Управление и мониторинг на проекта.: Проектът ще стартира със сформиране на Екип за управление и мониторинг на проекта. В състава му ще бъде включен ключовия персонал по проекта, а именно: Ръководител проект, Координатор проект, Експерт „Строителни дейности” и Счетоводител. Задълженията и отговорностите на членовете ще бъдат възлагани при спазване на ПМС №119/ 20.05.2014 г. Изпълнението на тази дейност е предвидено, за да се гарантира успешно изпълнение на проектните дейности, добри комуникации между участниците в изпълнението на проектните дейности. На първата среща на екипът за управление и мониторинг на проекта ще бъде извършено разпределение на основните функции и задачи между членовете на екипа и планиране на цялостния процес на вътрешен контрол и мониторинг на проекта. В хода на изпълнението на проекта, ще бъдат провеждани ежемесечни заседания на Екипът за управление и мониторинг на проекта, на които ще бъде анализиран напредъка по проекта. Екипът ще следи за осъществяването на план-графика, правилното разходване на средствата за постигане на проектните цели; контрол на заложените индикатори за изпълнение и резултат; осъществява връзка с лица и организации, които са свързани пряко или непряко с реализацията на проекта; анализира и обобщава информацията за напредъка на проекта в различните му етапи; осъществява връзката с Управляващия орган на програмата; осъществява вътрешния мониторинг на проекта и съдейства на Управляващия орган при провежданите на мониторинг; осъществява проверка на документите за разплащане – представени от изпълнителите по проекта; организира дейностите по осигуряване информация и публичност по проекта; изготвя междинни и финални доклади за техническо и финансово изпълнение; изготвяне на искания за верифициране на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на Екип за управление на проекта, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр.
Настоящата дейност е избрана с цел:
- Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели;
- Оптимизиране на използването на проектните ресурси;
- Постигане на ефективна координация и комуникация с партньори и изпълнители;
- Изготвяне на документация по проекта;
- Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта;
- Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението.
Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на партньорство, добро управление, отчетност и прозрачност.
Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Същите ще се актуализират и съхраняват подредени в определени за целта шкафове, визуализирани съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. |
21 500.00
|
21 171.63
|
Подготовка и провеждане на тръжни процедури по ЗОП за избор на изпълнители: Дейността по подготовка и извършване на тръжни процедури за избор на изпълнители е дейност, произтичащата от задълженията на Бенефициента по ЗОП и от Договора за безвъзмездна финансова помощ. В случая при избор на изпълнител за изпълнението на дейности или части от дейности по проекта ще се спазват изискванията на действащата нормативна уредба (ЗОП, ПМС). Предвижда се в рамките на тази дейност да бъдат подготвени необходимите тръжни процедури и след това да бъдат възложен Договор за инженеринг, Договор за строителен надзор, Договор за визуализация и публичност, Договор за одит. |
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на инженеринг - проектиране; авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР и мерки за енергийна ефективност.: В обхвата на инженеринга са включени следните основни дейности:
1.Работно проектиране
Проектирането ще включва следните основни етапи:
Етап 1 Предоставя се на проектантския колектив на избрания Изпълнител изготвените енергийни обследвания за обектите и цялата друга налична техническа документация за обекта като: технически паспорт, чертежи схеми и др. на сградата. Предоставяне на Възложителя и ползвателите на обектите, одобреният план-график за посещение от проектантите, за безпроблемно осигуряване на достъп до съответния обект. Оглед и проверка на наличните архитектурни и конструктивни заснемания.
Етап 2 Разработване на работен инвестиционен проект. Проектиране по част "Архитектура". Проектиране по всички останали части – изготвяне на проекти съгласно ЗУТ, Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности
Етап 3: Съгласуване и одобрение на работния инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж.
2.След издаване на разрешение за строеж ще започне строителството.
Изпълнението на дейността ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на ЗОП и подзаконовите актове по неговото прилагане. След обявяването на обществена поръчка и извършеното класиране на участниците, Община Поморие е избрала две фирми, които да извършат дейностите изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал. 1 (т. 1 - 5) и ал. 4 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване за енергийна ефективност на сгради в гр.Поморие.
Строителните дейности ще се извършват на база изготвените обследвания.
