Организация и управление на проекта.: Дейността цели да гарантира навременното и качествено изпълнение на проекта и постигане на поставените задачи и заложените резултати. За управление на проекта ще бъдат назначени служители на трудов договор/граждански договор/заповед/допълнително споразумение към трудовия договор, в зависимост от вида правоотношение, при спазване на разпоредбите на националното законодателство и Методология за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020. Община Шабла е определила основните длъжности, необходими за изпълнението й. Ръководителят на проекта ще планира, изпълнява и приключи проекта в съответствие с крайните срокове и ще разработва междинните и окончателни технически отчети. Неговата квалификация и отговорности са подробно описани в Раздел 9. Счетоводителят на проекта ще отговаря за финансово-счетоводната отчетност на всички дейности по проекта, осчетоводява финансовите приходи и разходи, следи за законосъобразното оформяне на първичните и вторични документи, изготвя исканията за плащане по проекта /авансово, междинно и финално/, изплаща всички разходи свързани с проекта в рамките на предвидения бюджет, контролира законосъобразното и целесъобразното разходване на средства, подготвя договорите с персонала, както и изпълнява всички други задачи, които му постави Ръководителя. Координаторът ще подкрепя и подпомага ръководителя на проекта, като текущо координира работата на екипа и ежедневната комуникация, осъществява и поддържа логистичната подкрепа за изпълнение на проектните дейности, както и изпълнява всички други задачи, които му постави Ръководителя. Техническият сътрудник ще провежда техническа помощ за изпълнение на проекта, подпомага разработването на доклади и отчети, изисквани от програмата, информира ръководителя относно напредъка и резултатите от проекта, изготвя индивидуален план за всеки одобрен потребител на социални услуги, както и изпълнява всички други задачи, които му постави Ръководителя. Със заповед на Кмета на община Шабла ще бъде определен екип за управление и изпълнение на проекта. За управление на проекта ще бъдат назначени служители на трудов договор/граждански договор/заповед/допълнително споразумение, в зависимост от вида правоотношение и ще бъдат изготвени длъжностни характеристики. През първия, втория и третия месец ще бъдат подготвени необходимите документи за управление и отчитане на дейностите, както следва: Правилник за вътрешен трудов ред, Правила и мерки за осъществяване на социални услуги "Домашен помощник" и "Личен асистент", Критерии за подбор на потребители на социални услуги, Процедура за подбор на персонал в Звено за услуги в домашна среда, Процедура за подаване и разглеждане на жалби, Система за вътрешен мониторинг, Правила за провеждане на срещи на екипа за управление, График за провеждане на работни срещи, образци на заявления и др. Екипът на проекта ще изготви графици на личните асистенти и домашните помощници, както и на всеки потребител ще бъде предоставен индивидуален план за предоставяне на услугите. С цел ефективно изпълнение на задачите, екипът ще провежда регулярни срещи, свързани с уточняване на ежемесечните графици за предоставяне на социални услуги и за проверки на място по домовете на потребителите. Екипът по проекта ще изготви график за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП за избор на изпълнител за въвеждащо обучение и за доставка на канцеларски материали. Координаторът ще предостави на кандидатите теми за супервизия, които да подкрепят работещите, с цел подобряване на работата по отношение на качество на услугите, на професионалното развитие на персонала, емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне. Супервизията ще се извършва на всички наети към Звеното лица, като по този начин ще се предоставя възможност на наетите служители да бъдат изслушвани за преодоляване на риска. Ще бъдат извършвани групови супервизии на всеки два месеца, а при необходимост и индивидуални, при заявка на личните асистенти и домашните помощници. |
38 037.00
|
38 145.12
|
Информираност и публичност на проекта.: Дейността се изразява в осигуряване на достъпна информация и публичност на проекта сред обществеността. Ще се изработят следните материали свързани с дейностите по проекта:
- Листовки - А 5, двустранни, цветни - 200 бр.;
- Постер - А 3, пълноцветен - 50 бр.
- Брошура - А 5, двустранна, пълноцветна, 12 стр. - 200 бр.
