Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда цялостно обновяване на “Комплекс за социални услуги за деца и семейства”(КСУДС), част от ИПГВР на град Русе, попадащ в зона Б с преобладаващ социален характер. КСУДС е делегирана от държавата дейност за предоставяне на услуги в подкрепа на децата и техните семейства, като алтернатива на институционалната грижа за деца в риск. В КСУДС се предоставят две социални услуги: „Център за работа с деца на улицата“ и „Център за обществена подкрепа“. Сградата на КСУДС е масивна двуетажна със сутерен. Конструкцията й е монолитна – стоманобетонов скелет и тухлена зидария. Покривът е скатен с дървена конструкция, покрит с керемиди. Сградата е разположена в имот с площ от 4950 кв.м., представляващ УПИ I-5001 кв. 713 по регулационния план на гр. Русе, с местонахождение гр. Русе, ж.к. „Родина 1“, бул. „Липник“ № 14. Ще бъде извършен основен ремонт на сградата с внедряване на мерки за енергийна ефективност и въвеждане на мерки за достъпна среда, за осигуряване равни условия на хората в неравностойно положение. За безопасност при евакуация на пребиваващите в сградата ще се изгради ново монолитно стоманобетонно стълбище. Частично ще бъде извършена подмяна на ел, отоплителна и ВиК инсталация. В рамките на дворното пространство е предвидено изграждането на мултифункционално игрище и площадки за изнесени уроци на открито. Ще се изпълни допълнително облагородяване и озеленяване на имота. Запазват се съществуващите детски площадки на територията на комплекса. На мястото на съществуващата зелена площ  е разработено декоративно пространство–розариум с предвидени места за сядане и отдих. С реализирането на проекта се подобрява естетическият вид на фасадите, техническото състояние на сградата и се намаляват експлоатационните разходи, създава се завършена среда за обитание, отдих и рекреация, която отговаря на високи естетически критерии по отношение на разнообразието от растителни видове, комбинации на багри и форми.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: Възлагането на дейността по управление на проекта ще бъде съобразено с разпоредбите на Постановление на Министерски съвет №189 от 28.07.2016 г. Дейността предвижда сформирането на 6 членен екип за управление на проекта, подбран като функции за да осигури администрирането и реализацията на проекта в договорирания обем и срокове, съобразно спецификата на обхвата и целта на проекта. Екипът за управление ще бъде сформиран от служители на Бенефициента и включва следните позиции: ръководител, координатор, строителен инженер, юрист, финансист и технически сътрудник. Екипът ще се запознае с конкретните правила за управление на проекта, документооборот, архивиране, финансова, техническа отчетност, физически мониторинг, процедури за вътрешен и външен контрол, разпределяне на задачите между членовете на екипа съгласно плана за реализация на дейностите по проекта. Дейността включва и регулярни работни срещи на членовете на екипа за оперативно разпределяне на задачи по текущото изпълнение на проекта, както и срещи при необходимост за вземане на своевременни решения, свързани с реализацията на проекта. Дейността на екипа ще гарантира поддържане на ефективна комуникация с УО на ОПРР, както и други свързани институции, подготовката на междинните и финални технически доклади и финансови отчети, мониторинг и контрол, публичност и визуализация, съхранение на документация, т.н. Дейността включва и провеждането на следните процедури по реда на ЗОП: за изпълнение на строително-монтажни работи; за упражняване на строителен надзор; за упражняване на авторски надзор; за изпълнение на дейности по информация и комуникация; за изпълнение на финансов одит. В рамките на тази дейност ще бъдат обявени и проведени всички процедури за избор на изпълнители съгласно разпоредбите на ЗОП. По отношение на вида на всяка процедура ще бъде спазвано изискването за определянето й, вземайки предвид всички сключени договори с еднакъв или сходен предмет на дейност. Преди обявяването на процедурите подготвените документации ще се изпращат за предварителен контрол до АОП (при необходимост). След провеждане на процедурите, с избраните изпълнители ще бъдат сключени договори, които подлежат на последващ контрол от Управляващия орган на ОПРР. 99 912.00 77 623.53
