Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 64 523 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда въвеждането на мерки за устойчиво енергийно обновяване на многофамилна жилищна сграда с административен адрес: гр. Благоевград, бул. "Св. Св. Кирил и Методий" №12, вх. А и Б.
Сградата се състои от сутерен, четири жилищни етажа и тавански етаж, с обща разгърната застроена площ от 1 312 кв. м. В сградата са разположени общо 20 (двадесет) самостоятелни обекта с жилищно предназначение.
В съответствие с разпоредбите на Закона за управление на етажната собственост и изискванията на процедурата за целите на предложението за изпълнение на инвестиция е регистрирано сдружение на собствениците и е подписано партньорско споразумение между него и Община Благоевград.
Въвеждането на мерки за енергийна ефективност има за цел да подобри експлоатационните характеристики и да удължи жизнения цикъл на сградата, като в същото време се гарантира оптимално и целесъобразно използване на ресурсите за постигане на максимална ефективност от изпълнението на инвестицията.  
Предвидените интервенции на сградния фонд са насочени към подобряване на енергийните характеристики на сградата, постигане на по-висок клас на енергийна ефективност и реализиране на енергийни спестявания в резултат на намаляване на потреблението на първична невъзобновяема енергия. В дългосрочен план, това, от своя страна, ще  окаже положителен ефект върху околната среда и атмосферния въздух, като се оптимизира консумацията на енергия и се редуцират емисиите на парникови газове в атмосферата. Не на последно място, планираните дейности в проектното предложение ще спомогнат за подобряване условията на живот на живущите в сградата чрез осигуряване на комфортна и екологично устойчива жилищна среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) и въвеждане на обекта в експлоатация : Дейността предвижда изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор). За изпълнение на дейността ще бъде изготвен инвестиционен проект за енергийна ефективност. Проектирането ще се изпълни от екип от правоспособни проектанти съгласно нормативните изисквания. Инвестиционният проект ще бъде изготвен съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности. Проектът ще бъде съгласуван с експлоатационните дружества, контролните органи и одобрени от главния архитект на Община Благоевград. На база представените документи, а именно обследване на енергийна ефективност, придружено с валиден сертификат за енергийни характеристика на сграда, обследване за установяване на техническите характеристики на сградата, архитектурно заснемане и технически паспорт ще бъде изготвен инвестиционния проект. Предвижда се да бъдат изпълнени мерки при основен ремонт и реконструкция на сградата, мерки по обновяване на общите части на сградата, мерки за енергийна ефективност, както и такива пряко свързани в правилната експлоатация на сградата. За изпълнението на предписаните задължителни мерки ще бъдат осъществени следните дейности: - ремонт на покрива - ремонт на балконски и стълбищни парапети - подмяна на дограма, топлинно изолиране на външните ограждащи елементи на жилищата - външни стени, покриви и подове - енергоспестяващо осветление в общите части на сградата - изграждане на мълниезащитна инсталция и др. С изпълнението на предписаните мерки сградите ще постигнат клас "B" на енергопотребление и 72.13% спестявания от първична невъзобновяема енергия. За ефективното изпълнение на изготвения инвестиционен проект, проектантите ще осъществяват авторски надзор по време на строителството, като съблюдават за изпълнението на предвидените мерки и взетите проектантски решения. Основните задължения на проектанта, осъществяващ авторския надзор ще са: контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта, консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта, участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта, консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация, участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. Приключване на строително-монтажните работи на обекта ще бъде констатирано с подписването на констативен акт за установяване на годността за приема на строежа (част, етап от него) - приложение №15. Този акт е основание за съставяне на окончателен доклад от лицето, упражняващо строителен надзор. С този акт се извършва предаването на строежа и строителната документация от строителя на Възложителя. След окомплектоването на досието на обекта и определената категория на обекта ще бъдат предприети действия за въвеждането на обекта в експлоатация. 408 554.87 0.00
Изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на строителен надзор: Съгласно ЗУТ по време на строителство на обекти от първа до пета категория (категоризацията е по Наредба № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи) е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Обектът на интервенция в настоящото предложение за изпълнение на инвестиция е строеж IV-та категория и съгласно горецитираните изисквания и с оглед качествено изпълнение на заложените СМР в предвидения обем и срокове, е необходимо при изпълнение на предвидените СМР да се упражнява строителен надзор. В рамките на дейността, лицензираният консултант ще изготви и Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, който ще послужи като база за издаване на разрешение за строеж и законосъобразно започване на строителния процес. Оценката ще бъде извършена на основание чл. 142, ал. 5 и ал. 6, т. 2 от ЗУТ и обхваща проверка за съответствие със: - правилата и нормативите за устройство на територията, - изискванията на чл. 169, ал.1 и ал. 3; - взаимната съгласуваност между частите на проекта; - пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; - изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; - други специфични изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива; - изискванията на влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за разрешаване на строителството по Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие, Закона за културното наследство или друг специален закон, както и отразяване на мерките и условията от тези актове в проекта; - изискванията за селективно разделяне на отпадъците, образувани по време на строително-монтажните работи на обекта и дейностите по