Изпълнението на строителството ще включва:
- Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С";
- Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване /усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградите, съгласно Техническите паспорти на сградите, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки";
- Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда на населението, включително за хора с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата.
3. В рамките на инженеринга ще бъде осъществяван авторски надзор при изпълнението на СМР дейностите по проекта.
В рамките на дейностите по авторски надзор ще бъде извършено следното: авторски надзор при строителството на отделните обекти в рамките на инвестиционния проект от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обекта; присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай на установяване на точното изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя; наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на СМР за съблюдаване на предписанията на проектанта, относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството; съгласуване на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор; заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнението на обектите. |
989 589.00
|
1 223 470.43
|
Упражняване на независим строителен надзор и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти.: Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект:
Дейността е свързана с осъществяване на дейностите на консултант по смисъла на ЗУТ за изготвяне на комплексен доклад за съответствие при реализацията и изпълнението на проекта, по отношение на основните под-дейности в рамките на дейността са свързани с:
1. Изготвяне на оценката за съответствие по чл.169,ал.1, т.6 от ЗУТ на инвестиционните проекти във фази технически и работен проект ще бъде извършена от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност и са вписани в публичния регистър по чл. 23, ал. 4 от същия закон.Тя ще бъде неразделна част от комплексния доклад, съставен от лицензирана фирма - консултант, несвързана с проектанта - за обекти от първа и втора категория задължително, а за обекти от по-ниска категория - по желание на възложителя. Оценката за съответствие на част „Енергийна ефективност" на инвестиционния проект на сграда със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6 ЗУТ е представлява систематичен преглед и проверка на проектните стойности на техническите показатели за енергийна ефективност по чл. 4 от Наредба№ 7 от 15 декември 2004 г., в съответствие с приложимите изисквания на нормативните актове и техническите спецификации.
2. Изготвяне на оценка за съответствието със съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 на инвестиционните проекти във фази технически и работен проект.
Оценката обхваща проверка за съответствие със:
- предвижданията на подробния устройствен план;
- правилата и нормативите за устройство на територията;
- изискванията по чл.169, ал.1 и ал 3, в т. ч.: механично съпротивление и устойчивост; безопасност в случай на пожар; достъпност и безопасност при експлоатация;опазване на защитените зони и т.н. - и др., описани в чл. 142, ал. 5.
Упражняване на независим строителен надзор:
Изпълнение на дейностите по строителен надзор съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва:
- отговорност за законосъобразно започване на строежа;
- отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ;
- отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството;
- в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2; - КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2;
- отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация;
- отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания;
- отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството;
- отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението;
- отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи;
- отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. |
31 666.67
|
22 581.99
|
Визуализация и публичност на проекта.: Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата схема, проектът предвижда мерки за публичност и информираност за популяризиране на получената финансова подкрепа от Оперативна програма „Региони в растеж” чрез Европейския фонд за регионално развитие в съответствие с правилата на ЕС за комуникация и визуализация, предвидени в чл.8 от Регламент 1828/2006г. на Комисията и приложение 1 към него, както и с Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите, изготвени от Управляващия орган на ОПРР.
В рамките на дейността са предвидени следните мерки за визуализация и публичност:
*За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и планира информационна кампания, която да се разгърне по следните основни линии: визуализация; информационни събития; и информационни материали за популяризиране на проекта.
*Публикации в уеб-сайта на бенефициента с описание на проекта, включително неговите цели и резултати;
*Изработване и монтаж на билборд с големи размери след приключване на проекта.
*Информационни събития.
*Официална церемония "Първа копка" (1 бр.);
*Начална пресконференция (1 бр.);
*Заключителна пресконференция (1 бр.)
*Банер фикс (банер със стойка) 2 бр.
*Химикали с логото на ОПРР и ЕФРР - 200 бр,
*Флаш памет - 200 бр.
*Публикации в печатни издания (общо 3 бр., в регионални вестници);
*Излъчвания по регионално радио (3 бр.);
*Дипляни (500 бр.) |
10 750.00
|
7 740.00
|
Финансов одит на проекта: Дейността е задължителна съгласно насоките за кандидатстване по настоящата процедура.Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор, физическо или юридическо лице или от звеното за вътрешен одит към бенефициента, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане; При изпълнение на дейността ще се спазва Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган от м.юли 2013 г. |
11 166.67
|
13 080.00
|