Проучване на практики за обучение и повишаване на квалификацията на заетите и заинтересованите лица в сектор ВиК: През последните години се наблюдава тенденция от липса на квалифицирани кадри в населени места извън София в сектор ВиК. Инженерите с ВиК насоченост много често остават в големия град (предимно София) и не се връщат по родните си места. Това поражда затруднения при намиране на квалифицирани кадри, особено в периферните райони на страна, които да бъдат наети в местни ВиК дружествата и пречиствателни станции. В някои страни от Европейския съюз се прилагат различни техники с цел задоволяване на нуждите от квалифицирани кадри в сектора. Разработени са обучителни програми на база на определен брой кредити. Така например, специлиасти с висше образование, които не са с профил ВиК могат чрез придобиване на определен брой кредити да придобият правоспособност да работят във ВиК дружества и пречиствателни станции.
В рамките на дейността ще бъде проучен опита на Унгарската асоциация по водоснабдяване във връзка с обучителни програми и техники за насърчаване на заетостта във водния сектор. Дейността ще премине през следните етапи:
1. Проучване на опита на Унгарска водна асоциация за образование във водния сектор - ще бъде проучен опита на партньора по проекта относно обучителни програми в сектор ВиК, относно наличието на кадри във ВиК сектора със специализирани умения, относно техники за насърчаване на заетостта във водния сектор;
2. Провеждане на анкетно проучване в България относно подобряване на уменията на служителите работещи във ВиК сектора - ще бъде проучено мнението на минимум 100 служители във ВиК дружества из цялата страна чрез предварително разработена онлайн анкетна карта. Целта на анкетното проучване ще бъде анализиране на необходимостта от провеждане на квалификационни обучения с цел подобряване на различни умения, необходими за извършване на ежедневната работа на служителите.
3, Разработване на план за насърчаване на заетостта във водния сектор в България - на база на разработеното проучване в Унгария и проучена необходимост от провеждане на обучения в България ще бъде разработен план, който ще включва следните индикативни елементи:
1. Анализ на заетостта във водния сектор в България
2. Идентифицирани нужди за насърчаване на заетостта в България
3. План за действие
4. Разпределение на отговорности между заинтересовани страни
Приложения: актуализирани програми за краткосрочни и дългосрочни обучения във ВиК сектора
Планътще бъде обсъден на дискусионния форум по проекта, в който ще се обсъдят отговорностите на отделните заинтересовани страни в него. Целта е да бъдат създадени мерки за подобряване на квалификацията на служителите във водния сектор и насърчаване на заетостта в различни части на страната. |
31 000.00
|
25 000.00
|
Организиране на дискусионен форум на тема: "Подобряване на капацитета на заетите лица във водния сектор в България": По време на проекта ще се организира дискусионен форум на тема"Насърчаване на заетостта във водния сектор чрез внедряване на иновативни образователни практики"". Целта на форума е да бъдат представени резултатите от проучването в Унгарска асоциация за водоснабдяване на добри образователни практики в сектор водоснабдяване и канализация, както и да се дискутират възможности за насърчаване на заетостта в сектора в България. Събитието ще бъде с продължителност един ден и на него ще вземат участие партьорите по проекта, заинтересовани страни в отрасъл ВИК, центрове за професионално обучение, представители на Национал;на агенция за професионално образование и обучение (НАПОО), бюра по труда и др. В първата част на събитието ще бъдат представени резултатите от проучването.Унгарският партньор ще представи своя опит и образователните практики, които е създал в сектора. През втората половина на деня ще бъде дискутиран плана за насърчаване на заетостта във водния сектор. Ще се дискутират възможностите в него, ще се обсъдят бъдещи съвместни действия със заинтересовани страни във водния сектор.
Стъпките, които са необходими за реализиране на дейността са:
1. Разработване на програма за събитието
2. Определяне на участници
3. Осигуряване на зала
4. Подготовка на покана и изпращането й до участниците в събиетието
5. Осигуряване на кетъринг и кафе - паузи
6. Подготовка на материали за участниците и анкета за обратна връзка
7. Осигуряване на протоколиране и заснемане на събитието.
|
8 194.18
|
6 920.00
|
Работно посещение в Унгарска асоциация по водоснабдяване: Целта на работното посещение ще бъде заитересовани страни в отрасъл ВиК да посетят на място образователни центрове към Унгарска асоциация по водоснабдяване, за да се запознаят с методите, техниките и темите, които се преподават на работещи или потенциални служители във ВиК дружества. На работното посещение ще участват 20 представители на БАВ, НАПОО, ЦПО, представители на Бюра по труда и ВиК дружества. Работното посещение ще бъде с прпдължителност 3 дни.
