Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 246 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Основна цел на проектното предложение: 
Разкриване на 8 нови работни места за осигуряване на заетост на безработни и неактивни лица.
Конкретни цели: 
1. Обезпечаване с техническо оборудване и работно облекло на новоразкритите работни места;
2. Наемане по трудов договор за срок до 12 месеца на 8 неактивни и безработни лица, в т.ч. младежи до 29 г. с  възможност за последваща заетост.
Проблеми за решаване: недостатъчно възможности за устойчиви работни места за безработни и неактивни лица; предпоставки за нарастване на бедността и социалното изключване, особено на уязвимите групи на пазара на труда; потребност от стимули за работодателите за прилагане на комбинирани мерки за оборудване на нови работни места и осигуряване на заетост на безработни лица, включително на възраст до 29 г. или над 54 г., нискообразовани, продължително безработни или неактивни.
Основни дейности: 
1. Наемане на работа на 8 безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца; 
2. Закупуване на работно облекло, оборудване и стопански инвентар, свързани със създаването на 8 нови работни места във фирма СИЕНА ПЛАСТ ЕООД.
Както и: Дейности по визуализация и публичност и Дейности по организация и управление на проекта.
Очаквани основни резултати: Новоразкрити и оборудвани 8 работни места; Осигурена устойчива заетост на 4 неактивни или безработни лица, с приоритет от специфичните категории, в т.ч. минимум 2 младежи до 29 г. 
Очаквани специфични резултати: осигурени доходи, социална и трудова интеграция на 8 безработни или неактивни лица, в т.ч. от уязвими групи на пазарана труда; повишен производствен и сформиран трудов капацитет на фирма СИЕНА ПЛАСТ ЕООД.
Устойчивост на резултатите след приключване на проекта: 
- запазване на минимум 4 работни места за 12 месеца, след приключване на дейностите по проекта.
- 4 безработни или неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа. 
Финансова помощ, търсена по проекта - общо 136 600 лв.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане на 8 безработни и/или неактивни лица по трудов договор за период до 12 месеца във фирма СИЕНА ПЛАСТ ЕООД: Целта на дейността е да се разкрият 8 нови работни места за да се наемат на тях лица от целевите групи по настоящия проект: безработни и/или неактивни. Чрез дейността ще се постигне изпълнение на Конкретна цел 2, както и в голяма степен основната цел на проектното предложение. Същността на тази дейност се състои в обявяването на свободни работни позиции по 3 различни длъжности и наемането на тях на общо 8 представители от целевите групи по схема "Ново работно място 2015". Длъжностите и позициите за тях са както следва:  Код по НКПД 2011 8219-2005 Монтажник, дограма – 3 раб.м.  Код по НКПД 2011 8219-2008 Монтажник, мебели от дърво и други подобни материали - 2 раб.м.  Код по НКПД 2011 7115-2001 Дограмаджия, дърво/пластмаса/алуминий - 3 раб.м. Длъжностите са насочени към най-масовата група на неработещите лица, тези с ниска степен или без образование. Това е възможност за лица от специфичната категория по схема "Ново работно място 2015" с по-ниско от средно образование да кандидатстват и се включат в предлаганата 12 месечна заетост. За част от работните места не се изисква професионална квалификация, като мениджерът на СИЕНА ПЛАСТ ЕООД е с готовност да въведе в професията новоназначените работници. Въпреки че предвидените длъжности са с производствен характер и минималното образователно-квалификационно ниво за тях е сравнително ниско (Х-ти клас), фирменото ръководство ще даде шанс на всички безработни или неактивни лица с мотивация за труд да кандидатстват. Приоритет при подбора ще имат представителите на т.нар. "Специфичти категории" по настоящата процедура, а именно: Безработни лица с по-ниско от средно образование; Продължително безработни и неактивни лица; Безработни или неактивни лица с увреждания (в случай, че отговаря на допустимите области на трудова дейност по ТЕЛК-решение); Безработни лица на възраст над 54 г.; Безработни младежи до 29 г. вкл. С новите работни места ще се подпомогне решаването на проблема с намиране на работа приоритетно на поне 4 от представителите на специфичните категории, като без да прилагаме дискримационни ограничения, считаме на този етап, че 1 лице ще е младеж до 29 години. Допълнителните, но не маловажни ефекти за включените лица са свързани с осигуряването на регулярни трудови доходи, на устойчива и стабилна сравнително дългосрочна заетост, трудова и социална интеграция в работна среда, придобиване на професионални и трудови умения и др. През последния месец на субсидираната заетост ще се организира процеса по осигуряване на последваща заетост. В рамките на изисквания минимум СИЕНА ПЛАСТ ЕООД ще запази 4 работни места за период от 12 месеца. На работниците, придобили професионални умения и изпълнявали ангажирано трудовите си задължения ще бъде предложено да останат на работа във фирмата. Последователност и отговорности за изпълнение на дейността: Отговорността за изпълнение на дейността като цяло е на фирмата-кандидат и най-вече на мениджера, като ще се ползва и консултантската помощ на екипа за управление на проекта. Екипът на фирмата ще изпълни процедурите по обявяване на свободните позиции за новите работни места в сайта на Агенцията по заетостта и/или Дирекция "Бюро по труда". Работните места ще бъдат оповестени чрез обява в посещаваните от клиенти и посетители помещения на фирмата, в т.