разрушаване, с цел последващото им оползотворяване, включително рециклиране; При упражняването на строителен надзор в съответствие с действащото законодателство, консултантът ще бъде отговорен за изпълнението на следните дейности: законосъобразно стартиране на строежа, извършване на регулярни огледи на място и изготвяне на констативни протоколи от проверките съвместно с останалите заинтересовани страни в строителния процес, контрол за спазване на графика за изпълнение на отделните видове работи, контрол по изпълнение на строителните дейности в пълно съответствие с частите на одобрения инвестиционен проект, контрол на качеството и количеството на влаганите материали и изделия в строителството и съответствието им с нормите за безопасност, контрол за спазване на условията за безопасност на труда, отговорност за опазване на околната среда, извършване на преценка за годността на обекта за въвеждане в експлоатация, докладване на Възложителя, в случай на установени нередности в строителния процес. Лицето, упражняващо строителен надзор ще съставя и подписва всички актове и протоколи по Наредба №3 на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа относно изискванията за безопасност и законосъобразно изпълнение. След приключване на СМР и издаване на Констативен акт Образец 15 за установяване на годността на строежа, лицензираният консултант ще изготви и предаде в срок окончателен доклад с всички изискуеми приложения и документи за целите на въвеждането на обекта в експлоатация. 6 769.92 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор: След приключване на дейностите по изпълнение на СМР и въвеждането на енергоспестяващите мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, ще бъде изготвена независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност). Целта на оценката е доказване на ефективността на изпълнените по проекта мерки. 1 574.40 0.00
Организация и управление, изпълнение на мерки за публичност и информация: За изпълнение на дейността се предвижда да бъде сформиран Екип за организация и управление на проекта (ЕОУП). ЕОУП ще изпълнява дейности, свързани с организацията, мониторинга, координирането и популяризирането на проекта, което ще гарантира успешната му реализация и постигане на заложените цели. Екипът ще включва експерти с необходимата експертиза за качественото и ефективно изпълнение на дейностите по проекта. Екипът за управление на проекта ще изпълнява функциите, произтичащи от договора за финансиране, приложимото законодателство и указанията за изпълнение на проекти, финансирани по настоящата процедура. Основните функции на ЕОУП ще включват: - управление и контрол по изпълнение на договора за финансиране; - участие в провеждането на процедурите по ЗОП за избор на изпълнители за изпълнение на дейностите по проекта; - комуникация и координация със заинтересованите страни по проекта, включително СНД, други контролиращи и одитиращи органи и институции и организации; - координация, мониторинг и контрол за изпълнение на всички сключени договори с външни изпълнители по проекта; - финансово управление и докладване за напредъка по изпълнение на проекта; - изпълнение на мерки за видимост, прозрачност и комуникация; - съхранение на документацията по проекта. В дейността ще бъдат включени и мерките за видимост, прозрачност и комуникация. В изпълнение на ангажимента на всеки краен получател на средства по линия на НПВУ да популярзира финансовия принос на ЕС, Община Благоевград предвижда комплекс от взаимно-свързани и допълващи се мерки и дейности, с които да информира широката общественост за изпълняваната инвестиция. Целта е да се повиши обществената осведоменост, да се гарантира прозрачност в процеса на усвояване на европейските средства и в максимална степен да се популярзира приноса на ЕС за постигането на очакваните резултати от инвестицията. Всички мерки ще бъдат съобразени със изискванията на СНД, посочени в Ръководството за изпълнение на инвестиции по ПВУ от крайните получатели на средства от МВУ. За популяризиране на проекта ще бъдат изпълнени следните дейности: - поставяне на временна информационна табела по време на строителството - поставяне на постоянна информационна табела след приключване на строителните дейности - организиране и провеждане на събития - 2 бр. пресконференции (в началото и в края на проекта). В случай, че Община Благоевград има и други одобрени предложения за изпълнение на инвестиции по процедурата, е възможно пресконференциите да обхващат представяне на няколко проекта със синхрон в етапите на изпълнение. - публикуване на информация относно проекта на официалната интернет страница на Община Благоевград. Всички изработени рекламно-информационни материали ще съдържат изискуемите реквизити съгласно указанията в Ръководството и Приложение № 10 Условия за изпълнение на одобрените инвестиции в рамките на настоящата процедура. 7 088.89 0.00
Предварителни дейности по изготвяне на техническа документация за кандидатстване: Дейностите по подготовка на необходимата техническа документация са извършени от Сдружението на собствениците, гр. Благоевград,бул. "Св. Св. Кирил и Методий" №12, вх. А и Б в изпълнение на условията за кандидатстване по процедурата. Обследването за енергийна ефективност е изготвено в обхват и съдържание съгласно изискванията на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ и включва мерки за енергийно обновяване, които са допустими за финансиране по процедурата. Предложените от енергийния одитор мерки гарантират преминаване на сградата от клас на енергопотребление "F" в "B", като процентът на спестяванията на първичната невъзобновяема енергия е 72.13%. Сертификатът за енергийни характеристики е валиден и съобразен с изискванията на Наредба №Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. За сградата е представен технически паспорт с регистрационен номер №133-04279.610.255.2 от 04.05.2023 г. след извършено обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията на чл. 169, ал. 1, (т. 1.-5 ) и ал. 3 от ЗУТ. Техническият паспорт съдържа само задължителни мерки, които са допустими за финансиране по процедурата, произтичат от нормативни изисквания, свързани с безопасната експлоатация на сградата и са нормативно необходими за въвеждане на сградата в експлоатация. 8 234.11 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.