Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

„Ринго 2005 Б“ ЕООД извършва обучение на деца в предучилищна възраст по английски език и приложни изкуства.
Проектът по ИП 5 е насочен към насърчаване на заетите в организацията и в др. фирми със сходна дейност лица за осъвременяване на техните знания, умения и компетенции ч/з ползване опита на др. ДЧ на ЕС; въвеждане на гъвкави и иновативни обучителни форми. Целта е подобряване адаптивността на заетите лица и работодателите към променящите се изисквания на пазара на труда в сферата на предучилищното образование чрез повишаване качеството на работната сила и развитие на транснационалното сътрудничество в областта на човешките ресурси чрез обмяна на опит, внедряване на иновативни практики и осигуряване на равни възможности за повишаване уменията на служителите.Проектът ще допринесе за смекчаване на проблема с дисбаланса между търсене и предлагане на качествени образователни услуги.
Проектът предвижда идентифициране на 8, адаптиране и трансфер на 4 социални иновации чрез проучване на добри практики, партньорски подходи към намиране на решения за общи проблеми, в сфери като: пазар на труда и качество на работните места; изграждане на специф. умения за партньорство и административен капацитет в тези области.
Дейности: Организация и управление; Изготвяне на специфични анализи и изследвания на опита на др. ДЧ; Адаптиране и/или валидиране на социални иновации на базата на иновативни модели, практики, услуги, продукти от др.държави и/или пилотно прилагане на разработени иновативни подходи и модели –идентифициране на 8, адаптиране и трансфер на 4 социални иновации; Повишаване на капацитета на партньорите и заинтересованите страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи: организация и провеждане на семинар; работни посещения в Солун; обучение на целевата група и др. заинтересовани страни; Оценка и разпространение на постигнатите резултати;Информация и комуникация.
Партньор: Батсолакис“, Гърция.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: Дейността цели създаване на организация за административното, техническо и финансово управление и отчитане на проекта. Eкипът за управление ще е съставен от експерти с подходяща квалификация и опит в проекти и/или изпълнение на сходни по проекта дейности и ще включва следните позиции: ръководител - 1, координатор - 1 и счетоводител - 1. Отговорноститена екипа са посочени индикативно, както следва: Ръководителят ще осъществява контрол върху качественото и своевременно изпълнение на проекта. Неговите отговорностти са описани в т. 9 Екип. Координаторът ще изготвя междинните и окончателния технически отчети; ще поддържа архив на административната и техническа документация; ще отговаря за проследяване на дейностите за информация и комуникация. Счетоводителят ще отговаря за правилното изготвяне на счетоводни документи, за поддържане на записите в счетоводната система; ще проследява допустимостта на разходите и основанията за извършване на плащания; ще изготвя междинните и окончателния финансов отчет, исканията за плащане; ще поддържа архив на финансово-счетоводната документация. В началната фаза на проекта ще бъде мобилизиран екипът за организация и управление, ще бъде подготвен план за действие с разпределение на задачите, отговорностите и сроковете за тяхното изпълнение. Екипът ще провежда регулярни срещи за координиране на действията, ще осъществява контакти с подизпълнителите и вътрешен мониторинг за проследяване на напредъка. Екипът ще разработи анализ на възможните рискове и ще предложи подходящи превантивни и корективни действия. Периодично ще се изготвят доклади за напредък/ технически и финансови отчети, в съответствие с изискванията на Управляващия орган. Правилното управление на проекта е основна предпоставка за постигане на заложените цели и резултати. 17 768.00 15 850.78
Изготвяне на специфични анализи и изследвания на опита на други държави- членки : Дейността предвижда изследване на опита в Гърция и поне 3 др. държави-членки на ЕС, с цел идентифициране и анализ на добри практики в сферата на трудовия пазар и качество на работната сила, актуални и приложими за подобряване на уменията, знанията и компетенциите на педагози в сферата на предучилищното образование. Дейността включва проучване на иновативни модели и подходи; идентифициране на методи за валидиране на социалните иновации, избор на подходящ подход за адаптиране и трансфер. Дейността е с подготвителен характер и има за цел събиране на необходимата информация за идентифициране на социалните иновации, които впоследствие да бъдат адаптирани/ валидирани и внедрени