Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Цел: Да се подобри достъпът до качествено образование, да се насърчи социалната и образователна интеграция на ученици от маргинализирани групи в СУ ВАСИЛ ЛЕВСКИ; да се намали делът на ранно отпадналите от училищно образование и се повиши образователният статус като устойчива тенденция на територията на общ. Главиница.
Предвидени са иновативни интеграционни дейности, като чрез прилагане на интегриран подход за превенция отпадането от образователната система по проекта се включват над 50% от учениците и техните родители, в т.ч. учениците от маргинализираните групи. Резултатите от дейностите представляват нов устойчив модел на социално включване и интегриране чрез ангажиране на ученици, учители, родители и общността, който ще продължи след проекта. 
Изградена е коалиция от СУ ВАСИЛ ЛЕВСКИ и Община Главиница, съгласно Споразумение. 
Целеви групи по проекта са 100 ученици и техните родители от маргинализираните групи. Включват се и 120 съученици.
Проектът:
- Развива услуги, които да интегрират в образователния процес ученици от маргинализирани групи, за да се намали делът на отпадналите от училищно образование и да се повиши образователният статус като устойчива тенденция;
- Осъществява превенция на агресивното поведение чрез ресурсите на училището и развитие на нови извънкласни дейности. 
- Развива допълнителни знания и умения в учителите за превенция на агресията и отпадане от образованието чрез иновативни извънкласни занимания в клубове по интереси, допълнителни учебни занятия, прилагане на добри практики за работа в мултикултурна среда. 
- Предоставя услуги за превенция срещу ранното отпадане от образование, чрез активната работа с учениците от маргинализирани групи и техните семейства; чрез съвместни мероприятия с деца и родители от маргинализираните групи и техните съученици за преодоляване на негативните стереотипи. 
- Ангажира цялата общност чрез съвместни мероприятия за толерантност и подкрепа, вместо социално изключване.
Продължителност - 24 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Нови форми за пълноценна социализация в начален етап.: Цел: Включване на ученици от маргинализирани групи в начален етап и на техни съученици в съвместни иновативни форми за пълноценна социализация, както и приобщаване на родителите в съвместни дейности за преодоляване на негативни стереотипи и дискриминационни нагласи. Изграждане култура на търпимост, толерантност и позитивни нагласи при учене в мултикултурна среда. Привличане на родителите за съмишленици, съюзници, помощници и активни участници в образователния процес и извънучилищните дейности, с оглед превенция на ранното отпадане от образование. С дейността ще се въведат иновативни извънкласни форми за възпитаване на толерантност, взаимопомощ и разбирателство между учениците от различните етноси и култури в училището, в т.ч. от ромската и турската етническа общност. В клубните и интеграционни мероприятия ще вземат участие: 30 ученици от целевата група (ЦГ) в начална образователна степен и 40 техни съученици; 30 родители/настойници на учениците от ЦГ. Обучението в клубовете и мероприятията ще се извършва от учители с допълнително споразумение към трудовия договор. Дейността отговаря на идентифицираните нужди на целевите групи, а именно: необходимост от равен достъп и самочувствие в рамките на образователната система и от създаване на предпоставки за успешна социализация на учениците от етническите малцинства и превенция на агресията и отпадането от училище като въвежда и утвърждава мерки за съхраняване и развитие на културната идентичност на учениците от етническите малцинства; за приобщаване на родителите към учебния процес и извънкласната дейност; за възпитание на толерантност и съпричастност във всички ученици и техните родители; за превръщане на културното многообразие в източник и фактор за взаимно опознаване и духовно развитие на подрастващите и за създаване на атмосфера на взаимно уважение, толерантност и разбирателство, както и за формиране на подходящ социално-психологически климат, който да благоприятства реализацията на настоящия проект. Под дейности: 1. Провеждане на учебен час в автентична българска, ромска и турска среда, в дома на деца, изявили желание - Уроци ще се проведат в 3 семейства – по 1 от всяка етническа група, представена в училище. Учителят работи в сътрудничество с родителите. 2. Открити уроци "Аз уча моите родители" - 3 бр. - Уроците се подготвят от децата и учителите в рамките на 5 часа, а родителите са "ученици". Темите са за бита, традициите и празниците на различни етноси и религии. 