Организация и управление на проекта и изпълнение на мерки за информация, публичност и комуникация: Дейността включва сформиране на екип за организация и управление на проекта, който ще бъде съставен от Ръководител, Експерт "Строително-монтажни работи", Счетоводител, Юрист и Технически сътрудник. Екипът от експерти ще бъде отговорен за правилното, своевременно и законосъобразно изпълнение на проектните дейности съгласно заложения план-график на проекта. Освен това, екипът ще следи за коректното и целесъобразно разходване на средствата по проекта в съответствие с утвърдения бюджет към АДБФП, ще упражнява контрол върху дейността на външните изпълнители, избрани в резултат на процедури за обществени поръчки, ще следи за правилното съставяне на документацията при изпълнението на проекта. Екипът за организация и управление ще бъде отговорен за организиране и провеждане на необходимите процедури завъзлагане на обществени поръчки в съответствие с разпоредбите на ЗОП. В допълнение членовете на екипа ще бъдат отговорни и за:
- Осигуряване на необходимата отчетност по проекта чрез своевременно изготвяне и подаване на междинни и окончателни финансово-технически отчети;
- Гарантиране на финансовата обезпеченост на проекта чрез своевременна подготовка на искания за верификация на извършените разходи;
- Докладване на нередности;
- Създаване и поддържане на досие на проекта, архивиране и съхранение на документацията съгласно изискванията на СНД;
- Осугуряване на прозрачност по отношение на усвояването на европейските средства и популярзиране на приноса на ЕС за изпълнението на инвестицията чрез инструмента Следващо Поколение ЕС.
В изпълнение на ангажимента на всеки краен получател на средства по линия на НПВУ да популярзира финансовия принос на ЕС, Община Благоевград предвижда комплекс от взаимно-свързани и допълващи се мерки и дейности, с които да информира широката общественост за изпълняваната инвестиция. Целта е да се повиши обществената осведоменост, да се гарантира прозрачност в процеса на усвояване на европейските средства и в максимална степен да се популярзира приноса на ЕС за постигането на очакваните резултати от инвестицията. Всички мерки ще бъдат съобразени съсизискванията на СНД, посочени в Ръководството за изпълнение на инвестиции по ПВУ от крайните получатели на средства от МВУ. Дейността включва най-общо организиране и провеждане на събития - пресконференции, както и изработка на материали за целите на повишаване на информираността на местната общност за инвестицията. Пресконференциите ще бъдат 2 бр., като първата ще се организира след подписване на договора за финансиране, с цел представяне на основните аспекти на проекта, а втората - в края на проекта, след изпълнение на строителните работи с цел представяне на постигнатите резултати. В случай че Община Благоевград има и други одобрени предложения за изпълнение на инвестиции по процедурата, е възможно пресконференциите да обхващат представяне на няколко проекта със синхрон в етапите на изпълнение. Също така в процеса на реализация на проектните дейности ще бъде предоставяна регулярна информация, която ще фокусира вниманието на местната общност върху всеки нов етап от изпълнението на проекта и ще съдържа конкретни данни за постигнатия напредък и предстоящите задачи в краткосрочен план. Информацията ще бъде публикувана на видно място на официалната страница на Община Благоевград www.blagoevgrad.bg. В комплекса от информационни и комуникационни мерки е предвидено изработване на информационна табела за оповестяване на приноса на МВУ, която ще бъде поставена в близост до многофамилната жилищна сграда по време на изпълнението на дейностите по нейното енергийно обновяване. След приключване на строителните дейности ще бъде монтирана постоянна обяснителна табела. Всички изработени рекламно-информационни материали ще съдържат изискуемите резквизити съгласно указанията в Ръководството и Приложение №10 Условия за изпълнение на одобрените инвестиции в рамките на настоящата процедура. |
9 235.67
|
0.00
|
Изпълнение на инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор по време на строителството) и въвеждане на обекта в експлоатация.: В рамките на дейността се предвижда възлагането на строителство на инженеринг, което включва изготвяне на инвестиционен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор по време на строителството. Първият компонент на дейността е изготвянето на инвестиционен проект за подобряване на енергийната ефективност на сградата. Проектът ще бъде разработен в съответствие с изискванията на ЗУТ, Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба. След преминаване през необходимия съгласувателен режим с експлоатационни дружества и други контролни органи, инвестиционният проект ще бъде одобрен от Главния архитект на Община Благоевград. Kато основа за инвестиционния проект ще се ползват изготвенитe на етап кандидатстване обследване за енергийна ефективност и обследване за установяване на техническите характеристики на сградата. При разработката на отделните части на инвестиционния проект, проектантският екип ще спазва стриктно предписанията за обновяване на сградата, за да се осигури пълно съответствие и съгласуваност между частите и да се постигне оптимален ефект от инвестицията.
Инвестиционният проект ще включва само мерки и дейности, допустими за финансиране по процедурата, в т.ч. задължителните мерки в обследването за ЕЕ; СМР, които произтичат от нормативни изисквания, свързани с безопасната експлоатация на сградата, предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата; съпътстващи дейности, необходими за възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат от изпълнението на енергоспестяващите мерки и др.
Съгласно изготвената техническа документация на етап кандидатстване, СМР ще бъдат изпълнени следните дейности:
- основен ремонт на покрива - пълна подмяна на покривната конструкция и покривното покритие, подмяна на обшивките и водосточните тръби;
- възстановяване на комините и измазването им с мазилка
- топлоизолация по ограждащите конструкции - топлинно изолиране на външни стени, покрив и под;
- подмяна на фасадната дограма
- подмяна на кабели и осветителни тела в общите части на сградата
- изграждане на мълниезащитна инсталция
- ремонт на балконски и стълбищни парапети
- отсраняване на компрометирана боя и мазилка в общите части.