В началото и в края на проекта ще бъдат организирани два информационни дни. Информация относно проекта ще бъде публикувана на сайта на общината, в местния седмичен вестник "Изгрев". Всички материали и мероприятия по осигуряването на публичност ще са в пълно съответствие с насоките за осъществяване на мерките по информиране и публичност и ще се изготвят по начин, представящ достатъчно ясно, че финансирането е осигурено с безвъзмездната финансова помощ от Европейския съюз /ЕСФ/ и Република България /Оперативна програма за развитие на човешките ресурси 2014-2020 г/ и е в съответствие с Единен наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Начална презентация ще се проведе през първия месец от стартиране на проекта в зала в административната сграда на общината. Обществеността ще бъде информирана за целите на проекта, условията и реда за кандидатстване, начина на класиране на крайните потребители, изискванията към предоставящите социални услуги, правата и задълженията на всички участници. Разясненията по проекта ще бъдат направени по възможно най – достъпния начин с цел да се избегнат бъдещи недоразумения между ползващите и предоставящите социални услуги. Чрез осъществяване на начална пресконференция общността ще има възможност да се запознае с приоритетите на проекта „Социална подкрепа за независим живот в община Шабла”. На кандидат потребителите и кандидат предоставящите социални услуги ще бъдат разяснени подробно правата и задълженията им. Тъй като популяризирането на проекта е ключов елемент за успеха му, това налага стартиране на дейността непосредствено след подписване на договора. Активната кампания сред обществеността ще даде детайлна информация за същността на проекта и обхвата на двата вида социални услуги. В началото на проекта ще бъдат изготвени листовки и постери. Те ще бъдат разпространени на всички публични места: сградата на общината, Общинска поликлиника, кметства, Дирекция социално подпомагане, Център за социална рехабилитация, читалища, Пощенски станции, Домашен социален патронаж и др. Финалната презентация ще се състои в края на проекта, на която ще бъдат разпространени брошури. Снимков материал ще удостоверява провеждането и на двата информационни дни.
|
1 440.00
|
1 440.00
|
Оценка на потребността от ползване на социални услуги: В рамките на тази дейност се предвижда първия етап на оценката на потребностите на целевата група да започне през втория месец на потребители, които заявят, че желаят да ползват социални услуги по процедура "Независим живот". След приключване на текущата към момента процедура - "Нови алтернативи", потребителите непосредствено ще бъдат включени в настоящата схема "Независим живот" след извършена нова оценка на потребностите. Тя ще бъде възложена на двама външни експерти, които ще гарантират комплексна оценка, според различните компетенции, които притежават. Съгласно чл.40, ал.4 от ППЗСП те ще извършат социална оценка на потребностите от предоставяне на съответната услуга в 20 дневен срок от получаване на молбите от потребителите. Попълнените формуляри ще бъдат предоставени с приемно предавателен протокол на екипа на управление за последващи действия. |
1 248.00
|
1 199.08
|
Подбор на потребителите на социални услуги "Домашен помощник" и "Личен асистент".: Водещ принцип на настоящия проект е индивидуалния човек, в частност подобряване качеството на живот на хората в неравностойно положение, недопускане на дискриминация по признак „увреждане”, осигуряване на равни възможности, пълноценно и активно участие във всички области на обществения живот. Изключително важна предпоставка за успешното социално включване на хората със специфични потребности е промяна в нагласите в обществото спрямо тях. Все още те са доминирани от погрешни представи, съжаление, безразличие и негативизъм. Това обуславя необходимостта от провеждането на целенасочени мерки.
Съгласно Решение №708/29.06.2015 г. на Общински съвет - гр. Шабла, дейностите по предоставяне на услугите за социално включване в общността или в домашна среда, ще се изпълняват от разкритото с Решение № 163/30.05.2012 г. от Общински съвет - град Шабла, "Звено за услуги в домашна среда" към "Домашен социален патронаж" - град Шабла, създадено по процедура "Помощ в дома". Осъществяването на социални услуги "Домашен помощник" и "Личен асистент" е приоритет на настоящия проект и е продиктувано на база предишния опит на общината, в следствие от изпълнението на няколко значими социални проекти, както и според извършените оценки на потребностите на потребителите. Последната оценка бе извършена по процедура "Нови алтернативи", от където е видно, че потребителите имат нужда от осигуряване на ежедневни грижи в дома, в т.ч. поддържане на лична хигиена, пазаруване, подпомагане при хранене, текущо и основно почистване на обитаваното помещение, снабдяване на нуждаещите се с ежедневно необходимите продукти и лекарства, придружаване при посещение на лекар и при извършване на различни медицински манипулации и изследвания, рехабилитация, извършване на плащания за битови услуги и др. услуги. Настоящият проект акцентира и е насочен върху възможността да се осигурят интегрирани услуги на нуждаещите се, гарантиращи помощ и грижи в домашна среда, осъществявани от наетите работници, както и възможност за ползване на други услуги и дейности. За целта личните асистенти и домашните помощници ще придружават част от нуждаещите се, според индивидуалната им потребност до открития със заповед № РД-01-315/23.03.2009 г. на Изпълнителния директор на АСП, "Център за социална рехабилитация и интеграция" . В ЦСРИ има следните помещения, където се предоставят услуги и дейности на потребителите : медицински кабинет, офис по трудотерапия, офис за логопед и психолог, зала за дигитални упражнения и рехабилитация - обзаведена с фитнес уреди : бягаща пътека, велоаргометър, кростренажор, гребен тренажор, степер, шведска стена, кушетка за масаж и др. уреди за