в организацията на кандидата. Изследването и проучването на успешните практики на пазара на труда в други държави - членки и възможностите за трансфер и прилагане на чуждестранния опит, добри практики и иновативни модели на въздействие ще допринесе за подобряване на качеството на работните места в предприятията, което ще ги направи по-конкурентоспособни и адаптивни спрямо изменящите се условия. Изследването ще предложи мин. 8 броя практики, които имат потенциал да бъдат практически приложени -- по 2 бр. в 4-те направления, описани иновативни практики в т. 6, Секция 11: 1) Дигитална програма за обучение на педагогическия персонал, която ще бъде достъпна за служители и заинтересовани лица чрез он-лайн платформа. Продуктът ще включва определен набор от работни и учебни материали, психологически тестове, педагогически ситуации, симулационни модели и планове за действие. Софтуерът ще предоставя възможност за оценка на нивото на подготовка на персонала и способността за справяне при работа с деца. 2) Адаптиране на персонала към нови съвременни форми и техники на преподаване под формата на интерактивно общуване, дидактически игри, прилагане на сугестопедични методи и др. педагогически техники. Моделът ще допринесе за повишаване и осъвременяване на знанията, уменията и компетенциите на служителите. 3) Организиране на групова помощ на персонал, родители и деца и прилагане на педагогически стратегии за подобряване на взаимодействието „детска градина – семейство”. Осигуряване на обучение и подкрепа от психолози и педагози, включване в ролеви игри, тестове, усвояване на нови подходи на работа. 4) Прилагане на подходящи техники за освобождаване от стреса, подобряване на личностното развитие и тренинг за мотивация на персонала. Възможностите за реалното приложение на иновативните практики ще бъдат детайлно изследвани и ще бъдат изведени конкретни стъпки за трансферирането им. Партньорът ще подпомогне провеждането на изследването на практиките в Гърция. Партньорът може да участва като представи набор от примерни практики, списък с предприятия, които ги прилагат, да съдейства за предоставяне на информация от тези предприятия и др. Етапи на изследването: изясняване на концепцията за изследване: цели и задачи, показатели за анализ; изготвяне на план-график за проучване; уточняване на методи за събиране и анализ на информация; кабинетно проучване, обработка и подреждане на събраната информация и документи; описание по определени показатели; подготовка на доклад с изследваните практики, представяне на резултатите от проучването и анализа, изводи и препоръки. Докладът ще съдържа като минимум информация за:страната, от която е практиката; работодателят, реализирал практиката;използваните методи за събиране на информация; същност на практиката; анализ на приложимостта на практиката;предимства и недостатъци на всяка от изследваните практики. Резултатите от дейност 2 ще послужат за основа при изпълнение на дейност 3. 27 000.00 27 000.00
Адаптиране и/или валидиране на социални иновации на базата на иновативни модели, практики, услуги, продукти от други държави и/или пилотно прилагане на разработени иновативни подходи и модели : Дейността е логическо продължение на дейност 2 и цели идентифициране на мин. 8, адаптиране/валидиране и трансфер на мин. 4 социални иновации. В процеса на трансфер на добри практики страните участват във взаимен и структуриран обмен, с цел да се учат една от друга за подобряване на процесите, уменията, познанията, експертизата и технологията на работа. Предложените за трансфер иновативни практики следва да бъдат оценени от гл. т. на приложимост, релевантост и ефективност, да бъдат създадени необходимите вътрешно ведомствени и административни документи и процедури, да се дефинират критерии за постигнати резултати във връзка с приоритетите за подобрение, да се изготви план за действие и да се комуникира приложимостта със заинтересованите страни. Критериите за добри практики са: законосъобразност; резултатност; иновативност; репликативност; устойчивост, икономическа реалистичност; ефективност; високо качество; възможности за контрол и оценка; съответствие с тенденциите на общественото развитие, на социалната поръчка; актуалност и перспективност. Въвеждането на социалните иновации обхваща следните етапи: проучване; прототипиране и пилотиране; прилагане/внедряване; оценка на устойчивостта с цел определяне на потенциала за въздействие на иновацията. Пилотно ще бъдат приложени 4 от предложените за трансфер иновативни подходи и модели. Изборът ще бъде направен след задълбочени анализи и проучвания на идентифицираните 8 иновативни