Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на проектното предложение е да бъде създадено социално предприятие "Зелена градина" в община Раковски. По този начин ще се улесни достъпът до заетост и ще се осигури подкрепа за социалното включване на уязвими групи чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика. 

Специфичните цели на проекта са:
Да бъде създадено социално предприятие "Зелена градина" от Община Раковски за озеленяване;
Да се улесни достъпът до заетост на уязвими групи;
Да се създадат подходящи възможности за реализация на уязвимите групи, включени в заетост;
Да се популяризират социалните предприятия.

Социално предприятие "Зелена градина" на Община Раковски ще постигне целите си, като изхожда от богатия си опит за работа по различни проекти в общината, свързани с предоставяне на социални услуги и търсене на възможност за подкрепа на уязвимите групи в общината. 

Съпоставянето на дяловете на безработните по възрастови групи показва като най-рисков контингент населението от 20 до 29г. възраст. Това определя мерките за намаляване на младежката безработица като едно от приоритетните направления в бъдещото развитие на община Раковски. Това подчертава необходимостта от създаване на възможности за реализация на уязвимите групи на пазара на труда, които са поставени в неблагоприятна ситуация. 

Със създаването на социалното предприятие Общината ще предложи възможност за реализация на представители на целевата група и ще направи в максимална степен възможна трудовата реализация на представители на уязвимите групи в дейност, за която те имат нужните качества и способности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и включване в заетост за 12 м. на лица от целевата група: Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и подбрани лица от идентифицираната целева група по проекта (21 лица), която е подробно описана в т. 11.4., а именно хора от уязвими групи, дълготрайно безработни ил неактивни лица, хора с по-ниско образование. Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица . Дейността ще премине през следните етапи: 1. Идентифицране на подходящи лица от целевата група на цялата територия на Община Раковски. 2. Подкрепа на лицата от целевата група за преминаване през процеса на подбор Назначаване на лицата от целвите групи за 12 м. Предвижда се в процеса на подбро да се включат експерти от Община Раковски, които работят с уязвими групи. 1. Популяризиране на социалното предприятие, информиране и набиране на желаещи. Този етап изисква не само публикуване и разпространяване на обяви, но и взаимодействие с потенциални заинтересовани представители на целевата група, консултации със заинтересованите страни. Идентифициране ена подходящите лица от целевата група. 2. Помощ и подкрепа за подготовка на документите и подпомагане на кандидатите за ориентиране във възможностите, които им се предлагат от социалното предприятие. Това се налага, тъй като представителите на целевите групи в по-голямата си част не притежават добри социални умения или нямат практически трудов опит, за да могат самостоятелно да се справят с този процес. 3. Провеждане на подбор, интервюта и пробен период. При провеждането на интервюто е необходимо да има участници със специфични професионални умения в областта на интеграцията на пазара на труда и психологическа специфика. Проведеното интервю ще се води от един от участниците – интервюиращи- а друг ще документира какво се случва и ще изготвя профил на лицето. За кандидатите, преминали на следващо ниво – ще бъде задълбочено изготвянето на трудовия профил. Той включва въпроси като способности и умения, мотивация, силни и слаби страни, опит или не от трудова дейност, и имат за цел да подпомогнат екипа за изработване на правилна стратегия за интегриране на работното място. На последно място се провежда пробен период – в който кандидатът ще бъде включен в реален работен процес, ще му бъдат поставяни задачи и ще бъде наблюдаван за способностите и уменията, както и за готовността да се учи и да се развива. Ще бъдат подбрани и назначени 21 лица на следните позиции: 19 Работника озеленяване Код по НКПД 9214-0015 1 Домакин/снабдител Код по НКПД 4321-2014 1 