Дейност 1: Изготвяне на независима експертна оценка, изпълнение на строителен надзор на обектите и въвеждане в експлоатация.: Дейността обхваща консултантски услуги и съгласувателни процедури за законосъобразното изпълнение и въвеждане в експлоатация на строежа. В рамките на тази дейност са включени следните под-дейности:
Независима експертна оценка, след приключване на СМР.
Изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР е предварително обявена задължителна дейност, пряко обвързана с крайната цел на ПИИ и средство за потвърждаване на постигнатите спестявания и заложените индикатори. Независимата експертна оценка ще бъде изготвена от сертифициран енергиен одитор, различен от Консултантът, изготвил доклада от обследванията по част ЕЕ и сертифициране за ЕЕ, след приключване на СМР и предаване обекта на Възложителя.
Консултантска услуга: Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект и надзор по време на строителството. Законосъобразното стартиране и изпълнение на СМР по внедряване на енергоефективни мерки, в сграда, представляваща III-та категория строеж съгл. чл. 137, ал.1, т.3, б.В от ЗУТ и чл.6, ал.3, т.4 от Наредба №1/30.06.2003г за номенклатурата на видовете строежи изисква осигуряване на Консултант строителен надзор, който да гарантира законосъобразното стартиране на предвидените СМР, навременното и качественото им изпълнение. Консултантът ще бъде ангажиран с подготовката на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите съгл. чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ, а също така и ще изпълнява функции съгл. чл. 168 от ЗУТ, ще гарантира, че строителните работи са изпълнени законосъобразно и в съответствие с инвестиционния проект при спазване на стандартите по техническите изисквания за проектиране и строителство. Строителният надзор ще следи за правилното и пълно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството. Ангажимент на Консултанта ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежите в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежа, съгл. Наредба № 5/28.12.2006 г., вкл. ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация.Упражняването на строителния надзор ще бъде в обем и обхват, съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, като се изпълняват най-малко следните дейности:
1. Упражняване на строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно одобрения инвестиционен проект и изискванията на нормативните актове
2. Проверка на изпълнените СМР и подписване на протоколи за приемане на изпълнените СМР
3. Осигуряване съставянето на актовете и протоколите, в съответствие с изискванията на Наредба № 3
4. Контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, съгласно изискванията на Наредба № РД-02-20-1 от 05.02.2015г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България.
5. Изготвяне на технически паспорт на строежа, съгласно изискванията на Наредба № 5/28.12.2006г.
Съгласуване и въвеждане на обекта в експлоатация След подготовката на инвестиционния проект ще бъдат извършени всички необходими съгласувателни процедури с експлоатационните дружества и отговорните институции, така че да бъдат осигурени законосъобразното стартиране на строителството и да се гарантира безпрепятственото въвеждане в експлоатация.
|
57 305.08
|
0.00
|
Изпълнение на инженеринг за прилагане на предписаните мерки за ЕЕ, вкл. всички съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките, както и изпълнение на неотложните мерки, разписани в техническия паспорт на сграда с идентификатор 07079.613.189.1 по КККР на гр. Бургас и административен адрес: гр. Бургас, ул. Шейново №24.: В рамките на дейността ще се изпълнят дейностите проектиране, СМР, доставка на необходимото оборудване, гаранционно обслужване и авторски надзор.
Административна сграда се притежава в съсобственост от Община Бургас, Областна администрация Бургас и частни лица, съгл. Съдебно споразумение за делба от 2019 г. В сградата е вграден трафопост, собственост на „Електроразпределение Юг“ ЕАД.
Сградата на бившия Профсъюзен дом, се състои от 2 тела, свързани в част от партера в общо едноетажно тяло – някогашна зала. Над партера, в тялото с административен адрес ул. Шейново №24 са развити 5 етажа, а в тялото с административен адрес ул. Цариградска №4 са развити 3 етажа, като 2те конструктивни тела са отделени с дилатационна фуга. Сградата е построена през 1965 г., а по-ниското тяло е надстроявано в годините за задоволяване текущи нужди. След отпадане на първоначалното предназначение, сградата се експлоатира за задоволяване на административните нужди на общинска администрация и териториалните звена на редица държавни структури. След влизане в сила на Съдебно споразумение за делба от 2019 г., основната част от сградата се владее от Община Бургас, но в нея се образуват СОС собственост на Българската Държава, предадени в управление на Областна администрация Бургас и пре-отдадени в управление на др. вдомства, както и малък дял СОС собственост на частни лица.
Дългите години експлоатация и разнородното предназначение на сградата или части от нея са довели до невъзможност да се изпълнят комплексни мерки за подобряване техническите и енергийни характеристики. Община Бургас като собственик с най-голям дял и основен ползвател в сградата е изпълнявала частични ремонти и подобрения основно по покривната конструкция и функционалното разпределение на офис-помещенията.