модели, индикативно описани в 4 направления в Секция 11, т 6. Иновативни практики (Социални иновации): 1) Дигитална програма за обучение на педагогическия персонал, която ще бъде достъпна за служители и заинтересовани лица чрез он-лайн платформа. Продуктът ще включва определен набор от работни и учебни материали, психологически тестове, педагогически ситуации, симулационни модели и планове за действие. Софтуерът ще предоставя възможност за оценка на нивото на подготовка на персонала и способността за справяне при работа с деца. 2) Адаптиране на персонала към нови съвременни форми и техники на преподаване под формата на интерактивно общуване, дидактически игри, прилагане на сугестопедични методи и др. педагогически техники. Моделът ще допринесе за повишаване и осъвременяване на знанията, уменията и компетенциите на служителите. 3) Организиране на групова помощ на персонал, родители и деца и прилагане на педагогически стратегии за подобряване на взаимодействието „детска градина – семейство”. Осигуряване на обучение и подкрепа от психолози и педагози, включване в ролеви игри, тестове, усвояване на нови подходи на работа. 4) Прилагане на подходящи техники за освобождаване от стреса, подобряване на личностното развитие и тренинг за мотивация на персонала. Повишаването на уменията, знанията и мотивацията на човешките ресурси ще подобри качеството на предлаганите услуги и ще спомогне за привеждането им в съответствие с изискванията на съвременния трудов пазар. Ролята на партньора ще бъде да подпомогне процеса на селектиране и валидиране на добри практики чрез своя опит и ноу-хау. С негова помощ ще бъдат трансферирани поне 4 от 8-те идентифицирани иновативни практики в рамките на реализацията на проекта. Изпълнението на дейността ще доведе до удовлетворяване на идентифицираните потребности и проблеми на целевите групи и до постигане на заложените индикатори за изпълнение и индикатори за резултат по ИП 5. Дигитализирането на програмите за обучение кореспондира с код 01 по вторичната тема на ЕСФ, тъй като е пряко с свързано с намаляване обема на документи и материали на хартиен носител и рефлектира върху ресурсната ефективност. 62 340.00 60 641.89
Повишаване на капацитета на партньорите и заинтересованите страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи, чрез организация на семинари, работни дискусии и обучения:4.1 Организация и провеждане на семинар; 4.2 Организация и провеждане на работни посещения в Солун; 4.3 Обучение на целевата група и др. заинтересовани страни : Дейността включва организация и провеждане на събития, обособени като 3 поддейности: с цел насърчаване обмена на опит, обмен на информация, добри практики и иновативни подходи между партньорите и другите заинтересовани страни: 4.1 Организация и провеждане на семинар Предвижда се провеждане на 2 -дневен семинар в Солун. На събитието ще присъстват представители на целевите групи -18 човека, преводачи -2, лектори-2; гръцкия партньор, гръцки работодатели, педагози, консултанти и др. заинтересовани. Общ индикативен брой участници - 30 чов. Ще се обсъждат общи проблеми в сектора, свързани с качеството на работната сила и съвременните изисквания към педагогическите услуги, налагащи промяна в подходите и моделите в областта на човешките ресурси, ползите от въвеждане на социални иновации, необходимите за трансфера знания, умения и мотивация. Ще се представят добри практики и иновативни модели в сферата на предучилищното образование. Ще се обърне внимание и на предизвикателствата, свързани с приспособяване към промените. Ще се дискутират инструментите за подобряване на капацитета и обмяната на опит между страните-членки на ЕС; настоящата ситуация в България и бъдещите възможности. Целта е създаване на капацитет на местно ниво и мрежа от партньорства за прилагането на иновативни практики в областта на човешките ресурси, трудовия пазар и качеството на работната сила. Батсолакис ще съдейства за осъществяване на необходимите контакти за създаване на партньорства и включване в мрежа. 4.2. Организация и провеждане на работни посещения в гр. Солун Предвидено е работно посещение в Солун в рамките на 3 дни за 18 представители на целевата група и 2 преводачи, с цел обмяна на опит с партньора, срещи с педагози и консултанти, посещения в детски градини и запознаване с добри практики в техни структури, създадени, функциониращи и доказали своята ефективност. Батсолакис ще окаже подкрепа и съдействие за избора на обектите на посещение и организиране на присъствието на експерти, педагози и работодатели на срещите по време на работните визити в Солун. 