Във връзка със спазването на инвестиционния проект на етап изпълнение на СМР, проектантите по отделните части ще упражняват авторски надзор в съответствие с изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за инженеринг. Целта е да се гарантира точното изпълнение на проекта и спазването на нормите за този вид строителство, както и да се изготви необходимата строителна документация за въвеждане на обекта в експлоатация.
Приключването на СМР се удостоверява с издаване на Констативен акт (Образец 15) за установяване годността за приемане на строежа или частта/етапа от него. При фактическото завършване на строежа, в случай че е приложимо, се изготвя екзекутивна документация, отразяваща несъществени отклонения от съгласуваните проекти, като същата следва да бъде заверена от компетентните лица по ЗУТ и да съдържа пълен комплект чертежи за действително изпълнените СМР.
След фактическото завършване на СМР, строежът следва да бъде въведен в експлоатация по приложимия ред за съответната категория строеж. За обекта ще бъде издадено Удостоверение за въвеждане в експлоатация след установяване на пълнотата на представените документи и извършване на оглед на място от компетентния орган по издаване на удостоверението. |
532 325.55
|
0.00
|
Изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите и упражняване на строителен надзор: Съгласно ЗУТ по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория/категоризацията е по Наредба №1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Обектът на интервенция в настоящото предложение за изпълнение на инвестиция е строеж IV-та категория и съгласно горецитираните изисквания и с оглед качествено изпълнение на заложените СМР в предвидения обем и срокове, е необходимо при изпълнение на предвидените СМР да се упражнява строителен надзор. В рамките на дейността, лицензираният консултант ще изготви и Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект съссъществените изисквания към строежите, който ще послужи като база за издаване на разрешение за строеж и законосъобразно започване на строителния процес. Оценката ще бъде извършена на основание чл. 142, ал. 5 и ал. 6, т. 2 от ЗУТ и обхваща проверка за съответствие със:
- правилата и нормативите за устройство на територията;
- изискванията на чл. 169, ал.1 и ал. 3;
- взаимната съгласуваност между частите на проекта;
- пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления;
- изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива;
- други специфични изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива;
- изискванията на влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за разрешаване на строителството по Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие, Закона за културното наследство или друг специален закон, както и отразяване на мерките и условията от тези актове в проекта;
- изискванията за селективно разделяне на отпадъците, образувани по време на строително-монтажните работи на обекта и дейностите по разрушаване, с цел последващото им оползотворяване, включително рециклиране.
При упражняването на строителен надзор в съответствие с действащото законодателство, консултантът ще бъде отговорен за изпълнението на следните дейности:
- законосъобразно стартиране на строежа;
- извършване на регулярни огледи на място и изготвяне на констативни протоколи от проверките съвместно с останалите заинтересовани страни в строителния процес;
- контрол за спазване на графика за изпълнение на отделните видове работи;
- контрол по изпълнение на строителните дейности в пълно съответствие с частите на одобрения инвестиционен проект;
- контрол на качеството иколичеството на влаганите материали и изделия в строителството и съответствието им с нормите за безопасност;
- контрол за спазване на условията за безопасност на труда, отговорност за опазване на околната среда, извършване на преценка за годността на обекта за въвеждане в експлоатация;
- докладване на Възложителя в случай на установени нередности в строителния процес.
Лицето, упражняващо строителен надзор ще съставя и подписва всички актове и протоколи по Наредба №3 на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа относно изискванията за безопасност и законосъобразно изпълнение. След приключванена СМР и издаване на Констативен акт (Образец 15) за установяване на годността на строежа, лицензираният консултант ще изготви и предаде в срок окончателен доклад с всички изискуеми приложения и документи за целите на въвеждането на обекта в експлоатация. |
8 826.59
|
0.00
|
Изготвяне на независима експертна оценка: В изпълнение на указанията по процедурата след приключване на строително-монтажните работи на сградата, ще бъде изготвена независима експертна оценка от лицензиран енергиен одитор. Оценката има за цел да докаже потреблението на първична невъзобновяема енергия и постигнатите спестявания от въведените интегрирани енергоефективни мерки. По този начин ще се осигури обективна база за доказване на стойностите на постигантите индикатори, заложени на етап кандидатстване с предложението за изпълнение на инвестиция. |
2 052.70
|
0.00
|
Предварителни дейности по изготвяне на техническа документация за кандидатстване - енергийно обследване и сертификат за енергийни характеристики, обследване за установяване на техническите характеристики и технически паспорт на сградата: Дейностите по подготовка на необходимата техническа документация са извършени от Сдружението на собствениците в изпълнение на условията за кандидатстване по процедурата. Енергийното обледване е изготвено в обхват и съдържание съгласно изискванията на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ ивключва мерки за енергийно обновяване, които са допустими за финансиране по процедурата. Предложените от енергийния одитор мерки гарантират преминаване на сградата от клас на енергопотребление "E" в "В", като процентът на спестяванията е 71.97% с очаквано понижение на годишното потребление на енергия в размер на 149 184.769 kWh/год. Сертификатът за енергийни характеристики е валиден и съобразен с изискванията на Наредба №Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. За сградата е представен технически паспорт с регистрационен номер №105-04279.612.122.1/25.02.2023 г. след извършено обследване за установяване натехническите характеристики, свързани с изискванията на чл. 169, ал. 1, т.1.-5 и ал. 3 от ЗУТ. Техническият паспорт съдържа само задължителни мерки, които са допустими за финансиране по процедурата, произтичат от нормативни изксвания, свързани с безопасната експлоатация на сградата и са нормативно необходими за въвеждане на сградата в експлоатация. |
10 735.60
|
0.00
|