Изпълнение на строително-монтажни работи : Проектното предложение предвижда цялостно обновяване на "Комплекс за социални услуги за деца и семейства" (КСУДС), част от ИПГВР на град Русе. В КСУДС се предоставят две социални услуги: "Център за работа с деца на улицата" и "Център за обществена подкрепа". С БФП по проекта ще бъдат финансирани помещенията, които се ползват от Центъра за работа с деца на улицата. С оглед цялостното обновяване на сградата и дворното пространство, модернизацията на помещенията на Центъра за обществена подкрепа ще се финансира със средства на бенефициента. Дейността включва основен ремонт на сградата на КСУДС, с внедряване на мерки за енергийна ефективност и въвеждане на мерки за достъпна среда, за осигуряване равни условия на хората в неравностойно положение, и прилежащото дворно пространство. Тя ще се реализира от избрания изпълнител в дейност 1. Планираните СМР включват: Поради течове в сутерена се предвижда вътрешно третиране на стените с хидроизолация по описана технологи, като се минимизират намесите в тротоара около сградата. По стените ще се положи и топлоизолация, след което ще се завърши интериорно. Всички обрушвания и подкожушвания по настилки и мазилки в следствие от течовете и други причини ще бъдат отстранени. Дървеният покрив и на двата блока е в лошо състояние. Покривът е свободно стоящ върху тухления зид. В отделни зони дървената конструкция на покрива е в предаварийно състояние. Подменя се дървената обшивка на покрива. Премахват се керамичните керемиди и се заменят с битумни. Прогнилите сечения на носещата дървена конструкция се подменят със същите сечения и дължини без да се променя типа на конструктивната схема и стъпванията върху съществуващите зидове и плочи.Изгражда се нов стоманобетонов пояс с размери 25/25см, който да укрепи надзида. За осигуряване на безопасност при евакуация на пребиваващите в сградата ще се изгради ново монолитно стоманобетонно стълбище. Новото стълбище е с размери в план дължина 8,20 м, широчина 3,30 м и видима височина 8,30 м. Ще се изпълни на едно подземно и две надземни нива. Конструкцията на стълбището е решена като стоманобетонна монолитна скелетна, състояща се от гредови плочи, колони и стоманобетонови диафрагми. Стълбището осигурява евакуация на северното и източното крило от етажи сутерен, първи и втори. За осигуряване на достъпната среда в сградата съгласно Наредба №4 се предвижда достъпен асансьор. Същият е в общ обем със сградата и е с директен достъп от етажен коридор. Асансьорът има четири спирки, като едната е отвън на ниво терен, а другите три са на нивата на етажите – сутерен, първи и втори етаж. С предложения пакет от енергоспестяващи мерки за сградата се постига клас на енергопотребление „В“. За нуждите на центъра от битова гореща вода, по покрива на сградата ще бъде разположена система от плоски селективни слънчеви колектори. Предвижда се подмяна на ВиК инсталация, както и сградните ВиК отклонения, цялостна подмяна на ел. таблата, осветлението и осветителната инсталация; реконструкция на пожароизвестителната система, разширение на СОТ-системата и нова система за видеонаблюдение. В рамките на дворното пространство е предвидено мултифункционално игрище, отговарящо на съвременните изисквания за размери, настилки, ограждане и осветление. Ще се изпълни допълнително облагородяване и озеленяване на имота, предвидени са площадки за изнесени уроци на открито. Запазват се съществуващите детски площадки на територията на комплекса, като същите ще бъдат свързани с новопроектираните открити обекти. На мястото на съществуващата зелена площ в източната част на дворното пространство е разработено декоративно пространство – розариум, като около него са предвидени места за сядане и отдих. Предвидените СМР ще се изпълнят съгласно одобрения инвестиционен проект и влязло в сила Разрешение за строеж. За всички видове строителни работи са разработени подробни КСС. В отделни КСС са отразени разходите за СМР, които ще се финансират с БФП и тези, които са принос на бенефициента. 1 106 873.95 1 331 332.09
Упражняване на строителен надзор : Дейността включва упражняване на строителен надзор по време на осъществяваното строителство от консултантски екип, избран в дейност 1. Упражняването на строителния надзор ще бъде в обем и обхват съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, като се изпълнят най-малко следните дейности: организира и контролира законосъобразно започване на строителството на обекта; организира съставянето и подписването на актовете и протоколите в съответствие с изискванията на Наредба № 3 на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (ДВ, бр. 72/2003) в процеса на изпълнение на строително-монтажните дейности; упражнява контрол по изпълнение на строежа съобразно одобрените проекти, приетите оферти и графици и изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ; осигурява спазването на условията за безопасност на труда съобразно ЗБУТ и Наредба №2 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнение на строително монтажните работи (ДВ, бр. 37 от 2004 ); не допуска увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; контролира опазването