Организация и управление: За изпълнение на проекта Община Силистра, ще сформира екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на проектните дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор, спазване на процедурите и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. и нормативната уредба на Р. България. Екипът на проекта ще организира и контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнители по реда на Закон за обществените поръчки, ще осъществява контрол при изпълнението на дейностите заложени в проекта и провеждането на дейностите по информация и комуникация сред широката общественост.
Задачите на екипа ще бъдат следните:
- Ежемесечни срещи на екипа - Екипът на проекта ще провежда срещи за разпределение на задачите при изпълнение на дейностите, осъществяване на постоянен контрол за спазване на времевия график, целесъобразното разходване на средствата и отчитане на резултатите от вече проведените дейности. По време на срещите ще се отчитат резултатите от изпълнението на дейностите и ще се отбелязва напредъка на проекта;
- Организация и контрол на процедурите за избор на изпълнители - Екипът на проекта ще се придържа към изискванията на подписания договор за БФП и Закон за обществени поръчки;
- Отчитане на проекта - Изготвяне на технически и финансови отчети, подаване на документи за верифициране на разходите. Отчитането на проекта ще се извърши в съответствие с изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж“ 2014-2020 г.
Дейността е основополагаща за изпълнението на заложените в проекта цели. Вътрешната организация и контрола на екипа определя точното и качествено изпълнение на всяка от дейностите, с което се подпомага изпълнението на целите на Оперативната програма ,,Региони в растеж“ 2014-2020 г. |
45 874.00
|
43 350.09
|
Подготовка и провеждане на обществени поръчки : Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки и Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. (ОПРР). За реализацията на дейността ще бъдат проведени процедури за избор на изпълнители. Дейността ще премине в подготовка и провеждане на оценителни комисии, изготвяне на протоколи от работата на комисиите за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти и решения за класиране на участниците, определяне на изпълнители на обществени поръчки и сключване на договори с тях.
Според посочените дейности, предмет на възлагане ще бъдат следните процедури:
- Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Изпълнение на строително – монтажни работи на обекти „Реконструкция и рехабилитация на ул. „Симеон Велики“, прилежащи тротоари и зелени площи“ ;
- Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Извършване на независим строителен надзор на обекти „Реконструкция и рехабилитация на ул. „Симеон Велики“, прилежащи тротоари и зелени площи“;
- Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Извършване на авторски надзор на обекти „Реконструкция и рехабилитация на ул. „Симеон Велики“, прилежащи тротоари и зелени площи“;
- Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Извършване на независим финансов одит по проект „Реконструкция и рехабилитация на ул. „Симеон Велики“, прилежащи тротоари и зелени площи“;
- Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Изпълнение на дейности за информация и комуникация по проект: „Реконструкция и рехабилитация на ул. „Симеон Велики“, прилежащи тротоари и зелени площи“;
- Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Изготвяне на финансови анализи за проектни предложения: "Обновяване на градска жизнена среда по инвестиционен приоритет "Градска среда" и "Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в обекти на образованието по инвестиционен приоритет "Образователна инфраструктура", включени в Инвестиционна програма за изпълнение на ИПГВР на Община Силистра, по схема за предоставяне на БФП BG16RFOP001-1.001-039 "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020" на ОПРР 2014-2020 г.;
- Процедура за избор на изпълнител с предмет: "Изготвяне на геодезическо заснемане на ул. "Симеон Велики".
|
0.00
|
4 800.00
|
Изпълнение на строително - монтажни работи на ул. "Симеон Велики" : В рамките на дейността се предвижда реконструкция и рехабилитация на улична мрежа на ул. „Симеон Велики“ и прилежащите тротоари и зелени площи
Подготвителни дейности на обектите - подготовка на терените за работа, разкъртване и фрезоване на настилките, разваляне на тротоарната настилка, създаване на временна организация на движението;
По улица "Симеон Велики'" ще бъдат извършени следните интервенции:
- Подмяна на асфалтовата настилка по цялата дължина на улицата като от двете страни е предвидено изграждането на участъци за надлъжно паркиране на леки автомобили обособени в три зони. Паркирането ще се извършва върху настилка от вибропресовани бетонови елементи тип Бехатон, с напречен наклон към улицата;
- С цел запазване на кореновата система на дърветата подмяната на тротоарната и асфалтова настилка с бордюрите от двете страни на ул. „Симеон Велики“ ще се извърши чрез ръчен труд и малогабаритна техника. Предвижда се и всички градински бордюри да са легнали с подложен бетон, но с армирана подложна мрежа, което ще намали дълбочината на изкопните работи за бордюрите.