Шофьор Код по НКПД 8322-2007 В град Раковски ще работят Раковски - 6бр. , Белозем - 3бр., Стряма - 3бр., Чалъкови - 3бр., Шишманци - 2бр., Момино село - 2бр., Болярино - 2бр. Предвиждаме хората от целевите групи да си бъдат местни за всяко населено място и да си работят към съответното кметство, като наставниците (дейност 2) ще имат пряк контрол над работата им. Наред с лицата от целевата група ще бъде назначен и техник озеленител (код по НКПД 3112-3020), който ще работи непосредствено с назначените лица, за да оказва подкрепа и предава опит. Техникът озеленител ще бъде назначен на трудов договор за 12 м. След като бъдат идентифицирани лица, които попадат в целевата група, с тях ще бъде направен специализиран подбор, ще бъдат подкрепени да подготвят докумeнтите си за кандидатсване за работа, както и в процеса на лични срещи и подбор. Тези, които преминат процеса на подбор ще бъдат включени в трудова заетост за 12 месеца. 0.00 164 709.31
Осигуряване на наставници от работодателя за заетите лица: Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и назначени 7 наставници, които да работят с лицата от уязвимите групи, назначени в социалното предприятие. Всеки от наставниците ще подпомага новоназначените работници за период до 6 месеца. Наставниците ще отчитат отработените часове с наставляваните работници. Тъй като това е ново социално предприятие, наставниците също ще бъдат новоназначени, но това ще бъдат хора с опит в професията и които имат възможност да предадат знания и трудови навици на служителите от целевата група.Наставниците ще бъдат назначени на трудов договор, в който ще бъде определено разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на наставничеството. 0.00 3 796.31
Оборудване и обзавеждане на новосъздадените работни места, доставка на материали, ремонт на помещение: Тази дейност предвижда да бъдат извършени следните поддейности: 1. Доставка на оборудване и инвентар, необходими за функциониране на социалното предприятие и 2. Доставка на материали и консумативи за функциониране на социалното предприятие. 3. Ремонт на помещението, предвидено за социалното предприятие Етап 1 включва доставка на оборудване и инвентар, необходими за дейността, която ще бъде осъществявана от социалното предприятие - благоустройство и озеленяване и поддържане на зелените площи и ремонт и поддръжка. За тази цел ще бъдат достaвени следното оборудване и инвентар: Бензинов трион /среден клас мощност с многостранно приложение./ ; Храсторез за професионална поддръжка на тревни площи и гори; Инвенторен генератор / за работа на открити площи/ , Моторна косачка бензинова /Ширина на косене минимум 45 ¬см / , Ножици за за жив плет, Моторна водна помпа, Мотичка /плоска трирога/, комплект сита за пресяване на тор и почва, Прави лопати, Обикновени лопати, Ръчна количка /с едно колело/, Щипка за отпадъци, Гребла /за сняг/, Пръскачка /гръбна/, Тесла /с дървена дръжка/, Ваничка /за боя/, четки, мистрии, валяци за полагане на боя; Ъглошлайф за професионална употреба, Шлайф за стена, виброшлайф, професионална алуминиева стълба, маламашки, бормашина, къртач.. Етап 2 включва доставка на материали и консумативи за нуждите на социалното предприятие, за да може то да функционира пълноценно: Семена за трева и озеленяване, разсад за цветя, храсти и декоративна растителност, Гипс, Цимент, вар, Гипсокартон; Плочи гранитогрес; Лепило за гипсокартон; Силикатна мазилка външна; Латекс интериорен бял; Грунд, Силикатна мазилка вътрешна, Латекс – цветен, Гипсово лепило; Полимерна циментова смес за корекции; Фина циментова шпакловка; Лепилно- шпакловъчна смес; шпакловъчна смес; Оцветител за латекс; Гориво автомобил; Етап 3 включва ремонтни дейности за предвиденото помещение, което да бъде изпозлвано от социалното предприятие. Ремонтните дейности ще включват следното: -подмяна на дограма - основно помещение; -ремонтни дейности тоалетна и прилежащ коридор; -ремонтни дейности - складови помещения. 0.00 17 529.98