упражнения, санитарен възел, приспособен за ползване на лица с увреждания, придвижващи се с инвалидна количка, стая за почивка и др. Мерките за социално включване и дейностите за подкрепа на потребителите в ЦСРИ гр. Шабла се характеризират с осъществяване на медицинска и социална рехабилитация, психологическо консултиране и индивидуална социална работа, с цел повишаване качеството на живот, увеличаване възможностите за поддържане на активни социални контакти и подобряване на здравния статус на потребителите. По този начин ще бъдат осигурен равен достъп на лицата в неравностойно положение до качествени интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение и ще бъде осигурена психологическа подкрепа на лица с увреждания. Лицата с увреждания, които имат нужда от професионална психологическа помощ ще ползват такава от ЦСРИ, в случай, че нуждата е отразена в социалната им оценка. На останалите лица психологическа подкрепа ще бъде предоставяне от личните асистенти и домашните помощници. |
0.00
|
0.00
|
Подбор и класиране на кандидатите за предоставяне на социални услуги. Сключване на договори с избраните кандидати.: Основна цел: Правилата и процедурите за подбор и назначаване на персонал ще са насочени към подбор на подходящи лица, които ще осигурят по най-добър начин защита на здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугите „Личен асистент” и ”Домашен помощник”.
Специфични цели :
При изборът на персонал ще бъдат спазени основните принципи:
1. Зачитане на личното пространство и достойнство
2. Самостоятелност и независимост на потребителя
3. Поверителност на личните данни и информация
Подборът и наемането на персонал ще съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство и ще осигурява защита на потребителите. Кандидатите за лични асистенти задължително се бъдат интервюирани от екипа за управление на проекта с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. При кандидатстване на работа, кандидатите за лични асистенти и домашни помощници задължително ще представят медицинско свидетелство и свидетелство за съдимост. Ще бъдат наети само кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, не са осъждани и се намират в добро физическо и психическо състояние.Новоназначените лични асистенти подписват трудов или граждански договор, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда или Закона за задълженията и договорите, декларация за спазване на поверителност на личните данни и информация, запознават се с длъжностна си характеристика .
Предоставянето на услугите „Личен асистент” и „Домашен помощник ” ще имат за цел удовлетворяването на специфичните потребности на всеки потребител. В зависимост от направената оценка в плана за предоставяне на услугата ще бъдат подбрани, които ще са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител. За постигане на поставените цели екипа за управление на проекта ще извърши конкретни мерки и действия. През втория/ третия месец ще бъде изготвена обява за набиране на лични асистенти и домашни помощници в местния вестник "Изгрев" . Координаторът ще разработи образец на заявление, за кандидатстване за длъжностите "Личен асистент" и "Домашен помощник". Подадените заявления ще бъдат заведени във входящ електронен регистър. Комисия, сформирана със Заповед на Кмета, в която задължително ще се включи социален работник ще подбере необходимия брой кандидати като с необходимия професионален опит в сферата на предоставяне на социални услуги. След това ще бъдат проведено събеседване под формата на интервю с всички желаещи да предоставят социални услуги, с цел да се установи мотивацията им за работа. Екипът ще изготви формуляри за индивидуална оценка за всеки кандидат, въз основа на индивидуалните способности, професионални умения и лични качества. В протокол от работата на комисията ще бъдат отразени избраните минимум 40 кандидата за нуждата на настоящия проект , които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването и се намират в добро физическо и психическо здраве. Останалите одобрени кандидати ще бъдат записани в списък и при освобождаване на работно място ще бъдат наемани за изпълняване на съответната длъжност. Резултатите от подбора ще бъдат оповестени чрез информационното табло на общината. Непосредствено след направения избор ще бъдат подготвени и сключени трудови договори с избраните кандидати и ще им бъдат предоставени длъжностни характеристики. При излишък на средства лицата, обучени да предоставят социални услуги, ще могат да бъдат назначавани на по-късен етап. |
457 519.00
|
0.00
|
Организиране и провеждане на въвеждащо обучение на обслужващия персонал, който не е преминал идентично такова. : Целта на дейността е предоставящите социални услуги да бъдат запознати в детайли със спецификата на социалната сфера, да придобият необходимите знания и умения с цел качествено удовлетворяване на индивидуалните потребности на потребителите. Обучението ще се проведе в административната сграда на Община Шабла и ще се водят от външен за бенефициента експерт с необходимата професионална квалификация. Курсовете ще обхванат общо три работни дни . След стартирането на проекта периодично координаторът на екипа ще посещава домовете на потребителите, за да добие ясна представа за качеството на предоставяне на услугите и за удовлетвореността на двете страни, да дава експертни съвети и напътствия за достигане на максимален резултат. Всички тези срещи се документират и предоставят на ръководителя на екипа, с цел да бъдат отстранени идентифицирани несъвършенства и пропуски и да се усъвършенстват придобитите специфични умения. |
600.00
|
599.54
|
Предоставяне на форми на социални услуги "Личен асистент" и "Домашен помощник": Основна цел: Ясно определените професионални задължения и отговорности на персонала на Звеното, които да гарантират високо качество на предлаганите услуги на крайните потребители, изцяло съобразени с индивидуалните им потребности.