За да бъде организирано работното посещение ще бъда инициирани следните етапи на изпълнение на дейността, които ще се извършат в сътрудничество между екип по проекта от БАВ, екип от унгарския партньори и изпълнител:
1. Изготвяне на програма за работно посещение със съдействието на унгарския партньор - час на тръгване, час на пристигане, настаняване, работни посещения на място в образователни центрове, среща с местни експерти, семинари и др. събития ще бъдат включени в програмата;
2. Изготвяне на списък с участници
3. Изпращане на покани
4. Осигуряване на двупосочни самолетни билети за участниците
5. Осигуряване на застраховки на участниците
6.Провеждане на работното посещение
7. Анкетиране на участниците за удовлетвореността от организация на работното посещение
8. Изготвяне на доклад от работното посещение
|
28 154.00
|
24 900.00
|
Информационни събития и дискусионни панели с целевите групи: Целта на дейността е да се разпространи информация относно възможностите за обучение и квалификация на специалисти, които да бъдат наети на работа във водния сектор. За целта ще бъдат организирани 7 полудневни изнесени семинара в страната всяко с приблизителен брой участници 30, които ще обхванат населени места от 6-те планови региона на страната. Участници в събитията ще бъдат заети лица във водния сектор - представители на ВиК дружества в региона, представители на бюра по труда, местна власт, както и потенциални кандидати за квалификация и работа - младежи, безработни лица и други заинтересовани страни. Събитието ще се проведе в два модула - информационен и дискусионен. По време на първия модул участниците ще се запознаят с възможностите, които се предлагат за работа и развитие в сектор ВиК. Ще бъдат запознати с проекта, с проучените добри практики в Унгария. По време на дискусионния модул участниците ще имат възможност да споделят своите потребности, както и необходимостта от обучения за повишаване на квалификацията. Екипът по проекта ще изготви списък на желаещи лица, които искат да участват в пилотно обучение по проекта. Етапите за провеждане на дейността са:
1. Проучване на места за провеждане на събитията - чрез подкрепата на местни ВиК дружества, партньори и членове на БАВ ще бъдат определени населени места, където да се проведат събитията, като за целта ще се избере подходяща зала.
2. Създаване на график за посещения - ще бъде изготвен график по дати, населени места, час на провеждане на мероприятието и място на провеждане
3. Изготвяне на покани до представители на ВиК дружества, община, Бюра по труда и др. - ще се изготвят покани, които ще бъдат изпратени по имейл или факс. Безработни лица и младежи ще бъдат поканени чрез местни Бюра по труда.
4. Изготвяне на списък с участници - ще се изготви списък с участници с необходимата визуализация съгласно Наръчника на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
5. Изготвяне на материали - за представяне на проекта, проучените добри практики и възможностите за развитие във водния сектор за всеки участник ще бъде подготвен пакет от информационни материли.
6. Наемане на зала - ще бъде наета зала за провеждане на мероприятията
7. Осигуряване на минерална вода
8. Осигуряване на лектор за събитията - ще бъде нает лектор, който да присъства на всяко едно от изнесените събития, който ще отговаря за представянето в информационния панел |
4 918.00
|
10 027.84
|
Пилотни обучения във водния сектор на целевите групи: Дейността отговаря на изискванията на "Условията за кандидатстване" за задължителни включване на дейности за адаптиране и/или валидиране на социални иновации, както и на такива за повишаване на капацитета на партньорите и заинтересованите страни по отношение на разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативи подходи. За изпълнение на дейността ще бъде наета фирма, която да организира логистиката по време на обученията.
По време на дейност 1, в която се извърши подробно проучване на добрите практики на чуждестранния партньор по отношение на програми и организиране на обучения във водния сектор се идентифицира социална иновация, ориентирани към съдържание - нова организация на обучение, работа в мрежа и разпространение. По време на дейност 4 се разпространи информация за възможностите за обучения и развитие във ВиК сектора, а тази дейност включва организиране на пилотно 3 дневно обучение на лица, които са проявили интерес по време на информационните събития. При необходимост, чрез съдействие от страна на Бюрата по труда, община и местни организации ще се наберат участници за обученията. Ефектът от обученията върху целевите групи ще бъде измерен чрез изходящ тест.