на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; контролира съответствието на влаганите материали и продукти съгласно изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти (ДВ, бр. 93/2000 г., изм. ДВ, бр. 75/2002 г., 109/2003 г.); контролира качеството на извършваните СМР и предотвратява с действията си по компетентност нарушаването на технологичната им последователност; изисква от строителя всички декларации за съответствие и сертификати за качеството на влаганите при изпълнение на СМР материали; организира и осигурява присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта по време на изпълнение на строително-монтажните дейности, когато е необходимо да дадат проектантско решение по възникнал проблем или за приемане на изпълненото; дава инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и да дава решения по технически въпроси, които не водят до промени на техническите проекти, като вписва съответните заповеди в заповедната книга; обсъжда с участниците в строителството възникнали проблеми в процеса на изпълнението на СМР и решаването им; информира Възложителя и ДНСК за всяко нарушение на строителните нормативни разпоредби в тридневен срок след констатирането им; изисква изготвянето на екзекутивна и друга техническа документация по изпълнение на строително-монтажните дейности от Изпълнителя и Проектанта ако е необходимо; подписва съвместно с проектантите и изпълнителите на СМР изготвената екзекутивна документация и нейното представяне на съответните органи съгласно чл. 175 от ЗУТ; подготвя и внася окончателен доклад за осъществения строителен надзор до Възложителя, придружен с всички документи необходими за въвеждане на обекта в експлоатация; изготвя и предава на Възложителя технически паспорт за строежа съгл. чл.176 от ЗУТ; събира от изпълнителите на СМР всички паспорти и гаранционни карти на монтираните уреди и устройства и ги предава на възложителя след приключване на строителството; организира въвеждането на обекта в експлоатация, спазвайки нормативните изисквания на ЗУТ и поднормативната му база. Дейността включва и упражняване на инвеститорски контрол по изпълнението на СМР на обекта, като изпълнителят контролира чрез необходимите проверки, измервания и изчисления реално извършените видове и количества СМР на строежа, които на съответния етап от изпълнение на проекта се удостоверяват от строителя с акт за установяване завършването и заплащането на натурални видове строителни и монтажни работи. След извършените проверки на място и установено съответствие изпълнителят подписва акта. Дейността приключва с въвеждането на обекта в експлоатация. 12 000.00 10 600.04
Упражняване на авторски надзор: Обхватът на дейността е осъществяването на авторски надзор по време на изпълнение на СМР, съгласно изискванията на ЗУТ; подписване на актове и протоколите съгласно изискванията на Наредба №3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба №2/2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и съгласуване на екзекутивната документация, изготвени от строителя. Упражняването на авторски надзор ще гарантира изпълнението на СМР при стриктно спазване на одобрените инвестиционни проекти. 12 000.00 14 050.00
Извършване на финансов одит : Дейността се извършва от избрания в дейност 1 квалифициран одитор - физическо или юридическо лице, или фирма за одит. Одиторът извършва проверка по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС, като за целта изготвя доклад за фактически констатации. 2 850.00 1 800.00
Информация и публичност: Изпълнението на дейността е в пълно съответствие с изискванията на УО на ОПРР 2014-2020 г. Целта на дейността е да увеличи прозрачността и да повиши обществената информираност за помощта и безвъзмездното финансиране, което се предоставя чрез ОПРР 2014-2020 г. Основната цел на тази дейност е популяризиране на дейностите по проекта при стриктно спазване на Единен наръчник за информация и комуникация по ОПРР. За реализиране на дейността ще бъде включено провеждането на информационни събития и доставка на печатно-информационни материали, както следва: 1. Провеждане на две пресконференции в началото и в края на проекта с участието на най-малко 10 представители на местни медии и кореспонденти. Началната - за представяне пред местната общност на целите на проекта и очакваните резултати и заключителна - за отчитане на резултатите от проекта. Подготовката и организацията на пресконференциите ще се извърши от екипа за управление на проекта. 2. Изработка, доставка и монтаж на: - 1 билборд за времето на строителството; - 1 бр. постоянна обяснителна табела. 3. Организиране на официално събитие по повод стартиране на строителните работи. 2 845.00 1 740.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.