3. Родителите-учители - Провеждане на 3 открити урока, по учебен предмет от културно-образователна област, подготвени от родители с помощта на учителите и учениците. 4. Клуб "Пеем и танцуваме заедно": Ще се формират 2 танцови групи от ЦГ и техните съученици, които ще проведат 108 тренировки по 1 час с учител в рамките на проекта, както и ще имат своите публични изяви като участват в състезанията и мероприятията в другите дейности по проекта. 5. Клуб "Добър четец" за начинаещи - Включват се 2 групи ученици, със затруднения при овладяване на знанията по БЕЛ, които заедно със свои съученици се обучават на изразително четене на приказки и произведения, извън задължителната литература. Ще се провеждат уроци по изразително четене, презентации и обучителни филми по правоговор и правопис, ролеви игри по приказки и др. Участниците ще се включат в „Ден на грамотността” и състезание "Най-добър четец", на които ще присъстват и ученици от другите 3 училища в общината. На класираните на първите три места ще се раздадат награди. В рамките на клуба ще се изгради училищна библиотека, за която ще се закупят книги по проекта, а родители и ученици ще я допълват с дарения. Залата ще работи и като читалня за всички ученици. Клубът ще работи помещение, което към момента няма отопление и мебели, което налага да се оборудва по проекта. Дейността надгражда без да дублира дейностите по проекти BG05M2OP001-2.011-0001 "Подкрепа за успех", BG05M2OP001-2.012-0001 ”Образование за утрешния ден” и BG05M20P001-2.004 "Твоят час". 23 260.47 25 554.05
Нови форми за пълноценна социализация в прогимназиален и гимназиален етап.: Цел: Да се изгради култура на търпимост, толерантност и позитивни нагласи при учене в мултикултурна среда сред учениците от маргинализирани групи в прогимназиален и гимназиален етап и на техни съученици, чрез включване в съвместни иновативни форми за пълноценна социализация, както и приобщаване на родителите в дейности за преодоляване на негативни стереотипи и дискриминационни нагласи. Да се получат трайни познания, опит и мотивация за продължаване в средно образование и успешното му завършване, за правилен избор на професия и бъдеща реализация на трудовия пазар. В дейността участват: 70 ученици от ЦГ в прогимназиална и гимназиална степен и 80 техни съученици; 70 родители/настойници на учениците от ЦГ. Обучението в клубовете ще се извършва от учители с допълнително споразумение към трудовия договор, а обучението на активистите ще се възложи на изпълнител. Предизвикателство пред ръководството на училището е, че в предходната учебна година са отпаднали 5 ученици роми. Висок е броя на отсъствията от училище сред ромите - 98 ученика са направили 4500 неизвинени отсъствия, а ученици от турското малцинство имат 1000 неизвинени отсъствия. Това се обяснява с липсата на образование, безработица, бедност и социално изключване на родителите. Друг проблем е, че училището няма възможност да финансира извънучилищни форми на учене чрез забавление, с интеграционен характер; за професионално ориентиране и мотивиране, които да привличат и задържат учениците. Под дейности: 1. Дискусия "Уча се, за да сполуча" в края на всяка от двете учебни години. Ще участват ученици, родители и учители, представители на партньора. Изпълнител ще осигури професионален консултант, който е лектор-модератор и презентация на дискусията. Ще се представят най-търсените професии на трудовия пазар и възможностите за придобиване на актуална професия, както и успели в бизнеса, културата или спорта жители от различните етноси. 2. Фолклорна и театрална школа "Приятели". Ще се сформират 2 танцови групи и 1 драматична, които ще изучават танците на различните етноси; ще правят възстановки на традиционни празници и спектакли по изучавани произведения. Те ще участват в обществените мероприятия по проекта. 3. Клуб "Родолюбие" - 2 гр. ученици, ще добият нови знания за природното разнообразие на страната, защитата на растителни и животински видове, политиките по опазване на околната среда. Ще се изготвят презентации и фото-изложби за любими места, животни, природни забележителности, теми по опазване на околната среда, добри примери за превенция насилието срещу животни и грижата за тях, прекратяване на замърсяването на нашия дом, улица и природа, които ще участват в конкурс "Бъдещето на Земята е в нашите ръце". 4. Клуб ”Единни в многообразието” - Провеждане на занятия за културата, общественото развитие и философията на отделните исторически периоди за 2 гр., с акцент на добрите примери за етническа солидарност и обществена активност. Клубът ще се създаде в помещение, което ще се оборудва по проекта. В него със съдействието на родителите ще се направи и кът „Традициите на етносите”, като се изложат традиционни носии и предмети от бита и културата. Участниците ще се включат в конкурс за есе с презентация "Единни в многообразието". 