Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

С проектното предложение се цели 65 деца,настанени в седем услуги от резидентен тип (ЦНСТДМБУ) в Средец,Елхово, Ямбол и Сливен да придобият и надградят уменията си за самостоятелен живот чрез обучение-тренинг в социални умения, емоционална интелигентност, гражданско образование и професионално ориентиране.Ще се реализират следните дейности:1.Развитие на социални умения и умения за самостоятелен живот,с която се цели децата да развият умения за самостоятелност в структуриране на ежедневни,образователни,културни и развлекателни потребности,да изградят система от ценности,които да разширят възможностите им за социализация;2.Професионално ориентиране за изграждане на нагласи към избор на бъдеща професия и повишаване мотивацията на децата и младежите за продължаване на обучението и насочване към подходящо образование;3.Програма„Моите права, моите задължения и моите отговорности”-придобиване на знания за правата и принципите за равнопоставеност на гражданите,отговорностите и задълженията им,предназначение и функции на институциите,законност и ред;4.Личностно развитие и емоционална интелигентност-себеопознаване,поведенчески и комункативни модели,стимулиране на социалните контакти;5.Привличане участието на доброволци и родителите/близките на децата в съвместни дейности-стимулиране на 9 родители да осъществят съвместни мероприятия за насърчаване развитието на отношенията с оглед утвърждаване на връзката родител-дете и повишаване шансовете за реинтеграция;6.Дейност за информация и комуникация-информиране на обществеността за проекта,постигнатите резултати и приноса на ОПРЧР 2014-2020.В резултат от проектното предложение ще са разработени 4 програми,адаптирани за две възрастови групи-от 7-11и от 12-18 годишна възраст,които ще се предоставят на  персонала на услугите,за за се ползват от други деца.Създадените във всяко от 7-те ЦНСТ Библиотеки на играчките и книгите ще се ползват от настанените деца,доброволци и техните родители/близки и след приключване на проектните дейности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Развитие на социални умения и умения за самостоятелен живот: Основната цел на дейността е да се развият и надградят уменията на децата, в посока самостоятелност в структуриране на ежедневните битови, образователни, културни и развлекателни потребности,с оглед изграждане на система от ценности, които да разширят възможностите им за социализация.В рамките на дейността, децата ще преминат през програма за групов и индивидуален тренинг за усвояване на умения, свързани с ежедневната грижа,живот в общността и управление на времето.В програмата за ежедневна грижа ще се дискутират теми свързани с: грижа и отговорност за собственото здраве; грижа за външния вид и облекло при различни ситуации; подходящо поведение на обществени места и събития;комуникативност;управление на лични финанси.Темата отнасяща се към грижа за здравето поставя акцент върху значимостта да се разпознават симптомите на обичайни заболявания,навременното контролирано лечение и рискове от самолечение, осъзнаване на връзката между сексуалност -ранното полово съзряване,грижи за сексуалното здраве-полово предаваните инфекции и болести,методите за контрацепция и предпазване от нежелана бременност, грижа за психичното здраве и последиците от употребата на психотропни вещества и медикаменти.Грижа за външния вид и облекло надгражда развитието на навици за поддържане чистотата на дрехите, използването им съобразно сезоните и различните ситуации, поддържане на добър вид. Управлението на личните финансови средства акцентира върху значимостта и функцията на парите, правилна преценка за паричните средства според стоките и услугите, които са им необходими, за да водят самостоятелен и независим начин на живот,рационално планиране на разходи и приходи.Уменията за самостоятелен живот в общността ще бъдат развити в посока реално опознаване на населеното място-местата за развлечение,отдих и услуги. Децата ще имат възможност да изпробват различни начини за придвижване чрез обществен транспорт в даденото населено място и извън него, опознаване на маршрути до институции и обекти за ползване на обществени услуги, контакти с държ. и общ. институции.Темите за управление на времето поставят акцент върху развитието на уменията за организиране на времето в посока рационалното му използване за учене/работа,както и структуриране на свободното време–отдих,развлечения,културни събития.Ценностите на децата ще се развиват в посока умения за организиране на времето,като точност и спазване на срокове, планиране и практическо приложение на краткосрочен личен план за действие,работа с учебния материал и извличане на необходимата информация,умения за преговор с оглед ефективно усвояване на знания.Програмата за социални умения и умения за самостоятелен живот ще се провежда както на територията на социалната услуга от резидентен тип/ЦНСТ,така и извън нея, в общността.Практическите занимания включват посещения на различни публични места на територията на съответното нас. място–магазини,кино,театър,заведения за хранене.