Всеки предоставящ социална услуга при сключване на договора ще получава длъжностна характеристика като част от трудовия/гражданския договор, с описание на неговите задължения, отговорности и подчиненост.В случай на сигнали за неподходящо поведение или действия на личния асистент и/или домашния помощник екипът за управление незабавно ще провежда вътрешно проучване, а ако е необходимо – уведомява компетентните органи (полиция, прокуратура, отдел „Закрила на детето”, Държавна агенция за закрила на детето и др.) В досие на всеки “Личен асистент” и “Домашен помощник” ще се вписват и съхраняват всички данни за евентуални негови неправомерни действия, дисциплинарни нарушения и наложени дисциплинарни наказания.
По иновативен начин, чрез прилагане на гъвкави механизми за почасово ползване на услугите, ще се извършват два основни типа дейности : за лична помощ и комунално-битови дейности, с цел подобряване качеството на живот на лица и деца с увреждания, както и на възрастни хора, чието самообслужване е невъзможно или крайно затруднено. Ще се осигуряват грижи в домашна среда посредством предоставяне на квалифицирана помощ, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. Дейността ще стартира непосредствено след като се извърши оценка на индивидуалните потребности и ще даде реални възможности на крайните потребители на социални услуги за независим начин на живот и социално включване. На всеки личен асистент и домашен помощник ще бъде предоставен график, който ще се изготвя всеки месец от членове на екипа за управление, както и декларация за конфиденциалност на информацията, придобита от асистентите по време на изпълнение на задълженията им. Веднъж на три месеца ще бъде осъществяван мониторинг, съгласно системата за вътрешен мониторинг.
Всеки ЛА и ДП ще предоставя ежедневно услуги на потребители в рамките на работните дни като за всеки месец ще попълва отчетни форми за отработени часове и ежедневно ще води дневник на потребителя. Именно поради тази причина е необходимо закупуване на тетрадки с твърди корици.
На територията на общината в повечето населени места живеят хора в нетрудоспособна възраст. По тази причина следва да се наемат хора, които да обслужват и задоволяват потребности на потребители във всички населени места. Посочената сума за транспортни разходи е прогнозна, предвид това, че към настоящия момент не е известен броят на лицата, предоставящи социални услуги, които ще пътуват.
|
720.00
|
455 518.20
|
Оказване на подкрепа и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Супервизията ще бъде насочена към членовете на персонала, която ще се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Основна цел е изграждането на модел на обективно емоционално устойчиво професионално поведение.
Персоналът ще получава индивидуална и групова супервизия.
При индивидуалната ще се работи конкретно с отделен служител на звеното при заявка и при осъзната трудност в изпълнение на служебните задължения. Индивидуалната супервизия цели да даде възможност на всеки работник да прегледа своята работа; да провери усещанията и чувствата си; да изясни ролите и очакванията си във връзката си с потребителя. Индивидуалната супервизия има същите цели като груповата, насочена е към конкретен член на екипа и ще се осъществява от членовете на екипа. Индивидуалната супервизия ще съответства и отговаря на професионално-личностните потребности, както и на етапите на професионално израстване на супервизирания служител. В сесиите за индивидуална супервизия ще се поставят и обсъждат теми, проблеми и въпроси, които се отнасят и служат за:
а) практиката на работата по случаите - справяне с индивидуални затруднения, проблемни ситуации, вземане на решения и планиране, колебания, несигурност, недостиг на знания и умения и нужда от насочване, справяне с преживявания във връзка с работата и в частност – във взаимоотношенията с потребителите и техните близки и т.н.
