне на общи разпоредби за фонд „Убежище, миграция и интеграция“ и за инструмента за финансово подпомагане на полицейското сътрудничество, предотвратяването и борбата с престъпността и управлението на кризи и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията от 30 юли 2014 година относно техническите характеристики на мерките за информиране и популяризиране съгласно Регламент (ЕС) № 514/2014 на Европейския парламент и на Съвета за определяне на общи разпоредби за фонд „Убежище, миграция и интеграция“ и за инструмента за финансово подпомагане на полицейското сътрудничество, предотвратяването и борбата с престъпността и управлението на кризи
В изпълнение на изискванията на посочените европейски актове в рамките на настоящия проект ще бъде предоставена информация на широката общественост и целевата група и ще се осигури публичност на осъществяваните по проекта дейности и заложените цели и резултати. По този начин ще се спази основният принцип на равнопоставеност и прозрачност.
Всички мерки за информация и комуникация ще бъдат планирани и изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на целевите групи, както и на конкретната ситуация, в която се изпълняват.
Ще бъде спазен също принципът на партньорство, съгласно който мерките ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни, включени в целевите групи на проекта.
Рекламните, промоционални и печатни информационни материали ще съдържат задължителната текстова и визуална информация съгласно изискванията на ОтО по ФВС.
С оглед осигуряване на екологична устойчивост информационните материали ще бъдат отпечатани на рециклирана хартия.
Тази дейност е предвидена в проекта като средство за осигуряване на благоприятна, добронамерена информационна среда за широка обществена подкрепа и информиране на целевата група и заинтересованите страни за дейностите, целите и резултатите от проекта, както и визуализацията на подкрепата и приноса от фонд "Вътрешна сигурност". |
14 035.80
|
14 035.80
|