Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Един от основните приоритети в националната политика през последните години е изграждането на ефективно работеща система за закрила на детето, чрез която да се гарантира успешното изпълнение на реформата за повишаване на благосъстоянието на децата в България. Основна цел и посока на реформата е деинституционализацията на съществуващата система от социални услуги и развитие на система от алтернативни услуги за деца и семейства, базирани в общността. Изпълнението на приоритетите изисква осъществяването на реформа в грижите за деца и качествена промяна в подхода към социалните услуги, предоставяни за тях. Проектното предложение предвижда изграждането на следните услуги съгласно Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда и Картата на резидентните услуги:
1.	Нов дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства;
2.	Ново преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст;
3.	Ново наблюдавано жилище за младежи от 18 до 21-годишна възраст;
4.	Ремонт на Дневен център за деца с увреждания с включване на услуги за ЦСРИ;
5.	Ремонт/обзавеждане/оборудване на Център за обществена подкрепа
Изпълнението на проекта трайно ще допринесе за постигане на поставените цели в Общинската стратегия за развитие на социалните услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Управлението на проекта осигурява организационните предпоставки за неговото успешно и своевременно изпълнение като съвкупност от отделни обекти и дейности. Управленският процес включва планиране, координация, мониторинг, контрол и отчитане на различни дейности, свързани със следните нива: (1) ниво контролни и одитиращи органи; (2) ниво Бенефициент; (3) ниво екип за управление; (4) ниво външни изпълнители; (5) ниво заинтересовани страни. Управлението на проекта включва отделни функции, планирани във времето и разпределени в рамките на предварително определен екип. Екипът за управление е моделиран в съответствие с установения организационен дизайн за работа по инфраструктурни проекти в община Търговище. Моделът е доразвит чрез примери за управление на идентични проекти в ЕС. В резултат е формирана структура със следните позиции: (1) Ръководител; (2) Координатор; (3) Счетоводител. На отделните позиции съответстват различни отговорности, свързани с обща роля в рамките на екипа, основни и съпътстващи функции. Съвместното изпълнение на посочените отговорности, осигурено чрез непрекъснато взаимодействие между отделните експерти, обособяват обхвата на дейност Управление на проекта. Общите направления в управлението са три: (1) подготвителни дейности, свързани с конкретното изпълнение на проекта, включително участие в провеждането на необходимите обществени поръчки; (2) координация, мониторинг и контрол на дейността на външните изпълнители, включително проследяване на времеви графици и отчитане на извършената работа; (3) дейности, свързани с изпълнението на договора за БФП, включително финансово и техническо отчитане. Всеки експерт от екипа ще има принос към трите направления в зависимост от своята квалификация и чрез комбинация от основни и съпътстващи функции. Конструираният модел за управление предвижда трите експерта да взаимодействат при изпълнението на дефинираните функции. Това означава разпределение на дадена функция между няколко отговорника, които допринасят за общия резултат със своята конкретна експертиза. Спецификата и сложността на функциите изискват съвместно действие между отделни експерти при разделение и недублиране на работата по дадена функция. Управлението на проекта обхваща следните основни функции: (1) изготвяне и проследяване на детайлен график за изпълнение на проекта и неговите обекти; (2) изготвяне, представяне и проследяване на график за провеждане на тръжните процедури, необходими за завършването на проекта; (3) управление на финансовите аспекти на проекта. Финансовите аспекти включват управлението на разнопосочните парични потоци по проекта, включително плащанията от Бенефициента към външните изпълнители и от УО към Бенефициента; (4) управление на нормативните аспекти на проекта. Към нормативните аспекти се присъединява гарантирането на съответствие между реализацията на проекта и задължителните изисквания на процедурата за БФП, съотносимото национално и европейско законодателство; (5) координация и контрол на външните изпълнители; (6) извършване на пълна документална проверка на изпълнителите. Изготвяне на доклад; (7) извършване на проверка на място на изпълнителите. Изготвяне на доклад; (8) изготвяне на шестмесечни и годишни технически отчети; (9) изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови отчети; (10) изготвяне на искане за авансово плащане; (11) изготвяне на искане за междинни и окончателно плащания. Към тях се присъединяват следните съпътстващи функции: (1) разкриване и докладване на нередности по проекта; (2) създаване и актуализиране на архив на проекта; (3) предоставяне на необходимата информация и документация при извършването на проверки и одит от контролни и одитиращи органи; (4) управление на рисковете; (5) разработване и прилагане на план за взаимодействие със заинтересованите страни; (6) осигуряване на контрол и качество в работата. 16 989.93 15 446.83