Социален маркетинг и промотиране на социалното предприятие: Промотиране на услугите и Модела на социалното предприятие. Дейността ще включи следното: информиране на населението в община Раковски за възможностите предоставяни от социалното предприятие в рамките на настоящия проект. Информирането ще стане чрез предоставяне на информация на страницата на общината, както и предоставяне на информация в кметствата в населените места от общината, различните социални услуги, бюрото по труда, учебните заведения. Подготовка и провеждане на три промоционални информационни събития - едно в град Раковски и две в избрани две по-големи населени места в общината. Ще бъдат организирани празници на открито, за да се демонстрира дейността на социалното предприятие, като едновременно с това се подкрепят кампании за почистване на населените места. Ще бъде организиран и конкурс за озеленяване и облагородяване на публични пространства - градинки в общината. 0.00 0.00
Формиране и управление на социалното предприятие: С финансирането по Процедурата Кандидатът ще разкрие по Проекта Социално предприятие с развиваща се дейност, имаща изразен социален ефект спрямо лицата от уязвими групи в най-широк смисъл с цел: -Подобряване на жизненото им равнище -Осигуряване на заетост -Предоставяне на услуги и други форми на пряка подкрепа, чиито краен резултат е ефективното им социално включване. Управлението на приходите на Социалното предприятие ще бъдат използвани единствено за постигане на определените в Устройствения му акт цели без възможност за разпределение на печалба. Ще бъдат спазени изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 1296/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 декември 2013 година относно Програма на Европейския съюз за заетост и социални иновации („EaSI“) и за изменение на Решение № 283/2010/ЕС за създаване на Европейски механизъм за микрофинансиране, както и съществуващите законови понятия в Българското законодателство. Етапите на изпълнение на тази дейност са: - Разкриване на Социално предприятие НЕПОСРЕДСТВЕНО ПРЕДИ СКЛЮЧВАНЕ на Административен договор с УО -- Назначаване на екип на Социалното предприятие за срок от 12 месеца - Назначаване на 21 лица от уязвимите целеви групи на пазара на труда, за срок от 12 месеца. - Оборудване на работните места За да функционира социалното предприятие ще бъде назначен и екип. Екипът ще включва управител на социалното предприятие Код по НКПД 1321-300, счетоводител - код по НКПД 2411-6004 и технически координатор код по НКИД 4419-3010. Управителят на социалното предприятие ще организира и управлява дейността на предприятието съобразно действащото законодателство, правилника за работа, наредбите и решенията на Общинския съвет и заповедите на Кмета на Общината. Управителят ще сключва, изменя и прекратява трудовите договори на работещите в предприятието, утвърждава длъжностните им характеристики и урежда трудовите правоотношения с тях съгласно Кодекса на труда. При осъществяване на дейността си управителят ще изпълнява следните функции: 1. Планира, организира и координира работата на работниците и служителите в предприятието, в т.ч. утвърждава правилник за вътрешния ред и други вътрешни актове във връзка с предмета на дейност и делегираните му правомощия. 2. Разработва и дава предложения за подходяща структура и разписание на длъжностите пред Кмета на Общината. 3. Организира и контролира разходването на средствата и утвърдената годишна план-сметка и отговаря персонално за взети от него решения. 4. Контролира и носи отговорност за спазване на финансово-счетоводната дисциплина и използването на материалните и паричните активи. 5. Разработва и прилага система за финансово управление и контрол в Общинското предприятие. 6. Разработва и предлага на Кмета на Общината проект на план–програма за озеленяване и зацветяване и план-сметка за следващата бюджетна година, в срок до 1-ви декември на текущата, а след приемането им от общински съвет организира тяхното изпълнение. 7. Разработва годишна програма за дейността на Общинското предприятие. Счетоводителят на социалното предприятие ще отговаря за осигуряване на счетоводната отчетност и финансовото управление на предприятието. Техническият координатор ще обезпечава технически работата на целия екип по управление на социалното предприятие. Те ще бъдат заети на трудови договори за 12 м. 0.00 31 709.68

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.