ч. на входа на производствения цех. Отговорност за избора на подходящи кандидати има фирменото ръководство. Организирането на процеса по договаряне на трудовите правоотношения, както и по осигуряването на служба по трудова медицина са ангажимент на фирменото ръководство на СИЕНА ПЛАСТ ЕООД. Ще се осигури спазване на изискванията за допустимост и/или приоритетите на представителите на целевите групи и специфичните категории от тях. 86 930.00 103 272.36
Закупуване на работно облекло, оборудване и стопански инвентар, свързани със създаването на 8 нови работни места във фирма СИЕНА ПЛАСТ ЕООД: Целта на дейността е да се окомплектоват 8 нови работни места с необходимите оборудване, инвентар и предпазно работно облекло. Дейностите са насочени към постигане на конкретна цел 1 и основната цел на настоящия проект. Същността на дейността се състои в закупуване, доставка и инсталиране при необходимост на машини, съоръжения, инструментална екипировка и работно облекло, с което да се обезпечи изпълнението на трудовите задължения от наетите на новоразкритите работни места безработни и неактивни лица. Чрез изпълнението й ще се реши проблема по материално-техническото обезпечаване на новите работни места, за което новостартиралата фирма все още няма достатъчно финансови възможности. Съобразно потребностите на работните места и производствения процес, се предвижда закупуването, доставката и при необходимост инсталирането на следните машини, съоръжения и инвентар: - За общо ползване в производствения цех от новонаетите 8 работника на длъжности: Дограмаджия, дърво/пластмаса/алуминий, Монтажник, мебели от дърво и други подобни материали и Монтажник, дограма: по 1 брой форматен циркуляр, копирфреза, лепачка за PVC, зачистваща машина, циркуляр за PVC, компресор. ОБОСНОВКА: без наличието на тези машини и съоръжения не е възможно да се изпълнява технологичния процес. Успоредно с това, ползването им е периодично, поради което е достатъчно закупуването на по 1 бр. от всеки вид машини или съоръжения. - За екипа от наетите на длъжност Монтажник, дограма: 1 бр. куфар инструменти, 1 бр. преносима стълба, 1 бр. ъглошлайф. ОБОСНОВКА по-голямата част от дейностите са на външни обекти, поради което е задължително екипът да разполага самостоятелно с необходимото оборудване и инструменти. - За всеки от наетите общо 8 работника - по 1 бр. комплект ръчни инструменти. ОБОСНОВКА: технологична екипировка, инвентар необходими за множеството ръчни операции от производствения процес. Закупените оборудване и инвентар ще бъдат застраховани за срок от 12 месеца. За всички новоразкрити работни места предвид ангажираността им в производствен процес се предвижда осигуряване на предпазно работно облекло (по 8 бр. летен и зимен комплект гащеризон, яке, обувки) и ЛПС (по 8 бр. каски и очила, комплект ръкавици, колан за инструменти). На този етап видовете са определени по проекта на фирмения Списък на полагащите се работното облекло и личните предпазни средства (съгл.Чл. 17. (1) от Наредба № 3/2001 г.). Последователност и отговорности за изпълнение: фирмата-кандидат отговаря за избора и закупуването на оборудването и работното облекло, както и за избора на застраховател. Екипът по проекта ще осигури и съдейства за коректно, ясно и разграничено отчитане и документиране. 34 120.00 35 105.09
Дейности на фирмата-кандидат по информиране и публичност: Целта на дейността e да се популяризира и информира обществеността за финансовата подкрепа, получена за разкриване и оборудване на 8 нови работни места и осигуряване на заетост на безработни или неактивни лица. Мерките, които фирмата-кандидат ще предприеме са в изпълнение на ангажиментите на всеки бенефиициент по оперативните програми за периода 2014 -2020 г. за осигуряване на публичност относно получената подкрепа и финансиращия инструмент за постигане на съответните цели и резултати. Конкретно за процедура "Ново работно място 2015" задълженията в тази посока са регламентирани в чл. 6 от Общите условия към Договора за финансиране по ОПРЧР 2014 -2020 г. Изпълнението на дейността ще съдейства за изпълнение на целите и индикаторите по проекта чрез мотивиращия ефект от предоставените на участниците информационни материали. Успоредно с това, чрез тази дейност източникът на финансовата подкрепа за новостартиращата фирма ще получи гласност и публичност сред бизнес-средите и обществеността. Дейността включва: - визуализация на оновните отличаващи елементи на финансиращия фонд и инструмент - ЕСФ и ОПРЧР във всички документи, изготвяни във връзка с изпълнението на настоящия проект; - изработване и разпространение на информационни материали, в т.