Дейност 2: Изпълнение на инженеринг-проектиране,авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР за следните обекти: 1.Нов дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства; 2.Ново преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст; 3.Ремонт на Дневен център за деца с увреждания с включване на услуги за ЦСРИ : Дейността се предвижда да се реализира за три от обектите на интервенция по настоящото проектно предложение. Дейността инженеринг се разделя на три водещи направления: (1) Дейности, свързани с изработването на Технически проект: - Извършване на необходимите проучвателни работи и изготвяне на Технически проект, съгласно изискванията на Възложителя и изискванията на действащите към момента нормативни документи, в обем и съдържание. Обектите на проектиране са три на брой, като сред тях има и ново строителство. Всички предвидени интервенции по обектите са съобразени с функционалните характеристики на съответният вид услуга и са съгласувани с МТСП. (2) Дейности свързани с изпълнението на Авторски надзор по време на изпълнение на строително - монтажните работи на строежа: - Осъществяване на контрол на строителната площадка във връзка с качеството на СМР и тяхното съответствие с оригиналния инвестиционен проект; - Провеждане на консултации на строителната площадка по време на СМР; - Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; - Оказване на съдействие при избор на материали за строителните работи; - Извършване на допустими от закона промени в инвестиционния проект, чрез отразяване в екзекутивните чертежи, при възникнала по време на строителството необходимост; - Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. (3) Дейности, които са свързани с изпълнението на строително - монтажните работи на строежа: - Строителните работи, изпълнявани съгласно изготвения от Изпълнителя и утвърден от Възложителя Технически проект за строежа, в съответствие с Обяснителната записка, Графика за изпълнение на строежа, предписанията и заповедите в Заповедната книга; - Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на Техническите спецификации и Техническия проект строителни продукти (строителни материали, включително бетонови смеси, армировъчна стомана, хидроизолационни и антикорозионни материали, асфалтови смеси, изделия, елементи, детайли, комплекти и други); - Производство и/или доставка на строителни детайли/елементи и влагането им в строежа; - При необходимост осигуряване на терени за нуждите на строителството в съответствие с разпоредбите – за временно строителство, за складиране на материали и техника и други, във връзка със строителството, установени с Плана за безопасност и здраве, когато същите са извън територията на обекта; - Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите, в съответствие с изискването на българското законодателство; - Извършване на геодезическо замерване на теренната основа; - Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания; - Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивна документация; - Отстраняване на недостатъците, установени при предаването на строежа и приемането му от Възложителя; - Участие в процедурата по въвеждане на строежа в експлоатация; - Гаранционно поддържане на строежа, включващо отстраняване на проявени дефекти през минималните гаранционни срокове за изпълнените СМР и съоръжения на обекта. 614 000.00 695 484.00
Дейност 3: Оценка на съответствието , независим строителен надзор и въвеждане в експлоатация на 3 бр. обекта.: По време на строителството независима компания, ще упражнява независим строителен надзор със следния обхват: (1) Изготвя доклад за съответствие на техническите проекти на обектите от проекта; (2) Извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежите строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите; (3) Организира законосъобразно започване на строежите; (4) Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; (5) Подписва всички актове и протоколи съставени по време на строителството, с което ще осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; (6) Издава предписания и заповеди относно изпълнението на строителството с оглед, предотвратяване увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; (7) Уведомява регионалната дирекция за национален строителен контрол, при установяване на нарушаване на техническите правила и нормативи в 3-дневен срок от установяване на нарушението; (8) Изготвя окончателен доклад до възложителя след приключване на строително-монтажните работи; (9) Актуализира техническите паспорти след приключване на строително-монтажните работи на съществуващите обекти от проекта; (10) Издава технически паспорт след приключване на строително-монтажните работи на новоизградените обекти; (11) Окомплектова цялата документация необходима на Община Търговище за приемането на обектите. След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания се предвижда изпълнителят на строителен надзор с оглед въвеждане на обекта в експлоатация да представи: - окончателен доклад по чл. 168, ал. 6; - договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура; - технически паспорт, документ за собственост /или документи удостоверяващи качеството на възложител на строежа; - строително разрешение /акт за узаконяване/; - протокол за определяне на строителна линия и ниво, с резултатите от проверките на достигнатите контролирани нива; - акт обр. 14 за приемане на конструкцията; - констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, с приложени към него протоколи за успешно проведени единични изпитвания, - документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите; - удостоверение по чл.54а от ЗКИР от Агенция по Геодезия, картография и кадастър и др. 25 000.00 9 237.14