4.3. Обучение на целевата група и др. заинтересовани страни: Предвижда се провеждане на комплекс от обучителни дейности на място в София във връзка с прилагането на социалните иновации на практика. Обучението ще се извърши по предварително подготвена програма и учебни материали, ще бъде разделено на модули с дефинирана тематика и продължителност. Обучаемите ще имат възможност да усвояват знания и умения в реална работна среда и на реално работно място. Предвидено е също така въвеждащо обучение за работа с разработения софтуер за нуждите на педагогически персонал. Чрез он-лайн платформата ще бъде предоставена възможност и за дистанционни обучения. Освен това ще бъдат проведени тренинги за развитие и усъвършенстване на т.нар. „меки умения“ (soft skills) от типа на: • Умения за комуникация и способност за влияние; • Клиент-ориентирано мислене; • Умения за работа в екип; • Умения за решаване на конфликти; • Управление на времето и стреса; • Лидерски умения. Посочените теми са индикативни. Обучителният курс „Учителят като мениджър на групата” включва учителите в теоретични и практически дейности с цел повишаване на готовността и уменията им да организират учебната среда съобразно променящите се изисквания към образователния процес и да управляват динамиката, протичаща в тази среда. Акцентът се поставя върху нарастващото разнообразие на ролите, в които влиза учителят като мениджър на груата. Предоставят се работещи модели за взаимодействие между участниците в процеса на обучение, които по позитивен и интерактивен начин да изградят чувство за принадлежност и отговорност към случващото се в групата. Брой обучаеми - 18 човека представители на целевата група. 74 620.00 57 145.89
Оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимост на иновативните елементи: След като в края на месец 13 по проекта бъдат адаптирани иновативните практики по Дейност 4, ще бъде извършена външна оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта нанейните иновативни елементи. С оглед на това и предвид допустимостта на разходите в 13.3 от Условията за кандидатстване, дейността ще бъде възложена на изпълнител след провеждането на процедура при спазване на приложимото българско законодателство /ЗУСЕСИФ и ПМС №160/. Оценката на постигнатите резултати ще проследи логическата връзка между заложеното във Формуляра за кандидатстване и неговото реално изпълнение.. Избраният изпълнител ще трябва да проследи практическото изпълнение на следните параметри: 1. Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група; 2. Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; 3. Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. Описаните дейности ще бъдат извършени в следната последователност и индикативна продължителност: 1. Подготовка на тръжна документация за изпълнение на оценката по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС№160/01.07.2016 г. месец 12 2. Избор на изпълнител за извършване на оценката месец 13 3. Сключване на договор с изпълнител месец 13 4. Извършена оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на нейните иновативни елементи месец 14 5. Приемане на работата месец15. 3 800.00 3 800.00
Разпространение на постигнатите резултати от дейност 5: Целта е да се осигури публичност и прозрачност на изпълнението на проектните дейности; да се информират целевите групи, заинтересованите страни и широката общественост относно заложените цели и постигнатите резултати от дейност 5 по проекта. В изпълнение на дейността ще бъде организиран информационен ден в София с индикативен брой участници в събитието - 30 човека.. Постигнатите резултати ще бъдат оповестени пред обществеността независимо дали са положителни или негативни. Ще бъдат направени поне 2 публикации в интернет и в уебстраницата на кандидата. Предвижда се изработване на 100 бр. брошури с оценка на постигнатите резултати, които ще бъдат разпространени в изпълнение на настоящата дейност. 6 120.00 6 120.00
Информация и комуникация: Дейностите за информация и комуникация целят предоставяне на информация на широката общественост и осигуряване на публичност на изпълнявания проект. Чрез използване на подходящи комуникационни средства ще бъдат оповестявани целите и резултатите по проекта, финансовия принос на ЕС и партньорството между страните. В изпълнение на дейността се предвиждат: Изработване на интернет страница по проекта с информация на български и английски език; домейн и хостинг за 1 г;. публикуване на прес-съобщение; изработване на 2 банера; изработване и разпространение на рекламни материали с лого /папки, химикалки, тефтери,, USВ памети/. 3 800.00 3 800.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.