5. Обучения на ученици-наставници за организиране на дейности по повишаване на мотивацията за продължаване на образованието, подпомагане на застрашени съученици, обществени изяви. 6. Индивидуално консултиране на ученици в риск и изготвяне на профил с техните дефицити и нужди, както и план за подкрепа на учениците ще се извърши от изпълнител. Дейността ще се обезпечи с оборудване по проекта на 2 свободни помещения, които са без отопление и мебели, тъй като учебните кабинети са ангажирани и не са подходящи за тези дейности. Ще бъдат осигурени: специализирани помагала "Техники за учене" и Професионален справочник, с представяне на ключови за трудовия пазар професии, раздадени на целевата група и за училищната библиотека. 108 592.61 101 615.95
Работа с родителите в полза на образователната интеграция, приемането на различието и преодоляване на негативните стереотипи.: Дейността е насочена както към ромските родители/родителите от етническите малцинства, така и към родителите от мнозинството. Ще участват родители от всички етноси, което е предпоставка за формирането на доверие и толерантност между тях. Целта е привличане на родителите/настойниците от маргинализирани семейства и включване на повече родители от всички етноси за съмишленици, съюзници, помощници и активни участници в образователния процес и извънучилищните дейности, с оглед превенция на ранното отпадане от образование. Акцентира се на повишаване капацитета на родителите, мотивирането и активизирането им за участие в училищния живот, овластяване на родителите в подкрепа на училищните политики за образователната интеграция на децата и учениците от целевата група. Част от тези родители са с незавършено основно и дори начално образование, участват рядко в образователния процес и възприемат обучението и училището като "чужда" територия. Образованието и социализирането не е сред водещите ценности и приоритети на общността. В резултат в училището няма подкрепа от някои родители, защото те изпитват недоверие към него и към учителите. С цел активизиране на етническите малцинства и ромите ще бъде формиран Родителски клуб и инициативи за съвместно участие в празници и в мероприятията, организирани по проекта. За минимализиране на родителите, които възпрепятстват децата си от редовно посещения на учебни занятия ще бъде проведена индивидуална и групова мотивационна работа с родителите, която цели образователна интеграция на техните деца, чрез развитие на местната общност и толерантност към интеркултурната образователна среда. Ще се създаде Родителски клуб в училището: медиаторите (подпомогнати от класните ръководители) ще стимулират обединяването на активни родители в клуба. Медиаторите са 2 лица, назначени по проекта от партньора Община Главиница. Ще се проведат родителски лектории: за повишаване на информираността на родителите и тяхното активизиране, като се организира цикъл от родителски лектории, включващ лектории на общинско ниво - веднъж на учебен срок, с участието на родители на ученици от маргинализираните групи и активни родители. Необходима е и индивидуална работа с родители, които възпрепятстват децата си от редовна посещаемост на училище: ще бъде осъществявана перманентно от медиаторите на партньора и от членовете на Родителския клуб. Членовете на Родителския клуб и медиаторите ще мотивират за включване в дейностите по проекта родителите от целевата група. Ще се развият форми на родителски мониторинг, по методика разработена от външен изпълнител, за качеството на образование в училището и други форми на родителско участие: в края на всеки срок Родителския клуб ще провежда стандартизирана анкета с извадка от родители и фокус-групи за удовлетвореността от учебния процес и предложения за подобряването му. Резултатите ще бъдат споделяни с училищното ръководство и ще се търсят начини за съвместно разрешаване на проблемите. Със съдействието на партньора Община Главиница ще се организират 2 съвместни срещи с медиатори и Родителски клубове от община Ситово с участие на образователните медиатори и ръководителите на клубовете, за да подпомогнем обменът на успешен опит и подкрепата между съмишленици от различни общини. Едното от мероприятията ще е изнесено на територията на Ситово. Партньорът ще организира и проведе информационни кампании за преодоляване на негативните стереотипи по повод традиционни и национални празници и конференция с участието на учители, ученици, родители, представители на образователните и социалните институции, на общината, на НПО, медиите и други заинтересовани страни. 45 798.75 35 892.59

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.