б) проследяването и стимулирането на напредъка и професионалното развитие на служителя – обсъждат се развитието на уменията, чувството за напредък, автономия и самостоятелност в работата, интегрирането на опита, качеството на работата, мотивацията, личностното израстване, собствената самооценка на супервизирания и др.
При груповата супервизия ще се осъществява подкрепа, обмен на познания, гледни точки и професионален опит, получаване от всеки участник в групата на обратна информация от по-широк брой източници, споделяне на преживявания и взаимна емоционална подкрепа, придобиване на групов опит в хода на динамиката на груповите отношения. Ще се практикува в групи. |
0.00
|
0.00
|
Осъществяване на мотивационна подкрепа на потребителите на социални услуги.: В резултат на извършената оценката на потребностите се постига картина за ограниченията и затрудненията на лицето да води нормален живот в общността, която позволява да се определят вид и интензивността на подкрепата, която е необходима за да могат хората с увреждания и възрастните хора, в невъзможност от самообслужване да живят достоен живот. Необходимо е прилагане на подходи, които да разглеждат ограниченията на лицата и да насочват към необходимите му функции и дейности за подкрепа -
изследване на ограниченията на лицата, наложени им от увреждането, заболяването или състоянието,спрямо основните жизнени потребности на всеки човек – място за живот и грижа за собствените нужди, смислени занимания в ежедневието, съобразени с възрастта на лицето и рехабилитация и консултации за преодоляване на ограниченията. Функции за подкрепа ще осъществяват връзката между потребността от подкрепа и начинът по който лицето ще я получи - в дейностите, предоставяни от социалните услуги. Това ще бъде вида подкрепа, която ще се осъществаява ежедневно от лицата, които предоставят социални услуги и която ще дава отговор на жизнените потребности на лицето, а именно предоставяне на :
1. Дневни занимания, които ще са свързани с осигуряване на подкрепа в ежедневието на лица, които не могат самостоятелно да организират собствените си дейности и занимания. Тази функция е ориентирана към подкрепа лицата да могат да изпълняват в максимално възможна степен обичайните за възрастта занимания.
2. Лично обслужване обхващащо целия спектър на потребности на лицето, свързани с неговия живот и бит. Неговата насоченост ще бъде да осигури в максимално голяма степен покриване на затрудненията в личния и социалния живот на лицето с увреждания и да подпомогне близките му в неговото обслужване и ще се предоставя в домашната среда на лицето.
3. Адаптиране на жилищните условия чрез осигуряване на условия лицето с увреждане да продължи да живее в домашната си среда, като се осигурят необходимите условия за това. Адаптирането на условията на живот ще позволява на лицето да бъде по-самостоятелно или близките му да бъдат облекчени в оказването на грижи за него
4. Възможност за рехабилитация и консултиране, обединяваща различни рхабилитациионни и консултативни дейности, които са необходими в подкрепа на лицето с увреждане. Такива дейности се осъществяват от съществуващия ЦСРИ в гр. Шабла и при необходимост нуждаещите се лица ще бъдат придружавани от работещите, които предоставят социални услуги.
В тази връзка мотивирането е дълъг процес, където не са достатъчни само административните разпоредби, писма и заповеди, регламентиращи задачите. Мотивацията за участие се проявява на приливи и отливи и трябва да се подхранва постоянно като се работи паралелно в две посоки – за преодоляване на взаимното недоверие и осмисляне на общия интерес. На първо място е важно всяка заинтересована страна, в случая – всеки потребител на социална услуга да достигне до такова убеждение и преодоляване на взаимното недоверие към услугата, която му се предоставя. За това при възникнала нужда екипа за управление ще има нелеката задача с различни методи и форми да стимулират и поддържат мотивацията всеки един потребител, който има потребност – чрез разговори, срещи, посещения на място, отбелязване на общия успех , уважение към мнението на всеки и зачитане на всяка споделена идея, неотклонно показване на значимостта на предоставяните услуги. При възникнала потребност екипът за управление има ще има готовност да предостави психологическо консултиране, осъществявано от психолог, практикуващ в ЦСРИ.
|
0.00
|
0.00
|