Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР на обект: Обновяване на образователна инфраструктура и прилежащо дворно пространство в ПИ 56126.602.1462: ОДЗ „Слънце”- гр.Петрич" - етап 2 дворно пространство: В рамките на изпълнение на Дейност 1: Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР на обект: Обновяване на образователна инфраструктура и прилежащо дворно пространство в ПИ 56126.602.1462: ОДЗ „Слънце”- гр.Петрич" - етап 2 дворно пространство“ ще бъде изготвен технически/работен проект със съответните части към него. При инвестиционното проектиране ще се търси най-доброто инженерно решение, касаещо обновяването на дворното пространство и необходимите строително монтажни работи за изпълнение на проекта. При изпълнение на строително-монтажните работи ще бъдат реализирани предвидените СМР в техническия/работен проект за облагородяване на дворното пространство и осигуряването на подходяща среда за хора с увреждания. През периода на изпълнение на СМР ще се осъществи навременен и ефективен авторски надзор съобразно чл. 162, ал. 2 от Закона за устройство на територията.
Проектното предложение предвижда да бъде избран изпълнител с процедура Инженеринг за основен ремонт само на дворното пространство на детската градина. Сградата помещаваща се детската градина е ремонтирана и обновена по проект „Уют и топлина за деца чрез повишаване на енергийната ефективност на образователната структура в община Петрич”, финансиран от ОПРР 2007-2013 г.. С реализиране на СМР дейностите в дворното пространство ще бъде изцяло завършен обекта и ще се надгради започнатото по ОПРР.
Проектното предложение предвижда да бъдaт извършени СМР-дейности само върху дворното пространство на детската градина. Това е наложено от факта, че сградния фонд на ДГ е ремонтиран по проект "Уют и топлина за децата чрез повишаване на енергийната ефективност на образователната инфраструктура на община Петрич" изпълняван през 2014 г.. Целта на изпълнявания проект по ОПРР 2007-2013 е била да осигури общинска образователна инфраструктура с високо ниво на енергийна ефективност, допринасяща за развитието на устойчиви градски ареали, чрез изпълнение на мерки по енергийна ефективност в шест детски градини на територията на Община Петрич, от които е и горе цитираната ДГ "Слънце". Изпълнени са всички мерки предписани в енергийното обследване: саниране, подмяна на дограма, отоплителна инсталация, монтирана слънчева система за подгряване на вода. През 2019 г. е направено обследване за енергийна ефективност на сградата, което показва, че заложените индикатори са постигнати. Със средства от общинския бюджет община Петрич е осигурила необходимото модерно оборудване и обзавеждане за децата обучаващи се в нея и за персонала. В момента сградата на детска градина „Слънце“ е в отлично експлоатационно състояние в резултата на изпълнените ремонтни дейности чрез европейски и общински средства и не са необходими средства за СМР дейности върху сградния фонд, както и средства за оборудване и обзавеждане. С изпълнението на планираните дейности в настоящето проектно предложение ще се постигне цялостно обновяване на образователната институция. Чрез изпълнението на предвидените СМР в прилежащото дворно пространство ще се осигури безопасна среда за обучение и игра на децата посещаващи детското заведение и учебното заведение ще добие цялостен завършен модерен облик. |
236 000.00
|
283 079.89
|
Извършване на независим строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Дейността по упражняване на строителен надзор ще се извърши от изпълнител избран по ЗОП, и в съответствие с чл.166, ал.1, т.1 от Закона за устройство на територията чрез екип от правоспособни квалифицирани лица. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител ще извършва контрол за съответствието на строително-монтажните работи съгласно разработените технически проекти за обекта на интервенция, както и за качеството на влаганите материали в строителството. Ще бъде осъществяван контрол и върху графика на извършване на строителните дейности с оглед навременното изпълнение на строителството, както и точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР. |
5 000.00
|
6 000.00
|
мерки и дейности за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация , чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на заложените интервенции за ефекта, който те ще имат за развитието на града.
Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник).
Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи:
- Целеви групи и преки бенефициенти по проекта;
- Широка общественост (на общинско и областно ниво);
- Разпространители на информация (национални и регионални медии).
Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно:
- Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло;
- Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории;
- Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват;
- Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни;
- Прозрачност – ще се предоставя на информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента.
Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение.
Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност:
- Електронни медии;
- Печатни медии;
- Онлайн медии (включително социални мрежи);
- Областен информационен център - Благоевград
- Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали);
- Външна реклама (билбордове, постоянни обяснителни табели)
Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставяне на
- Емблемата на ЕС;
- Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР);
- Общото лого на програмен период 2014-2020.
Всички документи и материали, свързани с управлението на проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник.
|
2 300.00
|
2 760.00
|
Управление на проекта: След сключване на Договора за безвъзмездна финансова помощ за целите на изпълнението, управлението и отчитането на проекта ще бъда сформиран експертен екип, състоящ се от Ръководител, Технически координатор, Счетоводител. Екипът за управление и отчитане на проекта ще отговаря за цялостното изпълнение на проекта по отношение на проектните дейности, разходването на средствата по проекта, комуникацията със всички заинтересовани страни, включително и УО на ОПРР. Тази дейност е от особено значение за реализирането на проекта, тъй като ще осигури:
- точно определяне на времето и ресурсите за отделните задачи;
- пълноценно и ефективно изпълнение на дейностите по проекта;
- възможност за контрол върху качеството на изпълнението и предприемане на коригиращи мерки в случай на отклонения;
- механизъм за управление на рисковете по време на изпълнението.
Отговорностите и задълженията на членовете на екипа са съобразени със спецификата на интервенцията и съответната им позиция в екипа и ще залегнат в длъжностните характеристики за съответните позиции.
|
4 700.00
|
4 484.33
|
Одит на проекта:
Бенефициентът ще организира извършването на одитна проверка за проекта с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на Европейския съюз. При изпълнение на дейността по извършване на ангажименти по договорени процедури ще се прилага Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средствата от Структурните и фондове и Кохезионния фонд на ЕС на ниво бенефициент (Инструкцията), издадена от Сертифициращия орган (Дирекция "Национален фонд" в Министерство на финансите). Одитът ще бъде извършен от регистриран експерт-счетоводител или фирма за одит, избрани по реда на Закона за обществените поръчки съобразно заложената стойност в бюджета. Избраният изпълнител ще отговаря на изискванията, заложени в Инструкцията.
Целта на ангажимента също така е и да установи наличие на констатации, които могат да бъдат:
- Съществени констатации – установени недостатъци, които имат пряко отражение върху верифицирането на разходите. Такива констатирани пропуски могат да доведат до финансови корекции и необходимост от възстановяване на средства от бенефициента. Тези недостатъци изискват вземането на незабавни решения и предприемането на конкретни дейности от бенефициента, които са насочени към промяна/засилване на контролните дейности от самия бенефициент.
- Второстепенни констатации – установени недостатъци, които при определени обстоятелства може да окажат влияние върху допустимостта на разходите, респ. на размера на средства от СКФ, които следва да се възстановят от ЕК. Такива недостатъци могат да се отстранят от бенефициента.
- Несъществени констатации – добри практики, оптимизиране на дейността, т.е. тези констатации нямат пряко отражение върху допустимостта на предоставените средства. Тези недостатъци имат формален характер. |
2 300.00
|
2 300.00
|
Въвеждане в експлоатация: След приключване на СМР по подобряване на градската среда, бенефициентът ще пристъпи към въвеждане на обекта в експлоатация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Ще се изпълнят всички предписани от закона дейности във връзка с въвеждането в експлоатация и ще бъдат издадени всички необходими за това документи. |
0.00
|
0.00
|