Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Ще се адресират следните потребности от: организирани социални услуги, съответстващи на нарастващото местно търсене,  медицински и рехабилитационни услуги, насочени към възрастни хора и лица с увреждания в община Добричка;  мултиплициране на добри практики и утвърждаване на култура на потребление на социални услуги, както и култура на поведение спрямо социално уязвимите групи в нужда чрез изграждане на модел на патронажни грижи.
Ще бъдат включени 74 лица от целевите групи:
-възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване
-хора с увреждания и техните семейства
Обща цел: Подобряване качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора в община Добричка, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ капацитет за предоставянето им.
Специфични цели:
Изграждане на модел на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания
Предоставяне на интегрирани медицински грижи и социални услуги в дома, ориентирани към предотвратяването на самотата и изолацията, адаптирани към основните нужди на потребителите, за да бъдат независими и да останат колкото се може по-дълго време в тяхната обичайна среда
Резултати:
Техническа обезпеченост на услугите
Обучен и супервизиран персонал на услугите
Извършени оценки на потребностите, осъществен прозрачен подбор на потребители, осигуряващ равен достъп на лица от целевите групи до услугите
Предоставени разнообразни мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда на минимум 74 потребители и удовлетворяване на специфичните им потребности
Подобрено качество на живот на възрастните хора и лица с увреждания
Дейности:
Ремонт, обзавеждане, оборудване на помещения и закупуване на транспортно средство
Обучение и супервизия на персонала
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Ремонт, обзавеждане, оборудване на помещения и закупуване на транспортно средство : Цел: Създаване на подходяща среда за пълноценно функциониране на Център за предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. По проект "Създаване и функциониране на център за обществена подкрепа за деца в неравностойно положение от 7 до 18 години в община Добричка" по схема "Социални услуги за социално включване" бяха предоставени помещения в сградата на общинската администрация с обща площ от 34 м2. Помещенията се състоят от две стаи, обзаведени с бюра, офис стол, посетителски столове и секционни шкафове, което ще осигури максимална ефективност на работата на персонала по настоящия проект и взаимодействие с екипа за управление. Едно от помещенията в момента се използва по ПМС 332/2017 г. и продължението по ПМС 344/2018 г. на Министерски съвет във връзка с финансовото осигуряване на социалните услуги в домашна среда "личен асистент", "социален асистент" и "домашен помощник". Това помещение се нуждае от козметичен ремонт поради появил се теч. Освен това поради териториалната разпръснатост на 68-те населени места на общината предвиждаме да се обособят помощни помещения в 3 села- Карапелит, Житница и Паскалево в сградите на кметствата, за които е необходимо да се извършат ремонтни дейности. СМР дейностите в посочените помещения се състоят в следното: доставка и полагане на изолация, шпакловка по стени, полагане на грунд, боядисване с латекс, доставка и монтаж на PVC врати и прозорци и доставка и монтаж на ламиниран паркет в помещенията в селата Паскалево и Житница, доставка и монтаж на луминисцентно осветление и други подробно описани дейности в КСС. За Центъра и помощните помещения ще бъде доставено медицинско оборудване и обзавеждане, необходимо за предоставяне на здравните услуги. По проекти изпълнявани от общината е закупено оборудване- принтер, стационарен компютър, мултимедиен проектор и екран за мултимедия. С оглед на големия обем документация по организиране и предоставяне на услугите в центъра, е необходимо да се закупят два преносими компютъра за работата на специалистите поради мобилния характер- на терен, в домовете на потребителите, един бърз документен скенер за работата на диспечера. За дейностите по провеждане на обучения, дейностите по информиране и публичност-пресконференции, заключителна среща, супервизия на персонала ще се използва горепосочената техника. Поради териториалната разпръснатост на 68-те населени места в община Добричка, ограничения, а на места и липсващ автобусен междуселищен транспорт специалистите трудно биха могли да предоставят здравно-социалните услуги в домашна среда без транспортно средство. За осигуряване на по-голяма мобилност и гъвкавост при предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги в големия брой малки населени места предвиждаме да бъде закупен лек автомобил. 0.00 0.00