- Преобразуване на съществуващо кръстовище между ул. „Симеон Велики“ и ул. „София“ в „Т“ кръстовище с ясна изразена организация и маркировка за движение;
- Поради разширяването от страна на тротоара за осигуряване на зелени площи около дърветата се налага разделянето на велоалеята на две платна от двете страни на улицата, които се разделят при пешеходната пътека при площад „Албена“ и се събират при кръстовището с ул. „София“. Трасето е съобразено с пешеходния поток и осигурява максимален комфорт, както на колоездачите така и на пешеходците;
- По проекта ще бъде запазена цялата дървесна растителност съобразно поетия ангажимент на Община Силистра Предвидени са зелени ивици около дърветата с цел осигуряване на пространство за развитието им. За тези зелени площи е предвидено да се запълнят с 40 см хумусна почва и да се изградят храстови насаждения. Подборът на видовете е съобразен с по-леката поддръжка и устойчивостта в градска среда в сравнение с друга растителност. Храстите ще представляват жива преграда между уличните платна и тротоарите. За липите по ул. „Симеон Велики“ се предвижда оформяне на пространство метър на метър около стволовете на дърветата, което се запълва с речен филц. На свободните места по зелените ивици се засаждат едроразмерни фиданки.
- Изграждане на кътове за обществен отдих изградени от свободно стоящи дървени пейки и масивни пейки с декоративна облицовка, дървени пейки с пергола и подмяна на елементите от градския дизайн;
-Проектът предвижда въвеждане на светодиодно осветление, което е близко до дневната светлина и създава комфортна градска среда;
-Съгласно изискванията за достъпна среда се предвижда понижаване на бордюрите на всички кръстовища, поставяне на тактилни настилки в зоните на кръстовищата и пешеходните пътеки. Предвиждат се паркинг места за инвалиди съгласно нормите, в различни части на ул. „Симеон Велики“ за по – голямо удобство;
При изпълнение на дейностите по строително -монтажните работи е предвидено изграждане на кабелна канална мрежа. Част от нея е предвидена за уличното осветление, а останалата е предвидена за прокарване на кабели, с цел предотвратяване на бъдещи изкопни работи по улицата. Кабелната канална мрежа, която не е предвидена за улично осветление, не попада в обхвата на допустимите дейности, съгласно насоките за кандидатстване. С цел цялостната реализация на проекта, същата ще бъде финансирана от Община Силистра като допълнителен принос в размер на 42 131,84 лева без ДДС. Направена е корекция на общата стойност на дейността на 2 518 237,27 лева, от които 2 476 105,43 лева е БФП, а 42 131,84 лева е собствен принос на Община Силистра |
2 488 746.58
|
2 948 385.73
|
Упражняване на независим строителен надзор : Съгласно българското законодателство упражняването на независим строителен надзор е задължителен за изпълнението на строителни дейности за строежи от първа до четвърта категория, следователно за обектите в настоящото проектно предложение, които са трета категория, същия е задължителен. В този смисъл строителния надзор на обектите ще се извършва качествен контрол в полза на Възложителя, което представлява второ ниво на осъществяване на вътрешен мониторинг.
Дейността упражняване на непрекъснат строителен надзор включва:
• Изпълнение на цялостен строителен контрол върху изпълнението на СМР, съгласно работните проекти и изискванията на нормативните актове;
• Законосъобразно започване на строежа;
• Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
• Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията;
• Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
• Годността на строежа за въвеждане в експлоатация;
• Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания.
|
6 120.00
|
7 344.00
|
Упражняване на авторски надзор: Настоящото проектно предложение включва възлагане на Авторски надзор съгласно чл. 162 ал. 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). Условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството се определят чрез договор между Възложителя и проектанта. Авторският надзор по част "Конструктивна" е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. Освен това съгласно чл. 162, ал. 3 от ЗУТ предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството.