Съ-собствениците на сграда с идентификатор 07079.613.189.1, обединяват усилията си да намерят подходящо решение за енергийно обновление, като в рамките на Дейността е планирано да се изпълни проектиране в пълен обхват на мерките, предписани в Доклада по част ЕЕ и тези с неотложен характер. При реализация на СМР ще се изпълни топлоизолация на ограждащите елементи, ще се внедри ВЕИ, ще бъдат рехабилитирани/ подменени електрическите инсталации и осветителни и отоплителни уреди, ще се осигури достъпна среда за удовлетворяване на изискванията на Наредба №4 за достъпна среда и маршрути, ще се извърши ремонт на цокъла на сградата и на тротоарните настилки за предотвратяване на просмукване на влага в дълбочина и овлажняване на земното легло. Предвидените за изпълнение мерки по част ЕЕ целят:
- привеждане на сградата към енергиен клас „А“,
-спестяване на не по-малко от 55% от първичната невъзобновяема енергия в сградата ;
-спестяване на 123,89 т/ год. емисии CO2;
-енергийно обновяване на сграда с РЗП 5 929 кв. м
При изпълнение на дейността са идентифицирани два вида разходи:
1. Допустими за финансиране по МВУ дейности за реализацията на енергоспестяващи мерки, засягащи цялата сграда. От предвидените средства за ЕЕ мерки, ще бъдат приспаднати средствата, необходими за изпълнение на СМР в обектите, собственост на физически и/или юридически лица, които са недопустими за финансиране по МВУ. Към момента прогнозната стойност на ЕЕ мерки по цялата сграда е 1 413 529,62 лв. без вкл. ДДС. Предвиденото ВЕИ ще бъде собственост само на партньорите - публични органи, собственици на помещения в сградата. При изготвяне на ТП/РП за сградата и уточняване на конкретните количества и видове СМР за 12,67% от РЗП на сградата ще бъде подготвена отделна подробна сметка за помещенията, собственост на частни лица. Към момента прогнозната стойност на тези разходи е 159 388.92 лв. без вкл. ДДС.
2. Съпътстващите недопустими за финансиране по МВУ дейности представляващи собствен принос са разходите за СМР, предписани в график за изпълнение на неотложните мерки в техническия паспорт и за осигуряване на достъпна архитектурна среда с прогнозна стойност 239 352,67 лв. без. вкл. ДДС |
1 847 100.00
|
46 548.00
|
Публичност, организация и управление: Дейността има за цел да създаде условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, както и за популяризиране на постигнатите резултати, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти на Кандидата и партньора с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в съответните длъжностни характеристики.
Съставът на екипа за управление на проекта включва 4 експерта, разпределени по съответните позиции:
1. Ръководител проект ( представител на Кандидата – Община Бургас ):
- отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация със Структурата за наблюдение и докладване /СНД/;
- контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи.
- осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности;
- отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН
2.Финансист (представител на Кандидата: Община Бургас)
- отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с изпълнителите.
- В изпълнение на своите преки ангажименти служителят ще води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система.
-отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи в Община Бургас.
3. Координатор (представител на Кандидата: Община Бургас)
- подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности;
- отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта;
- отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020;
- отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта;
- осъществява координация между всички участници строителния процес на обекта;
4. Инвеститорски контрол (представител на Кандидата: Община Бургас)
- контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителството на обекта;
- следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР;
- представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация;
- осъществява оперативен контрол и посещения на място за проверка работата по обекта;
- следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР.
Експертите ще имат ангажимент текущо да проследяват физическото и финансово изпълнение на проекта, да следят графика на дейностите, да изготвят необходимите технически и финансови документи за отчитане на изпълнението, да изготвят и подават искания за плащания, както и да осигуряват публичност по време на изпълнение на проекта.
С цел информиране на обществеността за приноса на ЕС в реализиране на дейностите са предвидени серия от мерки за популяризиране крайните цели и ефекти, а именно:
публикуване на регулярна информация в уебсайта на Община Бургас за проекта, неговите цели и резултати, финансовата подкрепа от ЕС и напредъка в изпълняваните дейности; брандиране на документите, свързани с изпълнението на проекта, с логата на подкрепящия фонд, вкл. изписване на информация, относно финансовата подкрепа от МВУ; по време на изпълнението на строителните дейности на видимо място ще бъде поставен временен билборд с визуализация на логата на финансиращата страна и крайните получатели на помощта, вкл. стойността на финансирането и съ-финансирането. При стартирането и приключването на дейностите по проекта ще бъдат организирани публични събития. След приключване на строителните дейности на 2 фасади на реновираната сграда ще бъдат поставени постоянни информационни табела, с цел популяризиране приноса на МВУ и постигнатите по проекта резултати.
|
26 900.18
|
0.00
|
Изготвяне на обследване за ЕЕ, сертификат за ЕЕ, техническо обследване и технически паспорт: Наличието на енергийно обследване, вкл. сертификати за енергийни характеристики, както и на техническо обследване на целевите сгради, вкл. Технически паспорт на сградите е предварително условие за кандидатстване по настоящата процедура. Обследванията на сграда с идентификатор 07079.613.189.1 са възложени от Община Бургас през 2021г. и 2023 г. и издадените във връзка с това доклади са изготвени в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в актуалната приложима подзаконова нормативна уредба (Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ и съгл. чл. 169, ал. 1 - 3 от ЗУТ). Обследванията са придружени от валиден сертификат за енергийни характеристики и технически паспорт на съществуващ строеж за сградата. в обхвата на предложението за изпълнение на инвестиция.
Обект на извършените обследвания са:
• актуалното състояние на архитектурните елементи на сградата, степента на износване, видими дефекти, потенциала на конструкцията да понесе вертикалните и хоризонталните товари, сеизмичната устойчивост и противопожарните характеристики на елементите, а също и да бъде установено текущото състояние на изпълнените инсталации в тях и съответствието им с нормативните изисквания по време на проектирането и изпълнението на сградите и съпоставяне с действащите нормативни изисквания, към момента на обследването.
• идентификация на сградните ограждащи конструкции и елементи и системите за осигуряване на микроклимата, измерване и изчисляване на енергийните характеристики, анализ и определяне на потенциала за намаляване на разхода на енергия;
• разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност;
• технико-икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност;
• оценка на спестените емисии въглероден диоксид (CO2) в резултат на прилагането на мерки за повишаване на енергийната ефективност.
|
7 115.66
|
14 231.32
|