Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.Проектното предложение ще даде възможност да се осигури изграждане на мрежа от услуги в домашна среда и ще осигури предоставянето на почасови мобилни здравно-социални услуги по домовете за лица с увреждания и възрастни хора в невъзможност за самообслужване. Съобразно индикативния брой потребители определени за всяка община за включване в проекта се предвижда минимум 54 лица да ползват интегрираната социално - здравна услуга.
Операцията ще се осъществи чрез прилагане на вече изградения модел и единни програми за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и обучение на персонала. Чрез изпълнението на дейностите по проекта ще се гарантира по–висока ефективност на предоставяните услуги при използване на значително малък финансов ресурс, чрез прилагане на гъвкави механизми за съчетано почасово ползване на интегрирани социално- здравни услуги,ориентирани към индивидуалните нужди на всеки нуждаещ се.С настоящият проект ще се подобри качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване, в отговор на комплексни потребности, включително и здравни на хора с увреждания и хора  в невъзможност за самообслужване,с цел преодоляването на последиците от социалното изключване.
За оптималното функциониране на услугата ще бъде ремонтирана и обзаведена и оборудвана стая за екипа за управление на услугата и специалистите. С цел разширяване обхвата на социално - здравните услуги на територията на цялата община и осигуряване на равен достъп на лицата до тях ще бъде закупено транспортно средство с което специалистите по социално – здравни грижи ще могат да достигнат до всеки един от потребителите .
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Патронажна грижа: Патронажната грижа в Община Нови пазар ще обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); транспорт на персонала, предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 54 потребители на Патронажната услуга е в размер на 108 864.00 лв. за 12 месеца, като 82 425.60 лв. са предвидени разходи за персонала и 26 438.40 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра. Дейността ще надгради изпълнявания договор от общината по процедура „Патронажната грижа“ ще се изпълнява от отдел на специализираната администрация на община Нови пазар. Координацията на услугата ще се извършва в сградата на общинската администрация. „Патронажната грижа“ ще осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 54 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториално услугата ще обхване община Нови пазар. Ще се предоставя в продължение на 12 м. Всеки потребител ще получава здравно-социална грижа до 2 часа на ден. „Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, измерване на кр. захар с глюкомер, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: координатор - 1 човек на 4 ч., шофьор – 1 човек на 4 ч., социален работник –1 човек на 4 ч., медицинска сестра – 2 лица на 4 ч., санитари – 6 броя / 4,6 или 8 часа/б.р 1.1. и психолог и социален работник на граждански договор б.р 2.1. Транспортът на персонала ще се осъществява с 1 превозно средство от общината, закупено по проект "Патронажна грижа- Компонент 2, което ще се ползва по предварително изготвен график. Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разхода за гориво, а отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри. Проектната дейност ще се осъществява по разработената от МЗ методика за предоставяне на услугата „Патронажна грижа“. Преди регламентиране на трудовите отношения с лицата, реализиращи услугата, за тях ще бъде проведено обучение по утвърдената от МЗ програма, което ще допринесе за единни указания на специалистите. Предвиждаме 2 месеца подготвителни дейности. 0.00 55 602.86
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: Превенцията на COVID-19 в социалните услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дейности: • осигуряване на лични предпазни средства на персонала в социалните услуги; • въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности; • тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19 при нужда; • осигуряване на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране). Общият размер на разхода за тази дейност е 271 486.43 лв., в т.ч. 205 554.01 лв. разходи за персонал и 65 932,42 лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала.Община Нови пазар е доставчик на 8 социални услуги, ДДД. Щатната численост на персонала, предоставящ услугите е 112 щатни служители. Индикативният капацитет на социалните услуги е 240 потребители.Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги, делегирани от държавната дейност (ДДД). Изпълнението на тази проектна дейност е в пряка връзка с изпълнението на следни разпоредби на АСП:• Указание, относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги;• Указателно писмо №08-00-11691 от 02.09.2020 г., относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги;• Указание №08-00-5443 от 30.04.2020 г., относно предприемане на мерки и действия от общините при установяване на потребители с корона вирус инфекция в социалните услуги. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалните услуги ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, ДДД, така и на служителите, предоставящи тези услуги. Предвиждаме да назначим на трудов договор помощен персонал 18 лица, като във всяка услуга ще бъдат назначение на длъжността: чистач/хигиенист НКПД 91120004. В изпълнение на работните си задачи, назначените лица ще спазват всички необходими противоепидемиологични мерки. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, с цел превенция на корона вирусната инфекция. За персонала на услугите и допълнително назначените лица ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. Към момента служителите в услугите работят, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествени и безопасни услуги на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в назначаването на допълнително чистач/хигиенисти в размер на 205 554,01 лв. Предвиждаме назначаването на помощен персонал - 18 бр. изпълнител, НКПД 9112000, на 8 ч. работен ден, които да извършват дезинфекция и почистване на помещенията и да отговарят за пропускателния режим в сградата и други спомагателни дейности, свързани с епидемиологичната обстановка. Разходите за възнаграждения са планирани на база – 798,00 лв. и 19,22% осигурителни вноски за сметка на работодателя, за 12 месеца - общо разходи 205 554,01 лв. съгласно Методология за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР. Предвиждаме социалните услуги, ДДД, предоставяни от община Нови пазар да бъдат адаптирани към въведените ограничения от епидемичната обстановка с цел подсигуряване на дистанционна форма на работа. Във тази връзка е необходимо да се осигури допълнителна техника, като мобилни телефони,лаптопи, мултифункционално устройство и таблети в социални услуги ДДД. Същите ще се използват от всички специалист в социалните услуги.Предвид факта, че повечето социални услуги не са добре оборудване се надяваме, че с така предвидения брой технически средства ще успеем да покрием крайно големите нужди от тях. 0.00 333 174.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.