Децата ще изпълняват различни задачи–пазаруване в магазин, очертаване на маршрут до дадена институция/услуга,посещение на кафе/сладкарница, посещения на забележителности и обществени институции в населеното място, като изпробват своите умения за ориентиране в пространството,комуникация,интереси.Между груповите обучителни сесии с децата, програмата включва практическо индивидуално и групово изпълнение на поставени допълнителни задачи за утвърждаване на теоретичната част.През седмицата, с подкрепата на човек от персонала на услугата, децата ще провеждат различни мероприятия: изнесени уроци и посещения на публични места, където ще прилагат на практика своите социални умения. В обучението за развитие на соц. умения и умения за самостоятелен живот ще бъдат използвани развлекателни и забавни материали, както и игри, с образователен характер, които допълнително ще стимулират уменията и потенциала на децата.С изпълнението на дейността децата ще развият своята креативност, социална компетентност,адаптивност и способност самостоятелно да се справят в ежедневието. 18 070.64 18 346.95
Професионално ориентиране: Основната цел на дейността е децата от центровете за настаняване от семеен тип да изградят нагласи към избор на бъдеща професия и да се насочат към подходящо образование. Дейността включва две обучителни програми, съобразени с възрастта на децата: 1. За деца от 7-11 години; 2. За деца от 12- 18 години. Програмата за деца от 7 до 11 години ще включва следните основни тематични обучителни модули: 1. „Какъв искам да стана, когато порасна?“ – чрез интерактивни методи, ролеви игри и симулации децата се запознават със спецификата на различни професии, с оглед подпомагане да се ориентират към професия според своите интереси и нагласи; 2. „Какво трябва да знам, за да работя професията която харесвам?” – чрез атрактивни обучителни методи, ролеви игри, казуси и дискусионни техники децата се запознават с необходимите умения и знания, които трябва да придобият, за да практикуват харесваната от тях професия. Програмата за деца от 12 до 18 години ще включва следните основни тематични модули: 1.„Какво искам да работя след като завърша образованието си?- извеждане на нагласи към бъдеща професия чрез дискусии, тестове за професионално ориентиране, анализ на тестове и обратна връзка. 2. „Коя е моята бъдеща професия?“ – чрез подготвяне на презентации за професията която искат да работят, игрови техники, дискусии, работа в малки групи и обратна връзка участниците в обучението ще се запознаят с необходимите умения и знания за практикуването на професията, която си избират.; 3. „Кои професии са търсени на пазара на труда?“ – чрез споделяне на впечатления и собствен опит/опит на приятели, близки, както и представяне по достъпен начин на социологически проучвания на НСИ, Министерството на труда и социалната политика, Менпауър България за търсени професии на пазара на труда в краткосрочен и средносрочен план децата ще се запознаят с пазара на труда и търсенето на определени професии. 4. „Каква квалификация трябва да имам, за да работя дадената професия?“, „Какви умения трябва да придобия?“, „Къде мога да работя това, за което съм учил?“ – чрез описание на отделни професии, паралел с уменията и нагласите на младите хора и коментари за квалификацията, която са придобили в средното образование. 5.„Къде да продължа образованието си, за да придобия нужната професия?“- чрез анализиране на възможностите за продължаване на образованието – университет/ специалности/ прием/ документи, възможности за допълнителна информация чрез информационни центрове във вузовете, информационни кампании и информационни борси децата да се запознаят с възможностите за обучение по желаната професия, както и възможностите за допълнителни курсове и реализация. 6.„Личен план за професионално развитие“ – чрез работа в групи по интереси към определени професии обучаемите придобиват знания за качествата, които трябва да развият, за да станат добри професионалисти, кои са предимствата на различните професии и недостатъците им. Предвижда се децата и от двете групи да посетят определени работни места и да наблюдават работния процес при различни професии, според интересите и избора си. 9 669.36 9 680.09
Програма „Моите права, моите задължения и моите отговорности”: Основната цел на дейността е децата да придобият знания за правата на детето и основните човешки права, принципите за равнопоставеност на гражданите, отговорностите и задълженията към обществото, предназначението и функциите на институциите и как да ги използват, да развият умения за толерантност и гражданска отговорност, законност и ред. Програмата за гражданско образование включва следните основни модули: 1. „Права, задължения и отговорности” - чрез използването на интерактивни методи децата ще се запознаят с правата и задълженията си, както и с отговорностите си към обществото, ще развият умения да различават желанията от правата си, умения за толерантност и недискриминативно отношение към различията, ще развият практически умения за солидарност и взаимопомощ; 2. „Законност и ред” ще включва теми свързани с основните законови, морални