Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Балкантел ООД е инженерингова компания, създадена през 1990 г. и специализирана в производство на телекомуникационно оборудване и ж.п. системи за сигнализация и управление на влаковото движение. Благодарение на квалифицирания си екип, дружеството е постигнало най-високо ниво на стандартите за изпълнение на възложените проекти. Балкантел ООД поддържа Интегрирана система за управление на качеството в съответствие с изискванията на стандартите ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, ISO/IEC 27001:2013, OHSAS 18001:2007, с първоначална сертификация от 2002 г. Фирмата е сертифицирана и по изискванията на съюзната публикация на НАТО - AQAP 2110 – за проектиране, доставка, системна интеграция и внедряване на комплексни телекомуникационни и информационни системи. 
Настоящият проект покрива два от дефицитите в работата на компанията, както следва: 
- липса на механизъм за ефективно комплексно управление на дейността на фирмата, в т.ч. обвързаност между всички звена на производствения процес;
- липса на сертификат, обезпечаващ постигнатото високо качество на IT-услугите, предоставяни в пакет с произведеното телекомуникационно оборудване и системи за сигнализация – неразделна част от крайния продукт на фирмата.
За да покрие тези дефицити, в рамките на проекта Балкантел ООД предвижда изпълнението на следните мерки:
- Изпълнението на дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на фирмата, в т.ч. въвеждане и сертифициране на система за управление в съответствие с изискванията на стандарт ISO 20000-1 „Информационни технологии. Управление на услуги“;
- Изпълнението на дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги: въвеждане на ERP-система за комплексно управление на бизнеса. Системата представлява организационна иновация за дружеството. Тя ще включва CRM-модул за управление взаимоотношенията с клиентите, както и модул „Управление на отпадъците“, който ще затвърди положителното отношение на Балкантел ООД към околната среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез доставка и внедряване на ERP система в Балкантел ООД, гр. София: В рамките на Дейност 1 се предвижда разработване и внедряване на ERP-система за управление на бизнес процесите в дружеството. Предварително е установена необходимост от наличието на следните модули и функционалности, групирани, както следва: Група СКЛАДОВА ДЕЙНОСТ И ДИСТРИБУЦИЯ. Включва модули: -ТЪРГОВСКА ДЕЙНОСТ: Покупки; Оферти; Заявки от клиенти; Поръчки по заявки; Продажби; Ценообразуване; Управление на рекламации; Запитвания от клиенти; Договори; Рекламации и др. - ЛОГИСТИЧНА И СКЛАДОВА ДЕЙНОСТ: Адресиране на стоките в склада; Управление на минимални стокови количества; Управление на запаси; Справки за обращаемост; Сигнализиране за застояли стоки; Планиране на наличности; Движение на стоки между складове; Двустепенно отчитане при предаване на стоки; Ревизии; Брак; Липси и др. - ЛОГИСТИКА И ТРАНСПОРТ:Планиране доставки на суровини и материали; Дефиниране на превозни средства; Групиране на клиентски заявки за транспорт; Планиране на транспортни курсове и др. Група ОРГАНИЗАЦИЯ НА ПРОИЗВОДСТВЕНИЯ ПРОЦЕС.Включва следните модули: - ПЛАНИРАНЕ: Планиране на себестойност, на обороти, на човешките ресурси, на доставки на суровини и материали, на производствените мощности; Сравнение и анализ на изпълнението. - ПРОЕКТНО ПРОИЗВОДСТВО: Дефиниране на производствена поръчка с етапи на изпълнение; Планиране на необходимите ресурси за изпълнение на поръчката (материали, транспорт, труд, допълнителни разходи); Предварителна (разчетна себестойност) на производствената поръчка; Следене на вложения труд, материали и ресурси в производствена поръчка; Изчисляване себестойността на производствена поръчка; Следене труда по операции, ставки и др. - УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТИ: Описване на проект-план със срокове и ресурси; Следене приходите по проект; Следене разходите по проект; Анализ състоянието по проект; Фактуриране на проект или етапи по проект; Управление на задачи по проект - СЕРВИЗ: Работа със серийни номера; Работа с гаранции от доставчика и към клиента; Гаранционно и извънгаранционно обслужване; Приемане на сервизни поръчки; Разпределение на поръчките по сервизни сътрудници;Управление на Ticket система и др. - УПРАВЛЕНИЕ НА ОТПАДЪЦИТЕ: Отчитане на количество, вид и състояние на отпадъците в следствие на производствените процеси; заскладяване и съхранение на получените отпадъци и др.; Група ОТЧЕТ. Включва модули: - СЧЕТОВОДСТВО: Автоматизирано изготвяне на контировките; Индивидуален сметкоплан; Дневници и декларация по ЗДДС; ДМА; Интрастат; Оборотни ведомости; Главна книга; Баланс; ОПР, др. - ФИНАНСИ – УПРАВЛЕНИЕ НА ПРИХОДИ, РАЗХОДИ, ПАДЕЖИ, КАСИ: Управление на паричните средства в различни валути; Контрол на приходите, разходите, падежите, задълженията; Управление на каси; Прихващане на задълженията и др. Група КЛИЕНТИ. Включва модули: - КОНТРАГЕНТИ: Финансови лимити за отложени плащания;Времеви лимити за разсрочени плащания; Дефиниране на условия за работа с всеки контрагент;Блокиране