Дейност 4: Изпълнение на доставки на оборудване/обзавеждане по проекта: Дейността цели да се осигури необходимия материален актив за качествено предоставяне на социалната услуга с оглед задоволяване на потребностите на потребителите За изпълнението на тази дейност бенефициентът планира да обяви процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на необходимото оборудване, обзавеждане и инвентар за три обекта на интервенция, за два от обектите (Ново преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст и Нов дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства) -съгласно изготвените технически и работни проекти, а за обект: "Ново наблюдавано жилище за младежи от 18 до 21-годишна възраст"-съгласно съгласувания списък на предвиденото оборудване/обзавеждане от МТСП. Предвиденото оборудване/обзавеждане е изцяло съобразено с функционалните характеристики на съответният вид социална услуга. Предвид фактът, че към момента за три от обектите не са ясни точните параметри на заданието, тъй като същите ще станат категорични като количество едва след изготвяне на част интериор по приложимият технически проект, за тези обекти не е възможно да се представи подробно остойностена количествено-стойностна сметка на предвиденото оборудване. С оглед наличието на функционални характеристики за всеки от видовете услуги възложителят община Търговище е предвидил индикативно оборудване, както и индикативна стойност на дейността. За новоизграденият дневен център се предвижда оборудване за: -Зала за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика; -Кабинет логопед/психолог; -Зала за индивидуална работа; -Зала за групова работа/дневен престой; -Обслужваща площ/коридори/фоайета/складове; -Санитарно помещение с баня; -Санитарно помещение с баня за персонала; -Стая за персонала с място за преобличане на персонала; -Кухня/разливочно и трапезария (кът за хранене); -Психосензорна зала; -Място за почивка на потребителите; -Дворно място с подходящи съоръжения за деца с увреждания. За преходното жилище се предвижда оборудване за: -Спални помещения; -Санитарни помещения с баня; -Санитарно помещение с баня за персонала; -Стая за персонала; -Кухня и трапезария (кът за хранене)/дневна стая; -Втора дневна стая; -Мокро помещение; -Обслужваща площ. За наблюдаваното жилище за младежи от 18 до 21-годишна възраст се предвижда обзавеждане за: -Две спални помещения; -Санитарни помещения с баня; -Кухня и трапезария (кът за хранене)/дневна стая; -Обслужваща площ. За съществуващият Дневен център за деца с увреждания, за достигане функционалните характеристики за включване на дейности за ЦСРИ е предвидена интервенция само на дворното място, което ще се благоустрои, ще се поставят подходящи съоръжения за деца с увреждания и сензорна градина, не се предвижда доставка на оборудване. В съществуващият Център за обществена подкрепа по друг проект са изградени и оборудвани помещения за "Спешен прием". За ЦОП също не се предвижда доставка на оборудване. 136 237.97 141 264.94
Дейност 5: Публичност и визуализация на проекта: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на заложените интервенции и за ефекта, който те ще имат за развитието на град Търговище. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (национални и регионални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно; - Равнопоставеност - изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност - всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност - всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство - всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност - ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Печатни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център; - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (билбордове, постоянни обяснителни табели). 8 300.00 7 140.00
Дейност 6: Изпълнение на строително-монтажни работи за Център за обществена подкрепа и ново наблюдавано жилище за младежи от 18 до 21-годишна възраст: Дейността предвижда подобряване техническото състояние, както и обособяване на зала за групова работа с деца и родители в Център за обществена подкрепа. След извършване на интервенциите по обекта се предвижда капацитета на Центъра за обществена подкрепа да се повиши до 100 потребители. Дейността предвижда текущ ремонт на съществуващ апартамент в жилищен квартал на гр. Търговище за достигане функционалните характеристики на „Ново Наблюдавано жилище за младежи от 18 до 21 г. с капацитет 4 бр.”. 65 000.00 71 354.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.