Местата, в които ще се проведат обученията ще бъдат населените места, в които са проведени информационните събития, т.е. 7 населени места от 6-те планови региони на страната. Етапите на изпълнение на дейността са:
1. Създаване на график на обученията - ще бъде изготвен график по дати, населени места, час и място на провеждане на обученията съвместно с изпълнител
2. Изготвяне на списък с участници за всеки ден по отделно, в който участниците ще впишат своите имена и контакти
3. Изготвяне на материали и анкета за обратна връзка - участниците ще получат пакет с информационни материали, касаещи темата на обучението, отпечатани от изпълнителя, подготвени с екипа по проекта;
4.. Наемане на зала - ще бъде наета зала за провеждане на тридневните обучения във всяко едно от определените 7 населени места
5. Осигуряване на кафе паузи и кетъринг на участници за тридневните обучения
В рамките на дейността ще бъдат ангажирани 4 броя лектори -, с които ще се сключат индивидуални договори, като технич ангажимент ще включва участие в тридневните обучения в страната.
|
39 190.00
|
33 580.85
|
Оценка на постигнатите резултати за приложимостта на иновативните елементи: Оценката ще проследи на практика следните параметри:
• Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група;
• Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта;
• Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати |
4 800.00
|
4 800.00
|
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е определяне на отговорности между членовете на екипа и създаване на план - график за изпълнение на дейностите. Етапите за изпълнение на дейността са:
1. Провеждане на встъпителна среща за сформиране на екип и разработване на план график
2. Провеждане на периодични срещи с цел отчитане на напредъка по проекта.
В изпълнението на проекта ще вземат участие следните длъжности:
1. Ръководител проект - 1
2. Финансов експерт- 1
3. Експерт "Събития" - 1
Ръкодовителят на проекта ще бъде ангажиран с цялостното управление на дейностите по проекта, комуникация с партньора и целевите групи. Счетоводителят ще отговаря за финансовото изпълнение на дейностите и целесъобразно разходване на средствата в бюджета, както и подготовка на финансови отчети към Управляващя орган. Експерт "Събития" ще има ангажимент за организация и провеждане на събитията по проекта. Целият екип ще има отговорности по подготовка на тръжна документация, избор на изпълнители, които ще бъдат избрани чрез възлагане на дейности по услуга и доставка, както и проследяване качественото изпълнение на дейностите, заложени в договорите на изпълнителите. |
11 441.27
|
10 738.15
|
Информация и публичност по проекта: С цел популяризиране на проекта още при неговото стартиране ще бъде публикувано прес съобщение в една местна и в една национална медия. Целта на рес съобщението е представяне на проекта, неговата основна цел, планираните дейности и очакваните резултати. Разработването и публикуването на прес съобщението ще бъде организирано чрез изпълнение на следните стъпки:
1. Определяне на медии - метни и национални, чрез които да се публикува съобщението;
2. Изработване на прес съобщението, спазвайки всички правила за публичност, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
3. Изпращане на прес съобщението
4. Публикуване на прес съобщението;
Информация за проекта ще бъде публикувана на уеб страницата на Българска асоциация по водите и Унгарска асоциация по водоснабдяване.
В рамките на проекта ще бъдат изготвени и рекламни материали. За подготовка на рекламните материали ще се направи избор на изпълнител съгласно ЗОП. Предварително ще се подготви техническа спецификация, която ще включи всички изисквания относно визуализация, брой, параметри на отделните рекламни материали. След избор на изпълнител, ще се сключи договор за изпълнение, а готовите продукти ще бъдат приети с приемо - предавателни протоколи.
Рекламните материали, които ще бъдат изготвени по проекта ще бъдат:
-банер - 1 брой;
-брошури - 500 броя
-рекламни чаши - 200 броя
еко - химикалки - 200 броя
Банерът ще бъде със следните показатели: Формат: 80/200 см Материал: винил бял Обем: 1 страница Цветност: 4+0 цвята (CMYK) Довършителни: рязане, два джоба х 80 см Брошурите ще бъдат със следните параметри: Формат: А4 Обем тяло: 1 страница Цветност: 4+4 цвята (CMYK) Хартия : 130 гр/м2 двустранен хром гланц Книговезване: рязане, сгъване (2 гънки)
Рекламните чаши - материал: керамична, печат: ситопечат/сублимация
Еко химикалка - изготвена от рециклирани или биоразградими елементи |
2 156.55
|
2 152.80
|