Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на проекта е да се въведат мерки за енергийна ефективност и да се обновят многофамилни жилищни сгради, за да се постигне пряк екологичен ефект и устойчиво развитие на град Петрич.
Проектът обхваща пет сгради, като три от тях са с по два входа, класирани след подаване на заявления за интерес и финансова помощ от сдруженията на собствениците, съгласно създадена от Общината процедура за тази цел и Указанията на УО. Проектът предвижда инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор), който ще бъде извършен на база на изводите и препоръките, направени в техническо обследване на сградите, както и на мерките предписани в обследване за енергийна ефективност. На изготвените проекти ще бъде извършена оценка за съответствие със съществените изисквания към строежите. Ще бъдат подложени и на оценка за съответствие с изискванията за енергийна ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия на инвестиционен проект на сгради /чл.169, ал.1, т.6 от Закона за устройство на територията и чл.15 от Закона за енергийната ефективност/. По време на строителния процес мониторинг и текущ контрол върху него ще се осъществява от консултант, извършващ независим строителен надзор, от представители на общината и от определеното от сдружението на собствениците техническо лице. За целите свързани с организация и управление на проекта ще бъде определен екип от експерти, който да организира навременното протичане на дейностите и администриране на проекта. 
Ще бъдат изпълнени мерки за информация и публичност съгласно Единния наръчник на бенефициента зa прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
„Инженеринг - проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР за подобряване на енергийната ефективност на многофамилни жилищни сгради в град Петрич“, осъществяван по ОПРР 2014-2020, по 5 обособени позиции. : Процедурата има за цел да реализира дейности насочени към обновяване на жилищни сгради на територията на град Петрич, като чрез изпълнение на мерки за енергийна ефективност се цели да се осигурят по-добри условия на обитаване за живущите, топлинен комфорт и по-високо качество и достъпност на жизнената среда. Дейностите включени в предмета на поръчката са проектиране, упражняване на авторски надзор и строително-ремонти работи с цел прилагане на мерки за енергийна ефективност на 5 жилищни сгради на територията на гр.Петрич. Изпълнението на настоящия обобщен вид СМР включва следните дейности: Топлинно изолиране на външните стени. Външните стени на сградите не отговарят на нормативните изисквания за 2015 г. С цел подобряване на топлофизичните характеристики на външните стени, под плоча на първи жилищен етаж и намаляване на топлинните загуби през зимата, се предвижда външно полагане на топлинна изолация с дебелина 10 см. За осигуряване на необходимите нормативни стойности на коефициента на топлопреминаване през външните стени се предвижда топлинна изолация на външни стени. Тухлена зидария с вътрешна варопясъчна мазилка и външна варо цименто пясъчна мазилка и топлинна изолация. Tоплоизолация на покрив. Предвижда се топлинна изолация на таванските плочи с топлоизолация минерална вата, монтирана над таванските плочи и защитена с пароизолационно фолио. Предвижда се полагане на циментова замазка и 2 пласта хидроизолация. Осветление. Подмяна на кабелите за осветление на общите части, стълбищата, входовете и мазетата. Да се изградят мълниезащитни инсталации – мълниезащитни прътове с изпреварващо действие, тоководи и заземители. Преходното съпротивление за заземителите да не надвишава 20 ома. Да се подменят осветителните тела с нажежаема жичка с енергийни ефективни лампи и да се организира командването им със сензори. Топлинно изолиране на външните стени. Подмяна на съществуващата дограма с нова. Предвижда се подмяна на съществуващата стара дограма прозорци и врати, с нова от PVC профили и стъклопакет.. Предвидената нова дограма да е петкамерен профил и двоен стъклопакет с бяло нискоемисийно стъкло. Настоящата дейност вкл. и монтаж на пароизолационна и хидроизолационна лента, монтаж на външни подпрозоречни поли в цвят по архитектурен проект, възстановяване на мазилка, шпакловка и боядисване на лента. Репариране на участъците в сутерена с оголена армировка и деструктирани бетони по стени чрез обмазване с антикорозионни грундове и измазване с полимерно – модифициран циментов разтвор; Репариране на микропукнатините в тухлените стени, като същите се изчукат в ивица с ширина мин. 30см до тухла, армират се с полимерна мрежа и се обмажат с полимерно лепило на циментов разтвор; Ремонт и подмяна на повредените участъци от замазката, холкери, комини по покрива и други покривни елементи. Ремонт и подмяна на корозиралите ламаринени обшивки; Ремонт чрез обмазване с влагоустойчива мазилка на коминните тела и монтиране на ламаринени или други „шапки“ над тях; Подмяна или ремонт и надграждане на металните парапети, като се унифицират по детайл за цялата сграда; Изпълнението на настоящия обобщен вид СМР да се съобрази с Техническия паспорт на сградата. Изпълнението на настоящия обобщен вид СМР ще бъде съобразено с докладите за Енергийна Ефективност. 1 498 343.85 1 861 375.70
Мерки за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на заложените интервенции за ефекта, който те ще имат за развитието на града. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (национални и регионални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност – ще се предоставя на информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Печатни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център - Благоевград - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (билбордове, постоянни обяснителни табели) Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с управлението на проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, ще се финансира по бюджетен раздел III, перо 36.1 Разходи за публичност и визуализация. 14 166.67 16 800.00