Обучение и супервизия на персонала: Цел: Формиране на знания и умения у лицата от персонала на Центъра за предоставяне на висококачествени мобилни интегрирани здравно-социални услуги на хората с увреждания и възрастните хора в домашна среда. Дейността включва организиране и провеждане на 1 обучение за персонала на Центъра. Обучението ще се проведе съгласно изискванията и утвърдените от Министерството на здравеопазването по Компонент 1 "Методика за предоставяне на патронажна грижа" и "Програма за обучение на специалистите, предоставящи услугата". Екипът за управление на проекта ще проведе обучението по предварително изготвена програма. По време на обучението ще се използват средства за презентация и визуализация според изискванията. Ще се използват образците към разработената Методика: лекционен материал, анкети и тестове за оценка на придобитите умения. С цел повишаване на професионалната компетентност на персонала към Центъра, снемане на напрежението в трудни работни ситуации, създаване на пространство за изява и преработка на чувства се предвиждат екипни супервизии, за които се изготвят доклади. При необходимост ще се провежда индивидуална супервизия, при която се дава възможност на всеки член от персонала да прегледа своята работа, да провери усещанията и чувствата си, да изясни ролите и очакванията си във връзката с потребителите, като за това се съставя протокол. Посочените дейности се провеждат както следва: 1. Обучение на персонала- в заседателната зала на община Добричка. 2. Супервизия на персонала- в Центъра, помощните помещения в селата Карапелит, Житница и Паскалево. 0.00 1 116.00
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора: Цел: Ясни, регламентирани права и задължения на заетите в Центъра. Равен достъп на лица от целевите групи до предоставяните мобилни интегрирани услуги, осигуряване на пълна прозрачност при техния подбор. Подобряване качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора с хронични болести живеещи на територията на община Добричка, чрез предоставяне на здравни и социални услуги в домашна среда. Осигуряване на качествена грижа за потребителите съобразно техните потребности. Екипът за управление ще разработи "Методика за подбор на персонал" за позициите: диспечер, шофьор, социален работник, домашен санитар, медицинска сестра, супервайзор и рехабилитатор. Кандидатите представят заявление и придружаващи документи, като се води регистър. Подбраните лица подписват трудови и/или граждански договори. Подборът на персонал ще бъде първоначално през месеците 1 и 2 на проекта и текущо. В съчетание с информационната кампания в тази дейност през първите месеци на проекта лицата от целевите групи ще бъдат информирани относно условията за включване в услугите, организацията на работа на Центъра– персонал, начин на предоставяне на услугите, проектодоговор, необходими документи за кандидатстване, и ще бъдат подпомагани при тяхното окомплектоване. Ще бъде изготвена „Методика за подбор на потребители на Центъра” съобразена с предоставената по Компонент 1 "Методика за предоставяне на патронажна грижа". Лицата от целевите групи подават заявления по образец и придружаващи документи въз основа на които социалния работник, диспечера и медицинските сестри извършват оценка на потребностите, съобразена със Закона за хората с увреждания и Правилника към него. Комисия извършва първоначален подбор на 74 лица, съобразно изготвената методика, а при отпадане на потребител подбор ще бъде извършван и текущо. С подбраните лица се сключват договори с посочени здравно-социални услуги, обхват и времетраене, съобразно оценката на потребностите и предпочитанията на потребителите, изготвя се регистър на потребителите. Изготвя се оценка на риска. На база оценка на индивидуалните потребности и оценка на риска се изготвят индивидуални планове за потребителите, съдържащи подробно описание на услугите. В зависимост от индивидуалния план и след подаване на заявка до Центъра в периода 7-18 месец на всеки потребител ще бъдат предоставяни някои от следните почасови услуги: 1. Социални услуги- оказване на помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него; съдействие за снабдяване с технически помощни средства; помощ при писане на писма, заявления; помощ при административни услуги, плащания на данъци,такси, битови сметки; индивидуални, социални и адмнистративни консултации; организиране на свободното време. Поради спецификата на различните представители на уязвимите социални групи са налице затруднения в извършването на физически и психически дейности, което води до ниска самооценка, неудовлетвореност и други негативни чувства у тях, а промяната в социалния статус ограничава социалните контакти. Контактите със социалния работник са изключително подходящи за хора, които имат проблеми в общуването в резултат на дълга изолираност и са първа крачка към възвръщане на социалните умения, ресоциализация, реадаптиране след период на изключеност. 2. Помощ в домакинството- поддържане хигиената в жилищните помещения, обитавани от потребителите, съдействие за дребни битови ремонти, приготвяне на храна с продукти на потребителя; закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост. 3. Здравни услуги- медицински прегледи на потребителите с цел установяване на техните здравни потребности, първа и доболнична медицинска помощ, хигиенни грижи, здравни консултации, следене на регулярното вземане на лекарства, мерене на кръвно, организиране и подпомагане посещения на личния лекар, манипулации, помощ при рехабилитационни или други интегрирани услуги, придружаване до болнични заведения. 0.00 140 699.25

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.