и етични норми в обществото, като чрез използването на игрови техники и способи се цели изграждане на ценностната система на децата към спазването и съблюдаването на тези норми; 3. „Предназначение на институциите и как да ги използваме” - този модул има за цел да запознае децата с държавните институции и техните местни структури, тяхното предназначение и в какви случаи към коя от институциите да се насочат и по какъв ред да ползват своите права като граждани. Чрез посещение на място децата на практика ще видят как работят различните институции, къде се подават напр. съответните заявления, реда по който това се случва, ще се запознаят с различни видове образци на документи и как се попълват. Във всички модули ще се акцентира върху ролята на образованието и информираността за индивидуалният избор на всеки един член на обществото за собственото му благополучие и просперитет, в основата на които стои личната отговорност. В програмата е предвидено децата чрез групов и индивидуален тренинг да усвоят и надградят знания, умения и ценности за живот в общността. Програмата „Моите права, моите задължения и моите отговорности” ще се провежда както на територията на социалните услуги от резидентен тип, така и извън тях. По време на обучението по тематичните модули във времето между сесиите, на децата ще се поставят за изпълнение практически задачи свързани със самостоятелно или групово решаване на казуси, отиграване на ситуации, с оглед да утвърдят наученото. Предвидени са посещения в различни институции с цел наблюдение, които могат да бъдат както в населеното място, на чиято територия е ЦНСТ, така и извън него. За изпълнение на поставените задачи между обучителните сесии, децата ще се подкрепят от човек от персонала на услугите. С изпълнението на дейността децата ще развият своята гражданска компетентност и способност да поемат отговорност, а също така и умения за взаимопомощ, сътрудничество и толерантност. 11 830.00 11 402.87
Личностно развитие и емоционална интелигентност: В рамките на дейността, децата ще преминат през групов и индивидуален тренинг в себепознание, овладяване на емоции и предотвратяване на конфликти, вербално и невербално общуване и работа в екип.Водещ е процесът на учене и „пътуването” към знанието, като детето е в центъра на обучението и е в ролята на активен, мислещ, генериращ знания, партньор, субект.Акцент се поставя върху “знанията как...” и „умението да..”,поради което ролята на обучителя е на медиатор, сътрудник, консултиращ, стимулиращ, провокиращ, диалогичен,подкрепящ. По темата за себепознанието ще се постави фокус върху това децата да опознаят по–добре себе си, особеностите на характера, темперамент, познавателни /когнитивни/ и поведенчески модели, чрез които да се стимулират социалните им контакти, като начин за себепознание и развитие.Формирането и надграждането на умения за овладяване на емоции и предотвратяване на конфликти е от изключителна важност за децата.С децата ще се работи интерактивно в посока да могат да идентифицират и да описват ситуации, в които изпитват различни чувства, като ги дефинират точно с конкретни думи и изрази; да се научат да осъзнават емоциите си и контролират чувствата и постъпките си; да могат да определят подходящите начини за решаване на конфликтите и да могат да прилагат на практика в живота си някои от начините за решаване на даден конфликт.Стъпките за управление на чувствата по пътя към формирането на личността са: определяне на емоцията; разбиране на вътрешния смисъл; избор на решение; предприемане на действие. Именно към тези стъпки ще се насочат игрите и дискусиите с децата.Чрез редица ролеви игри децата ще бъдат поставяни в различни ситуации, в които да могат да развият умения за ефективно, правилно и цивилизовано общуване; да разпознават и усвояват особеностите на вербалната и невербална комуникация; да усвоят правилата при различните видове непряко общуване, чрез телефон,обикновена или електронна поща; да овладеят умения за запознанство или представяне в различни ситуации и да осъзнаят ролята на общуването в обществото и за формирането на личността.Темите за работа в екип и група като демонстрация на подкрепа и ролеви игри които развиват у децата креативни умения и умения да работят в екип, като изграждат общи проекти под ръководството на специалист.В тези сесии ще даваме възможност на децата да развият важни умения за изграждане на хармонично отношение към себе си и света. Ще възпитаваме цялостната личност на детето, като му помагаме на да открие и развие своите силни страни. Основни методи са игри изискващи групови решения, преценка и вземане на решения и обсъждане. Най-същественото, което можем да допринесем за развитието на детето, е да му помогнем да се ориентира към област, в която талантите му ще бъдат най-адекватни, където ще се чувства удовлетворено и компетентно.Работата с децата ще се провежда както на територията на социалната услуга от резидентен тип/ЦНСТ,така и извън нея.Практическите занимания включват използване на интерактивни методи на групова работа – ролеви игри, театър с кукли, влизане в роля, заснемане и дискусия, даване на обратна връзка, попълване на личен дневник и други методи. Между груповите обучителни сесии с децата, програмата включва практическо индивидуално и групово изпълнение на поставени допълнителни задачи за утвърждаване на теоретичната част с подкрепата на човек от персонала на услугата. В края на дейността ще бъде проведено посещение - гостуване на децата от ЦНСТДБУ в гр. Сливен в ЦНСТДБУ гр. Ямбол и обратно. Децата и младежите от ЦНСТДБУ гр. Eлхово и ЦНСТДБУ гр. Средец ще бъдат включени в изнесени практически игри от състезателен и развлекателен характер на открито в планина Странджа.. 23 030.00 21 988.62