Дейността упражняване на авторски надзор включва:
• Изпълнение на цялостен авторски /архитектурен и инженерен/ контрол върху изпълнението на СМР и тяхното съответствие с изготвения проект;
• Участие в изготвянето на календарен график за изпълнение от фирмата изпълнител и контрол върху неговото спазване;
• Координиране на работата на инженерните специалности, изпълняващи авторски контрол;
• Приемане на завършени етапи от СМР като качество и количество, писмено отразяване на евентуални пропуски и недостатъци на този етап с копие до Възложителя; намиране и прилагане на решения за незабавното им отстраняване вкл. и детайли;
• Корекция и съгласуване на архитектурни детайли в процеса на строителството, даване на устни и писмени указания (в заповедната книга) на строителя при възникнали неясноти, несъответствия с проектите възникнали по време на строителството, за които писмено се уведомява Възложителя;
• Контрол и евентуална корекция на елементите, доставени от изпълнителя;
• Съдействие на Възложителя при въвеждане в експлоатация на обекта; при необходимост - участие в приемателната комисия;
• Изготвя екзекутивна документация.
|
34 550.31
|
41 460.37
|
Въвеждане на обекта в експлоатация: След приключване на строително – монтажните работи на обекта съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна база към него, ще се пристъпи към искане за издаване на Разрешение за ползване от РДНСК. Към него се прилага изготвения окончателен доклад от лицето, упражняващо строителен надзор, Констативен акт за установяване годността на строежа образец 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителство, геодезическо заснемане както и др. документи съгласно изискванията за въвеждане в експлоатация на строежа.
Геодезическото заснемане на обекта ще бъде възложено на външен изпълнител чрез провеждане на процедура за реда на Закона за обществени поръчки. Същата е предвидена в Раздел 10 План за външно възлагане.
Дейността включва дължимите държавни такси за въвеждане на обекта в експлоатация в размер на 2 950,00 лева и Изготвяне на геодезическо заснемане на ул. "Симеон Велики" на стойност 1700,00 лева без ДДС. |
4 650.00
|
2 579.56
|
Извършване на независим финансов одит: Одит на проекта ще бъде извършен от външен, независим и регистриран одитор. Одиторски доклад ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта, в съответствие с изискванията на процедурата. Одиторът ще получи достъп до всички документи и информация, която счита за необходима, вкл. тази, която е създадена и съхранявана в електронен формат. Одиторът ще проверява дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора и ще изготви доклад за заверка на разходите по образец, представен от Управляващия орган. При окончателното искане за плащане одиторът на проекта ще завери финансовия отчет.
Целта на дейността е да се оцени дали всички извършени разходи отговарят на изискванията за допустимост, регламентирани във всички европейски и национални нормативни документи. Дейността ще осигури адекватна проследимост на разходите, които са извършени от бенефициента и установи тяхната законосъобразност. Ще бъде извършен одит съгласно изискванията на програмата и приложимите указания с цел осигуряване на прозрачност, законосъобразност и целесъобразност на разходите по проекта.
|
2 500.00
|
3 000.00
|
Информация и комуникация: При изпълнението на проекта ще бъде осигурена неговата публичност, като всички дейности ще бъдат съобразени с правилата на ЕС за комуникация и визуализация, както и с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.. Ще бъде информирана широката общественост за получената финансова подкрепа от ОПРР чрез ЕФРР. За целта са предвидени следните мерки:
- Изработване на 2 бр. билборда с информация за проекта - Ще бъдат поставени на работната площадка на обекта и ще са с размери 400/300 см. Билбордовете ще бъдат отстранени не по-късно от 3 месеца след приключване на работите по проекта и ще се постави с постоянна обяснителна табела;
- Изработване на 1 бр. постоянна обяснителна табела– Табелата ще бъде поставена най-късно 3 месеца след приключване работите по проекта. Монтажът ще се извърши в рамките на една седмица след дата на отстраняване на билбордовете. Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. ще бъде уведомен за дизайна на табелата. Минималният размер на табелата е 50/70 см.;
- Изработване на 1 банер, който ще се използва при различни събития по повод проекта и ще се поставя в залите, където се провеждат публичните събития;
- Отпечатване на 250 бр. информационни брошури - брошурите ще съдържат информация за етапите на изпълнение на проекта и резултатите от него. Ще се разпространяват в сградата на общината и Областен информационен център, като целта е да достигнат до максимален брой посетители, за да се постигне по-широка публичност на проекта;
- Изработване на 100 бр. плакати, които ще се използват при различни събития в рамките на проекта. Плакатите ще бъдат оформени като покана и ще имат за цел да информират широката общественост за провеждането на дадено публично събитие;
- Провеждане на 2 бр. публични събития – пресконференции в началото и в края на проекта. Първата пресконференция ще отбележи стартирането на проекта и ще даде най-обща информация за него. Ще се проведе церемония "Първа копка" за откриване на обекта. Втората ще бъде с фокус постигнатите резултати с финансовата помощ на ЕФРР. На събитията ще бъдат поканени местни и национални медии, които да отразят събитията.
|
2 995.00
|
3 204.00
|