ч.: шапка, тениска и термо-чаша с логото на ЕСФ - за назначените по проекта 8 работници във фирмата - по 8 броя от всеки артикул; информационни комплекти (конферентна папка, блок-лист, химикал, визитник) - за бизнес партньори и клиенти на фирмата 100 броя; плакати – 2 броя; информационни листовки – 100 броя; стикери за обозначаване на закупеното по проекта оборудване и инвентар – 30 броя. - при участие в информационни събития и форуми по теми, относими към настоящия проект - презентиране на проекта и подкрепата оказана от ЕСФ чрез ОПРЧР и процедура "Ново работно място 2015" за увеличаване на производствения и човешки капитал на фирма СИЕНА ПЛАСТ ЕООД; Съдържанието на дейността е съобразено с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Ще бъдат приложени и спазени посочените в него единни стандарти за съдържание, формат, големина, графично оформление на документите и информациите, изготвяни по повод и във връзка с настоящото проектно предложение. Последователност и отговорности за изпълнение: Фирменото ръководство има отговорност за избора на изпълнителя за изработване и доставка на информационните материали в планираните вид и количества. Консултантнският екип за управление на проекта ще окаже необходимото съдействие за изготвяне и спазване на изискванията и стандартите, посочени за всеки вид информационен документи или материал в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Процесът за информиране и публичност ще продължи през целия период на изпълнение на проектните дейности. С продължаващ ефект, след приключване на проекта са поставените информационни стикери на закупените по проекта оборудване, инструменти и инвентар. 2 000.00 2 000.00
Дейности за организация и управление на проекта "НОВ СТАРТ": Целта на дейността е ефективна организация на дейностите, координация на кандидата и участниците за гарантиране на добро управление на процесите и ресурсите. Чрез изпълнение на дейността ще се обезпечи постигане на проектните цели и инидикатори в рамките на планираните ресурси. Необходимостта от тази дейност се обуславя от потребностите за: яснота и прозрачност на действията и изпълнението на ангажиментите на членовете на екипа; обезпечаване на техническото и финансово изпълнение на проектните дейности; разпределение на функции, отговорности, ресурси, времеви интервал за изпълнение; спазване на нормативните регламенти, правилата и изискванията на процедура "Ново работно място 2015"; навременно дефиниране на заплахите, превенция на рисковете, предприемане на корективни действия; текуща оценка на напредъка и потенциала за постигане на крайните цели и резултати; планиране и и координация на действия и ресурси и др. Включва: Създаване на вътрешно-оперативната организация на работа в т.ч.: разпределение на задълженията чрез възлагателни договори с ръководителя и членовете на екипа; техническо и материално осигуряване на управлението на проекта; създаване, поддържане и подобряване при необходимост на организационната структура, формите за комуникация, процедурите за администриране, отчетност, начините и периодиката на информационен обмен между ръководството и екипа и с участниците в проектните дейности; регулярна периодичност на работните срещи на екипа с фирменото ръководство и др. За координация и управление на изпълнението на дейностите ще се установят и поддържат (при необходимост актуализират) формите за информационен обмен между фирменото ръководство, включените лица от целевите групи по проекта, бюрото по труда и др.; Стратегическите и важните за изпълнението на проекта действия ще се обсъждат и съгласуват с ръководството на СИЕНА ПЛАСТ ЕООД. На оперативно ниво ще се извършва детайлизирането и актуализирането при необходимост на параметрите, план-графика, процедурите, етапите и ресурсите за изпълнението им; Ще се извъшва перманентен вътрешен мониторинг и контрол, непрекъснато наблюдение, периодично анализиране и прилагане на корективни действия при необходимост и/или по препоръка от Управляващия орган. Важен елемент от тази дейност е изготвянето и поддържането на техническата и финансова документация по изпълнение на проектните дейности, подготовката на междинни и финален доклади и други отчетни и информационни материали съгласно изискванията на УО и процедура "Ново работно място 2015" от ОПРЧР. Екипът по проекта включва: ръководител, координатор, счетоводител. Отговорностите и задълженията на ръководителя на екипа са посочени по-долу в т.9. Кординаторът по проекта ще изпълнява координационни, административни и технически дейности. Счетоводителят - отговаря за финансовата част от проекта. С възлагателния договор на всеки от членовете на екипа ще бъдат конкретизирани и ясно определени задълженията, правата и отговорностите при управление на настоящия проект. 13 550.00 13 401.10

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.