Привличане участието на доброволци и родителите/близките на децата в съвместни дейности: Основната цел на дейността е да се привлече участието в проектните дейности на доброволци от местните общности и родителите/близките на настанените деца в ЦНСТ, които поддържат контакт по между си, посредством включване в общи занимания и изпълнение на съвместни мероприятия в подкрепа на насърчаване развитие на отношенията и взаимната комуникация с оглед продължаване на връзката родител – дете. В рамките на дейността се планира да бъдат реализирани следните инициативи: 1. По достъпен и подходящ начин, включително когато е необходимо и чрез посещение на място, своевременно ще бъдат информирани привлечените доброволци, както и всички близки, роднини и родители, които са в контакт с децата си, настанени в центровете и обхванати в проекта, относно планираните мероприятия, обучения, занимания, практически упражнения и др. дейности с децата, с което се цели активно да участват по време на осъществяването им; 2. Във всяко от седемте ЦНСТ ще се създаде Библиотека на играчките и книгите, обособено пространство където доброволците и родителите/близките и децата от центровете ще имат възможност да общуват - заедно да четат, да играят образователно-занимателни игри, в удобно време. Играта има важна роля в развитието на децата, когато тя е съвместно с родителите/близките, друг възрастен или връстник, подпомага укрепването на емоционалната връзка помежду им. В основата на Библиотека на играчките и книгите е именно тази идея, чрез играта и четенето като универсални начини на общуване да се ползват като ресурси за подкрепа и съдействие за заздравяването на личната връзка между детето и неговият близък/роднина, приятел, друг значим възрастен. Библиотеката на играчките и книгите се ползват в рамките на проекта, като: - Ресурс за спонтанна или насочена игра по двойки; – Ресурс за общуване в групи за игра и ателиета по интереси за деца и родители; –Ресурс за създаване на нови социални контакти. 3. Провеждане на общи срещи родители/близки и деца извън територията на центровете – посещения на културни събития, развлекателни места за отдих, природни, исторически забележителности, по време на които децата и близките им ще имат възможност да общуват непринудено, да споделят общи интереси и преживявания; 4. Оказване на подкрепа на родителите/близките в контакта с детето, при необходимост, по време на участието им в проектните дейности, като при нужда ще се подпомагат да достигнат до центъра, в който е настанено детето, ще се предоставя емоционална подкрепа и консултиране; 5. Доброволците активно ще се включват в изпълнението на предвидените практически задачи в обучителните програми - посещения на различни институции, места за развлечения, услуги и др. ; С изпълнението на дейността на централно място се поставят нуждите и потребностите на децата в тяхната интегрирана цялост и мястото, което заема участието на родителите, семейството и връстниците като цяло, в подкрепа на личностното, социално и професионално развитие и израстване на емоциите и чувствата на децата. С включването на близките в този процес се цели да се предотврати родителското отчуждаване и възможното отдалечаване на децата от семейна среда, като индиректно се оказва подкрепа не само на децата, но и на техните родители при изпълнението на родителските им компетенции. 15 404.00 15 965.33
Дейност за информация и комуникация : Целта на тази дейност е да се предостави информация на обществеността за реализирания проект, хода на дейностите, постигнатите резултати и приноса на ОПРЧР 2014-2020. Предвиждат се следните дейности за информиране и публичност: ­ 1. Подготовка, изработване и разпространение на информационни материали: дизайн, печат и разпространение на 500 бр. брошури; 2. Изработване на информационни табели –8 бр., които ще се поставят пред офиса на сдружението и пред сградата на всяко от 7-те ЦНСТ; 3. Редовни публикации на информация за проекта на интернет страница на БСЛА, относно реализацията на проекта, снимков материал от проведените обучения, презентационни материали. Във всички издадени материали за популяризиране на проекта ще се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОПРЧР 2014- ­2020, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз при спазени изисквания за визуализация съгласно Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейността ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта. 1 700.00 1 698.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.