Управление на проекта : 1. Бенефициентът община Петрич определя ръководител проект и екип проект за управление на проекта. Екипът включва: - Ръководител проект; - Счетоводител; - Координатор; Отговаря за общото управление на проекта и на бюджета, за спазването на правилата и процедурите на Оперативната програма, организира изпълнението на проекта, неговото докладване и отчитане. Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 9. Екипът на проекта - счетоводител и технически асистент, ще бъде от общински служители. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за изпълнение на сключените договори; - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). За всяка среща ще се води протокол; - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; - при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обекта. 3. Финансово управление на проекта: - вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението – ще бъде въведена номерация на платежните нареждания за целите на проекта, номерация на сметките и договорите, така че да предполага лесно архивиране и проследяване. - ще бъдат правени копия на разходно - оправдателни документи за всеки вид разход още в момента на извършването му, за архива на проекта. Под надзора на ръководителя на проекта, екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети (придружаващи искания за междинно плащане), както и шестмесечни и годишни технически отчети и окончателен технически и финансов отчет (придружаващ исканията за окончателно плащане). Екипът за управление ще прилага и процедура по вътрешен мониторинг спрямо изпълнителите по сключените договори за възлагане на обществени поръчки. Процедурата ще включва извадкова проверка на място на изпълнение на съответната дейност и изготвяне на констативни протоколи. Бенефициентът осъществява хронологично, двустранно и аналитично счетоводно записване като попълва финансовите отчети в съответствие с изискванията и основните счетоводни принципи на Закона за счетоводството. 32 000.00 31 252.30
Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите и упражняване на строителен надзор по време на строителството.: В процеса на изпълнение на дейността ще бъде изготвен комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите и оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност, на сгради. В процеса на изпълнение на строително монтажните работи се предвижда системен контрол по време на строителството чрез упражняването на независим строителен надзор в съответствие с разпоредбите на чл. 168, ал. 1 от Закона за устройство на територията. Представителя на строителния надзор взима участие във всички проби и изпитания на материали, конструкции и инсталации, използвани и/или изградени на обектите подлежащи на интервенция при строителството, като подписва всички документи, удостоверяващи резултатите от тези проби и изпитания. Решенията и указанията на лицето, упражняващо независим строителен надзор, вписани в заповедната книга на строежа, са задължителни за всички участници в строителството и следва да се изпълняват незабавно след вписването. Независимият строителен надзор по време на строителството ще се упражнява в следния задължителен обхват: 1.Законосъобразно започване на строежа; 2.Пълното и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3.Изпълнение на строежите, съобразно одобрените проекти; 4.Контрол по спазване условията на безопастност на труда, съгласно проекта за организация на строителството; 5.Опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа; 6.Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопастност; 7.Недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 8.Правилно изпълнение на строително.монтажни работи; 9.Годност на строежа за въвеждане в експлоатация. Строителния контрол по време на строителството ще се упражнява през целия период от откриване на строителната площадка до издаване на разрешение за ползване на строежа. Представители на независимия строителен надзор ще присъстват на съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството с цел установяване точното изпълнение на проекта. След приключване на строителството упражняващия строителен надзор изготвя окончателен доклад на основание чл.168, ал. 6 от Закона за устройство на територията. 42 822.81 37 956.00
Одит на проекта : Бенефициентът ще организира извършването на одитна проверка за проекта с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на Европейския съюз. При изпълнение на дейността по извършване на ангажименти по договорени процедури ще се прилага Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средствата от Структурните и фондове и Кохезионния фонд на ЕС на ниво бенефициент (Инструкцията), издадена от Сертифициращия орган (Дирекция "Национален фонд" в Министерство на финансите). Предвижда се дейността одит на проекта да бъде изпълняван одитното звено на бенефициента. Целта на ангажимента също така е и да установи наличие на констатации, които могат да бъдат: - Съществени констатации – установени недостатъци, които имат пряко отражение върху верифицирането на разходите. Такива констатирани пропуски могат да доведат до финансови корекции и необходимост от възстановяване на средства от бенефициента. Тези недостатъци изискват вземането на незабавни решения и предприемането на конкретни дейности от бенефициента, които са насочени към промяна/засилване на контролните дейности от самия бенефициент. - Второстепенни констатации – установени недостатъци, които при определени обстоятелства може да окажат влияние върху допустимостта на разходите, респ. на размера на средства от СКФ, които следва да се възстановят от ЕК. Такива недостатъци могат да се отстранят от бенефициента. - Несъществени констатации – добри практики, оптимизиране на дейността, т.е. тези констатации нямат пряко отражение върху допустимостта на предоставените средства. Тези недостатъци имат формален характер. 14 166.67 14 000.00
Въвеждане в експлоатация : След приключване на СМР , бенефициентът ще пристъпи към въвеждане на обектите в експлоатация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Ще се изпълнят всички предписани от закона дейности във връзка с въвеждането в експлоатация и ще бъдат издадени всички необходими за това документи. 4 166.67 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.