или предупреждение за извънлимитна сделка и др. - ВЗАИМООТНОШЕНИЯ С КЛИЕНТИ (CRM): Управление на събития: срещи, телефонни обаждания, входящи и изходящи писма, e-mail; Следене на събития към контрагенти; Следене на оплаквания от клиенти. Задачи по тях; Управление на задачи: свързани с контрагенти, събития, оферти, покупки, продажби, заявки, поръчки и др; Индивидуални календари на служители (дневно, седмично, месечно разписание); Подредена и достъпна информация за всички служители; Управление и контрол на взаимоотношенията с контрагентите; Съхранява и предоставя достъп до фирмената информация – документи, договори, телефонни и устни уговорки, e-mail-ли; Обем от информация за адреси, телефони, лица за контакти, проведени разговори; Планиране на задачи и отразяване на изпълнението им;Класификация и анализи. Група СПРАВКИ И УПРАВЛЕНИЕ НА СИСТЕМАТА. Включва модули: -СПРАВКИ И АНАЛИЗИ: възможност за изготвяне на справки и анализи на база на информацията от всички модули; -Администриране на ERP-системата. 250 000.00 238 200.00
2. Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез въвеждане и сертифициране на ISO 20000 – 1:2011 "Информационни технологии. Управление на услуги".: Част от производствената дейност на Балкантел ООД е създаване на софтуер, необходим за обслужване на произведеното от фирмата телекомуникационно оборудване и системи за сигнализация. За да отговори на очакванията на международните си клиенти, както и на изискванията на големи клиенти, като НКЖИ, Балкантел ООД следва да въведе Сертификат ISO/IEC 20000-1 „Информационни технологии. Управление на услуги.“ Въвеждането на сертификата е гаранция за предоставянето на висококачествени услуги на минимална цена. ISO/IEC 20000 намалява оперативния риск, удовлетворява договорните изисквания и демонстрира качество на предоставяните услуги на оптимизирана цена. ISO/IEC 20000-1 е стандарт за система за управление на услугите. Стандартът се базира на стандарта BS 15000 и ITIL и е разработен в две части, първата от които е предмет на изпълнение в рамките на настоящия проект: ISO/IEC 20000-1 Информационни технологии. Управление на услуги. Част 1: Изисквания относно системата за управление на услуги. Съдържа изискванията за управление на IT услугите и се отнася за тези, които отговарят за внедряването и поддържането на Системата за управление на IT услугите. Внедряването на стандарта включва: 1).Диагностичен анализ Диагностичен анализ на съществуващата система за управление в Балкантел ООД. Целта на анализа е внедряващия екип да се запознае с дейността на фирмата и да оцени степента на съответствие на съществуващата система за управление на услугите с изискванията на стандарт ISO 20000-1: 2011. 2).Обучение Провежда се обучение за ключови служители в организацията - входящо обучение за принципите и изискванията на стандарт ISO 20000-1:2011, внедряването и поддръжката на системата за управление на услугите 3).Разработване на документите на СУУ Дефиниране на обхвата на управление на услугата, целите и изискванията, които ще трябва да бъдат постигнати чрез управлението на услугата и процесите, които трябва да бъдат изпълнени. Разработване на документацията на СУУ чрез информацията и заключенията от доклада от предишния етап, допълнителни срещи и разговори с ключовите служители в организацията и наблюдение на процеси и дейности на територията на фирмата. Документацията, изискуема от стандарта включва: Политика/и и план/ове за управление на услугата, споразумения за ниво на услугата, документирани процеси и процедури (управление на документи и записи, одити, управление на капацитета, управление на инциденти, управление на проблеми, управление на конфигурациите, управление на промени, управление на процеса на пускане в действие, коригиращи и превантивни действия. Разработената документация се обсъжда с ръководството на Балкантел ООД. При необходимост се нанасят корекции и изменения. 4).Внедряване на СУУ Внедряващия екип оказва съдействие на Балкантел ООД за практическото внедряване на СУУ във всички структурни звена. Провежда се инструктаж на служителите в за изискванията на системата и практическата работа с нея. Резултат: Внедрена система за управление на услугите 5). Вътрешен одит Провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система, от екип с представители на внедряващата фирма и представител на ръководството от Балкантел ООД. По време на одита се идентифицират необходими коригиращи и превантивни действия (когато има такива) за отстраняване на несъответствията и прилагане на области за подобрение, констатирани по време на одита. Резултат: Доклад от вътрешен одит 6).Преглед на ръководството за ефикасността на плана за управление на услугата Внедряващия екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед за постигането на целите и плана за управление на услугата. 7).Провеждане на коригиращи действия след сертификационен одит (ако е необходимо) В случай на констатирани несъответствия по време на сертификационен одит, внедряващият екип оказва съдействие за отстраняването им. 20 200.00 200.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.